Kontaktien määrä BtoB puhelinmyynnissä

Myyjänä 10 vuotta

Terve kollegat,

Minkälaisista kontaktimääristä puhutte BtoB puhelinmyynnissä. Eli lähinnä pv/vko/kk tasolla ajateltuna.

Eli mitä itse saatte aikaan tai mitä teidän myyjät saa aikaan.

Niin ja minkä laskette kontaktiksi?

6

1236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B2B päällikkö

Olen johtanut monenlaisten tuotteiden myyntiä telemarkkinoinnissa ja määritellyt aina kriteerit kampanja- / tuotekohtaisesti.

Karkeasti arvioiden niin, että media- ja mainosmyynnissä kontaktoidaan 100 asiakasta viikossa, eli 20 päivässä.

Kontaktilla tarkoitan käytyä myyntikeskustelua joka johtaa kyllä / ei -päätökseen tai jatkotoimenpiteisiin. Kuitenkin niin että asia on todella käyty asiakkaan kanssa läpi.

Jokainen myyjäni siis on tuohon päässyt ja tuolla taataan myös se että koko ajan on uusia verkkoja vesillä eikä pyöritetä muutamaa sisässä olevaa tarjousta ja toivota että kaupat kotiutuvat.

Massamyyntiä, esim. ammattilehtien myynti, jäsenhankinta, varainhankinta, kartoitutkset yms. kontaktimäärän tulee olla edellä mainittu 20 / pv x 2

• Yhdyn edelliseen, kontaktien määrä on siinä 20 pintaan. Kontaktiksi lasken ne, jotka saan päätökseen tai lähetän tarjousta tms. Hyvinä päivinä (tai huonoina, miten sen nyt ottaa) kontaktit ovat jopa 30, huonoina (ketään ei saa kiinni) siinä kympin pintaan.

• Aina myyjänä

Kontakteiksi lasken päätökset, esittelyn jälkeen.

• Myyjänä 10 vuotta

Kiitos kaikille kommenteista. Luvut ovat teillä sitä samaa luokkaa kuin mitä minullakin. Tosin hieman toi 300/vko on aikas paljon. Tarkoittaa 60/pv. siis jos 5-päiväinen viikko.

Ainakaan se ei meidän tuotteilla onnistu, sillä puhelunkesto on aina vähintään muutaman minuutin. Eli ns. luurikorvaan tapauksia ei ole, kuten oletan tässä 300/vko tapauksessa olevan. Korjaa jos olen väärässä.

• Aina myyjänä
        Myyjänä 10 vuotta kirjoitti:

Kiitos kaikille kommenteista. Luvut ovat teillä sitä samaa luokkaa kuin mitä minullakin. Tosin hieman toi 300/vko on aikas paljon. Tarkoittaa 60/pv. siis jos 5-päiväinen viikko.

Ainakaan se ei meidän tuotteilla onnistu, sillä puhelunkesto on aina vähintään muutaman minuutin. Eli ns. luurikorvaan tapauksia ei ole, kuten oletan tässä 300/vko tapauksessa olevan. Korjaa jos olen väärässä.

Toimintamallini teoria:
        2,5 min/puh. 50 min soittoa 10 min. tauko. 3h uusia, aikaisempia yhteydenottoja ja tarjousten kanssa työskentelyä loppu päivä tai kotiin lähtö.

Eli pyrin tekemään 60 uutta kontaktia joka aamu klo 8-11. Aika ja määrä muuttuu päivittäin, koska puheluiden kesto vaihtelee, lyhimmillään 12 sekunnista jatkuen minuutteihin. 300 uutta/vko on kuitenkin rajani. Iltapäivät keskityn tarjousten tekoon ja sovittuihin soittoihin.
        Lasken kontaktiksi vain uuden puhelun, jonka aikana olen pystynyt kertomaan päättäjälle asiani. Ei paikalla, ei vastaa, väärä hlö, luurit jätän kirjaamatta, tosin luureja ei tule oikeastaan koskaan.

• jeesboxduu
        Aina myyjänä kirjoitti:

Toimintamallini teoria:
        2,5 min/puh. 50 min soittoa 10 min. tauko. 3h uusia, aikaisempia yhteydenottoja ja tarjousten kanssa työskentelyä loppu päivä tai kotiin lähtö.

Eli pyrin tekemään 60 uutta kontaktia joka aamu klo 8-11. Aika ja määrä muuttuu päivittäin, koska puheluiden kesto vaihtelee, lyhimmillään 12 sekunnista jatkuen minuutteihin. 300 uutta/vko on kuitenkin rajani. Iltapäivät keskityn tarjousten tekoon ja sovittuihin soittoihin.
        Lasken kontaktiksi vain uuden puhelun, jonka aikana olen pystynyt kertomaan päättäjälle asiani. Ei paikalla, ei vastaa, väärä hlö, luurit jätän kirjaamatta, tosin luureja ei tule oikeastaan koskaan.

Itse myyn matkapuhelinliittymiä- ja tuotteita ja omat tulokseni tietysti hiukan riippuvat mitä myy milloinkin, mutta 50-80 on oma päivätahtini. Kontakteiksi lasken puhelut, joissa ehdin asian käydä läpi ja saan kyllä/ei vastauksen, osa myös niitä jotka sanovat ettei mitään tarvita ei kiitos jne... Puh kestot n.40sec - 2min, ja tuohon tahtiin pääsemiseen pitää aloittaa vaan heti aamusta soittamaan ja pitää tiettyä linjaa. Esim 40min soittoa nopeaan tahtiin, sitten kahvi tupakka, sitten taas 40min jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      35
      4236
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      48
      2225
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      47
      1375
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      85
      1210
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1158
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1126
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      50
      1081
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      945
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      879
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      57
      865
    Aihe