Lyhyitä

juttuja tähän

KIRJOITA TÄNNE JOTAIN. LYHYESTI. JOKU TILANNE TÄLTÄ PÄIVÄLTÄ? TAI MITÄ NYT ON TAPAHTUMASSA? KUNHAN SE ON LYHYT. EI MITÄÄN KESKUSTELUA EDELLISTEN KIRJOITTAJIEN KANSSA. EI RUNOA. PÄIVÄKIRJAMAINEN LYHYT MERKINTÄ.

Istun tietokoneen edessä. Vain valo jota tulee kuvaputkelta, valaisee. Radio on päällä, kuuntelen Radio Suomea.

Ulkona on pimeää.

Kävin päivällä vanhempien luona. Sisko ja sen lapsi oli myös siellä.

Päätän kirjoittaa lyhyen jutun Suomi24:n sivustolle. Lyhyen siksi, koska kukaan ei jaksa lukea pitkiä tekstejä, jotka on kirjoitettu yhteen pötköön ilman rivinvaihtoja.

Lopetan ja lähden kahvinkeittoon.

53

2752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Nousin aamulla ylös. Kurkku on kipeä, ja nenä on edelleen tukossa.

      Päivemmällä kuulin ystävienikin olevan kipeinä. Ehkä sitä on jällen liikkeellä?

      Olen ollut kotona koko päivän ja istun nyt tietokoneen äärellä kirjoittamassa lyhyesti päivän tapahtumista, Suomi24:jän novellipalstalle, kellon ollessa 16:15.

      Kotona on aivan hiljaista ja rauha ja harmoa on läsnä. Päätän lopettaa. Kenties jatkan myöhemmin.

      • ....

        Nousin aamulla ylös. Kurkku ei ollut enää kipeä, nenäkään tukossa.
        Päivemmällä oli kämpässä tosi hiljaista. Ei kuulunut kuin yläkerrasta edestakaisia
        askeleita ja huhuilua. Se oli se sama taas. Tiedän.
        Pitäisikö jatkaa huomenna.


      • gips
        .... kirjoitti:

        Nousin aamulla ylös. Kurkku ei ollut enää kipeä, nenäkään tukossa.
        Päivemmällä oli kämpässä tosi hiljaista. Ei kuulunut kuin yläkerrasta edestakaisia
        askeleita ja huhuilua. Se oli se sama taas. Tiedän.
        Pitäisikö jatkaa huomenna.

        yläkerran olento on koira, jonka isäntä on kuollut metsästäjäntautiin, sydän parkansa ei kestänyt kovaa elämää. Koira siellä nyt kävelee yksin. Kun lopetat jatkamasta, käy antamassa koiralle vettä..


      • ....
        gips kirjoitti:

        yläkerran olento on koira, jonka isäntä on kuollut metsästäjäntautiin, sydän parkansa ei kestänyt kovaa elämää. Koira siellä nyt kävelee yksin. Kun lopetat jatkamasta, käy antamassa koiralle vettä..

        Zumankauta minkä teki! Se mikään metsästäjän koira ollut. Ai ...tana! Zumankauta miten kävi kun jysäytin karmit sisään. Arvaa vaan kaks karvaa mikä oli!
        Sattuuuuuuuuuuuuuuuuuu..............................................................


    • lyhyesti siis

      Ameebamainen olo.

      • ....

        Toinen on musta ja toinen harmaa.
        Aamulla viskastiin toinen pihalle ja myöhemmin kävin lenkillä toisen kanssa. Röyhäyteltiin menemään sellaista haipakkaa, että lenkkitossutkin on ihan littanana kuumissaan eteisessä. Höyry taitaa nousta vieläkin.
        Musta huilaa sohvalla.
        Nyt on parasta vetästä sumpit ja paakkelssit naamariin. Tuleekohan töllöstä mitään. Harmaata ei oo näkynyt.
        No, kyllä routa porsaan kotiin ajaa.


      • ....
        .... kirjoitti:

        Toinen on musta ja toinen harmaa.
        Aamulla viskastiin toinen pihalle ja myöhemmin kävin lenkillä toisen kanssa. Röyhäyteltiin menemään sellaista haipakkaa, että lenkkitossutkin on ihan littanana kuumissaan eteisessä. Höyry taitaa nousta vieläkin.
        Musta huilaa sohvalla.
        Nyt on parasta vetästä sumpit ja paakkelssit naamariin. Tuleekohan töllöstä mitään. Harmaata ei oo näkynyt.
        No, kyllä routa porsaan kotiin ajaa.

        sataa. ilmeisesti kuitenkin sukellan ihmisjoukkoihin jonottamaan mitä milloinkin. siinähän sitä sitten olen taas mysteerinäytelmän keskellä haukkakatseisena. vesikirkkaana ja ryhdikkäänä tuulettelemassa visuaalista ajatteluani tunkien mukaan ihmisten arkea ja pieniä tapahtumia.
        katalaa...


      • scarabaeus
        .... kirjoitti:

        sataa. ilmeisesti kuitenkin sukellan ihmisjoukkoihin jonottamaan mitä milloinkin. siinähän sitä sitten olen taas mysteerinäytelmän keskellä haukkakatseisena. vesikirkkaana ja ryhdikkäänä tuulettelemassa visuaalista ajatteluani tunkien mukaan ihmisten arkea ja pieniä tapahtumia.
        katalaa...

        Syyskuu meni menojaan ja nyt on lokakuu.
        Juhuu !


      • George W. Putin
        scarabaeus kirjoitti:

        Syyskuu meni menojaan ja nyt on lokakuu.
        Juhuu !

        Avasin kassakaapin ja otin mämmin esiin. -ihan hyvää vielä, karjuin. Sitten sulloin mämmin takaisin ja suljin kassakaapin. -TÄTÄ MÄMMIÄ EI HILIPATI HOIJAA JA ONKOS NYT TULLUT KESÄ.


      • ....
        George W. Putin kirjoitti:

        Avasin kassakaapin ja otin mämmin esiin. -ihan hyvää vielä, karjuin. Sitten sulloin mämmin takaisin ja suljin kassakaapin. -TÄTÄ MÄMMIÄ EI HILIPATI HOIJAA JA ONKOS NYT TULLUT KESÄ.

        Eilen vähän ennen kymmentä tai paremminkin 22 yläkerrasta kuului askelia ja HUUTOA.
        Onkohan se se sama taas, kun nyt en tiedäkään.
        Harmaa hipsi aamulla omille teilleen ja musta murjottaa eteisessä hihna suussa.
        Koivunlehdet alkavat kellastua, pihlajanmarjoja on vielä runsaasti jäljellä tilhien popsittavaksi, kunhan ensin pakastuvat lisää, niin että saavat niistä oikein kunnon kännin taas ennen kuin lähtevät Eestiin Liettuaan ja Latviaan, minne ne oikein menevätkään, ei kait Afrikkaan sentään?


      • HyväÄiti
        scarabaeus kirjoitti:

        Syyskuu meni menojaan ja nyt on lokakuu.
        Juhuu !

        järkyttävii tyyppejä sitä joutuu kattomaan, kyttäävät ja arvostelevat,ihan ku tollasella äo:lla olis varaa MUA verrata omaan surkeaan elämäänsä.
        hyi hitto mitä vaatteita! tosi komeet nukkavierut,saumoista kauhtuneet räsyt päällä,mä olisin noi heittäny menemää jo edellisvuonna.
        kauheet hiukset! noi itsetasotetut piikit on siis vähän rumat! eikä mitään mallia.
        pitäis jo naamaris kiinni; mua ei todellakaan kiinnosta noi idiootti-jutut! ja niitten älyttömät ongelmat,jotka on omaa syytä,ja joista normaali ihminen ei kälättäisi kaikkien kuullen.vittu et kiinnostaa!!
        ja hyi helvetti mikä naama!!! kevyt nauris keskellä naamaa nenän paikalla ja inhottavat, irstaat silmät.
        yököttävii tyyppejä!!!! jos mä näyttäisin tolta,tekisin palveluksen yhteiskunnalle ja hirttäisin itteni.


    • Kirjeitä kellarista

      Minäkin istuin ensin tietsikan ääressä, sitten sammutin sen ja kävin hakemassa jääkaapista mallasta ja jatkoin kantamuksineni kellariin. Näppäilin tunnusluvun lukkoon ja menin generaattorin luo ja tarkistin että kaikki on ok. Sitten kytkin keinoälyn päälle ja samoin myös hiukkaskiihdyttimen, istahdin keskeneräisen fuusioreaktorini lauhduttimen päälle ja avasin putelin. Hetken mietin syntyjä syviä mutta sitten keinoäly ilmoitti olevansa valmis sessioon ja kytkin plugin korvani taakse ja vaivuin sen ihmeelliseen maailmaan. Loppuilllan sitten kirjoittelin tänne kaikenlaista ja ulkona sää näyttää ihan mukiinmenevältä.

      • ....

        tänään tarkistin netistä tilhit menee korkeintaan välimerelle oho mä kirjoitin tän niin nopeesti että missä pilkut ja pisteet onvoitilhisentäänhöh no ei semitään ei näitä kuiteskakukaanluemuutenkaan tää on tää mun salainenkansiositäpaitsitaisiloputkintästä masiinasta muuttuumustavalkoiseksija kaikenlisäksluulenetalakerrassaasuu


      • Robert Mugabe
        .... kirjoitti:

        tänään tarkistin netistä tilhit menee korkeintaan välimerelle oho mä kirjoitin tän niin nopeesti että missä pilkut ja pisteet onvoitilhisentäänhöh no ei semitään ei näitä kuiteskakukaanluemuutenkaan tää on tää mun salainenkansiositäpaitsitaisiloputkintästä masiinasta muuttuumustavalkoiseksija kaikenlisäksluulenetalakerrassaasuu

        Mämmi oli saatava turvaan, nopeasti. Säntäsin kassakaapille viuhtoen rajusti käsilläni ja kaakatin kuin kana. Aargh! Liian myöhään! Kassakaapin ovi retkotti auki ja mämmi oli viety! Rakas mämmini, jota olin hellinyt ja vartioinut yötäpäivää vuoden 1986 pääsiäisestä asti, jolloin ostin sen K-Marketin alennushyllystä puoleen hintaan. - Tämä on taatusti Mämmikoplan syytä, karjuin. Kuinka julma kohtalo voi toisinaan olla, mumisin sitten ja aloin hätäpäissäni esittää Hamlet-monologiani. -Ollako vai eikö olla, kun mämmi on viety.


    • Slorrti

      Tänään join taas olutta mutta nyt vastustin kasvotonta valtaa. Tällä kertaa en kytkeytynyt keinoälyyn, se ei suvainnut minua oman ilmoituksensa mukaan. Join lisää ja yhä vielä. Yläkerran hullut eivät enää nosta jalkojaan kovinkaan korkealle kun ne jymäyttävät kantapäänsä alas muovimattoon ja kymmensenttiseen betoniseen välipohjaan, ne ovat nykyään merkittävästi enemmän tulleet ihmisen kaltaisiksi ja olen siitä armosta aika lailla onnellinen. Söin suolapähkinöitä aamiaiseksi vaikka eilen paistoin uunissa lohta, mutta jokapäivä ei vaan voi vaan olla silleen, tiedättehän kai?

      • ....

        Luin Jatkonovellit palstalta Unelma rakkaudesta, vaimikäsenniminytolikaan, voi hitsi todentuntuinen juttu, ettei nyt vaan olis siellä… mitenköhän lienee, harmi ettei siinä ollut tarkempaa osoitetta, mutta toisaalta se porukka…


      • scarabaeus
        .... kirjoitti:

        Luin Jatkonovellit palstalta Unelma rakkaudesta, vaimikäsenniminytolikaan, voi hitsi todentuntuinen juttu, ettei nyt vaan olis siellä… mitenköhän lienee, harmi ettei siinä ollut tarkempaa osoitetta, mutta toisaalta se porukka…

        Nettailen täällä S24 sivustoilla. oli taas tullut niin monta juttua sähköpostiini että tässähän menee koko aamu taas
        voi hyvänen aika. mikä addikti. ja mitä paskaa toisinaan. hyi h... sanonkomämitä... no en... joku roti sentään! juuh. tääkin Jatkonovellit on menny ihan littanaksi. kirjoittavat ihmiset ottavat nykyään vaan rahat. hieno juttu oli että Hotakainen on se Pauli Kohelo.

        MÄ ARVASIN !!!!!!!!!! ... voikohelosentään...


      • Slortti
        scarabaeus kirjoitti:

        Nettailen täällä S24 sivustoilla. oli taas tullut niin monta juttua sähköpostiini että tässähän menee koko aamu taas
        voi hyvänen aika. mikä addikti. ja mitä paskaa toisinaan. hyi h... sanonkomämitä... no en... joku roti sentään! juuh. tääkin Jatkonovellit on menny ihan littanaksi. kirjoittavat ihmiset ottavat nykyään vaan rahat. hieno juttu oli että Hotakainen on se Pauli Kohelo.

        MÄ ARVASIN !!!!!!!!!! ... voikohelosentään...

        Tänäänkään ei keinoäly suonut minulle kunniaa, mutta olen siitä kuitenkin jokseenkin tyytyväinen. Alakerran cockmaster luuli minua Mao Tse Tungiksi vielä viikko sitten, mutta ujutettuani suolapähkinöitä sisään hänen postiluukustaan mies näytti hapanta naamaa ja säikähti viimeeksi parkkipaikalla kohdattuamme. Dylanin "sugar baby" on helevatin hieno biisi ja tätä olen koittanut todistella jo melkein puolen vuoden ajan taloyhtiömme muille asukkaille, mutta minut nähdessään he aina vain hymyilevät vaisusti. täytyy kysyä keinoälyltä neuvoa tähän asiaan. En aio enää vastustaa kasvotonta valtaa milloinkaan, takamukseni ovat jo aivan liian punaiset piiskan jäljiltä.


      • slortti
        Slortti kirjoitti:

        Tänäänkään ei keinoäly suonut minulle kunniaa, mutta olen siitä kuitenkin jokseenkin tyytyväinen. Alakerran cockmaster luuli minua Mao Tse Tungiksi vielä viikko sitten, mutta ujutettuani suolapähkinöitä sisään hänen postiluukustaan mies näytti hapanta naamaa ja säikähti viimeeksi parkkipaikalla kohdattuamme. Dylanin "sugar baby" on helevatin hieno biisi ja tätä olen koittanut todistella jo melkein puolen vuoden ajan taloyhtiömme muille asukkaille, mutta minut nähdessään he aina vain hymyilevät vaisusti. täytyy kysyä keinoälyltä neuvoa tähän asiaan. En aio enää vastustaa kasvotonta valtaa milloinkaan, takamukseni ovat jo aivan liian punaiset piiskan jäljiltä.

        Siveltyäni hoivaavaa salvaa takamuksiini sain samalla mieleeni kauhean aatoksen: entäpä sitten, jos Suomesta puuttuvat kaikki Finlandia -kirjailijat, jos niitä ei enää edes ole? Jos ko. palkintoa tarjottaisiin summamutikassa kenelle vaan kuka on pitänyt tarpeeksi melua omasta olemassaolostaan ja kumartaa suuren ja viiksekkään miehen seinään maalatun kuvan edessä jota punaiset tähdet koristavat, entäpä jos asia olisikin niin?

        Tätä pohtiessani yläkerran parvekkeelta alkoi valua ihmisen sontaa, höperöt olivat taas vauhdissa ja ennen suuojaan poistumista huomasin mitan alakerran cockmaster virnuili leveästi suuntaamme parkkipaikalta kädet ristissä rinnallaan katsellessaan; saatoin lukea siitä ilmeestä että hänen mielestään me kaikki saimme sitä mitä ansaitsimmekin, jopa hän itsekin jonka asunto oli kerrosta alempana.

        Tälläistä tänään.


      • ....
        slortti kirjoitti:

        Siveltyäni hoivaavaa salvaa takamuksiini sain samalla mieleeni kauhean aatoksen: entäpä sitten, jos Suomesta puuttuvat kaikki Finlandia -kirjailijat, jos niitä ei enää edes ole? Jos ko. palkintoa tarjottaisiin summamutikassa kenelle vaan kuka on pitänyt tarpeeksi melua omasta olemassaolostaan ja kumartaa suuren ja viiksekkään miehen seinään maalatun kuvan edessä jota punaiset tähdet koristavat, entäpä jos asia olisikin niin?

        Tätä pohtiessani yläkerran parvekkeelta alkoi valua ihmisen sontaa, höperöt olivat taas vauhdissa ja ennen suuojaan poistumista huomasin mitan alakerran cockmaster virnuili leveästi suuntaamme parkkipaikalta kädet ristissä rinnallaan katsellessaan; saatoin lukea siitä ilmeestä että hänen mielestään me kaikki saimme sitä mitä ansaitsimmekin, jopa hän itsekin jonka asunto oli kerrosta alempana.

        Tälläistä tänään.

        Loka-auton jättämät jäljet ovat edelleen rapaviirteinä pitkin pihaa. Ja minä kun olen aina kuvitellut, että siivoojat siivoaa. Ei täällä rapalandiassa.
        Ja kattia kanssa!
        Vaikka tänäänkin oli niin kauniin aurinkoinen päivä, niin muuttolinnut ovat jo suurimmaksi osaksi viilettäneet eteläisiin kolkkiin livertelemään.

        Liverrä tässä nyt sitten haukkana.


      • jem3
        .... kirjoitti:

        Loka-auton jättämät jäljet ovat edelleen rapaviirteinä pitkin pihaa. Ja minä kun olen aina kuvitellut, että siivoojat siivoaa. Ei täällä rapalandiassa.
        Ja kattia kanssa!
        Vaikka tänäänkin oli niin kauniin aurinkoinen päivä, niin muuttolinnut ovat jo suurimmaksi osaksi viilettäneet eteläisiin kolkkiin livertelemään.

        Liverrä tässä nyt sitten haukkana.

        Punaiset, vaarallisen terävät muoviharjakset pyrkivät laattojen väliin, mutta ei siellä niille kaikille tilaa ole. Kouraan kahmaisen tukun säikeitä, otan vauhtia, heitän ne lokakuun tuuleen. Harjan korjaamiseen tuhraantui tunti, lopussa ei seisonut kiitos vaan lipesi käsi. Keltaisen syksyn täplittämä terassi jääköön odottamaan ensituiskua.


      • taas.
        jem3 kirjoitti:

        Punaiset, vaarallisen terävät muoviharjakset pyrkivät laattojen väliin, mutta ei siellä niille kaikille tilaa ole. Kouraan kahmaisen tukun säikeitä, otan vauhtia, heitän ne lokakuun tuuleen. Harjan korjaamiseen tuhraantui tunti, lopussa ei seisonut kiitos vaan lipesi käsi. Keltaisen syksyn täplittämä terassi jääköön odottamaan ensituiskua.

        Levää heitän tuuleen, armotta. Harjaan paukamat kalliolta alas. Katson kelloani ja otan sammakon taskustani. Ei ole meikäläisen päivä. Terästä, asfalttia, betonia. Päädyn silti jonnekin vaikken ole menossa minnekään. Turhuuksien turhuus!


      • Slapp-zap
        taas. kirjoitti:

        Levää heitän tuuleen, armotta. Harjaan paukamat kalliolta alas. Katson kelloani ja otan sammakon taskustani. Ei ole meikäläisen päivä. Terästä, asfalttia, betonia. Päädyn silti jonnekin vaikken ole menossa minnekään. Turhuuksien turhuus!

        Aivan sama juttu täällä; riehun kalsareissani viimeeksi rakentamani hirsibunkkerin edustalla ja heittelen sammalta ilmaan minkä ennätän. Karhu säikähti minua aamulla kun aukaisin naamioidun luukun ja hyppäsin maan pinnalle irvistellen ja mölyten; se nousi kahdelle jalalle ja katseli minua vinottain, sitten se säntäsi uskomatonta vauhtia läheiselle mäelle viheltelemään. Minusta näytti kuin sen kiihdyttäessä otuksen turkki olisi halunnut irrota. Jäljellä on enää 134 bunkkeria ja uskon selviäväni niistä viidessä vuodessa. Nälkä vaivaa, mutta olen tehnyt ison annoksen kiljua sitä lievittämään.


    • zxcvqwer

      Olen tyytyväinen kun vaihdoin asuntoa. Nyt on parveke etelään.

      Edellisessä asunnossa oli ikkunat länteen. Kerrostalosta etelään oli korkeahko harju. Aurinko paistoi vain kesällä kunnolla. Mutta kesällä oli aina komea auringonlasku, kun ikkunat oli länteen. Oli kuin kesämökillä asuisi.

      Taivaan sininen väri on kaunis. Kesä oli surkea. Sama se mulle kuinka lämmintä on kunhan aurinko paistaa. Ja kunhan ei sada vettä, että pääsee pyöräilemään.

      • ....

        Moderni taide jää kirkkaasti toiseksi tämänpäiväisen syyspuhurin pahalaisten tuulenpuuskien vihuroimasta psykedeelisestä lehtikasojen mätöstä pururadalla.
        On siinä taas lehti poikineen.
        Ja oravat, nuo vilperit, juoksivat karkuun. Naksuttelivat omiaan villeissä ruskeanharmaissa kuoseissaan kuusenlatvasissa. Ei mitään hillittyä.
        Ei mitään.


      • öksasd
        .... kirjoitti:

        Moderni taide jää kirkkaasti toiseksi tämänpäiväisen syyspuhurin pahalaisten tuulenpuuskien vihuroimasta psykedeelisestä lehtikasojen mätöstä pururadalla.
        On siinä taas lehti poikineen.
        Ja oravat, nuo vilperit, juoksivat karkuun. Naksuttelivat omiaan villeissä ruskeanharmaissa kuoseissaan kuusenlatvasissa. Ei mitään hillittyä.
        Ei mitään.

        Syksyn kellastamat lehdet putoilevat nenälleni kuin lauma pillastuneita hämähäkkejä. Seison hiljaa ja puin nyrkkiä julmalle kohtalolleni. Rutistettu lottokuponki taskussani. Ei taaskaan yhtään oikein.


      • scarabaeus
        öksasd kirjoitti:

        Syksyn kellastamat lehdet putoilevat nenälleni kuin lauma pillastuneita hämähäkkejä. Seison hiljaa ja puin nyrkkiä julmalle kohtalolleni. Rutistettu lottokuponki taskussani. Ei taaskaan yhtään oikein.

        Lehdestä luin, että jotain nousuakin sentään. Nimittäin elintarvikevarkaudet kaupoissa ovat noususuhdanteessa. Nyt kinkkupossut ja argentiinalaiset naudanfileet hälytetään tarroilla. Satunnaiset näpistelijät ammattivarkaista puhumattakaan saattavat siis piankin uida katiskaan haavi auki. Ostoskassien hikiset juustonpalaset ja gourmet kuhafileet hälytystarroilla... minne tämä maailma on oikein menossa, ei kun tulossa... mikä markkinahumun jytkeen ilo, kun kohtsillään taas jouluvalot vilkkaa ja tingeltangel kilkkaa.


      • rosvotkii
        scarabaeus kirjoitti:

        Lehdestä luin, että jotain nousuakin sentään. Nimittäin elintarvikevarkaudet kaupoissa ovat noususuhdanteessa. Nyt kinkkupossut ja argentiinalaiset naudanfileet hälytetään tarroilla. Satunnaiset näpistelijät ammattivarkaista puhumattakaan saattavat siis piankin uida katiskaan haavi auki. Ostoskassien hikiset juustonpalaset ja gourmet kuhafileet hälytystarroilla... minne tämä maailma on oikein menossa, ei kun tulossa... mikä markkinahumun jytkeen ilo, kun kohtsillään taas jouluvalot vilkkaa ja tingeltangel kilkkaa.

        Resuisiin vaatteisiin pukeutunut mies käveli sydän pamppaillen kohti kaupan ovea. Hän ei olisi halunnut varastaa! Hän ei ollut koskaan ennen varastanut. Hän oli aina ollut rehellinen kansalainen. Mutta lapset itkivät kotona nälkäänsä ja oli jouluaaton aatto. Vielä pari metriä... KILIKILIKILI! Lenkkimakkaraan piilotettu varashälytin alkoi ulvoa ja kaupan ovet pamahtivat kiinni. Jostain syöksyi paikalle kolme myymäläetsivää jotka kaatoivat resupekan lattialle ja alkoivat pamputtaa. Yksi suihkutti pippurisuihketta silmiin, toinen käytti sähkölamauttajaa. Kolmas kutsui poliisit paikalle. Pian erikoisryhmä Karhu olikin asemissa tarkka-ampujineen. Yhteiskunnan vihollinen #1 riistäytyi kauhuissaan myymäläetsivien otteesta ja hoiperteli puolisokeana kaupan ovesta ulos. Turhaan, sillä katolle sijoitettu poliisin tarkka-ampuja lopetti jälleen yhden luuserin otsaan sijoitetulla tarkalla kudilla.


      • HyväÄiti
        rosvotkii kirjoitti:

        Resuisiin vaatteisiin pukeutunut mies käveli sydän pamppaillen kohti kaupan ovea. Hän ei olisi halunnut varastaa! Hän ei ollut koskaan ennen varastanut. Hän oli aina ollut rehellinen kansalainen. Mutta lapset itkivät kotona nälkäänsä ja oli jouluaaton aatto. Vielä pari metriä... KILIKILIKILI! Lenkkimakkaraan piilotettu varashälytin alkoi ulvoa ja kaupan ovet pamahtivat kiinni. Jostain syöksyi paikalle kolme myymäläetsivää jotka kaatoivat resupekan lattialle ja alkoivat pamputtaa. Yksi suihkutti pippurisuihketta silmiin, toinen käytti sähkölamauttajaa. Kolmas kutsui poliisit paikalle. Pian erikoisryhmä Karhu olikin asemissa tarkka-ampujineen. Yhteiskunnan vihollinen #1 riistäytyi kauhuissaan myymäläetsivien otteesta ja hoiperteli puolisokeana kaupan ovesta ulos. Turhaan, sillä katolle sijoitettu poliisin tarkka-ampuja lopetti jälleen yhden luuserin otsaan sijoitetulla tarkalla kudilla.

        sinä,jääkaapin kokoinen inha piikkitukka kehtasit taas pilata päiväni!
        olet niin pitkä ja leveä.
        olet niin ruma.
        silmäsi mulkoilevat typerinä.
        hymysi on häijyn näköinen.
        tulit eteeni liian lähelle.
        henkesi haisi tympeältä,kun hölötit minulle.
        kehotit jättämään mieheni,sinä olisit parempi.
        olet hirveä!!!
        yhtäkkiä suutelit minua väkisin märillä paksuilla huulillasi.
        olen pessyt hampaani tänään 5 kertaa.
        varasin laivaristeilyn itselleni ja miehelleni.


      • ....
        HyväÄiti kirjoitti:

        sinä,jääkaapin kokoinen inha piikkitukka kehtasit taas pilata päiväni!
        olet niin pitkä ja leveä.
        olet niin ruma.
        silmäsi mulkoilevat typerinä.
        hymysi on häijyn näköinen.
        tulit eteeni liian lähelle.
        henkesi haisi tympeältä,kun hölötit minulle.
        kehotit jättämään mieheni,sinä olisit parempi.
        olet hirveä!!!
        yhtäkkiä suutelit minua väkisin märillä paksuilla huulillasi.
        olen pessyt hampaani tänään 5 kertaa.
        varasin laivaristeilyn itselleni ja miehelleni.

        lyhtypylväiden juurella koirat pissimässä. epäsäännöllisen säännötöntä elämää. nämä tuikeat aamut, pakkasenpuremat flunssaiset nenät.
        napostelisinko. en.
        en sittenkään.
        ei. ei muottiin.

        hyvin boheemia.


      • pitäskö
        öksasd kirjoitti:

        Syksyn kellastamat lehdet putoilevat nenälleni kuin lauma pillastuneita hämähäkkejä. Seison hiljaa ja puin nyrkkiä julmalle kohtalolleni. Rutistettu lottokuponki taskussani. Ei taaskaan yhtään oikein.

        Pitäskö tähän jostain kirjottaa? Kirjoitan. Ajatus ei juokse. Olen muka fiksu! Omasta mielestäni. Kirjoitan ja tiedän taas, että olen fiksu! Nautin seurastani ja saan luvan avata viinipullon, hukkua sen autuuteen.


      • scarabaeus
        pitäskö kirjoitti:

        Pitäskö tähän jostain kirjottaa? Kirjoitan. Ajatus ei juokse. Olen muka fiksu! Omasta mielestäni. Kirjoitan ja tiedän taas, että olen fiksu! Nautin seurastani ja saan luvan avata viinipullon, hukkua sen autuuteen.

        rappukäytävässä kolisee. ettei nyt vaan joku olis ottanu liikaa. ja keskellä kirkasta päivää. kirkasta. kurkistin postiluukusta ja kirkaisin: päivää!


      • ....
        scarabaeus kirjoitti:

        rappukäytävässä kolisee. ettei nyt vaan joku olis ottanu liikaa. ja keskellä kirkasta päivää. kirkasta. kurkistin postiluukusta ja kirkaisin: päivää!

        harmaa nukkuu villaröijyissä nojatuolissa. ja kaikki nuo kylmät kaupalliset oikukkaan mutkalliset kulmat. julmat kikkailut.
        kynttilät on valettu aikoja sitten. myrsky kerää voimiaan. kurpitsoita reijitetään jo.

        kissojen yöt.


      • HyväÄiti
        .... kirjoitti:

        harmaa nukkuu villaröijyissä nojatuolissa. ja kaikki nuo kylmät kaupalliset oikukkaan mutkalliset kulmat. julmat kikkailut.
        kynttilät on valettu aikoja sitten. myrsky kerää voimiaan. kurpitsoita reijitetään jo.

        kissojen yöt.

        Tein kiukkuisen viillon Sabatier-lihaveitselläni otsaan saadakseni sinun suusi kiinni ja kurpitsan päälaen siististi irti.
        Koversin komean irvinaaman, joka näyttää upealta tuikku sisällään.
        Sinä jatkat kyselyäsi:
        -Lähdetäänkö?
        -Tuletko mukaan?
        -Kumpi ajaa?
        -Otetaanko joku mukaan?
        Sinä et kestä olla yksin.
        Sinun on aina seistävä jonkun vierellä - muuten häpeät itseäsi.
        Sinä pelkäät yksinäisyyttä ja muita ihmisiä. Olet toivoton maanikko!

        Pukeudun nopeasti ja lähden mukaasi, ettei äänetön, tuijottava huone nielaise minua ja jätä yksin, aina yksin...


      • ....
        HyväÄiti kirjoitti:

        Tein kiukkuisen viillon Sabatier-lihaveitselläni otsaan saadakseni sinun suusi kiinni ja kurpitsan päälaen siististi irti.
        Koversin komean irvinaaman, joka näyttää upealta tuikku sisällään.
        Sinä jatkat kyselyäsi:
        -Lähdetäänkö?
        -Tuletko mukaan?
        -Kumpi ajaa?
        -Otetaanko joku mukaan?
        Sinä et kestä olla yksin.
        Sinun on aina seistävä jonkun vierellä - muuten häpeät itseäsi.
        Sinä pelkäät yksinäisyyttä ja muita ihmisiä. Olet toivoton maanikko!

        Pukeudun nopeasti ja lähden mukaasi, ettei äänetön, tuijottava huone nielaise minua ja jätä yksin, aina yksin...

        No nyt väsyttää.
        Herätys suoraan talviaikaan klo 4 aamulla. Väänsin aikoja. Tuulista ja sateista. Navakka etelän ja lounaan välinen tuuli voisi jo heiketä, pilvipeite rakoilla. Tule takaisin kesä. Ei sateinen viime kesä vaan sitä edellinen. Tule takaisin. Ei räntäsadetta, ei rakeita, yöpakkasia. Musta ja harmaa on kimpassa. Ai liian mustavalkoista? Eeeehei... ei ei ei... se se vasta on... on on on... ei offfffffffffff!


    • MetituuliH.

      Aamiaisen jälkeen lähdin äidin kanssa samaa matkaa ulos, hän äänestämään, minä lenkille. Saatuani sateessa juoksemisesta tarpeekseni tulin kotiin, luin hieman Kulkijan pilvilonnoja (muuten aika hyvä kirja!) ja söin päivällistä.

      Pari tuntia sitten aloin soittaa kitaraa, johon kyllästyttyäni söin suklaalevyn. Sopii hyvin sadepäivän herkuksi! Nyt laittelen tavaroita kasaan huomista koulupäivää varten.

      • HyväÄiti

        Söin eväsomenia kuorien maanisesti omenan toisensa perään.
        Kun olin syönyt 10 omenaa,päätin lopettaa.
        Omena, makea ja kylmä on parempaa kuin jäätelö.
        Piilotin laukkuuni loput omenat ja hedelmäveitsen.
        Aioin nojata taaksepäin ja haaveilla hetken,
        kun lapsenikin nukkui niin rauhallisesti vieressäni.
        Poika nauroi unissaan, lapseni ensimmäinen junamatka.

        Silloin sinä tulit.
        En tiennyt kuka olet; näin vain downin
        syndroomaa sairastavan,
        mongolikasvoisen nuoren selkä kyssässä
        katsovan peloissaan ympärilleen.
        Huusit nimeäni ja syöksyit rajusti kaulaani.
        Pidin sinua epävarmasti sylissäni ja silittelin niskaasi ja selkääsi.
        Sitten muistin: olit hoidokkini vuosien takaa
        hoitokotiajoiltani!
        Olit niin suloinen, pikkulapsen näköinen varhaisnuori; nyt kumarainen aivan liian laiha teini.
        Juttelimme kauan sinun kielelläsi. Sitten istutin sinut meitä vastapäätä.
        Koko loppumatkan luin kahdelle lapselle
        ääneen Peppi Pitkätossua.
        Olin ylpeä teistä, aina kun ohikulkijat vilkaisivat meitä.


      • scarabaeus
        HyväÄiti kirjoitti:

        Söin eväsomenia kuorien maanisesti omenan toisensa perään.
        Kun olin syönyt 10 omenaa,päätin lopettaa.
        Omena, makea ja kylmä on parempaa kuin jäätelö.
        Piilotin laukkuuni loput omenat ja hedelmäveitsen.
        Aioin nojata taaksepäin ja haaveilla hetken,
        kun lapsenikin nukkui niin rauhallisesti vieressäni.
        Poika nauroi unissaan, lapseni ensimmäinen junamatka.

        Silloin sinä tulit.
        En tiennyt kuka olet; näin vain downin
        syndroomaa sairastavan,
        mongolikasvoisen nuoren selkä kyssässä
        katsovan peloissaan ympärilleen.
        Huusit nimeäni ja syöksyit rajusti kaulaani.
        Pidin sinua epävarmasti sylissäni ja silittelin niskaasi ja selkääsi.
        Sitten muistin: olit hoidokkini vuosien takaa
        hoitokotiajoiltani!
        Olit niin suloinen, pikkulapsen näköinen varhaisnuori; nyt kumarainen aivan liian laiha teini.
        Juttelimme kauan sinun kielelläsi. Sitten istutin sinut meitä vastapäätä.
        Koko loppumatkan luin kahdelle lapselle
        ääneen Peppi Pitkätossua.
        Olin ylpeä teistä, aina kun ohikulkijat vilkaisivat meitä.

        Unessa se kaksikerroksinen espanjalaistyylinen talo. Kulman takana baari. Rento ilmapiiri. Lintujen moniääninen konsertti. Pian tämäkin iltapäivä himmenee illaksi.

        Hiekkarannalla aaltojen kuiskauksia... huomenna... huomennakin aurinko nousee.


      • ....
        scarabaeus kirjoitti:

        Unessa se kaksikerroksinen espanjalaistyylinen talo. Kulman takana baari. Rento ilmapiiri. Lintujen moniääninen konsertti. Pian tämäkin iltapäivä himmenee illaksi.

        Hiekkarannalla aaltojen kuiskauksia... huomenna... huomennakin aurinko nousee.

        jonkun mielestä en osaa kirjoittaa runoja. no helvata.... minkälaisia runoja se sitten kirjoittaa? eipä laittanut mitään näytettä sitten. rasittava tyyppi. ja sitäpaitsi aurinko on pilvessä. musta teillä tietymättömissä.
        ei kivaa.
        pelkkää piiperrystä. ja sitäpaitsi sähköpostissa mielenkiintoinen viesti, mutta jotenkin hämärä roskaposti kuitenkin. kun nettailin niin meinas hajota koko kone. taisi olla täynnä niitä plugeja eiku spugeja eiku. ja se oikea postipoika on vissiin kadottanut sen noutolapun, vai olisko se jo myyty loppuun kun ei mulle tule? pitäiskö tiedustella sieltä paikanpäältä. on tää taas tätä. ja taisin nyt kirjoittaa ihan liian pitkän jutun. mutta eihän tätä kukaan kuitenkaan lue. sepä se.
        elämä.


      • scarabaeus
        .... kirjoitti:

        jonkun mielestä en osaa kirjoittaa runoja. no helvata.... minkälaisia runoja se sitten kirjoittaa? eipä laittanut mitään näytettä sitten. rasittava tyyppi. ja sitäpaitsi aurinko on pilvessä. musta teillä tietymättömissä.
        ei kivaa.
        pelkkää piiperrystä. ja sitäpaitsi sähköpostissa mielenkiintoinen viesti, mutta jotenkin hämärä roskaposti kuitenkin. kun nettailin niin meinas hajota koko kone. taisi olla täynnä niitä plugeja eiku spugeja eiku. ja se oikea postipoika on vissiin kadottanut sen noutolapun, vai olisko se jo myyty loppuun kun ei mulle tule? pitäiskö tiedustella sieltä paikanpäältä. on tää taas tätä. ja taisin nyt kirjoittaa ihan liian pitkän jutun. mutta eihän tätä kukaan kuitenkaan lue. sepä se.
        elämä.

        Halloweenina hörhöilyn kimalletta ja limanuljaskaisia karkkikepposia. Rottamainen olo.


      • ....
        scarabaeus kirjoitti:

        Halloweenina hörhöilyn kimalletta ja limanuljaskaisia karkkikepposia. Rottamainen olo.

        pitääkö aina olla järjiltään. harmaa nukkuu vaikka alakerran hurtta räksyttää. ei jaksa riehaantua tyhjänpäiväisistä. inflaatio tasoittaa ja ainahan voi heittää kruunaa ja klaavaa. mikäpä mikä se on lännen meininki. ja sittenkin jotenkin kuitenkin kaikitenkin kaikkia kiinnostaa. jännittävää...


      • HyväÄiti
        .... kirjoitti:

        pitääkö aina olla järjiltään. harmaa nukkuu vaikka alakerran hurtta räksyttää. ei jaksa riehaantua tyhjänpäiväisistä. inflaatio tasoittaa ja ainahan voi heittää kruunaa ja klaavaa. mikäpä mikä se on lännen meininki. ja sittenkin jotenkin kuitenkin kaikitenkin kaikkia kiinnostaa. jännittävää...

        Seinänaapurin pirteä uranainen syöksyi
        kimeästi säksättäen linja-autoon lapsensa
        kanssa ja lähti katolisen seurakunnan
        lomamatkalle viikko sitten.

        Minä kastelin kukat ja ruokin terraarion eläimet.
        Kateellinen - kyllä olin,
        kun näin, miten upea ja kiiltävän siisti
        naapurin katolisen pienperheen
        asumus on!

        Kadehdin jopa heidän uskontoaan:
        heillä on jotain erikoista, alkoholiakaan
        tässä kauniissa kodissa ei käytetä.

        Tänä aamuna pyyhin mopilla kimaltavat
        lattiat sieltä, missä ei ollut mattoja,
        terraarioliskot oli nopeasti ruokittu
        ja olin jo lähdössä, kun
        päätin siivota roskakaapin, johon
        heitin kuivuneen lehden.
        Se pursui tyhjiä pulloja!

        Kaljapulloja, likööripulloja, tuskin sain
        oven taas kiinni kilisevän sisältönsä peitoksi.
        Siinä siis syy hienon rouvan aamuisiin
        huutokonsertteihin lapselleen ja
        yläkerran "hulttio"-naapurille.


      • ....
        HyväÄiti kirjoitti:

        Seinänaapurin pirteä uranainen syöksyi
        kimeästi säksättäen linja-autoon lapsensa
        kanssa ja lähti katolisen seurakunnan
        lomamatkalle viikko sitten.

        Minä kastelin kukat ja ruokin terraarion eläimet.
        Kateellinen - kyllä olin,
        kun näin, miten upea ja kiiltävän siisti
        naapurin katolisen pienperheen
        asumus on!

        Kadehdin jopa heidän uskontoaan:
        heillä on jotain erikoista, alkoholiakaan
        tässä kauniissa kodissa ei käytetä.

        Tänä aamuna pyyhin mopilla kimaltavat
        lattiat sieltä, missä ei ollut mattoja,
        terraarioliskot oli nopeasti ruokittu
        ja olin jo lähdössä, kun
        päätin siivota roskakaapin, johon
        heitin kuivuneen lehden.
        Se pursui tyhjiä pulloja!

        Kaljapulloja, likööripulloja, tuskin sain
        oven taas kiinni kilisevän sisältönsä peitoksi.
        Siinä siis syy hienon rouvan aamuisiin
        huutokonsertteihin lapselleen ja
        yläkerran "hulttio"-naapurille.

        Hissiin oli tunkemassa kakkosesta mantelisilmäinen nymfi eikä mikään pikkumainen narttu, mutta onnekseni sain äkkiä painettua nappulaa joka sulki oven. Hämärästä peilistä näkyi vain säikähtänyt silmäpari. Kiire ulos asioille.

        Hain sen lähetyksen postista. Ihan mukiinmenevää tekstiä, mutta osaan kyllä kirjoittaa paremmin. Tulevat huomaamaan. Keskiluokka hyrisee.


      • scarabaeus
        .... kirjoitti:

        Hissiin oli tunkemassa kakkosesta mantelisilmäinen nymfi eikä mikään pikkumainen narttu, mutta onnekseni sain äkkiä painettua nappulaa joka sulki oven. Hämärästä peilistä näkyi vain säikähtänyt silmäpari. Kiire ulos asioille.

        Hain sen lähetyksen postista. Ihan mukiinmenevää tekstiä, mutta osaan kyllä kirjoittaa paremmin. Tulevat huomaamaan. Keskiluokka hyrisee.

        lupaavat lumimyräkkää. - nousukausi. laskukausi. finanssikriisinen kapitalismi. maailmantalouden prosessi. pörssikurssit osingot myyntivoitot. kalliista kalliimpaa tosihintavaa. älääläälä älä rahaan rakastu. pääomatuloiksi muista kanavoida elämän voitot. - rakastaen rikastuu.


      • ....
        scarabaeus kirjoitti:

        lupaavat lumimyräkkää. - nousukausi. laskukausi. finanssikriisinen kapitalismi. maailmantalouden prosessi. pörssikurssit osingot myyntivoitot. kalliista kalliimpaa tosihintavaa. älääläälä älä rahaan rakastu. pääomatuloiksi muista kanavoida elämän voitot. - rakastaen rikastuu.

        lumimyräkkä.
        no ei sitte yhtään vähempää eikä enempää. lumisade ryöpyttää. nyt tuli kiire laittaa pähkinöitä tipuille ja oraville. talvirenkaat on jo.
        hyvä tuntuma.


      • scarabaeus
        .... kirjoitti:

        lumimyräkkä.
        no ei sitte yhtään vähempää eikä enempää. lumisade ryöpyttää. nyt tuli kiire laittaa pähkinöitä tipuille ja oraville. talvirenkaat on jo.
        hyvä tuntuma.

        sitä vaan tässä ihmettelen että tuleekohan sitä joulujatkokertomusta tänä jouluna tänne jatkonovellit saitille lainkaan. tontuilla taitaa olla vuosi vuodelta yhä enempi kiireitä.
        juu.


      • Isabel Allende
        scarabaeus kirjoitti:

        sitä vaan tässä ihmettelen että tuleekohan sitä joulujatkokertomusta tänä jouluna tänne jatkonovellit saitille lainkaan. tontuilla taitaa olla vuosi vuodelta yhä enempi kiireitä.
        juu.

        Makoilimme vierekkäin sohvalla katsellen
        piirrettyä kissaa ja hiirtä -
        jouluharjoitus,
        ensin söimme liikaa suklaakonvehteja, jotta
        olo olisi joululomalaisen paikallaanpysyvä
        ja itsetyytyväinen. Raskaat jäsenet ja
        raukeat liikkeemme suolakeksejä ja
        suklaakonvehteja napostellessamme loivat
        vanhanaikaisen proosallisen vastakohdan
        vikkelästi sinkoileville kissa- ja hiirihahmoille.
        Tuskin kuulimme, kun ikkunan takana jokin
        rapisi hiljaa.
        Vilkaisimme toisiamme kulmia kohottaen.


      • scarabaeus
        Isabel Allende kirjoitti:

        Makoilimme vierekkäin sohvalla katsellen
        piirrettyä kissaa ja hiirtä -
        jouluharjoitus,
        ensin söimme liikaa suklaakonvehteja, jotta
        olo olisi joululomalaisen paikallaanpysyvä
        ja itsetyytyväinen. Raskaat jäsenet ja
        raukeat liikkeemme suolakeksejä ja
        suklaakonvehteja napostellessamme loivat
        vanhanaikaisen proosallisen vastakohdan
        vikkelästi sinkoileville kissa- ja hiirihahmoille.
        Tuskin kuulimme, kun ikkunan takana jokin
        rapisi hiljaa.
        Vilkaisimme toisiamme kulmia kohottaen.

        No nyt se sohvi nappas sen finlandian. Ihmenaikkonen. Voi hyvät hyssykät sentään.
        Mitäs äijät nyt suuhunsa pistää?

        Kylä kylä kyllä
        on maailmankirjat
        sekaisin !


      • Sohvi ottaa päähän
        scarabaeus kirjoitti:

        No nyt se sohvi nappas sen finlandian. Ihmenaikkonen. Voi hyvät hyssykät sentään.
        Mitäs äijät nyt suuhunsa pistää?

        Kylä kylä kyllä
        on maailmankirjat
        sekaisin !

        Sohvi, tuo Suomen virallisin rastapää
        olisi upea suomalaiskirjailija, jos olisi suomalainen.
        Hän on vironsuomalainen ja kirjoittaa henkisestä kotimaastaan Virosta, ei Suomesta.
        Oletko lukenut Puhdistusta?
        Siinähän roimitaan suomalaiset lyttyyn Viron hyväksikäyttäjinä. Greate, mutta jos tuo on ikuisuusaihe koko tuotannolle, en olisi suonut hänelle Finlandiaa.


      • ..sofi...
        Sohvi ottaa päähän kirjoitti:

        Sohvi, tuo Suomen virallisin rastapää
        olisi upea suomalaiskirjailija, jos olisi suomalainen.
        Hän on vironsuomalainen ja kirjoittaa henkisestä kotimaastaan Virosta, ei Suomesta.
        Oletko lukenut Puhdistusta?
        Siinähän roimitaan suomalaiset lyttyyn Viron hyväksikäyttäjinä. Greate, mutta jos tuo on ikuisuusaihe koko tuotannolle, en olisi suonut hänelle Finlandiaa.

        annalla....
        Juu, kun näin tyypin jo eka kerran, ajattelin että liekö lintu vai kala...hyvin tekaistulta ja haetulta tuo ulkomuoto näytti..täytyykö siis kirjailijan nykypäibänä (virolaisittain) näyttää NOIN joukosta erottuvalta, että on joukosta erottuva... HALOO................satuilija*


      • ....
        ..sofi... kirjoitti:

        annalla....
        Juu, kun näin tyypin jo eka kerran, ajattelin että liekö lintu vai kala...hyvin tekaistulta ja haetulta tuo ulkomuoto näytti..täytyykö siis kirjailijan nykypäibänä (virolaisittain) näyttää NOIN joukosta erottuvalta, että on joukosta erottuva... HALOO................satuilija*

        Nyt pingviinit rytättiin narikkaan ja kaapinovet kiinni. Olemisen sietämätöntä keveyttä. II adventtina palamaan pari kynttilää. Joulupipareita ja Luciapullia varten olisi hyvä ostaa jauhoja, kanelia, inkivääriä, neilikkaa, sahramia, sokeria, siirappia... mitä vielä, pitikö niihin pulliin sujauttaa rusinoita vai manteleita koristeeksi?


      • Isabel Allende
        .... kirjoitti:

        Nyt pingviinit rytättiin narikkaan ja kaapinovet kiinni. Olemisen sietämätöntä keveyttä. II adventtina palamaan pari kynttilää. Joulupipareita ja Luciapullia varten olisi hyvä ostaa jauhoja, kanelia, inkivääriä, neilikkaa, sahramia, sokeria, siirappia... mitä vielä, pitikö niihin pulliin sujauttaa rusinoita vai manteleita koristeeksi?

        Herään taas - kauhusta laajennein silmin tuijotan seinää.
        SE on taas vieressäni sängyssä. Kuulen sen
        yököttävän,krohisevan hengityksen, kun se makaa selkäni takana minun sängyssäni, tuijottaen.
        -Voi ei. parkaisen nielaisten pelokkaasti hidastellen, korjaan peittoa jäykin käsin.
        -Hehehe, se naureskelee mielissään aiheuttamastaan paniikista.
        Käännyn:
        Hyi,miten ruma se on. Kurkustani kuuluu jotain
        hävettävää, primitiivistä vaikerrusta, pelkään niin että voin laskea alleni.
        Mädänneet kalmanlöyhkäiset kasvot vääntyvät rumaan hymyyn.
        -Kiva, sä tulit takasin. Enää me ei erota.


    • Daavid B. Doobermann

      Kävin pyöräilemässä. Tai se oli lähinnä ulkoilua.

      Oli lämmintä 25 ja kosteusprosentti 50. Kävin ensin Rannassa kahvilla. Sieltä pyöräilin järvenrantaa reunustavaa jalankulkuväylää ja kävin harrastamassa järvelle tuijottelua.

      Pyöräilin kesästä nautiskellen kaupungin eteläpuolelle. Sieltä kotiin palatessa rullasin mäkeä alas... Sitten tajusin, että siellä ojassa makaa joku pyörän kanssa! Mä käännyin takaisin. Siinä mä yritin sitä herätellä, mä ajattelin että se on kuollut. No se sitten siinä heräili. Mä kysyin vointia, ja se sanoi että nou hätä.

      Mä lähdin siitä polkemaan. Polkiessa mä tajusin, että ko. kaverilla saattoi olla auringonpistos, ja mä olisin hänelle voinut antaa vettä mun vesipullosta. Onneksi mun jäljessä käveli pariskunta, joka saapui paikalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      98
      1950
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1548
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      117
      1080
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      1009
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      929
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      829
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      35
      750
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      741
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      721
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      643
    Aihe