Mikä

toukka?

Minkä perhosen tai ötökän toukka syö norjanangervon lehtiä? Toukka on vaalean vihreä ja sillä on "vauhti" raidat kyljissä ja piikki pyrstössä? Kokoa 5-12cm ja pinnaltaan pehmeä.Onko haittaa pensaalle?

6

458

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susseliinius

Toukka kuuluu pensaiden tuhoajien sukuun ja on erittäin vaarallinen pensaallesi. Se syö kaikki lehdet ja varret pensaasta ja koko kasvi tuhoutuu. Sitten se jää maahan talvehtimaan ja seuraavana vuonna syö kaiken muuunkin pihastasi ja sitten siirtyy muiden pihoihin. Hei mieti nyt, se on vain toukka. Syö vähän lehtiä, mitä sitten. Kohta ne lehdet tippuu muutenkin. Tuolla ulkona kun on kaikenlaista elämää, toukkia ja muita muurahaisia...

• saivarrella?

Et sitten muuta keksinyt vastaukseksi? Ja sitäpaitsi olet väärässä. Se on perhosentoukka ja ei ole vaarallinen pensaallesi!

• ...
        saivarrella? kirjoitti:

Et sitten muuta keksinyt vastaukseksi? Ja sitäpaitsi olet väärässä. Se on perhosentoukka ja ei ole vaarallinen pensaallesi!

perhosen toukka tuo on?
        Se tosiaan kaluaa norjanangervot täysin lehdettömiksi lyhyessä ajassa, mutta ei siitä pensaalle haittaa ole. Lehdet kasvavat loppukesällä uudelleen. Saman tempun tuomenkehrääjäkoin toukka tekee tuomelle, silti se kukoistaa vuodesta toiseen.

• toukka?
        ... kirjoitti:

perhosen toukka tuo on?
        Se tosiaan kaluaa norjanangervot täysin lehdettömiksi lyhyessä ajassa, mutta ei siitä pensaalle haittaa ole. Lehdet kasvavat loppukesällä uudelleen. Saman tempun tuomenkehrääjäkoin toukka tekee tuomelle, silti se kukoistaa vuodesta toiseen.

Syreenikiitäjän toukka muistaakseni. Googleta perhosentoukat niin siellä on kuvia.

• :-)
        toukka? kirjoitti:

Syreenikiitäjän toukka muistaakseni. Googleta perhosentoukat niin siellä on kuvia.

Ehkä se on syreenikiitäjä.

• Anonyymi

Jees, syreenikiitäjän toukasta on kyse eikä tuo montaa lehteä jaksa mutustella. Ei siis syytä huoleen. Itse istutin noita puskia kolme saarimökilleni juuri siksi, että syreenikiitäjät saapuisivat. Lentelevät sitten iltaisin kolibrityyliin tuoksuköynöskuusamani kukissa ruokailemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8529
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4638
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3722
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2950
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      42
      2446
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe