Lastenlinna kosteusvaurioinen

Korjauksia tehty

Kävin äskettäin muutaman vuoden ikäisen lapseni kanssa viikon kestäneissä tutkimuksissa Lastenlinnassa (vuonna -48 rakennettu). Aamuisin saavuttuamme osastolle, lapsen iho alkoi mennä näpyille ja länteille sekä nenä alkoi vuotaa. Toinen silmä rähmi. Osastonhoitaja kertoi juuri tehdyn ylimmän kerroksen huoneissa kosteusvaurioremonttia.

Ikkunoita piti pitää auki, koska oli kyseessä vanha rakennus ja osastolla oli hyvin kylmä. Yksi hoitajista pyyhki tauotta silmiään (vetistyksestä) nenäliinalla ja monen muun (erityis)työntekijän silmät olivat lasimaiset...

Onko Lastenlinnassa homevaurioita? Onko niistä joskus puhuttu vaikka lehdessä tai muualla?

48

2100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • )()()()(

      miettiä, pitääkö asioita selvitellä ja miten? Jos tarvitaan rikosilmoituksia, milloin ne olisivat tärkeämpiä kuin esim. lasten- ja meitä hoitavien sairanhoitajien ja lääkäreidenkin terveyttä ajatellen?

      Se joka naureskelee ja miettii, tekeekö kukaan rikosilmoitusta, jos on itse jo saanut ammattitautin, haittakorvauksen... on typerä. Tuskin olen ainoa, joka haluaa tietää missä mennään. Uskoisin, että meitä on paljon ja mukana on lääkäreitä, sairaanhoitajia, opettajia, lasten vanhempia, sairastuneita ja sivusta seuraavia.

      Totuus on aina rahaa tärkeämpää, varsinkin ja erityisesti lasten kohdalla!

      Millaisen perinnön haluamme jättää lapsille ja lasten lapsille? Totuuden, vaiko tiedon siitä että ammattitautikorvaukset tulivat, mutta sairaus ei ehkä ole oikea, ja siitä oikeasta sairaudesta ei ehkä kuuluisikaan saada mitään ammatitautikorvausta, vaikka sairaus olisi kuinka vakava vain. Ei kaikkia sairauksia ole ammattitautikorvausten piirissä, ja mitä vähemmän niitä kosteusvauriorakennusten kohdalla on, sitä enemmän saamme oikeaa ja rehellistä tietoa.

      Jos ei ole rahaa, muuttakaa hitossa sitä lainsäädäntöä ja vähän äkkiä! Yhtäkään lasta ei auta yksikään ammattitauti, jos etenemme samalla tavoin, kun nyt tämän asian kanssa etenemme!

      Ammattitautini ei ole auttanut yhtäkään työkaveria, miten vaikea sitä onkaan miettiä ja sen PITI auttaa... Eikä ammattitautini auta yhtäkään lasta, jos tutkimukset ovat samalla tasolla jatkuvasti ja kukaan ei välitä!

      • ammattitautinen

        Se, että joku/jotkut työyhteisöstä ovat joutuneet vastaanottamaan ammattitautidiagnoosin, ei oman kokemuksenikaan mukaan ole auttanut yhtään ketään ja kaikkein vähiten itse sairastunutta. Pahasti oireilevana vain jatkuu se oma helvetti ja mitään ei ole tehty siinä rakennuksessa, jossa sairastuin. Kuvittelin, että ammattitautini pelastaisi loput työyhteisöstä ja lapsista sairastumasta, mutta näin ei tosiaankaan tapahtunut. Joka päivä edelleen joku sairastuu ja siitä ei edes varoiteta.
        Minäkin haluaisin kyllä totuuden näistä touhuista esiin, kirvelköön se kuinka paljon hyvänsä. Rahan mahdilla sairastutamme tässä yhteiskunnassa liian monia ja erityisen pahalta tuntuu, jos he ovat lapsia, joilla on sentään koko elämä edessä. Onko jo tultu tien päähän? Kuka tätä prosessia oikein pyörittää, vakuutusyhtiöt, eduskunta, hallitus ja onko pienellä suomalaislapsella siinä osaa?
        Tästä välinpitämättömyydestä, vastuuttomuudesta ja arvotyhjiöstä olisi pakko päästä pois. Jos ammattitautilain noudattaminen on käynyt vakuutusyhtiöille ja työnantajille liian kalliiksi, kuka on kieltänyt asioiden uudelleen tarkastelun.


    • Korjauksia tehty

      Olimme tutkimuksissa neurologisella osastolla. Saimme "hyvät tutkimustulokset" (ts. saamme korotetun hoitotuen), koska lapsi ei kyennyt niin hyvin kuin kotona keskittymään vaadittaviin tehtäviin (mm. rakentelu, muodot, keskittyminen ym.); räkä valui, välillä nenä oli tukossa, välillä vuoti vettä. Välillä tutkimukset piti lopettaa, koska lapsi oli hieman lämmin otsastaan ja nuhjuisen näköinen kasvo-oireillaankin. C-vitamiinia kehiin haisevassa huoneistohotellissa iltaisin (ja äidillä yöhikoulua sekä pääkipeää) ja tutkimuksia tiivistettiin eli testit sullottiin suunniteltua lyhyemmälle jaksolle juuri oireilun vuoksi. Ilman oireilua olisimme voineet jäädä hoitotuetta, sillä hän olisi suoriutunut tehtävistä kuten normaaliarjessakin. Nyt minun ei homesairaana äitinä tarvitse mennä töihin huonokuntoisiin kiinteistöihin, koska korotettu hoitotuki (ensimmäinen tuki astmasta) takaa riittävät tulot muiden tulojen ohella. Kiitos homekiinteistöjen. Aamen. Hyvinvointivaltio - kiitos! Voin jatkossakin keskittyä kotoa käsin tehtävään työhön.

      Neurologi ei vielä halua ottaa aivojen magneettitutkimusta, vaikka lapsi altistui jo raskausaikana pahoin ja ensimmäisen elinvuoden aikana. Tyvitumakkeet olisi viisasta tutkia, mutta neurologi miettii vielä asiaa kokeneen konkarin kanssa. Kai äitinä voin sitä vaatia tai ainakin tiukemmin esittää?

      • )()()()(

        sisäilmaongelmasta on!

        Ikävää, se tutkittavien kannalta on joutua tutkittaviksi tiloissa, joissa ei yhdenkään henkilön koskaan tulisi olla. Ikävää se on, lääkäreiden, hoitajien ja muun henkilökunnan osalta, sillä sinä ja lapsesi onneksi kävitte tutkimuksissa, he ovat tiloissa jatkuvasti.

        Siltikin olen hyvilläni siitä, että sait tuon korotetun hoitotuen! Joskus näinkin päin, tämä lienee se harvinaisin tilanne, mutta että edes joskus sisäilman epäpuhtaudet auttavat lapsen tilannetta, se kuulostaa kyllä hyväksyttävältä ja saa hymyilemään. Varsinkin kun kerroit, että lapsesi selviytyisi testistä normaaleissa olosuhteissa hyvinkin.

        Mutta, miten monta väärää diagnoosia saadaan näissä kosteusvauriotiloissa aikaiseksi? Minulle tarjottiin korkeaa verenpainetta, se kun nousi TTL:n tutkimustiloissa ihan diangostoitavaksi asti kahdella eri tutkimuskerralla... Minulla ei ole korkeaa verenpainetta, mutta siinähän se olisi yksi risti lisää, astman, migreenin, jännityspäänsäryn, pitkittyneen yskän, poikkeuksellisten tumavasta-aineiden, masennuksen ja vaihdevuosien ... joukkoon.

        Pitäisikö lääkäreiden herätä ja miettiä myös, missä tiloissa voi tehdä potilaille tutkimuksia terveydentilasta, ilman sisäilman antamaa lisämaustetta tilanteeseen!

        Teidän kohdallanne, onneksi olkoon, olen hyvilläni että kerrankin näin!


      • Korjauksia tehty
        )()()()( kirjoitti:

        sisäilmaongelmasta on!

        Ikävää, se tutkittavien kannalta on joutua tutkittaviksi tiloissa, joissa ei yhdenkään henkilön koskaan tulisi olla. Ikävää se on, lääkäreiden, hoitajien ja muun henkilökunnan osalta, sillä sinä ja lapsesi onneksi kävitte tutkimuksissa, he ovat tiloissa jatkuvasti.

        Siltikin olen hyvilläni siitä, että sait tuon korotetun hoitotuen! Joskus näinkin päin, tämä lienee se harvinaisin tilanne, mutta että edes joskus sisäilman epäpuhtaudet auttavat lapsen tilannetta, se kuulostaa kyllä hyväksyttävältä ja saa hymyilemään. Varsinkin kun kerroit, että lapsesi selviytyisi testistä normaaleissa olosuhteissa hyvinkin.

        Mutta, miten monta väärää diagnoosia saadaan näissä kosteusvauriotiloissa aikaiseksi? Minulle tarjottiin korkeaa verenpainetta, se kun nousi TTL:n tutkimustiloissa ihan diangostoitavaksi asti kahdella eri tutkimuskerralla... Minulla ei ole korkeaa verenpainetta, mutta siinähän se olisi yksi risti lisää, astman, migreenin, jännityspäänsäryn, pitkittyneen yskän, poikkeuksellisten tumavasta-aineiden, masennuksen ja vaihdevuosien ... joukkoon.

        Pitäisikö lääkäreiden herätä ja miettiä myös, missä tiloissa voi tehdä potilaille tutkimuksia terveydentilasta, ilman sisäilman antamaa lisämaustetta tilanteeseen!

        Teidän kohdallanne, onneksi olkoon, olen hyvilläni että kerrankin näin!

        Mietin kovasti osastolla ollessani (ja välillä ulkoillessani), miten moni niistä tutkittavista lapsista "sai väärän dg:n" jo sen vuoksi, että moni heistä yski, kädet ja jalat olivat kylmät heilläkin tosi viileästä sisäilmasta. Lisäksi eräskin tutkimushuone, minne ovelana kettuna pääsin mukaan.. oli paksun tunkkainen. Siinäkin huoneessa lastani testattiin ja hän pyyhki lähes tauotta vuotavaa nenäänsä. Tuollainen osasto tuo varmasti lisätyötä, asiakkaita, sillä eihän siellä kukaan lapsista ollut "flunssasta" vapaa. Saadaan "hyviä tuloksia" lapsista, jotka puhtaissa tiloissa eivät joutuisi nenäänsä hankaamaan ja suun kautta hengittämään.

        Silmiänsä pyyhkiviä hoitajia ei ollut vain yksi. Useammalla oli nenäliina, millä he silmiään hankasivat ja honottivat nokka tukossa. Myös lapseni tutkimukset olivat vähällä jäädä, koska häneltä alkoi ääni kadota ja meidät passitettiin hotelliin lepäämään.

        Kun homekiemuroita tuntee hyvin, tutkailin aikani kuluksi hoitajien ihoa, nenän limakalvojen kuntoa ja punaista oli. Tutkittavia oli osastolla vähän ja hoitajilla oli aikaa tehdä pullaakin (toivottavasti lapset sitä leipoivat, en tiedä). Sijaisiakin oli, koska vakihenkilökunta sairasti. Eläkkeellä olevia käytettiin sijaisina. Lisäksi käytävällä tehtiin hiontatyötä eli paikan remontti oli vielä kesken. Mikä pölymäärä jo siitä tuli osastotiloihin?

        Laboratoriossa vasta paksu ilma oli ja hyvin alhaalla se olikin (ei kuitenkaan maan alla). Labran täti varmaan silkasta rutiinista työssään oli hieman äksy ja väsyneen oloinen. Eihän kaikkea pidä laittaa vanhojen kiinteistöjen piikkiin.. Sääliksi kävi niitä nuoria puhe- ja toimintaterapeutteja, joiden silmät olivat sameat kuin sairaalla on. Ja erään terapeutin vaatteet haisivat niin vietävästi (pistävä, ammoniakkimainen haju, minkä hajuisia lapsia on paljon kouluissakin).


      • Korjauksia tehty
        Korjauksia tehty kirjoitti:

        Mietin kovasti osastolla ollessani (ja välillä ulkoillessani), miten moni niistä tutkittavista lapsista "sai väärän dg:n" jo sen vuoksi, että moni heistä yski, kädet ja jalat olivat kylmät heilläkin tosi viileästä sisäilmasta. Lisäksi eräskin tutkimushuone, minne ovelana kettuna pääsin mukaan.. oli paksun tunkkainen. Siinäkin huoneessa lastani testattiin ja hän pyyhki lähes tauotta vuotavaa nenäänsä. Tuollainen osasto tuo varmasti lisätyötä, asiakkaita, sillä eihän siellä kukaan lapsista ollut "flunssasta" vapaa. Saadaan "hyviä tuloksia" lapsista, jotka puhtaissa tiloissa eivät joutuisi nenäänsä hankaamaan ja suun kautta hengittämään.

        Silmiänsä pyyhkiviä hoitajia ei ollut vain yksi. Useammalla oli nenäliina, millä he silmiään hankasivat ja honottivat nokka tukossa. Myös lapseni tutkimukset olivat vähällä jäädä, koska häneltä alkoi ääni kadota ja meidät passitettiin hotelliin lepäämään.

        Kun homekiemuroita tuntee hyvin, tutkailin aikani kuluksi hoitajien ihoa, nenän limakalvojen kuntoa ja punaista oli. Tutkittavia oli osastolla vähän ja hoitajilla oli aikaa tehdä pullaakin (toivottavasti lapset sitä leipoivat, en tiedä). Sijaisiakin oli, koska vakihenkilökunta sairasti. Eläkkeellä olevia käytettiin sijaisina. Lisäksi käytävällä tehtiin hiontatyötä eli paikan remontti oli vielä kesken. Mikä pölymäärä jo siitä tuli osastotiloihin?

        Laboratoriossa vasta paksu ilma oli ja hyvin alhaalla se olikin (ei kuitenkaan maan alla). Labran täti varmaan silkasta rutiinista työssään oli hieman äksy ja väsyneen oloinen. Eihän kaikkea pidä laittaa vanhojen kiinteistöjen piikkiin.. Sääliksi kävi niitä nuoria puhe- ja toimintaterapeutteja, joiden silmät olivat sameat kuin sairaalla on. Ja erään terapeutin vaatteet haisivat niin vietävästi (pistävä, ammoniakkimainen haju, minkä hajuisia lapsia on paljon kouluissakin).

        Lapsen "äkillisen flunssan" torjumiseksi lääkäri käski heti tuplata kortisonipitoisen astmalääkkeen ja saman jouduin tekemään itselleni keuhkojen kutinaan. He jatkoivat vain ihmettelemistään, kun lapsen kasvojen iho "kukki", vaikka olin ostanut apteekista extra-kallista uutta ihovoidetta.


    • puhuttu
      • Korjauksia tehty

        Varmaan sitten olin oikeassa kaikissa havainnoissani sekä lapseni ja itseni oireiluissa. Eihän kotona koskaan tule tuollaista kasvoihottumaa ja otsa lämpimäksi nenän vuotamisella. Kiitos laittamastasi linkistä!!!!

        Eräskin henkilökuntaan kuuluva, kertoi reumaleikkauksistaan ja muista nivelvaivoistaan (sekä lähes kaljukin oli). Kun kuuntelin tarinaansa, häntä oli tutkittu hyvin vähän siihen nähden, missä hänen nivelensä olivat jo päällepäin. Selänkin rappeutuminen on myös kemiallinen prosessi, ei vain mekaaninen. Ja mihin katosi puolivälistä viikkoa muut tutkittavat lapset.. etteivät vain saaneet "pikaflunssaa". Meillä oli suihkeet mukana ja paljon C-vitamiinia ja valkosipulia. Liekö jotain auttanut. Tutkimuksia lapsemme kohdalla nopeutettiin suunnitellusta aikataulusta ja parempi niin. Lapsi vain oli koko tutkimusajan puolikuntoinen ja nyt on vain yskä jäljellä. Ei nenävuotoa ja kasvo-oireita, ei silmän rähmimistä. Taisi olla HUSsi-tautia siis kaikki "flunssa".

        Ilmankos minulla neuvotteluhuoneessa (alkupalaveri) alkoi vihloa päätä ja vihlonta loppui ulkona. Huoneessa kyllä ei hajuja ollut.


      • )()()(
        Korjauksia tehty kirjoitti:

        Varmaan sitten olin oikeassa kaikissa havainnoissani sekä lapseni ja itseni oireiluissa. Eihän kotona koskaan tule tuollaista kasvoihottumaa ja otsa lämpimäksi nenän vuotamisella. Kiitos laittamastasi linkistä!!!!

        Eräskin henkilökuntaan kuuluva, kertoi reumaleikkauksistaan ja muista nivelvaivoistaan (sekä lähes kaljukin oli). Kun kuuntelin tarinaansa, häntä oli tutkittu hyvin vähän siihen nähden, missä hänen nivelensä olivat jo päällepäin. Selänkin rappeutuminen on myös kemiallinen prosessi, ei vain mekaaninen. Ja mihin katosi puolivälistä viikkoa muut tutkittavat lapset.. etteivät vain saaneet "pikaflunssaa". Meillä oli suihkeet mukana ja paljon C-vitamiinia ja valkosipulia. Liekö jotain auttanut. Tutkimuksia lapsemme kohdalla nopeutettiin suunnitellusta aikataulusta ja parempi niin. Lapsi vain oli koko tutkimusajan puolikuntoinen ja nyt on vain yskä jäljellä. Ei nenävuotoa ja kasvo-oireita, ei silmän rähmimistä. Taisi olla HUSsi-tautia siis kaikki "flunssa".

        Ilmankos minulla neuvotteluhuoneessa (alkupalaveri) alkoi vihloa päätä ja vihlonta loppui ulkona. Huoneessa kyllä ei hajuja ollut.

        tuo kirjoittamasi kuvaus pätee ihan hyvin moneen vastaavaan rakennukseen. Sairaudet, oireet, olotila.

        Kammottavaa, eikö vain. Kukaan, ei edes vakuutuslääkärit ansaitse ko. tiloja, mutta tietämättään he niissä työtään tekevät. Toivottavasti heillä luulo puhtaasta sisäilmasta auttaa, useimpia meistä se puhtaan sisäilman luulottelu ei pidemmänpäälle auta. Tuskin heitäkään.

        Ei tule eläkepommia, kannattaa sijoittaa hautaustoimintaan, siellä riittää töitä.


      • Korjauksia tehty
        )()()( kirjoitti:

        tuo kirjoittamasi kuvaus pätee ihan hyvin moneen vastaavaan rakennukseen. Sairaudet, oireet, olotila.

        Kammottavaa, eikö vain. Kukaan, ei edes vakuutuslääkärit ansaitse ko. tiloja, mutta tietämättään he niissä työtään tekevät. Toivottavasti heillä luulo puhtaasta sisäilmasta auttaa, useimpia meistä se puhtaan sisäilman luulottelu ei pidemmänpäälle auta. Tuskin heitäkään.

        Ei tule eläkepommia, kannattaa sijoittaa hautaustoimintaan, siellä riittää töitä.

        Kirjoitan myös työkseni ja itse asiassa erään tarinan loppusanoja. Toivottavasti me homesairaat sen jälkeen hidastamme kulkuamme hautausmaalle ja välissä on jäätelökioskeja kauniine kukkaistutuksineen. Lastenlinna antoi hyvää potkua loppulauseiden muotoiluun. Näinkin hyvin voi käydä.

        Ensi kerralla osaa sitten ottaa mukaan jo astmalääkkeet ennalta tuplaten, samoin valkosipulit ja runsaat C-vitamiinit ja muut homesairaan erikoistuotteet. Rasittavaa on se, että lapseni aloittaa pv-kodin. Pv-koti on juuri tullut homeremontista. Uutta ei raskittu rakentaa. Samat vanhat muovituotteet ja tekstiilit siis odottavat uhrejaan pv-kodissa ja jälleen ollaan flunssassa flunssan perään. Ja remontti ei ole perustuksiin asti mennyt! Tiukalla budjetilla tehty yllätysten keskelläkin.


      • )()()(
        Korjauksia tehty kirjoitti:

        Kirjoitan myös työkseni ja itse asiassa erään tarinan loppusanoja. Toivottavasti me homesairaat sen jälkeen hidastamme kulkuamme hautausmaalle ja välissä on jäätelökioskeja kauniine kukkaistutuksineen. Lastenlinna antoi hyvää potkua loppulauseiden muotoiluun. Näinkin hyvin voi käydä.

        Ensi kerralla osaa sitten ottaa mukaan jo astmalääkkeet ennalta tuplaten, samoin valkosipulit ja runsaat C-vitamiinit ja muut homesairaan erikoistuotteet. Rasittavaa on se, että lapseni aloittaa pv-kodin. Pv-koti on juuri tullut homeremontista. Uutta ei raskittu rakentaa. Samat vanhat muovituotteet ja tekstiilit siis odottavat uhrejaan pv-kodissa ja jälleen ollaan flunssassa flunssan perään. Ja remontti ei ole perustuksiin asti mennyt! Tiukalla budjetilla tehty yllätysten keskelläkin.

        Toivotaan, että remontti on tekotavasta huolimatta onnistunut ja vaurio ei alunperinkään olisi ollut niin massiivinen...

        Jos lapsesi oireilee, älä lisää lääkitystä, C-vitamiinia, valkosipulia, vaan auta lastasi ja vie hoitoon jonnekin missä hän voi hyvin. Jos sellaista paikkaa ei löydy, hoida häntä kotona. Älä vie hoitoon paikkaan, jossa hän ei voi terveenä säilyä. Kalleinta mitä sinulla on, lapsi, joten häntä tulee kohdella sillä rakkaudella ja tavalla millä rakkainta ja kalleinta kuuluukin. Homeiset, kostuneet ja/tai huonosti korjatut, saastuneita rakenteita, materiaaleja sisältävät paikat eivät ole hoitopaikkoja, eivät työpaikkojakaan.

        Kun itse voin sairastuneena huonosti tiloissa, en voi huonosti vain hetken, vaan se tila säilyy pitkään ja on hirvittävä. Lapsi ei pysty kertomaan, eikä lapsi pysty suojelemaan itseään. Se on aikuisen tehtävä.


      • Korjauksia tehty
        )()()( kirjoitti:

        Toivotaan, että remontti on tekotavasta huolimatta onnistunut ja vaurio ei alunperinkään olisi ollut niin massiivinen...

        Jos lapsesi oireilee, älä lisää lääkitystä, C-vitamiinia, valkosipulia, vaan auta lastasi ja vie hoitoon jonnekin missä hän voi hyvin. Jos sellaista paikkaa ei löydy, hoida häntä kotona. Älä vie hoitoon paikkaan, jossa hän ei voi terveenä säilyä. Kalleinta mitä sinulla on, lapsi, joten häntä tulee kohdella sillä rakkaudella ja tavalla millä rakkainta ja kalleinta kuuluukin. Homeiset, kostuneet ja/tai huonosti korjatut, saastuneita rakenteita, materiaaleja sisältävät paikat eivät ole hoitopaikkoja, eivät työpaikkojakaan.

        Kun itse voin sairastuneena huonosti tiloissa, en voi huonosti vain hetken, vaan se tila säilyy pitkään ja on hirvittävä. Lapsi ei pysty kertomaan, eikä lapsi pysty suojelemaan itseään. Se on aikuisen tehtävä.

        Olen yrittänyt pyytää selvillä homealtistus-perusteilla pv-kotia, missä edellisenkin lapseni oli hyvä olla. Se vain on täynnä. Jumputtamiseni ei ole tehonnut pv-kotien vastaavaan. Voiko lääkärintodistuksin (hakea uusi lastenlääkäriltä) ja vanhan asunnon tutkimustuloksin vaatia homealtistuneelle lapselle pv-kotia, jossa ei oireita tule? Olla ottamatta vastaan pv-kotipaikkaa, missä tulee oireita ja ollaan pian infektiokierteissä.

        Tulevassa pv-kodissa kävimme hiljattain. Tasoiteaineet haisivat. 10 minuutissa lapsi aivasti 3 kertaa. Itse tunsin nenän limakalvojen kostuvan, ei kuitenkaan vesinuhaa vielä tullut. Ensi viikon jälkeen käymme jälleen pv-kodissa tutustumiskäynneillä.


      • )()()()(
        Korjauksia tehty kirjoitti:

        Olen yrittänyt pyytää selvillä homealtistus-perusteilla pv-kotia, missä edellisenkin lapseni oli hyvä olla. Se vain on täynnä. Jumputtamiseni ei ole tehonnut pv-kotien vastaavaan. Voiko lääkärintodistuksin (hakea uusi lastenlääkäriltä) ja vanhan asunnon tutkimustuloksin vaatia homealtistuneelle lapselle pv-kotia, jossa ei oireita tule? Olla ottamatta vastaan pv-kotipaikkaa, missä tulee oireita ja ollaan pian infektiokierteissä.

        Tulevassa pv-kodissa kävimme hiljattain. Tasoiteaineet haisivat. 10 minuutissa lapsi aivasti 3 kertaa. Itse tunsin nenän limakalvojen kostuvan, ei kuitenkaan vesinuhaa vielä tullut. Ensi viikon jälkeen käymme jälleen pv-kodissa tutustumiskäynneillä.

        lapselle todistuksen altisteettomista tiloista siinä kuin meille aikuisillekin.

        Olisi todella tökeröä, jos ymmärretään aikuisten kohdalla ettei jokainen paikka aikuiselle vaikeasti sairastuneelle käy, mutta lapselle pitäisi käydä. Usein remontoidut tilat eivät vain sovi sairastuneille remonttienkaan jälkeen, miksei tilanne olisi sama lastenkin kohdalla.

        Ei ole kenenkään etu, että lasta ei huomioida samoin kuin aikuisiakin, paljon paremminkin pitäisi huomioida, koska lapsi on täysin aikuisten armoilla.

        Keskustele tilanteesta tuon käyntinne jälkeen. Toivotaan että kaikki ymmärtävät ettei maailmassa ole mitään merkittävämpää, tärkeämpää kuin lapset.

        Terve voi korjatuissa tiloissa useinkin oleskella ihan sairastumatta. Näin väitetään ainakin, oireitta tai näkyviä oireita ilman nyt ainakin. Mutta itselleni kerrottiin, että koska olen altistunut niin pahoin, ns. täysin puhtaat tilatkaan eivät enää käy ja siksi oireilin niin pahoin ns. puhtaissakin tiloissa.

        Ehkä se menee noin, oireilu nyt ainakin piti paikkansa, joten pidä lapsesi puolta ja hae hänelle hyvä lääkäri ja häneltä lausunto siitä, ettei korjatut tilat oireiden vuoksi lapsellesi käy. Oireet vain vaikeutuvat, eikä se ole kenenkään etu.


      • vastaavalla
        Korjauksia tehty kirjoitti:

        Olen yrittänyt pyytää selvillä homealtistus-perusteilla pv-kotia, missä edellisenkin lapseni oli hyvä olla. Se vain on täynnä. Jumputtamiseni ei ole tehonnut pv-kotien vastaavaan. Voiko lääkärintodistuksin (hakea uusi lastenlääkäriltä) ja vanhan asunnon tutkimustuloksin vaatia homealtistuneelle lapselle pv-kotia, jossa ei oireita tule? Olla ottamatta vastaan pv-kotipaikkaa, missä tulee oireita ja ollaan pian infektiokierteissä.

        Tulevassa pv-kodissa kävimme hiljattain. Tasoiteaineet haisivat. 10 minuutissa lapsi aivasti 3 kertaa. Itse tunsin nenän limakalvojen kostuvan, ei kuitenkaan vesinuhaa vielä tullut. Ensi viikon jälkeen käymme jälleen pv-kodissa tutustumiskäynneillä.

        ei ehkä ole riittävästi tietoa tai valtuuksia tai mitään muutakaan tällaisessa asiassa. Sinuna pyytäisin kirjallista lausuntoa kuntasi terveydensuojeluviranomaiselta. Viranomaisen on pyydettäessä otettava kantaa siihen, täyttääkö päiväkoti terveydensuojelulain mukaiset kriteerit eli vaarantaako pv-kodin sisäilma lapsesi terveyden.

        Jos sinulla on ongelmia kuntasi terveydensuojeluviranomaisen kanssa, niin voit pyytää apua lääninhallituksen terveydensuojelun ylitarkastajalta.


      • Korjauksia tehty
        vastaavalla kirjoitti:

        ei ehkä ole riittävästi tietoa tai valtuuksia tai mitään muutakaan tällaisessa asiassa. Sinuna pyytäisin kirjallista lausuntoa kuntasi terveydensuojeluviranomaiselta. Viranomaisen on pyydettäessä otettava kantaa siihen, täyttääkö päiväkoti terveydensuojelulain mukaiset kriteerit eli vaarantaako pv-kodin sisäilma lapsesi terveyden.

        Jos sinulla on ongelmia kuntasi terveydensuojeluviranomaisen kanssa, niin voit pyytää apua lääninhallituksen terveydensuojelun ylitarkastajalta.

        Oikeassa olet. Olin unohtanut. Todellakin voin kysyä kirjallisesti tätä asiaa terveydensuojeluviranomaiselta. Sen teen.


      • lehdestä lukenut
        Korjauksia tehty kirjoitti:

        Oikeassa olet. Olin unohtanut. Todellakin voin kysyä kirjallisesti tätä asiaa terveydensuojeluviranomaiselta. Sen teen.

        Lastenlinnassa on todellakin hometta. Aihe oli muistaakseni viime keväänä esillä tiedotusvälineissä. Rakennuksessa on ollut paljon ongelmia vuosien varrella. Sitä ei ilmeisesti kuitenkaan voi purkaa, kun se on historiallisesti merkittävä rakennus... En kyllä tiedä, miten voivat saada myöskään kuntoon sitä, kun tilanne on niin vaikea.


      • Lastenklinikasta
        lehdestä lukenut kirjoitti:

        Lastenlinnassa on todellakin hometta. Aihe oli muistaakseni viime keväänä esillä tiedotusvälineissä. Rakennuksessa on ollut paljon ongelmia vuosien varrella. Sitä ei ilmeisesti kuitenkaan voi purkaa, kun se on historiallisesti merkittävä rakennus... En kyllä tiedä, miten voivat saada myöskään kuntoon sitä, kun tilanne on niin vaikea.

        lehdissä. Onko ollut myös Lastenlinnasta? Se on mennyt minulta ohi.

        Itse olen homeille altistunut ja herkästi reagoiva, mutta en reagoinut ollessani siellä lapsen kanssa tutkimusjaksolla (puolitoista viikkoa). En silti kiellä, etteikö Lastenlinnassa voisi olla hometta. Todennäköisesti ei kuitenkaan kaikilla osastoilla. Itse olin aika huonossa kunnossa tutkimusjakson aikana, mutta oireet eivät suinkaan pahentuneet Lastenlinnassa.


    • ...............

      ......................

    • .......

      b bbbbbb

    • -.-.-.-.-

      -.-.-.-.-.-.-

    • Suvianna65

      Ai lastenlinnassa ei ole muka hometta?? Hohhoijaa, erittäin hyvä vitsi! Se on niin pahassa homeessa kuin olla vaan voi.
      Järkyttäviä sairastarinoita ja oireiluja ollut todella paljon ja ongelma on erittäin hyvin tiedossa myös siellä

    • Lääkäri2

      On siellä hometta, mutta ei se home ole kuin epämukavuustekijä, normaaliin ympäristöön kuuluva ilmiö, johon ympäristöyliherkät reagoivat, ympäristöyliherkkyys (R-luokan oirediagnoosi) tarkoittaa oireilua ympäristön tavanomaisille tekijöille, jotka eivät sairastuta, mutta esim. home haisee ikävälle ja joku saa siitä psyykkisiä oireita eli kokee henkisesti että vaikka ahdistaa vaikka oikeasti happi kulkee normaalisti ja veri hapettuu normaalisti, ahdistuessaan henkisesti jopa ylihapettuu veri eli tavanomaista paremmin kun henkilö hyperventiloi.

      • Katso.tämä.MOT.tänään

        Home ei ketään yksin sairastuta vaan homemyrkyt ja homedesinfiontimyrkyt yhteisvaikutuksellaan sekä ympäristömyrkkyjen yhteisvaikutus. Kyse on myrkytyksestä ja tila on myrkytystila kun terveytensä sisäilman myrkyllisyydelle menettää syyttömänä toisten tekemien tohelointien, virheiden ja sähläysten vuoksi.

        Siedättäjiä ja paskanjauhajia ei, eikä jauhamista suggestioista ei kannata kuunnella eikä ottaa tosissaan. Ne puheet, kusetukset ja höpötykset ovat tietoista ja tahallista terveytemme vaarantamista ja jos niihin mukaan menet, niin terveys tuhoutuu aivan varmasti jos menet kokeileen jotain saatanan siedätystä homerakennukseen missä mikrobitoksiinivaurio korjaamatta tai yritetty korjata myrkyttämällä myrkkyjä ja räpiköity puolittain hutiloimalla ammattitaidottomasti mikrobitoksiinivaurioisessa rakennuksessa.

        Katso tänään MOT täyttä asiaa ja totuuksia.
        http://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201712152200607935_tw.shtml


      • ei.siedätystä.ei.helvett
        Katso.tämä.MOT.tänään kirjoitti:

        Home ei ketään yksin sairastuta vaan homemyrkyt ja homedesinfiontimyrkyt yhteisvaikutuksellaan sekä ympäristömyrkkyjen yhteisvaikutus. Kyse on myrkytyksestä ja tila on myrkytystila kun terveytensä sisäilman myrkyllisyydelle menettää syyttömänä toisten tekemien tohelointien, virheiden ja sähläysten vuoksi.

        Siedättäjiä ja paskanjauhajia ei, eikä jauhamista suggestioista ei kannata kuunnella eikä ottaa tosissaan. Ne puheet, kusetukset ja höpötykset ovat tietoista ja tahallista terveytemme vaarantamista ja jos niihin mukaan menet, niin terveys tuhoutuu aivan varmasti jos menet kokeileen jotain saatanan siedätystä homerakennukseen missä mikrobitoksiinivaurio korjaamatta tai yritetty korjata myrkyttämällä myrkkyjä ja räpiköity puolittain hutiloimalla ammattitaidottomasti mikrobitoksiinivaurioisessa rakennuksessa.

        Katso tänään MOT täyttä asiaa ja totuuksia.
        http://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201712152200607935_tw.shtml

        Älä päästä siedättäjiä ja myrkyttäjiä homerakennuksiin sähläämään oman terveytesi vuoksi. Ne pahentavat vaan tilannettasi. Kokeile jollet usko.
        http://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201712152200607935_tw.shtml

        http://www.telkku.com/ohjelmat/mot/11588/yle-tv1/3677939?utm_source=leiki&utm_medium=iltalehti&utm_campaign=kontekstuaalinen&_ga=2.206114323.1845061036.1513003381-1666030246.1509369032

        KATSO TÄMÄ JA USKO NÄKEMÄÄSI JA KUULEMAASI ja heitä pois ajatuksetkin suggestioista, siedätyksistä ja homeentapoista myrkyillä.


    • Katso.ole.hyvä
    • Lääkäri2

      Homemyrkkyihin en ota kantaa, mutta Lääkäri2 on ollut vaikka minkälaisissa homerakennuksissa lapsesta lähtien, koulussa, yliopistossa, työpaikoilla, tuttavien mökeillä (jokaisella mökillä, jota ei ole käytetty ympäri vuoden eli ns. omat mökit paitsi yksi jota taas käytettiin ympäri vuoden) on haissut ja haisee home. Jos se mökki ei ole käytössä ja jatkuvasti tarpeeksi lämmin niin satavarmasti homehtuu, etenkin merenrantamökit, tai no en aivan uusimmista omakotitasoa olevista mökeistä tiedä), etelänmatkoilla aivan jokaisen hotellin kylpyhuoneessa haisee home myös. Mitään muuta haittaa ei ole ollut kuin hajuhaitta, vaatteet yms. haisevat reissun jälkeen homeelle, tuulettamalla ja pesemällä lähtee. Salkusta homeen haju ei nappanahasta lähtenyt, mutta se olikin jo niin huonokuntoinen muutenkin että se lensi roskikseen.

      • homeine.salkku.ja.mulk

        Lääkäri2 Sulla on jäänyt levy jauhaan tyhyjää. Argumentit loppunu ja sainiolainen paskanjauhanta ei pure eikä homentappoyritykset edes homesairaaloissa missä oireilevat lääkäritkin vetää astmapiippua posket lommolla. Kuntelehan tuolta aiheesta lisää. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/12/18/homeprofessori-varoittaa-naistenklinikkaa-saattaa-odottaa-suljetun

        Ville Valtonen huippu! Totuuksia lataa tuutin täydeltä.

        Sääliksi käy Lääkäri2 sun suggestio paskanjauhanta ja sainiolainen paskanjauhanta millä ei ole mitään hyvää saatu aikaiseksi koskaan. Jos joku naapurien ääniin vittuuntunut on "ympäristöylkiherkkä" niin ei siihenkään tarvita suggestiota Lääkäri2 eikä sainion siedätystä. Ostaa lähimmästä tavaratalosta vaan korvatulpat, niin hellittää liian ympäristöyliherkän oireilu sisätiloissa kertaheitolla.

        No perseestähän se on tuo siedätys ja tietoista ja tahallista terveyden vaarantamista kun homerakennusta ei ole edes korjattu kunnolla. Myrkyillä myrkkyjä myrkytetty ja tiivistetty huonolla ammattitaidolla rakosia ja maalia homeitten päälle. Ei niihin tiloihin kenenkään passaa lähteä itseään altistamnaan eikä "siedättämään" kai sen järkikin sanoo miten siinä käy.

        Tuosta voi jotan opetella, mutta jättäkää helvetissä ne homedesinfioinnit biosideilla ja otsonoinneille sekä myrkyillä tekemättä.

        http://www.hometalkoot.fi/file/15862.pdf


      • pelkuri.olet.Lääkäri2

        "Homemyrkkyihin en ota kantaa, mutta Lääkäri2 ." Kuka tuon on sinullta kieltänyt .

        Aivan varmasti tiedät homemyrkyistä ainakin yhtä paljon kuin huippulääkäri Ville Valtonen ja vastaavat korkean moraalin omaavat lääkäritkin jotka tekevät arvokasta työtään homesairaitten, sisäilmasairaitten ja MCS sairaitten hyväksi

        On vain niin, että pelkurit ja paskahousut ei uskalla tosiasioista ääneen puhua.

        https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/homemyrkyt-eivat-havia-pesemallakaan-ovatko-homesaneeraukset-hyodyttomia/


    • Lääkäri2

      Jos se home nyt oikeasti häiritsee ja pelottaa niin siihen on olemassa yksi konsti, joka ei ole myrkky, titaanidioksidilla homeen haju eli homeen erittämät kaikki aineenvaihduntatuotteet saadaan pois, tämä katalysoi homeen aineenvaihduntatuotteet, kaasumaiset yhdisteet ja ne kuuluisat toksiinit (niitä tosin ei haihdu sisäilmaan) pois. Tästä on ollut juttu juuri Suomen Kuvalehdessä, titaani on ainoa vaihtoehto jolla homekohde saadaan puhtaaksi ilman remonttia jos niin halutaan. Kuitenkaan edelleenkään siitä homeesta siellä seinän sisällä tai lattian alla alapohjassa tai muualla ei ole haittaa ellei sitä mene syömään tai saa muuten elimistöönsä. Edelleen kukaan ei kerro sitä mekanismia millä se home vaikuttaa elimistöön sieltä lattian alta vaikka. Sädesieni aiheuttaa sitä sun tätä jos sitä saa elimistöönsä vaikka sitten syömällä jatkuvasti sitä. Ei muuten. Ei se sädesieni tee siellä katon sisässä esimerkiksi yhtään mitään muuta kuin hajua. Ei ole mitään siedättämistä kun ei ole mitään mille siedättääkään. Ville Valtonen ei ole parantanut yhtään homesairatta toisin kuin Sainio kertoo TTL:lla saaneensa yli 100 homesairatta parannettua, ja nämä ovat olleet todella ihan homepakolaisia ihan sekaisin jo ja välttäneet ihan kaikkea elämä rajoittunut muutaman neliön sisään.

      Lukekaa tuosta titaanista ja sen avulla tehtävästä homerakennuksen puhdistamisesta jos haluatte keinon joka oikeasti toimii.

      • titaanioksidi.ei.auta

        No niin Lääkäri2 lupasin palata astialle titaanioksidiongelmasi kanssa.

        Kyselin toukokuussa 2015 huippuosaajalta pikkusen titaanioksidista koska minulle sellaista tyrkytettiin poistamaan asunnon terveyshaitat. (uusien rakennusmateriaalien myrkylliset päästöt, mikrobit ja homeitiöt jos ne vaikka oireita aiheuttaa).

        TÄSSÄ huippuosaajan vastaus:

        "3. Se Clearis: lähettämäsi esitteen mukaan kyse on fotokatalyyttisestä
        titaanidioksidista. Se ei ole sellaisenaan myrkyllistä (esim. sitä
        voisi vaikka syödä), mutta sisätilapintaan levitettynä se tuottaa
        reaktiivisia happiyhdisteitä (ROS) aina kun sitä valaistaan
        (päivänvalo tai loisteputki). Vatsassa se siis ei ole haitallista,
        koska siellä ei ole valoa, mahalaukku ja suolet ovat pimeitä paikkoja.
        Tosin on viime aikoina julkaistu tuloksia, jotka osoittavat sen
        kulkeutuvan kiveksiin ja aiheuttavan siittiöiden liikkumiskyvyn
        menetystä...joten ehkä sitä ei pidä syödä.

        Reaktiiviset happiyhdisteet, joita se Clearis siis tuottaa, ovat
        ihmiselle hengitettyinä vähintään yhtä myrkyllisiä kuin
        mikrobeillekin: tappavat ihmisen soluja. Haitallisinta on, kun niitä
        joutuu nenän kautta hengitettäessä hajuhermoon ja sieltä hajurataa
        myöten aivoihin, hajukäämiin. Siitä seuraa hajuaistin menetystä ja
        muitakin aistitoimintojen rappeumisia.

        Reaktiiviset happiyhdisteet tuottavat sisäilmaan orgaanisia
        karbonyyliyhdisteitä, jotka ovat terveydelle haitallisia. On totta,
        että fotokatalyyttinen titaanidioksidi hävittää hajuja (=haju-aineet
        muuttuvat orgaanisiksi karbonyyleiksi, joiden haihtuvuus on pienmpi),
        siis hajut poistuu, mutta tilalle ydintyy nanohiukkasia, jotka ovat
        hyvin haitallisia - pitkällä aikavälillä, mm. sydämen toiminnalle.

        Fotokatalyyttinen titaanidioksidi sopii minun mielestäni käytettäväksi
        vain ulkotiloissa, esim. ikkunalasissa (ulkopinta), koska se pitää
        pinnan puhtaana, säästyy ikkunanpesulaskut! Ulkoilmassa reaktiiviset
        happiyhdisteet reagoivat pois ja kasvillisuuskin niitä hävittää."

        Joten Lääkäri2 ein päästänyt asuntooni tuota titaanioksidia levittelemään.

        Tuitaanioksidi ei korjaa yksistään homerakennusta eikä paranna homesairasta, sisäilmasairasta eikä MCS sairasta.

        Jos jatkossa Lääkäri2 levität tännekin tietoa, niin laita tutkittua totuutta, ei kuulopuheita eikä mainosten sanomaa pelkästään. Kiitos!


      • huuhaaaa.ha.hahaa.höh

    • Lääkäri2

      Titaanidioksidi on valoaktiivinen aine, jota käytetään biologisessa vedenpuhdistuksessa esimerkiksi. Valokatalyysi on menetelmä, jossa ultraviolettisäteilyn tai näkyvän valon energialla tapetaan mikro­-organismeja, kuten bakteereita, leviä ja homeita ja hajotetaan orgaanisia aineita yksinkertaisiksi, haitattomiksi yhdisteiksi. Menetelmän avulla voidaan hapettaa myös joitakin epäorgaanisia aineita vähemmän haitallisiksi. Valokatalyysiä käytetään muun muassa ilman- ja vedenpuhdistuksessa, itsepuhdistuvissa pinnoissa ja huurtumattomissa lasipinnoissa.

      Prosessissa tarvitaan katalyytti, joka useimmiten on titaanidioksidi. Kyseessä on muun muassa maaleissa ja aurinkovoiteissa yleisesti käytetty myrkytön, valkoinen väriaine. Muita valokatalyyttisiä aineita ovat esimerkiksi sinkkioksidi, volframioksidi, tietyt rautaoksidit ja kadmiumsulfidi.

      Valokatalyysin seikkaperäinen tutkimus aloitettiin 1960-luvulla, jolloin havaittiin, että titaanidioksidin ja ultraviolettivalon avulla voitiin hajottaa vettä. Tämän jälkeen valokatalyysiä on hyödynnetty lukuisissa sovelluskohteissa. Esimerkiksi likaa hajottavia, valokatalyyttisesti aktiivisia kuitukankaita on olemassa. Itsepuhdistuvia vaatteita ei kuitenkaan ole voitu kehittää, sillä puhdistumisprosessi on liian hidas.

    • Lääkäri2

      Lääkäri2 suihkuttelee päällensäkin biosidia kesäisin kalareissuilla. Nimittän OFF on biosidi sekin. Otsonointi on oikein hyvä menetelmä hajujen poistoon. Toki tilassa jossa otsonia käytetään ei tule olla samaan aikaan. Mutta ei se vaarallista ole että jossain on jotain otsonoitu. Esim. autoista hajuja poistetaan otsonoinnilla ihan yleisestikin, vaikka kun auto tulee vaihdossa autokauppaan ja siinä on kuljetettu koiraa tai tupakoitu niin otsonia peliin ja kas auto on hajuton. Eikä mitään haittaa.

    • missä.näyttö.viipyy

      En suosittele titaanioksidia sisäkäyttöön, ainoastaan ulkokäyttöön. En suosittele biosideja sisäkäyttöön ainoastaan ulkokäyttöön. En suosittele otsonointeja sisäkäyttöön ainoastaan ulkokäyttöön.

      Lääkäri2 saat suihkuttaa rauhassa päällesi vaikka kissan kusta se ei mua kiinnosta yhtään eikä sun puheet eikä temput auta ketään parantumaan homesairaudesta, sisäilmasairaudesta eikä MCS sairaudesta.

      Itse olen parantunut pahoista vuosia kestäneistä tulehduksista, verenvuodoista sisuksista ja monista vittumaisista oireista päästyäni pois lopulta neljästä homemikrobivaurioisesta rakennuksesta. Vaikka en heti ajoissa niistä neljästä peräkkäisestä pois pääsytkään vastustajien valehtelujen takia ja terveysviranomaisten heikon ammattiosaamisen ja vääristelyjen takia.

      Toipunut aivan sen vuoksi, että olen uskonut huippuasiantuntijoiden sanaa enkä ole jäänyt altistumaan paikkoihin missä vakavia oireita olen saanut. Taustallani olevien huippuosaajien ansiosta olen alkanut toipumaan syksyllä 2015 vakavista tulehduksista ja sisäisistä verenviuodoista ja ilman suggestioita ja saatanan siedätyksiä.

      Käypähoito ei ole edes viranomaisten määräämä juttu joten ei kannata kansan siihen paljoa uskoa ja siedätyksiin ja paskanjauhajiin luottaa.

      "Blogissa kirjoitetaan, että käypä hoito- ja muut vastaavat suositukset ovat kuitenkin vain yksi työväline potilaan hoidon suunnittelussa: ne eivät korvaa lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattilaisen omaa arviota yksittäisen potilaan parhaasta mahdollisesta diagnostiikasta, hoidosta ja kuntoutuksesta."

      https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201712182200610874_u0.shtml

      Sisäilmasairaat, homesairaat ja MCS sairaat hakeutukaa erikoislääkäreiden luokse apua hakemaan kuten Ville Valtonen, Tuula Putua ja Tamara Tuuminen.

      Vaikka paras lääke ehdottomasti on se, että lähdet pois tiloista missä vakavia oireita saat ja kamat kaatikselle mitkä vakavia oireita aiheuttaa. Tuohon on hyvä uskoa ei ole mitään paskanjauhantaa kuten Lääkäri2:n ja sainiolaiset höpinät.

      Et ole Lääkäri2 vilä lyönyt pöytään minkäänlaista faktaa siitä, että Sainio olisi parantanut homesairaita sietämään homerakennuksen myrkyllistä sisäilmaa homerakennuksissa missä ei ole korjattu kunnolla homemikrobitoksiinivaurioinen rakennus.

      Jos sellainen ihme olisikin, niin siitä olisi kirjoitettu maailman kaikissa valtalehdissä. MUTTA KUN SE ON LÄÄKÄRI2 TÄYTTÄ PASKAPUHETTA SINULTA. Törkeää edesvastuutonta valetta.

      Uskokaan nyt hyvät ihmiset miten asiat oikeasti tässä maassa on. Ei siedätyksiä eikä homedesinfiointeja myrkyillä. Tuossa jutussahan se totuus on!

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/12/18/homeprofessori-varoittaa-naistenklinikkaa-saattaa-odottaa-suljetun

      TYÖTERVEYLAITOS on kanssasi Lääkäri2 eri mieltä ja niin on moni toinenkin otsonoinnista.

      "Otsoni on terveydelle haitallinen
      Myös otsoni (O3) luokitellaan biosidiksi. Otsoni on itsessään haitallista terveydelle, erityisesti suuret pitoisuudet. Otsinoreaktioissa voi syntyä uusia, terveydelle mahdollisesti haitallisia yhdisteitä."

      https://www.thl.fi/fi/-/otsoni-ja-muut-biosidit-eivat-sovi-rakennuksen-homeongelman-ratkaisuksi

      • Korjaan.kirjoitusvirheet

        Korjaan virheet.

        "Sisäilmasairaat, homesairaat ja MCS sairaat hakeutukaa erikoislääkäreiden luokse apua hakemaan kuten Ville Valtonen, Tuula Putus ja Tamara Tuuminen."

        "TYÖTERVEYSLAITOS on kanssasi Lääkäri2 eri mieltä ja niin on moni toinenkin otsonoinnista. "

        Titaanioksidiin palaan myöhemmin Lääkäri2 sinua on höynätty pahasti sen asian kanssa tai sitten olet mainosten uhri ja vailla oikeaa tutkittua tietoa asiasta.

        Missä siitä on näyttöä ja todisteita, että titaaniooksidilla olisi hometalot korjattu yksistään titaanioksidilla?

        EI MISSÄÄN.

        Miksi sitä titaanioksidia nyt oikein tarvitaan homemikrobitoksiinivaurioiden poistamiseen kun sinun Lääkäri2 mielestä "HOME ON VAIN HAJUHAITTA." Ei vittu tuota sun ajatusten sekoilua ei ymmärrä edes erkkikään. Heh, heh ja perkele kun olet ihan sekasi "siedätetty."


      • kirves.ja.mies
        Korjaan.kirjoitusvirheet kirjoitti:

        Korjaan virheet.

        "Sisäilmasairaat, homesairaat ja MCS sairaat hakeutukaa erikoislääkäreiden luokse apua hakemaan kuten Ville Valtonen, Tuula Putus ja Tamara Tuuminen."

        "TYÖTERVEYSLAITOS on kanssasi Lääkäri2 eri mieltä ja niin on moni toinenkin otsonoinnista. "

        Titaanioksidiin palaan myöhemmin Lääkäri2 sinua on höynätty pahasti sen asian kanssa tai sitten olet mainosten uhri ja vailla oikeaa tutkittua tietoa asiasta.

        Missä siitä on näyttöä ja todisteita, että titaaniooksidilla olisi hometalot korjattu yksistään titaanioksidilla?

        EI MISSÄÄN.

        Miksi sitä titaanioksidia nyt oikein tarvitaan homemikrobitoksiinivaurioiden poistamiseen kun sinun Lääkäri2 mielestä "HOME ON VAIN HAJUHAITTA." Ei vittu tuota sun ajatusten sekoilua ei ymmärrä edes erkkikään. Heh, heh ja perkele kun olet ihan sekasi "siedätetty."

        Tässä oikea meininki.
        https://www.hengitysliitto.fi/fi/uutiset/hengitysliitto-muistuttaa-sisailma-asioiden-kasittelyohjeista

        Titaanioksidi, otsonointi ja siedätys ei paranna yksin eikä nämä vielä yhdessäkään sairasta rakennusta eikä sisäilmasairasta ihmistä.

        Tarvitaan kirves ja mies ja älyä lähteä ajoissa pois tiloista missä vakavia oireita esiintyy vaikaa yhdellä henkilöllä.

        Näin se vaan on vähättelevät valehtelijat ja paskanjauhajat.


      • Korjaus.tekstiin
        Korjaan.kirjoitusvirheet kirjoitti:

        Korjaan virheet.

        "Sisäilmasairaat, homesairaat ja MCS sairaat hakeutukaa erikoislääkäreiden luokse apua hakemaan kuten Ville Valtonen, Tuula Putus ja Tamara Tuuminen."

        "TYÖTERVEYSLAITOS on kanssasi Lääkäri2 eri mieltä ja niin on moni toinenkin otsonoinnista. "

        Titaanioksidiin palaan myöhemmin Lääkäri2 sinua on höynätty pahasti sen asian kanssa tai sitten olet mainosten uhri ja vailla oikeaa tutkittua tietoa asiasta.

        Missä siitä on näyttöä ja todisteita, että titaaniooksidilla olisi hometalot korjattu yksistään titaanioksidilla?

        EI MISSÄÄN.

        Miksi sitä titaanioksidia nyt oikein tarvitaan homemikrobitoksiinivaurioiden poistamiseen kun sinun Lääkäri2 mielestä "HOME ON VAIN HAJUHAITTA." Ei vittu tuota sun ajatusten sekoilua ei ymmärrä edes erkkikään. Heh, heh ja perkele kun olet ihan sekasi "siedätetty."

        Titaanidioksidia tietenkin pitää siis olla mitä en suosittele sisäkäyttöön ja syyt löytyvät täältä.

        "Puhelimessa on tutkija. Mikrobiologi, professori emerita Mirja Salkinoja-Salonen ei vakuutu ruiskutuksen väitetystä turvallisuudesta.
        ”Se on emävale.”
        Titaanidioksidista on kaksi yleistä muotoa. Rutiilia valo aktivoi heikosti, siksi sitä käytetään elintarvikkeissa ja kosmetiikassa. Sen sijaan anataasi reagoi valossa ja tuottaa happiradikaaleja.
        ”Biologinen vaikutus on dramaattisesti erilainen.”
        Titaanidioksidin synnyttämät hydroksyyliradikaalit ovat mikrobiologin mukaan ”kaikkein reaktiivisimpia mutta myös kaikkein myrkyllisimpiä”.
        ”Happiradikaaleja ja niiden reaktiotuotteita ei ole turvallista hengittää jatkuvasti.”
        ”Siksi niitä ei pitäisi tuottaa sisätiloissa.”
        Hän antaa esimerkin riskistä.
        Limoneenia ja linaloolia, yleisiä hajusteita, on siivous- ja hygieniatuotteissa. Happiradikaalit hapettavat sisäilmassa näitä hajusteita. Syntyy yhdisteitä, jotka taas reagoivat haitallisesti ihmisen elimistössä. Seurauksena saattaa olla autoimmuunisairauksia.
        ”Eräs yhdisteistä, metyyliglyoksaali, on sellaisenaan myös munuaismyrkky ja neurologinen myrkky.”
        Happiradikaalit saattavat jopa pahentaa sisäilmaongelmaa. Salkinoja-Salonen on löytänyt vaurioituneista taloista haitallisia homeita, jotka ovat vastuskykyisiä happiradikaaleille.
        ”Käsittely johtaa siihen, että pahoja myrkkyjä tuottavat homeet saavat kilpailuedun.”
        Hän ei ole tutkinut asiaa titaanidioksidilla. Siksi tuloksista ei voi päätellä, että Claerisin ruiskutus suosisi haitallisia homeita. Mikrobiologista näyttöä ei ole myöskään sen hyödyistä.
        ”En tiedä yhtään julkaistua tutkimusta, jonka mukaan titaanidioksidin tuottamat happiradikaalit tuhoavat hometoksiineja.”

        Lääkäri2 Siis "HOMETOKSIINEJA." https://fi.wikipedia.org/wiki/Toksiini


      • Korjaus.tekstiin
        Korjaus.tekstiin kirjoitti:

        Titaanidioksidia tietenkin pitää siis olla mitä en suosittele sisäkäyttöön ja syyt löytyvät täältä.

        "Puhelimessa on tutkija. Mikrobiologi, professori emerita Mirja Salkinoja-Salonen ei vakuutu ruiskutuksen väitetystä turvallisuudesta.
        ”Se on emävale.”
        Titaanidioksidista on kaksi yleistä muotoa. Rutiilia valo aktivoi heikosti, siksi sitä käytetään elintarvikkeissa ja kosmetiikassa. Sen sijaan anataasi reagoi valossa ja tuottaa happiradikaaleja.
        ”Biologinen vaikutus on dramaattisesti erilainen.”
        Titaanidioksidin synnyttämät hydroksyyliradikaalit ovat mikrobiologin mukaan ”kaikkein reaktiivisimpia mutta myös kaikkein myrkyllisimpiä”.
        ”Happiradikaaleja ja niiden reaktiotuotteita ei ole turvallista hengittää jatkuvasti.”
        ”Siksi niitä ei pitäisi tuottaa sisätiloissa.”
        Hän antaa esimerkin riskistä.
        Limoneenia ja linaloolia, yleisiä hajusteita, on siivous- ja hygieniatuotteissa. Happiradikaalit hapettavat sisäilmassa näitä hajusteita. Syntyy yhdisteitä, jotka taas reagoivat haitallisesti ihmisen elimistössä. Seurauksena saattaa olla autoimmuunisairauksia.
        ”Eräs yhdisteistä, metyyliglyoksaali, on sellaisenaan myös munuaismyrkky ja neurologinen myrkky.”
        Happiradikaalit saattavat jopa pahentaa sisäilmaongelmaa. Salkinoja-Salonen on löytänyt vaurioituneista taloista haitallisia homeita, jotka ovat vastuskykyisiä happiradikaaleille.
        ”Käsittely johtaa siihen, että pahoja myrkkyjä tuottavat homeet saavat kilpailuedun.”
        Hän ei ole tutkinut asiaa titaanidioksidilla. Siksi tuloksista ei voi päätellä, että Claerisin ruiskutus suosisi haitallisia homeita. Mikrobiologista näyttöä ei ole myöskään sen hyödyistä.
        ”En tiedä yhtään julkaistua tutkimusta, jonka mukaan titaanidioksidin tuottamat happiradikaalit tuhoavat hometoksiineja.”

        Lääkäri2 Siis "HOMETOKSIINEJA." https://fi.wikipedia.org/wiki/Toksiini

        Lähde edelliseen löytyy tuolta: "Titaanioksidilla tuhotaan sisäilman hometta – mutta onko edullinen ihmeaine turvallinen lapsille?"

        https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/ratkaisu-koulujen-sisailmaongelmiin-edullinen-ihmeaine-ei-armahda-homemyrkkyja-mutta-onko-se-vaaraksi-lapsille/


    • Lääkäri2

      Eivät ne toksiinit (jotka siis haisevat, mutta eivät sairastuta silloin kun ihmisen oma immuunijärjestelmä ne käsittelee, valosoluilla on käytössään erittäin tehokkaat aseet vasta-aineineen ja happiradikaaleineen) ole terveysvaara siellä seinän sisässä, mutta jos ne haluaa tuhota niin eivät ne happiradikaaleja ja ultraviolettisäteilyä kestä. Riittävän tehokas hapettaminen happiradikaaleilla tuhoaa sen molekyylin ihan varmasti. Otsoni on kohtalaisen tehokas hapetin, mutta esim. valkosolujen tuottama hydroksyyliradikaali on erittäin reaktiivinen aine tuhoten toksiinin heti. Kyllä elimistöllä on puolustuskeinot homeita vastaan, ei elävä terve ihminen maadu. Titaanidioksidin tuottama UV-säteily tuhoaa hometoksiinit ja niiden aineenvaihduntatuotteiden hajut, sinänsä ihmeaine jos siitä homeen hajusta nyt eroon halutaan.

      • Juna.menee.ei.pysähdy

        Hommat ne vaan menee eteenpäin eikä sitä Lääkäri2 pysty pysäyttämään eikä vakuutusyhtiöiden mielistelijät senkään vertaa.

        Eduskunta tietää ongelmat ja hoitaa ne kuntoon koska herrojen kakarat ovat alkaneet menettämään terveytensä ja sekoilemaan mikrobitoksiinivaurioisissa homerakennuksissa ja ammattitaistoiset kätilöt loppuvat tästä maasta kun homeisia sairaaloita ei saada enään kuntoon ja uusien rakentamiseen menee helvetin kauan.

        http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/3772995/Tarvitsemme sisailmaklinikan

        Tuolla myös lisää totuuksia. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/12/18/homehtuvat-vauvatehtaat-kasikirjoitus


    • missä.tutkittu.tieto.häh

      Heh heh olet lääkärikunnan maineen munaaja typerillä väitteilläsi mihin ei löydy edes tutkittua tietoa. Missä on se tutkittu tieto väitteillesi annahan tulla! Jos sitä ei ole professori Mirja Salkinoja-Salosella niin miten sitä voisi olla sinullakaan tuha vääristelijä.

      "”En tiedä yhtään julkaistua tutkimusta, jonka mukaan titaanidioksidin tuottamat happiradikaalit tuhoavat hometoksiineja.” " Sanoo professori Mirja Salkinoja-Salonen."

      Lastenlinnaa ei, eikä mitään toistakaan homesairaalaa ei pelasta titaanidioksidi, otsonointi eikä siedäytykset yksistään eikä vielä yhdessäkään, eikä vielä suggestoinnitkaan se on nyt aivan varma se.

      Tässä viisaan erikoislääkärin toutuutta asiasta: "Tutkimuksen teki työterveyshuollon ja ympäristölääketieteen professori Tuula Putus Turun yliopistosta.
      ”En missään nimessä lähde vielä titaanidioksidikäsittelyn takuumieheksi.”
      Pilotti oli pieni eikä tutkimusta ollut sokkoutettu. Tulosten epävarmuutta lisää se, että oireet lievenivät myös vertailuryhmässä. Tutkijan suositus: Claerisin menetelmän vaikuttavuutta ja turvallisuutta olisi selvitettävä laajassa terveystutkimuksessa.
      Putus ei hyväksy sitä, että titaanidioksidia on käytetty kouluissa.
      ”Käsittelyä pitää tutkia vapaaehtoisilla aikuisilla. Sitä ei pidä suin päin kokeilla lapsilla.”
      Professori haluaisi jatkaa yhteistyötä Claerisin kanssa. Tutkijalla on ehdoton ehto, jos käsittelyn vaikutusta tutkitaan koululaisten terveyteen: eettisen toimikunnan lupa.
      ”En lähde mukaan, jos lupa-asia ei ole kunnossa. Sen kerroin myös yritykselle.”
      Putus on tutkinut sisäilman terveysvaikutuksia 25 vuoden ajan. Sinä aikana uusia laitteita ja menetelmiä on tuotu markkinoille, yleensä ilman näyttöä terveyshyödyistä.
      ”Kunnat ovat niin herkkäuskoisia, että ottavat kaiken vastaan mitä tarjotaan.”
      ”Mutta vastuu turvallisuudesta jää kunnalle, ei firmalle.”

      Onko Lääkäri2 sinulla " eettisen toimikunnan lupa." Jollei ole niin suu kii ja unohda koko titaanidioksidi välittömästi.

      Niin ja tässä kaikki tarpeellinen tieto maamme homepaskasairaaloista mitä peliä vähättelevät vastuun pakoilijat ovat pitäneet vuosia.

      Lääkäri2 heppu hoi, pidä edes oma pesäsi puhtaana. Vaikka tiedän, että siihen sinulla ei pole edes edellytyksiä eikä osaamista eikä edes haluja. Valitettavasti.

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/12/18/homehtuvat-vauvatehtaat-kasikirjoitus

    • Lääkäri2

      Se titaanidioksidi tuhoaa ne hajut uv-säteilyllä, kun home ei haise niin ei kukaan oireilekaan sitten. Mutta ei se haju ketään sairastutakaan, turhaa hysteriaa ja Työterveyslaitoksella on suggestioon perustuvalla aivojen uudelleen opettamisella saatu loistavia tuloksia homepakolaiset ovat parantuneet totaalisesti. Mutta se vaatii sen että ihminen itse suostuu paranemaan ja suostuu opettelemaan uskomaan ettei homeista tai siis homeen hajusta ole mitään vaaraa, väkisin ei voida parantaa jos ihminen ei ole itse mukana ja suostu hoitoon. Mielen voima on valtava. Niin plasebossa kuin nosebossakin. Media on täynnä pelottelupuhetta joka sairastuttaa ihmiset, suoranaista hysteriaa havaittavissa.

    • Lääkäri2

      Mikä on MC-sairaus, monikemikaaliyliherkkyyskö? Sekä ei ole ympäristöyliherkkyys eli ylenmääräinen herkkyys ympäristön aivan tavallisille tekijöille kuten nyt vaikka saippuan hajulle? Ja mitenköhän sekin syntyy ja hometoksiinitko senkin aiheuttavat? Eikö tässä nyt ole erinomainen esimerkki psyykkisestä yliherkkyydestä, homeen hajua ollut jossain, siitä ahdistuttu ja mieli alkanut tehdä tepposiaan, kohta jo saippuankin hajusta saa kamalat oireet. Ihmisen mieli on valtava. Sitä ei vielä edes käsitetä kunnolla, fMRI:ssa todettu aivan anatomisia muutoksia jos joku pelkää hajuja. Ja plastisethan ne aivot ovatkin, ihminen saadaan kyllä pelkäämään vaikka mitä jos asiaa rummutetaan tarpeeksi kauan tarpeeksi vakuuttavasti. Onneksi asia toimii toisinkin päin, ihmisen turhat pelot saadaan lakkaamaan kun vakuuttavasti tarpeeksi kova asiantuntija tarpeeksi kauan sanoo ettei hätää ole. Suggestio, suggestio. Lapsen kohdalla suggestio toimii kuin häkä. Tulee ruhjevamma, kamala itku ja kipu, äiti lohduttaa ja puhaltaa ja laittaa laastarin ja kas, kipu on poissa. Lapsella siihen menee 2 minuuttia. Aikuisella 2k kuukautta.

    • Antaa.palaa.vaan

      Kosteusvauriorakennuksen kastuneet ja homevaurioset rakenteet kemiallisineen sekä myrkyllisineen kaasuineen ja höyryineen ja mikrobitoksiinivaurioineen aiheuttavat sisäilman myrkyllisyyttä ja homesairautta sekä sisäilmasairautta mikä pitkäaikaisen altistumisen johdosta lopulta usein aiheuttaa myös MCS sairauden.

      Homesairaus, sisäilmasairaus ja MCS sairaus ovat tämän päivän "ASBESTISAIRAUS."

      Pitkään meni vähättälevillä valehtelijoilla senkin myöntäminen ja helvetin pitkä jono asbestiin sairastuneita joutui hautaan. Tämän päivän vastaava ongelma on homerakennusten myrkylliset kaasut ja höyryt.

      Menettää kyllä terveytensä täysin vielä muutama herrojen kakara homepäiväkodeissa ja homekouluissa sekä muutama lääkärikin hometerveyskeskuksissa ja homesairaaloissa ennekuin asenne muuttuu ja aletaan vakavasti ennelta ehkäisemään oikeasti ja puolueettomasti kosteusvaurioisessa homerakennuksessa todellista terveysvaaraa.

      On mietittävä jatkossa tarkoin kannattaako jokaista homepaskarakennusta edes korjata vai tuleeko uuden rakentaminen sittenkin halavemmaks.

      Loppujen lopuksi tuo Sipilä taitaa olla viisas mies.

      https://www.rakennuslehti.fi/2017/06/juha-sipila-kannustaa-kuntia-purkamaan-sisailmaongelmaisia-vanhoja-rakennuksia/

      Homebisneksen seuraavat rahastajat ovatkin siis Caterpillar-miehet.

      Toki tulitikut ja bensiinikin on varteenotettava vaihtoehto homerempassa jos toksiineiden aiheuttamasta terveysvaarasta ei meinaa muulla konstilla eroon päästä. Tietenkin palokunta valvomaan koko kokko. En kuitenkaan suosittele sitä (kokko) vaihtoehtoa kenellekään jollei ole todella hyvät vakuutukset voimassa.

      Tuo käypähoitohommeli ei kuitenkaan ole ainoa vaihtoehto hoitaa terveyttään kuntoon sekään homesairaan, sisäilmasairaan eikä MCS sairaan.

      ""Blogissa kirjoitetaan, että käypä hoito- ja muut vastaavat suositukset ovat kuitenkin vain yksi työväline potilaan hoidon suunnittelussa: ne eivät korvaa lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattilaisen omaa arviota yksittäisen potilaan parhaasta mahdollisesta diagnostiikasta, hoidosta ja kuntoutuksesta.

      - Lääkärillä onkin oikeus, jopa velvollisuus, poiketa yleisistä hoitosuosituksista, jos tämä on potilaan kohdalla lääketieteellisesti perusteltua ja toteutettavissa turvallisesti, jatketaan blogissa.

      Pöntynen sanoo, että tämä on melkein sanatarkka lainaus siitä, mitä hän on aiemmin todennut.""
      https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201712182200610874_u0.shtml

      Niin ja nyt rohkeasti vaan jokainen homesairas, sisäilmasairas ja MCS sairas kirjoittamaan eduskuntaan vittumaisista kokemuksistaan homerakennuksissa ja petollisista homedesinfioinneita ja petollisista saisäilmanäytteistä mitä teille on tehty ja mitä viranomaiset ja virkamiehet kehtaavat vielä suojella.

      http://vnk.fi/artikkeli/-/asset_publisher/kommentoi-terveet-tilat-2028-ohjelmaa-verkossa-anna-palautetta-15-2-2018-mennessa

      ANTAKAA PALAA VAAN.

    • Lääkäri2

      " Lääkärillä onkin oikeus, jopa velvollisuus, poiketa yleisistä hoitosuosituksista, jos tämä on potilaan kohdalla lääketieteellisesti perusteltua ja toteutettavissa turvallisesti, jatketaan blogissa."

      Toki jos näin on, mutta miten voidaan lääketieteellisesti perustella minkälainen hoito "MCS-sairaalle", miten sitä sitten oikein hoidetaan jos ei suggestiolla?

      Suggestio on se hoito, lasinpesunestettä pystyy haistamaan lopulta kun oikein uskoo ja uskaltaa.

    • sariinaella

      Olisinpa minäkin selvinnyt noin vähällä,mutta asuin 12v.tietämättäni talossa jossa oli sädesientä ja muitakin kosteusvaurio-indikaattoreita.Oireilin vähäisin oirein,silmien sidekalvojen tulehdusta,kakistelua,liman nousua nieluun,nenäverenvuotoja...sitten tuli rytmihäiriöt,sydänkohtaus,tahdistin,sydänsarkoidoosi,jonka aiheuttaja on tuntematon,virus tai bakteeri.Sädesieni on bakteeri.Muutin sen jälkeen monta kertaa,ja nyt asun terveessä kodissa,enkä enää oireile.Sarkoidoosi on sammunut.Oppia ikä kaikki.Olen yksi monista sisäilmasta sairastunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe