Hotellivirkailijaksi, mutta mistä?

Hulida

Olen yrittänyt etsiä tietoa hotellivirkailijan tutkinnosta, mutta kaikissa tuntuu olevan vaatimuksena aiempi kokemus alalta, mitä minulta ei löydy.

Miten ummikko pääsee kyseiseen koulutukseen ja missä niitä järjestettään?

Tattis jo etukäteen. :)

6

2614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      Itse olen käynyt Lahden Ravitsemis- ja matkailualan Oppilaitoksessa matkailualan perustutkinnon. Siellä on valittavana kaksi linjaa, joka matkailuvirkailija tai matkailupalvelujen tuottaja. Itse kävin jälkemmäisen ja olen hotellin respassa töissä. Porvoossa voi myös opiskella, en muista onko siellä molemmat vaihtoehdot. Lahti on ainakin normaalissa haussa, sieltä löytyy sekä yo- että pk-pohjainen koulutus. Mene työvoimatoimistoon koulutusneuvojalle tms. niin ne osaavat neuvoa minne voit hakea ja milloin. Jos olet koulussa niin koulusi opinto-ohjaaja tietää nämä asiat myös. Ei peruskoulutuksiin tarvita työkokemusta, mutta niistä saa lisäpisteitä kyllä.

    • kouluun vaan

      no nykyään käydään amk-kouluissa se restonomin tutkinto. siihen liitty mysö työharjoittelua. tuon kun saat käytyä saattaa töitä löytyä.

      jos kaipaat työkokemusta, kysy paikkakuntasi keikkatyönvälittäjiltä. melkeen kaikki hotelli- ja ravintolatyö on keikkatyötä, eli pienipalkkaista ja määräaikaista tuntityötä.
      harvassa hotellissa on muuta kun pari vakkaria.

    • -M-

      Hotellivirkailija-koulutusta järjestetään lähes jokaisessa toisen asteen kouluissa esim. ammatti-instituutit tms. ympäri Suomen. Ne ovat joko yo-pohjaisina 2-vuotisia tai peruskoulupohjaisina 3-vuotisia. Kannattaa muistaa, että koulutukseen sisältyy paljon tarjoilu- ja keittiöopetusta.

      Jos tätä ei halua, kannattaa harkita matkailun perustutkintoa (matkailun myynti- ja neuvottelupalvelujen koulutusohjelma), joka myös valmistaa hotellin respaan päteväksi jos haluaa erikoistua hotellialaan.

      Tutustu oman kotikaupunkisi tarjontaan esim. netin kautta.

    • jjg

      tutkinto on näyttö.

    • respalainen

      Mm. aikuiskoulutuskeskuksissa on näitä ammattitutkintoon valmistavia koulultuksia.
      Tai sitten nämä ammattikoulupohjaiset perustutkinnot, restonomit yms.

      Ite kävin Takk:n kurssin(Tampereella) ja ilman aikasempaa työkokemusta, siirryin ulkohommista sisähommiin.
      Kurssin löysin työkkärin sivulta.

      • S

        Järvenpäässä ainakin voi opiskella hotellivirkailijaksí yo-pohjaisella linjalla ammattikoulussa. Koulu kestää kaksi vuotta ja sisältää kolme työharjoittelua, mahdollisuus käydä myös ulkomailla.
        Kuten edellä mainittu ekana vuotena on paljon ravintola puolen opiskelua; keittiössä työskentelyä sekä tarjoilemista. Antaa mahdollisuudet siis yleisesti Hotelli- ja Ravintola-alalle.
        Itse valmistun keväällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe