kahvista

pohdiskelen....

juotteko paljon kahvia?
itselläni menisi vaikka kuinka paljon jos sen sallisin, mutta yritän kuitenkin rajoittaa kahteen kuppiin päivässä koska:
a. kofeiini haurastuttaa luustoa
b. kaloreita on kuitenkin jonkun verran?

kysymykseni kuuluukin että paljon kahvissa oikeastaan on kaloreita. jotkut sanovat että ei yhtään, mutta esim finelissä lukee että n.2.5 kcal desissä.

miten itse arvoitte kahvin kalorit?

minua myös ihmetyttää se, että vaikka olen koko kesän syönyt vain 500-1000 kcal päivässä, ei painoni ole pitkään aikaan tippunut.

mittani ovat nyt 165/41

6

2640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------------------

kahvissa on minimaalisen pieni määrä rasvaa, ja sen takia esimerkiksi pannukahvia ei suositella juotavaksi suuria määriä (suodatinpaperi ei suodata haitallista kolesterolirasvaa pois joten se jää juomaan). tuo "energiamäärä" kahvissa on kyllä niin naurettavan pieni, että kehottaisin sinua olemaan ajattelematta asiaa. lisäksi kahvi on varmasti paljon vähäisempi haitta luillesi kuin alipaino.

haluaisin sanoa tuohon 500-1000 kcalin ruokavalioosi ja painonlaskuun että laihduttaminen on vähän kuin mäkeä alas vierivä kelkka. jos siinä on tavaraa niin se menee alas nopeaa: sitten kun tavaran määrä pienenee niin kelkka hidastuu koko ajan, kunnes pysähtyy.

suosittelisin kyllä sinua viemään kelkan tasaiselle maalle ja lastaamaan siihen tavaraa. hyvää tavaraa kuten lihaksia, luuntiheyttä, verta ja terveen elimistön.

• ....

HYVIN SANOTTU! Lisää painoa meille luurangoille. Omat mittani ovat myös 165/41. Juon kahvia päivittäin liikaa, mutten silti lihoa. Harmi, koska yritän kovasti.

• ja joskus en ollenkaan

Mutta keskimäärin juon 5 kupillista presidentti kahvia päivässä, rasvattoman maidon kanssa. Sokeria? Ei kiitos.

• 007

Kiihdyttääkö kahvi aineenvaihduntaa vai hidastaa? Oon kuullu molempia väitteitä.

• se....
        007 kirjoitti:

Kiihdyttääkö kahvi aineenvaihduntaa vai hidastaa? Oon kuullu molempia väitteitä.

kiihdyttää aineenvaihduntaa, juurikin sen kofeiinin takia. Kahvi on jopa terveellistä monien tutkimusten mukaan, samoin kuin tee, nautittuna 2-3 kuppia päivässä. Ja itse kahvissa ei ole kaloreita, ehkä 1 per kuppi, ne kalorit tulevat siitä mitä sen kahvin kanssa ottaa, esim maitoa.

• kahvimania
        se.... kirjoitti:

kiihdyttää aineenvaihduntaa, juurikin sen kofeiinin takia. Kahvi on jopa terveellistä monien tutkimusten mukaan, samoin kuin tee, nautittuna 2-3 kuppia päivässä. Ja itse kahvissa ei ole kaloreita, ehkä 1 per kuppi, ne kalorit tulevat siitä mitä sen kahvin kanssa ottaa, esim maitoa.

o n juotzava..........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe