Kertokaa

Calluppi

Juu eli oon intissä alikessuna nyt ja haluisin hakeutua rauhanturvaajaksi palveluksen jälkeen. Oon panssarijääkärikomppaniassa. Toivoisin et kertoisitte vaan miten haitte ja missä palvelitte, mitä teitte yms... Kiinnostaa kovasti mutta ku ei tiedä kaikkea niin jos rauhanturvaaja tehtävissä olleet voisi valaista! Kiitos!

8

2185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäkke-fasse

      Tykkimiehenä Rovaniemellä hyvillä arvosanoilla. Laitoin vain laput sisään niksulaan ja tuli sitten sitoumus kotiin ja tulipahan tuo allekirjoitettuakin. Heti kun sitoumus astui voimaan, minulle soitettiin ja kysyttiin oletko valmis Kosovoon jääkäriksi. Ja reissuun lähdin. Sitten meni puolivuotta kossuissa ja vuosi kotona ja sitten afgoihin joissa vuosi.
      Nyt saa nähä kauanko taas menee ennen seuraavaa reissua alas.

      Ne alikessun natsat eivät paranna ainakaan pääsyäsi missiolle. Ja muutenkin suosittelen että opiskelet ennen reissua opinnot pois ja hankit elämänkokemusta sinne 25-30 vuotiaaseen saakka. Sitä lämänkokemsta nimittäin tarvitaan.

    • -rauhantekijä-

      tai siis on, sillä armeijan pällikokeella ja sillä että olet suorittanut hyvin varumisespalveluksesi, eli passissa hyvä ja hyvä.

      • Tässä faktaa

      • niin onkin joo
        Tässä faktaa kirjoitti:

        Ei tarvitse olla hyvä/hyvä tänä päivänä.
        Reserviläisillä hyvin (arvosana vähintään 3/3, eli vanhalla asteikolla tyydyttävä/tyydyttävä)suoritettu varusmiespalvelus.

        Täältä saat faktoja:
        http://www.fincent.fi/porpr/html/fi/116610896497323674.html

        saahan sitä hakea huonoillakin arvosanoilla, mutta ei sinne pääse.


      • ...x...
        niin onkin joo kirjoitti:

        saahan sitä hakea huonoillakin arvosanoilla, mutta ei sinne pääse.

        Tänä päivänä pääsee huonoillakin. Ammatti-ihmisten hakijamäärät on vähentyneet johtuen rt-palveluksen huonosta palkasta. Ennen ammattitaitoiset reserviläiset tekivät (tietysti kanta-Upseereiden tuella) hyvän maineen Suomelle rauhanturvaamis-osaamisesta. Nykyisin kanta-pöröt haluavat haalia tuon tapahtuneen heidän aikaansaannoksikseen. Ammattitaitoiset ressut ei enää viitsi, teet töitä paljon, mm olosuhteiden parantamiseksi, saat pienen palkan. Nuori kanta-pörö, vänskä, luti tms brassaa ja leikkii isonpaakin Upseeria ja nauttii vielä suuremmasta palkastakin.
        Jätetään koko paletti rapid-jengille ja luetaan sitten joskus lehdistä miten kävikään...


      • T: Olin siellä
        ...x... kirjoitti:

        Tänä päivänä pääsee huonoillakin. Ammatti-ihmisten hakijamäärät on vähentyneet johtuen rt-palveluksen huonosta palkasta. Ennen ammattitaitoiset reserviläiset tekivät (tietysti kanta-Upseereiden tuella) hyvän maineen Suomelle rauhanturvaamis-osaamisesta. Nykyisin kanta-pöröt haluavat haalia tuon tapahtuneen heidän aikaansaannoksikseen. Ammattitaitoiset ressut ei enää viitsi, teet töitä paljon, mm olosuhteiden parantamiseksi, saat pienen palkan. Nuori kanta-pörö, vänskä, luti tms brassaa ja leikkii isonpaakin Upseeria ja nauttii vielä suuremmasta palkastakin.
        Jätetään koko paletti rapid-jengille ja luetaan sitten joskus lehdistä miten kävikään...

        Toi pitää paikkaanssa et ne miehet ketä siellä tarvittaisiin ei sinne hae, olin kosovossa ja en voi suositella sitä kenellekkään. Siellä on nykyisin kanta-peikkoja liikaa jotka ei tee mitään, johtuen ehkä ammattitaidon puutteesta ne osaa vaan komenella varusmiehiä, ja siitä ei ole rt-hommissa hyötyä.


      • Erikoistilanteiden mies
        T: Olin siellä kirjoitti:

        Toi pitää paikkaanssa et ne miehet ketä siellä tarvittaisiin ei sinne hae, olin kosovossa ja en voi suositella sitä kenellekkään. Siellä on nykyisin kanta-peikkoja liikaa jotka ei tee mitään, johtuen ehkä ammattitaidon puutteesta ne osaa vaan komenella varusmiehiä, ja siitä ei ole rt-hommissa hyötyä.

        Viimeiset rotaatiokoulutukset ovat kouluttaneet Kosovoon miehiä eikä marjanpoimijoita. Keski-ikä liki 30v ja siviilitaustat sellaisia jotka edesauttavat laadukkaan työn tekemistä toimialueella. Mitään turhia intin kouluttjia ei siis ole otettu, mikä on vain hyvä asia.


      • X.X.X.
        Erikoistilanteiden mies kirjoitti:

        Viimeiset rotaatiokoulutukset ovat kouluttaneet Kosovoon miehiä eikä marjanpoimijoita. Keski-ikä liki 30v ja siviilitaustat sellaisia jotka edesauttavat laadukkaan työn tekemistä toimialueella. Mitään turhia intin kouluttjia ei siis ole otettu, mikä on vain hyvä asia.

        Ei pidä paikkaansa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe