Kertokaa

Calluppi

Juu eli oon intissä alikessuna nyt ja haluisin hakeutua rauhanturvaajaksi palveluksen jälkeen. Oon panssarijääkärikomppaniassa. Toivoisin et kertoisitte vaan miten haitte ja missä palvelitte, mitä teitte yms... Kiinnostaa kovasti mutta ku ei tiedä kaikkea niin jos rauhanturvaaja tehtävissä olleet voisi valaista! Kiitos!

8

2201

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäkke-fasse

Tykkimiehenä Rovaniemellä hyvillä arvosanoilla. Laitoin vain laput sisään niksulaan ja tuli sitten sitoumus kotiin ja tulipahan tuo allekirjoitettuakin. Heti kun sitoumus astui voimaan, minulle soitettiin ja kysyttiin oletko valmis Kosovoon jääkäriksi. Ja reissuun lähdin. Sitten meni puolivuotta kossuissa ja vuosi kotona ja sitten afgoihin joissa vuosi.
      Nyt saa nähä kauanko taas menee ennen seuraavaa reissua alas.

Ne alikessun natsat eivät paranna ainakaan pääsyäsi missiolle. Ja muutenkin suosittelen että opiskelet ennen reissua opinnot pois ja hankit elämänkokemusta sinne 25-30 vuotiaaseen saakka. Sitä lämänkokemsta nimittäin tarvitaan.

• -rauhantekijä-

tai siis on, sillä armeijan pällikokeella ja sillä että olet suorittanut hyvin varumisespalveluksesi, eli passissa hyvä ja hyvä.

• Tässä faktaa

• niin onkin joo
        Tässä faktaa kirjoitti:

Ei tarvitse olla hyvä/hyvä tänä päivänä.
        Reserviläisillä hyvin (arvosana vähintään 3/3, eli vanhalla asteikolla tyydyttävä/tyydyttävä)suoritettu varusmiespalvelus.

Täältä saat faktoja:
        http://www.fincent.fi/porpr/html/fi/116610896497323674.html

saahan sitä hakea huonoillakin arvosanoilla, mutta ei sinne pääse.

• ...x...
        niin onkin joo kirjoitti:

saahan sitä hakea huonoillakin arvosanoilla, mutta ei sinne pääse.

Tänä päivänä pääsee huonoillakin. Ammatti-ihmisten hakijamäärät on vähentyneet johtuen rt-palveluksen huonosta palkasta. Ennen ammattitaitoiset reserviläiset tekivät (tietysti kanta-Upseereiden tuella) hyvän maineen Suomelle rauhanturvaamis-osaamisesta. Nykyisin kanta-pöröt haluavat haalia tuon tapahtuneen heidän aikaansaannoksikseen. Ammattitaitoiset ressut ei enää viitsi, teet töitä paljon, mm olosuhteiden parantamiseksi, saat pienen palkan. Nuori kanta-pörö, vänskä, luti tms brassaa ja leikkii isonpaakin Upseeria ja nauttii vielä suuremmasta palkastakin.
        Jätetään koko paletti rapid-jengille ja luetaan sitten joskus lehdistä miten kävikään...

• T: Olin siellä
        ...x... kirjoitti:

Tänä päivänä pääsee huonoillakin. Ammatti-ihmisten hakijamäärät on vähentyneet johtuen rt-palveluksen huonosta palkasta. Ennen ammattitaitoiset reserviläiset tekivät (tietysti kanta-Upseereiden tuella) hyvän maineen Suomelle rauhanturvaamis-osaamisesta. Nykyisin kanta-pöröt haluavat haalia tuon tapahtuneen heidän aikaansaannoksikseen. Ammattitaitoiset ressut ei enää viitsi, teet töitä paljon, mm olosuhteiden parantamiseksi, saat pienen palkan. Nuori kanta-pörö, vänskä, luti tms brassaa ja leikkii isonpaakin Upseeria ja nauttii vielä suuremmasta palkastakin.
        Jätetään koko paletti rapid-jengille ja luetaan sitten joskus lehdistä miten kävikään...

Toi pitää paikkaanssa et ne miehet ketä siellä tarvittaisiin ei sinne hae, olin kosovossa ja en voi suositella sitä kenellekkään. Siellä on nykyisin kanta-peikkoja liikaa jotka ei tee mitään, johtuen ehkä ammattitaidon puutteesta ne osaa vaan komenella varusmiehiä, ja siitä ei ole rt-hommissa hyötyä.

• Erikoistilanteiden mies
        T: Olin siellä kirjoitti:

Toi pitää paikkaanssa et ne miehet ketä siellä tarvittaisiin ei sinne hae, olin kosovossa ja en voi suositella sitä kenellekkään. Siellä on nykyisin kanta-peikkoja liikaa jotka ei tee mitään, johtuen ehkä ammattitaidon puutteesta ne osaa vaan komenella varusmiehiä, ja siitä ei ole rt-hommissa hyötyä.

Viimeiset rotaatiokoulutukset ovat kouluttaneet Kosovoon miehiä eikä marjanpoimijoita. Keski-ikä liki 30v ja siviilitaustat sellaisia jotka edesauttavat laadukkaan työn tekemistä toimialueella. Mitään turhia intin kouluttjia ei siis ole otettu, mikä on vain hyvä asia.

• X.X.X.
        Erikoistilanteiden mies kirjoitti:

Viimeiset rotaatiokoulutukset ovat kouluttaneet Kosovoon miehiä eikä marjanpoimijoita. Keski-ikä liki 30v ja siviilitaustat sellaisia jotka edesauttavat laadukkaan työn tekemistä toimialueella. Mitään turhia intin kouluttjia ei siis ole otettu, mikä on vain hyvä asia.

Ei pidä paikkaansa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      20
      1334
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1241
    3. 64
      1230
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1215
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      847
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      686
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      592
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      304
      552
    Aihe