Vaalivirkailija

kunnallisvaaleihin

Kertokaa, millaista on vaalivirkailijan työ?
Ihan kunnallisvaaleista kyse.
Tarkkaa?
Kova vastuu?
Joutuuko ens kertalainen tarkastaan henkkarit äänestäjiltä vai tekeekö sen joku kokeneempi?

5

4929

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaalivirkailija

Olen joskus aikoinaa pressanvaaleis tehny kyseistä työtä, ei rankkaa. Henkkareita tarkistellaan, laitetaan koneille ja leimataan lappuja. Tosi iisiä hommaa ja palkkaus tais olla joku n. 10e/h.

• Andropov

Olen ollut useita kertoja vaalivirkailijana, koska tykkään työstä. Työsi riippuu siitä, missä tehtävässä olet. Voit olla äänioikeuden tarkistajana, äänestyslipun leimaajana tai yleisenä "järjestysmiehenä". Päivän työstä (n.8t) saat 150 €, josta verot ja puoluevähennys (15%).

Suosittelen kuitenkin menemään iltavuoroon, jos mahdollista, koska työpäivän päätteeksi pääset laskemaan äänet suoraan, kun taas aamuvuoro joutuu tulemaan illalla ääntenlaskuun.

• entinen vaaliavustaja
        Andropov kirjoitti:

Olen ollut useita kertoja vaalivirkailijana, koska tykkään työstä. Työsi riippuu siitä, missä tehtävässä olet. Voit olla äänioikeuden tarkistajana, äänestyslipun leimaajana tai yleisenä "järjestysmiehenä". Päivän työstä (n.8t) saat 150 €, josta verot ja puoluevähennys (15%).

Suosittelen kuitenkin menemään iltavuoroon, jos mahdollista, koska työpäivän päätteeksi pääset laskemaan äänet suoraan, kun taas aamuvuoro joutuu tulemaan illalla ääntenlaskuun.

saa palkkaa kanssa sen noin 150e mutta siitä ei mene puoluevähennystä, vaan pelkät verot. Helppoa hommaa. Tehtävinä itselläni oli sokean auttaminen ja naisen jolla oli kädessä kipsi eikä voinut itse kirjoittaa. suosittelen kokeilemaan.

• Loukattu
        entinen vaaliavustaja kirjoitti:

saa palkkaa kanssa sen noin 150e mutta siitä ei mene puoluevähennystä, vaan pelkät verot. Helppoa hommaa. Tehtävinä itselläni oli sokean auttaminen ja naisen jolla oli kädessä kipsi eikä voinut itse kirjoittaa. suosittelen kokeilemaan.

Ei siis kuulu virkailijan tehtäviin ihmetellä äänestäjän sukunimeä. Omat mielipiteet on jätettävä kotiin. Minun nimi on omani,en sitä vaihda. Ainoa perintö minulle ja muisto. Sivistys ei ole pahaksi siinä työssä tai edes hiljaa olemisen taito. Onko vaatimusta vaitiolosta?

• kummallista_hommaa

Joskus mietin onko vaalivirkailijoilla mitään käytöstapojen tai koulutukseen liittyviä vaatimuksia palkkaamista ajatellen. Tämä siksi että pari vuotta sitten äänestäessäni virkailija kysyi mitä sukupuolta olen ("ootko mies vai nainen?") vaikka asia oli nähtävissä henkilöllisyystodistuksestani, jonka ko. henkilölle annoin. Kysymys oli siis mielestäni aiheeton ja melko epäasiallinen. Vois vähän miettiä ennenku avaa suunsa? Ja se on aivan sama miltä näytän ulkoisesti kun henkkareissa on se kirjainmerkintä sitä varten jos vaalivirkailijalle asia on muuten epäselvä :O

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      101
      1266
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      89
      759
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      681
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      118
      541
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      506
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      181
      489
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      487
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      473
    Aihe