Renkaista jäi kiinni K1

zili-

7 vuotta vanha auto, jossa renkaat omistajan mukaan ollu alla melkein uudesta asti ja nyt sitten jäi niistä kiinni minun ensimmäisessä katsastuksessa. 17 tuumaset renkaat ja 15 tuumaa lukee rekisteri otteessa. Autona Seat Toledo jota on myyty 15-16 tuumasilla vanteilla. Ei auttanu selitellä että noista kyllä näkee, että ne on aina ollu alla tai muuta vastaavaa. Rahastuksen makua oli ilmassa. Paikkana K1 katsastus Espoo.

17

2519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahastusta

      vaan pykälien mukaan toimintaa. Tuuma halkaisijaan tai 30 milliä leveyttä sallitaan enemmän kuin otteessa on. Tai jotain sinnepäin. Omistajanvaihdos ei tee muutoksista laillista, muutoskatsastus vaaditaan.

      • zili-

        Terve,

        Tuoko ei ole rahastusta jos siitä rahalla selviää? Autolle siis ei tarvitse tehdä mitään ennen uusinta tarkastusta. Vain tukku rahaa. Eka vaihe maksoi 77e ja tämä toinen sitten muutoskatsastuksen 45e uusintakatsastuksen 20e. Kysyin jo ekassa vaiheessa kerran tästä rahalla selviää niin hoidetaan tämä nyt pois alta mutta kaverilla ei riittänyt pätevyys muutoskatsastaa.


      • katsurilta tuo
        zili- kirjoitti:

        Terve,

        Tuoko ei ole rahastusta jos siitä rahalla selviää? Autolle siis ei tarvitse tehdä mitään ennen uusinta tarkastusta. Vain tukku rahaa. Eka vaihe maksoi 77e ja tämä toinen sitten muutoskatsastuksen 45e uusintakatsastuksen 20e. Kysyin jo ekassa vaiheessa kerran tästä rahalla selviää niin hoidetaan tämä nyt pois alta mutta kaverilla ei riittänyt pätevyys muutoskatsastaa.

        hänkin tekee vaan työtään lain puitteissa.
        Luulen että tuokin auto on katsastettu esim. talvivanteilla, jotka autoon sopivat.
        Niin tekee moni ja kesällä ajelevat leveillä.
        Ei noita nuorten muovikippojakaan ole montakaan muutoskatsasttu leveille renkaille.

        Mutta rahallahan tuosta selvisit ja saat todistuksen siitä otteeseen.


      • zili-
        katsurilta tuo kirjoitti:

        hänkin tekee vaan työtään lain puitteissa.
        Luulen että tuokin auto on katsastettu esim. talvivanteilla, jotka autoon sopivat.
        Niin tekee moni ja kesällä ajelevat leveillä.
        Ei noita nuorten muovikippojakaan ole montakaan muutoskatsasttu leveille renkaille.

        Mutta rahallahan tuosta selvisit ja saat todistuksen siitä otteeseen.

        Katsastus toukokuun ja syyskuun välillä, jotenka ei ole kyllä katsastettu talvivanteille ja aina katsatettu kesärenkailla. Eniten tuossa ottaa se päähän että olin just noita vanteita heittämässä pois enkä viittis sen takia noille muutoskatsastaa, eikä viittis kesärenkaita ostella tässä talven kynnyksellä eikä taas viittis vielä kk päästä laittaa talvirenkaita, mutta kai se on sitten pakko.


      • ukkeli...
        zili- kirjoitti:

        Katsastus toukokuun ja syyskuun välillä, jotenka ei ole kyllä katsastettu talvivanteille ja aina katsatettu kesärenkailla. Eniten tuossa ottaa se päähän että olin just noita vanteita heittämässä pois enkä viittis sen takia noille muutoskatsastaa, eikä viittis kesärenkaita ostella tässä talven kynnyksellä eikä taas viittis vielä kk päästä laittaa talvirenkaita, mutta kai se on sitten pakko.

        Mahtoi olla peliliike, kyllä firma rahaa ottaa vastaan kun tyrkytetään :D..


      • ole tarkka

        Neljä vuotta ajelin samanlaisella pelillä 17" tuumasilla renkailla ei ollut mitään ongelmia katsatuksissA koska rekisteri otteessa lukee jo valmiina että jopa 18 " tuumaiset voi olla alla.Katsastus mies kusetti nyt kyllä. Ei VAG autoihin paljon tarvi katsastella renkaita kun rek. otteessa löytyy kohtuullisenkin suurille vanne koolle maininta


      • Herte
        ole tarkka kirjoitti:

        Neljä vuotta ajelin samanlaisella pelillä 17" tuumasilla renkailla ei ollut mitään ongelmia katsatuksissA koska rekisteri otteessa lukee jo valmiina että jopa 18 " tuumaiset voi olla alla.Katsastus mies kusetti nyt kyllä. Ei VAG autoihin paljon tarvi katsastella renkaita kun rek. otteessa löytyy kohtuullisenkin suurille vanne koolle maininta

        "rekisteri otteessa lukee jo valmiina että jopa 18 " tuumaiset voi olla alla."

        Mitä tuolla tarkkaan ottaen tarkoitat, eli mitä siinä otteella lukee.

        ps. 18 " tuumaiset tarkoittaa: 18 tuumaiset tuumaiset


      • Herte
        zili- kirjoitti:

        Terve,

        Tuoko ei ole rahastusta jos siitä rahalla selviää? Autolle siis ei tarvitse tehdä mitään ennen uusinta tarkastusta. Vain tukku rahaa. Eka vaihe maksoi 77e ja tämä toinen sitten muutoskatsastuksen 45e uusintakatsastuksen 20e. Kysyin jo ekassa vaiheessa kerran tästä rahalla selviää niin hoidetaan tämä nyt pois alta mutta kaverilla ei riittänyt pätevyys muutoskatsastaa.

        Katsastusmies teki aivan oikein vaatiessaan muutoskatsastusta tehtäväksi. Outoa sen sijaan on, että jouduit maksamaan sekä muutoskatsastusmaksun, että jälkitarkastusmaksun, ellei autossa ollut muuta syytä hylätä. Katsastusmies/-asema olisi voinut hoitaa homman tyylikkäämminkin ja halvemmalla.


      • Herte kirjoitti:

        "rekisteri otteessa lukee jo valmiina että jopa 18 " tuumaiset voi olla alla."

        Mitä tuolla tarkkaan ottaen tarkoitat, eli mitä siinä otteella lukee.

        ps. 18 " tuumaiset tarkoittaa: 18 tuumaiset tuumaiset

        No se tarkoittaa sitä, että voi laittaa 18" renkaat alle, jkolloin sitä ei tarvitse muutos katsastaa uudestaa kun taas silloin tarvitsee, jos on yli 18"set alla. Tuo tuuma koko ojn vanteen halkaisija.


      • gfhdfhdfhdh
        Herte kirjoitti:

        Katsastusmies teki aivan oikein vaatiessaan muutoskatsastusta tehtäväksi. Outoa sen sijaan on, että jouduit maksamaan sekä muutoskatsastusmaksun, että jälkitarkastusmaksun, ellei autossa ollut muuta syytä hylätä. Katsastusmies/-asema olisi voinut hoitaa homman tyylikkäämminkin ja halvemmalla.

        Hän ei ole joutunut maksamaan mitään, koska muutoskatsastusta/jälkitarkastusta ei ole tehty. Normaalikäytännön mukaisesti jälkitarkastuksesta ei peritä erillistä maksua, mikäli hylkäys on aiheutunut rekisterimerkinnöistä, kuten tässä tapauksessa. Mikäli autossa on muita hylkäyksen aiheuttavia vikakohteita, perittäneen silloin sekä JT että MK maksu.


    • ihmeen rahastusta

      viittikkö miettiä asiaa

    • Supliikki mies

      alla 215/60x16 Ei kasuri puhunut mitään. ;)

      • K1 katsastaja

        Heti ala vääntämään valitusta, niin maailma pelastuu.


      • malli / moottori??
        K1 katsastaja kirjoitti:

        Heti ala vääntämään valitusta, niin maailma pelastuu.

        1.6 moottoriseen 15 tuumaiset on suurimmat "vakiot", 16 menee toleranssiin, 17 vaatii muutoksen.


      • zili-
        malli / moottori?? kirjoitti:

        1.6 moottoriseen 15 tuumaiset on suurimmat "vakiot", 16 menee toleranssiin, 17 vaatii muutoksen.

        Seat Toledo TDI


      • 1.9 tdi
        zili- kirjoitti:

        Seat Toledo TDI

        on löytynyt mallia jossa 15" suurin.


    • googleeee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe