Kertokaa

Calluppi

Juu eli oon intissä alikessuna nyt ja haluisin hakeutua rauhanturvaajaksi palveluksen jälkeen. Oon panssarijääkärikomppaniassa. Toivoisin et kertoisitte vaan miten haitte ja missä palvelitte, mitä teitte yms... Kiinnostaa kovasti mutta ku ei tiedä kaikkea niin jos rauhanturvaaja tehtävissä olleet voisi valaista! Kiitos!

8

1439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäkke-fasse

      Tykkimiehenä Rovaniemellä hyvillä arvosanoilla. Laitoin vain laput sisään niksulaan ja tuli sitten sitoumus kotiin ja tulipahan tuo allekirjoitettuakin. Heti kun sitoumus astui voimaan, minulle soitettiin ja kysyttiin oletko valmis Kosovoon jääkäriksi. Ja reissuun lähdin. Sitten meni puolivuotta kossuissa ja vuosi kotona ja sitten afgoihin joissa vuosi.
      Nyt saa nähä kauanko taas menee ennen seuraavaa reissua alas.

      Ne alikessun natsat eivät paranna ainakaan pääsyäsi missiolle. Ja muutenkin suosittelen että opiskelet ennen reissua opinnot pois ja hankit elämänkokemusta sinne 25-30 vuotiaaseen saakka. Sitä lämänkokemsta nimittäin tarvitaan.

    • -rauhantekijä-

      tai siis on, sillä armeijan pällikokeella ja sillä että olet suorittanut hyvin varumisespalveluksesi, eli passissa hyvä ja hyvä.

      • Tässä faktaa

      • niin onkin joo
        Tässä faktaa kirjoitti:

        Ei tarvitse olla hyvä/hyvä tänä päivänä.
        Reserviläisillä hyvin (arvosana vähintään 3/3, eli vanhalla asteikolla tyydyttävä/tyydyttävä)suoritettu varusmiespalvelus.

        Täältä saat faktoja:
        http://www.fincent.fi/porpr/html/fi/116610896497323674.html

        saahan sitä hakea huonoillakin arvosanoilla, mutta ei sinne pääse.


      • ...x...
        niin onkin joo kirjoitti:

        saahan sitä hakea huonoillakin arvosanoilla, mutta ei sinne pääse.

        Tänä päivänä pääsee huonoillakin. Ammatti-ihmisten hakijamäärät on vähentyneet johtuen rt-palveluksen huonosta palkasta. Ennen ammattitaitoiset reserviläiset tekivät (tietysti kanta-Upseereiden tuella) hyvän maineen Suomelle rauhanturvaamis-osaamisesta. Nykyisin kanta-pöröt haluavat haalia tuon tapahtuneen heidän aikaansaannoksikseen. Ammattitaitoiset ressut ei enää viitsi, teet töitä paljon, mm olosuhteiden parantamiseksi, saat pienen palkan. Nuori kanta-pörö, vänskä, luti tms brassaa ja leikkii isonpaakin Upseeria ja nauttii vielä suuremmasta palkastakin.
        Jätetään koko paletti rapid-jengille ja luetaan sitten joskus lehdistä miten kävikään...


      • T: Olin siellä
        ...x... kirjoitti:

        Tänä päivänä pääsee huonoillakin. Ammatti-ihmisten hakijamäärät on vähentyneet johtuen rt-palveluksen huonosta palkasta. Ennen ammattitaitoiset reserviläiset tekivät (tietysti kanta-Upseereiden tuella) hyvän maineen Suomelle rauhanturvaamis-osaamisesta. Nykyisin kanta-pöröt haluavat haalia tuon tapahtuneen heidän aikaansaannoksikseen. Ammattitaitoiset ressut ei enää viitsi, teet töitä paljon, mm olosuhteiden parantamiseksi, saat pienen palkan. Nuori kanta-pörö, vänskä, luti tms brassaa ja leikkii isonpaakin Upseeria ja nauttii vielä suuremmasta palkastakin.
        Jätetään koko paletti rapid-jengille ja luetaan sitten joskus lehdistä miten kävikään...

        Toi pitää paikkaanssa et ne miehet ketä siellä tarvittaisiin ei sinne hae, olin kosovossa ja en voi suositella sitä kenellekkään. Siellä on nykyisin kanta-peikkoja liikaa jotka ei tee mitään, johtuen ehkä ammattitaidon puutteesta ne osaa vaan komenella varusmiehiä, ja siitä ei ole rt-hommissa hyötyä.


      • Erikoistilanteiden mies
        T: Olin siellä kirjoitti:

        Toi pitää paikkaanssa et ne miehet ketä siellä tarvittaisiin ei sinne hae, olin kosovossa ja en voi suositella sitä kenellekkään. Siellä on nykyisin kanta-peikkoja liikaa jotka ei tee mitään, johtuen ehkä ammattitaidon puutteesta ne osaa vaan komenella varusmiehiä, ja siitä ei ole rt-hommissa hyötyä.

        Viimeiset rotaatiokoulutukset ovat kouluttaneet Kosovoon miehiä eikä marjanpoimijoita. Keski-ikä liki 30v ja siviilitaustat sellaisia jotka edesauttavat laadukkaan työn tekemistä toimialueella. Mitään turhia intin kouluttjia ei siis ole otettu, mikä on vain hyvä asia.


      • X.X.X.
        Erikoistilanteiden mies kirjoitti:

        Viimeiset rotaatiokoulutukset ovat kouluttaneet Kosovoon miehiä eikä marjanpoimijoita. Keski-ikä liki 30v ja siviilitaustat sellaisia jotka edesauttavat laadukkaan työn tekemistä toimialueella. Mitään turhia intin kouluttjia ei siis ole otettu, mikä on vain hyvä asia.

        Ei pidä paikkaansa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe