Nyt tarttis saada vinkkejä!!!
Minulla On Nekaf M38A1 jeeppi.
Eli siis Willyksen jeepin hollantilainen lisenssituote.
Auto on melkein täysi jenkki 24% eurooppalainen. nyt kun vaan tietäis mitkä osat. (Auton jenkkiosat tulivat willyksen tehtaalta jenkeistä kokoonpanolinjalle hollantiin) kyseessä ei siis ole "kiina" kopio. vaan tuolla 24% pyrittiin pitämään Hollannin teollisuutta pystyssä.
Nyt Pitäisi saada museokilpiin!
Pitkääkö minun nyt tuhota auton identiteetti vaikka esimerkiksi kittaamalla peittää palvelusaikana saadut muistot. Voiko jättää ns karheaksi vai pitääkö kiillottaa peiliksi.
Olisiko kellään kokemusta ko. autosta tai sen sisarmalleista (Nekaf) Tai sen jenkki serkuista Willyksen vastaavista malleista M38A1 tai CJ5
M38A1
3
539
Vastaukset
- Mobilisti-39
Museorekisterissä olevan auton tulee olla kuin uusi. Sinun pitää siis luonnollisestikin korjata kaikki autossa olevat kolhut ja ruhmut, muuten se on vain vanha romuauto, ei arvokas museoauto.
Monilla itseään museoautoharrastajina pitävillä on kummallinen käsitys siitä, että auton ikä saisi näkyä museoautossa. Tämä on täysin virheellinen käsitys. Museorekisterin tarkoituksena ei ole säilyttää hunokuntoisia autoja hunokuntoisina, vaan alkuperäiseen loistoonsa entisöitynä.- Nekaf
Kyseessä on sotilasajoneuvo niin kuin tuo M- tunnus vihjaa.. Eli siis maanpuolustuksessa käytettävä erittäin tärkeä kulkuneuvo. Valmiina tositoimiin kun tarve vaatii, eikä mikään munanjatke.
Kyseessä ei ole mikään läpimätä raato pelto-ojassa, vaan armeijan palvelukesta eläkkeelle jäänyt veteraani,lähes alkuperäisessä kunnossaan.
Kyseessä olevan ajoneuvon henkeen ei kuulu olla loistokas. Pakkeli ja muu kaikki turha ei kuulu tähän autoon. Eikä myöskään ruoste.
Tietysti on eri asia jos auto on suunniteltu herättämään huomiota. Silloin sen kuuluu kiiltää ja olla huomiota herättävä, kuin tehtaalta. Se auto on tehty vain uudelleen uudeksi, siis nykyuudeksi, alkuperäisasu se ei enää ole. On hieman makuasia, kumpi on originaalia: Kulunut alkuperäisasu, vai entisöity asu, joka on kuitenkin tämän päivän materiaaleista tehty...... Ajan patina kuuluu tietynlaisten ajoneuvojen henkeen. Ja tuo museorekisteröinti nyt ei tietysti muutenkaan ole mikään välttämättömyys, jos autolla oikeasti ajaa meinaa.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121236
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201111- 1381003
- 98833
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten308792Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514