Oma koti

kullan kallis

Täällä ovat eräät pahansuovat henkilöt kovasti kritisoineet sitä, miten ahvenanmaalaiset rakastavat Ruotsia ja sen kansaa. Haluaisivat olla ruotsalaisia. Elää siinä "sivistyneisyydessä".

Mutta nyt kirjoittaa ahvenanmaalainen lehti, Nyan,Nya Åland, miten nuoret haluavat olla ahvenanaalaisia ja muuttaa takaisin saarilleen Ruotsista, jonne ovat ajautuneet opiskelemaan ja työskentelemäänkin. Eivät viihdy ihannemaassa, vaan koti on Ahvenanmaalla.

Många studerande vill flytta tillbaka till Åland

Publicerad: idag 13:01
Lokalt 43 procent av de ungdomar som studerar utanför Åland har planer på att flytta hem igen.
Starkast är återflyttningsbenägenheten hos dem som studerar i Sverige.

8

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seurannut

      Taitaa olla ummikoille pahempi saada töitä suomessa?
      Ahvenanmaa on suomeenkuuluva ja suomessa me puhumme omaa kieltämme suomea.

      • Maryann22

        on myös suomen kansalliskieli!


    • Eihän tuossa mitään uutta ole, ahvenanmaalaiset ovat nimenomaan ahvenanmaalaisia, ei heillä ole mitään hinkua olla ruotsalaisia. Sen tietää jokainen, joka tuntee ahvenamaalaisia.

      • hyvä olla

        vaikka ei osaiskaan suomea, kun taas ruotsissa haukutaan finniks jos puhut finni ruot.


    • aa,,aa

      kun meillä täällä Ruotsissa sosiaaliturva heikkenee koko ajan ja työttömyys kasvaa, vaikka hallitus väittää toisin.

    • löytyis mistä

      vois sanoa että kun puhumme määrätylläkielellä korostain ruotsalaisittain niin sen väärän väriset kielelliset on juntteja. Jos minä puhu hoono englis en mene ja sano tehän tässä J. olette kun ette ymmärtä tä.Tä.

      • torilla tuli mies

        tumma sano vuorille vien , sanoin vie vaan puihin meni tunnusti minähän vaan ahven sanoin AHTI anastako kelviin en paskaa puhu heitti housunsa. mielen muutoksia suoraan ahvenille olan takkooo sano sivistyny ku hauta paekkoo kysy.


    • tyhmempiä kun

      finis ei koske ruotsin ruotsilaisia ne on fiksuja

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2396
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1444
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      118
      1164
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      45
      722
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      684
    Aihe