Hei. Ostin Talon. Mukana tuli kolme tyrni puuta. kaks tyttöö ja poeka. Nyt ne kaks on ihan täynnä marjoja. Ite oon rullatuolissa, kelekkosin ihteni tyrninjuureen ja yritin poimia, ei tullu mittään sormet oli verillä. Nuapuri sano että terveellisiä ovat ja poimia pittää... Otin puutarhasakset ja rommaatin kolome oksoo nurin, kelekkosin ne rullatuolilla keittiönpöyvän iäreen. Sitten otin juuresveiten ja aloen niitä silikkimään iittalan maljaan, hirvee siivo tul keittiöön ja kolome tuntia män aekoo. Nyt minulla on noen kolome litroo lehtiinsekasta tyrniä..mittee minä nyt niille tien?
Tyrniä riittää..apua
3
812
Vastaukset
- 55...
Putsaat marjat ja pakastat pieniin rasioihin tai pusseihin.Talvella käytät puuron päällä tai syöt sinällään.Happamiahan nuo ovat,mutta hyvä flunssan karkote. Kannattaa kokeilla.
- kahdeksankpl
6 kpl parimetrisiä täynnä marjoja, vähän vasta laidasta poimittu, hyvät neuvot tarpeen, alkavat pehmetä jo.
Linnuilta olen suojannut vihreällä tiuhalla verkolla ja halkosäkkiverkoilla suurpiirteisesti. Heiluvat muovit ovat pitäneet ainakin harakat poissa. Saa nähdä tuleeko vielä tilhilaumat ja rastaat, ja uskaltavatko ne mennä verkkojen sisäpuolelle marjastamaan. - hyökkäsivät
kahdeksankpl kirjoitti:
6 kpl parimetrisiä täynnä marjoja, vähän vasta laidasta poimittu, hyvät neuvot tarpeen, alkavat pehmetä jo.
Linnuilta olen suojannut vihreällä tiuhalla verkolla ja halkosäkkiverkoilla suurpiirteisesti. Heiluvat muovit ovat pitäneet ainakin harakat poissa. Saa nähdä tuleeko vielä tilhilaumat ja rastaat, ja uskaltavatko ne mennä verkkojen sisäpuolelle marjastamaan.Meilläkin on 8 tyrniä, viime syksynä tuli paljon marjoja, ja on niitä vieläkin pensaissa, pakkasella ohimennen olen riipinyt suuhuni.
Edellissyksyinä harakat ym söivät ne enimmät, nyt laitoin pelotukseksi verkkoja ja niin säästyivät linnuilta.
Mutta viime viikolla alkoivat jänikset jyrsiä, mitä ei ennen ole tapahtunut. Syövät alaoksien silmut ja marjat ja uudempien versojen kuortakin pitkät pätkät. Kiedoin taas muoviverkkoja tyvien suojaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845247Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283498Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402854Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin182031Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581830Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861596- 471586
- 941382
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71115