Olen yrittänyt etsiä tietoa hotellivirkailijan tutkinnosta, mutta kaikissa tuntuu olevan vaatimuksena aiempi kokemus alalta, mitä minulta ei löydy.
Miten ummikko pääsee kyseiseen koulutukseen ja missä niitä järjestettään?
Tattis jo etukäteen. :)
Hotellivirkailijaksi, mutta mistä?
6
2739
Vastaukset
- ainakin
Itse olen käynyt Lahden Ravitsemis- ja matkailualan Oppilaitoksessa matkailualan perustutkinnon. Siellä on valittavana kaksi linjaa, joka matkailuvirkailija tai matkailupalvelujen tuottaja. Itse kävin jälkemmäisen ja olen hotellin respassa töissä. Porvoossa voi myös opiskella, en muista onko siellä molemmat vaihtoehdot. Lahti on ainakin normaalissa haussa, sieltä löytyy sekä yo- että pk-pohjainen koulutus. Mene työvoimatoimistoon koulutusneuvojalle tms. niin ne osaavat neuvoa minne voit hakea ja milloin. Jos olet koulussa niin koulusi opinto-ohjaaja tietää nämä asiat myös. Ei peruskoulutuksiin tarvita työkokemusta, mutta niistä saa lisäpisteitä kyllä.
- kouluun vaan
no nykyään käydään amk-kouluissa se restonomin tutkinto. siihen liitty mysö työharjoittelua. tuon kun saat käytyä saattaa töitä löytyä.
jos kaipaat työkokemusta, kysy paikkakuntasi keikkatyönvälittäjiltä. melkeen kaikki hotelli- ja ravintolatyö on keikkatyötä, eli pienipalkkaista ja määräaikaista tuntityötä.
harvassa hotellissa on muuta kun pari vakkaria. - -M-
Hotellivirkailija-koulutusta järjestetään lähes jokaisessa toisen asteen kouluissa esim. ammatti-instituutit tms. ympäri Suomen. Ne ovat joko yo-pohjaisina 2-vuotisia tai peruskoulupohjaisina 3-vuotisia. Kannattaa muistaa, että koulutukseen sisältyy paljon tarjoilu- ja keittiöopetusta.
Jos tätä ei halua, kannattaa harkita matkailun perustutkintoa (matkailun myynti- ja neuvottelupalvelujen koulutusohjelma), joka myös valmistaa hotellin respaan päteväksi jos haluaa erikoistua hotellialaan.
Tutustu oman kotikaupunkisi tarjontaan esim. netin kautta. - jjg
tutkinto on näyttö.
- respalainen
Mm. aikuiskoulutuskeskuksissa on näitä ammattitutkintoon valmistavia koulultuksia.
Tai sitten nämä ammattikoulupohjaiset perustutkinnot, restonomit yms.
Ite kävin Takk:n kurssin(Tampereella) ja ilman aikasempaa työkokemusta, siirryin ulkohommista sisähommiin.
Kurssin löysin työkkärin sivulta.- S
Järvenpäässä ainakin voi opiskella hotellivirkailijaksí yo-pohjaisella linjalla ammattikoulussa. Koulu kestää kaksi vuotta ja sisältää kolme työharjoittelua, mahdollisuus käydä myös ulkomailla.
Kuten edellä mainittu ekana vuotena on paljon ravintola puolen opiskelua; keittiössä työskentelyä sekä tarjoilemista. Antaa mahdollisuudet siis yleisesti Hotelli- ja Ravintola-alalle.
Itse valmistun keväällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801965
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591686Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461656- 1231443
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1461203Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501072Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 15879
- 69862
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26856