patologinen valehtelia

cris--se

    hei!
olen lukenut paljon patologisesta valehteliasta tekstejä ja psykiatri on todennut minulla patologisen valehtelun ja minä myönnän että valehtelen ja valehtelen paljon erilaisissa tilantaisessa joskus jopa keksin tarinoita ja kerron niitä ihmisille.olen saanut lääkkeet sairauteeni ja aloitan psykoterapian.eli olen hoidossa.eli nyt asiaa..

olen tavannut noin 9kk sitten aivan järjettömän ihanan miehen jonka kanssa haluan viettää tulevaisuuteni.nyt suhde katkolla kun olen valehdellut hänelle melkein kaikista asioista mitä olemme keskustelleet.ja nyt rakkaallani on äärettömän paha olla.miten voin häntä auttaa?ja voiko patologinen valehtelia ikinä parantua?molemmat elämme nyt myllerrystä sairauteni takia ja toivon että saisimme molemmat apua.kertokaa omia kokemuksia.

7

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi vähentyä

      jos ympärilläsi olisi ihmisiä, joiden kanssa olisit tiiviisti tekemisissä, jotka näkisivät mitä tapahtuu ja mitä ei. Kertoisitko valheita heille tapahtumista, joissa he ovat olleet läsnä? En usko, että kertoisit. Uskon, että olisit hyvä ystävä, joka uskoo todellisuuteen, kun muutkin ovat läsnä siinä samassa todellisuudessa. Näin syntyy yhteinen ajatus todellisuudesta. Kaikki tietävät asiat, eikä sinun tarvitse sepitellä selitellä tai valehdella saadaksesi hyväksyntää tai mitä ikinä valehtelulla haetkaan.

      Ehkä parhaiten auttaisit poikaystävääsi, jos pystyisit auttamaan itseäsi ja olemaan vastedes valehtelematta. Selvittämään itsellesi asiat, joista olet valehdellut, että miten ne oikeasti olivat. Ja jos poikaystäväsi haluaisi, voisit koettaa hänelle asioita selittää. Mutta jos se tuntuu liian vaikealta, tai mahdottomalta selittää totuudenmukaisesti, kannattaa ehkä keskittyä vaan tulevaan ja siihen, että alkaa pikku hiljaa pysymään paremmin totuudessa.

      • jos elämässäsi

        olisi jonkinlaista todistusaineistoa sinulle itsellesi, valokuvia, tavaroita, kirjeita, muistoja, se voisi auttaa. Jotain, joka muistuttaisi sinua itseään, että miten ne asiat oikeasti olivat, ettet alkaisi keksimään omia juttujasi. Tai jos kertoisit päivien tapahtumista ja asioista heti poikaystävällesi, perheellesi tai muille tutuille, niin muistot eivät värittyisi jälkeenpäin ja juttusi olisi epäilyttäviä.


    • ja pelkästään itsellesi

      osaisit olla oikeasti rehellinen vaikkapa päiväkirjan kirjoittamisen muodossa. Opettelisit kertomaan totuuden ensin itsellesi, sitten pikku hiljaa muille. Ehkä pelkäät muiden reaktioita, ja siksi valehtelet, keksit juttuja, jotka mielyttäisivät muita. Mutta sinun tulee ensi sijassa miellyttää vain itseäsi. Kirjoita itsellesi, ole itsellesi rehellinen!

    • Rehellinen

      Pikku hiljaa elämäsi muuttuu rehellisempään suuntaan. Tulet huomaamaan että on helpompaa, miellyttävämpää ja avoimempaa elää rehellisesti. Et tarvitse tehtyjä kertomuksia värittämään elämääsi. Rehellisenä vapaudut aidosti elämään ja päästät itsesi valheiden vankilasta. Usein valehtelulla haetaan hyväksyntää mutta tie on väärä joka vain tuhoaa elämää, itsesi ja toisten.

      • ystävät eivät viitsi

        tutustua uusiin ihmisiin kunnolla, vaan väittävät heti alusta pitäen, että ystäväni valehtelee. Kun oikeasti kyse on erilaisuuksista, olemme eläneet erilaista elämää, nähneet erilaisia asioita, kokeneet ja tunteneet erilaisia juttuja. Vaikka kaikki ovat joissain asioissa samanlaisia, kaikki me ihmiset, elämän polut ovat erilaisia silti.


      • cris--se
        ystävät eivät viitsi kirjoitti:

        tutustua uusiin ihmisiin kunnolla, vaan väittävät heti alusta pitäen, että ystäväni valehtelee. Kun oikeasti kyse on erilaisuuksista, olemme eläneet erilaista elämää, nähneet erilaisia asioita, kokeneet ja tunteneet erilaisia juttuja. Vaikka kaikki ovat joissain asioissa samanlaisia, kaikki me ihmiset, elämän polut ovat erilaisia silti.

        hei!
        vastaan tässä kaikkille mitä olitte kirjoitellut minulle.olen valehdellut paljon asioita ja en edes muista mistä kaikista on tullut valhedeltua.mutta kun joku on kysynyt viime aikoina että niin mitenkä se juttu mennyt niin olen sanonut heille suoraan että olen valehdellut.ja syy on ollu melkein joka kerta samanlaiset joko jutussa halu saada huomiota,pelkää toisen reaktiota ja ei halua puhau siitä.olen kokeillut tota kirjoittamis juttua ja ennen se ei toiminut mutta nyt toimii.olen kirjoitellut mitenkä asiat tuntuu minusta,miksi valehtelen,muistellut vanhoja asioita mitenkä ne menee ja opettullut uudestaan tutustuun itseeni.ja tähän asti on mennyt tosi hyvin.melkein kahteen viikkoon en ole valehsellut tai keksinyt mitään juttuja.ja ennen kaikkea olen ollut rehellinen itselleni ja läheisilleni.kaiken valheen olen kitkenyt elämästäni pois ja aloittanut ns puhtaalta pöydältä.lähimmille ystäville olen kertonut sairaudestani ja he ovat ottaneet asian hyvin, ehkä vähän liiankin hyvin.sen olen nyt oppinut ja todennut ja huomannut että että totuus ja rehellisyys on kaiken parasta.totuus tulee aina jostain esiin ennemin tai myöhemmin.on voitava olla rehellinen itselle niin voi olla rehellinen muille.vastailen mielelläni jos tulee jotain mieleen asiasta.teidän tekstit on antanut paljon voimia ja rohkaisuja mulle ja toivottavasti muillekin joita asia koskettaa jollakinlailla..kiitos..:):)


      • En (ehkä) usko
        cris--se kirjoitti:

        hei!
        vastaan tässä kaikkille mitä olitte kirjoitellut minulle.olen valehdellut paljon asioita ja en edes muista mistä kaikista on tullut valhedeltua.mutta kun joku on kysynyt viime aikoina että niin mitenkä se juttu mennyt niin olen sanonut heille suoraan että olen valehdellut.ja syy on ollu melkein joka kerta samanlaiset joko jutussa halu saada huomiota,pelkää toisen reaktiota ja ei halua puhau siitä.olen kokeillut tota kirjoittamis juttua ja ennen se ei toiminut mutta nyt toimii.olen kirjoitellut mitenkä asiat tuntuu minusta,miksi valehtelen,muistellut vanhoja asioita mitenkä ne menee ja opettullut uudestaan tutustuun itseeni.ja tähän asti on mennyt tosi hyvin.melkein kahteen viikkoon en ole valehsellut tai keksinyt mitään juttuja.ja ennen kaikkea olen ollut rehellinen itselleni ja läheisilleni.kaiken valheen olen kitkenyt elämästäni pois ja aloittanut ns puhtaalta pöydältä.lähimmille ystäville olen kertonut sairaudestani ja he ovat ottaneet asian hyvin, ehkä vähän liiankin hyvin.sen olen nyt oppinut ja todennut ja huomannut että että totuus ja rehellisyys on kaiken parasta.totuus tulee aina jostain esiin ennemin tai myöhemmin.on voitava olla rehellinen itselle niin voi olla rehellinen muille.vastailen mielelläni jos tulee jotain mieleen asiasta.teidän tekstit on antanut paljon voimia ja rohkaisuja mulle ja toivottavasti muillekin joita asia koskettaa jollakinlailla..kiitos..:):)

        Oletko oikeasti ollut muka kaksi viikkoa valehtelematta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe