heippa kaikille!
Onko kellään muulla kokemusta melanoomasta rinnassa?
Ei ole minun kohdallani varmaa kun en ole lääkärin aikaa vielä saanut.Olen etsinyt tietoa melanoomasta mutta missään ei ole puhuttu siintä voiko se ilmestyä rintaan.Elikkäs minulla vasemmassa rinnassa noin vuoden verran ollut luomi joka on nyt kasvanut jonkun verran ja tällä hetkellä noin 4 mm halkaisijaltaan.Hieman soikea ja röpöläinen pinnalta.Kohoava.Keskellä on mustia epäsymmetrisiä kuvioita ja ympäriltä vaaleanpunainen.Silloin tällöin kutiaa.Josko kellään on tietoa niin auttaisi tähän odotteluun!kiitos.
melanooma
2
1713
Vastaukset
- luomen ympärille
Puolet melanoomista saa alkunsa luomesta. Luomea kannattaa käydä näyttämässä lääkärille, jos sen väri, koko tai muoto muuttuu tai jos se vuotaa verta, hilseilee tai kutisee. Myös kovalta, turvonneelta tai aralta tuntuva luomi on syytä tarkistuttaa.
Melanooma voi ilmestyä uutenakin luomena. Luomi kasvaa, muttuu epätarkkarajaiseksi tai tummemmaksi, punertavan tai sinertävän sävyiseksi tai mustaksi. Kasvun edetessä luomen pinta erittää visvaa, vuotaa verta tai haavautuu. Satelliittien eli ihoetäpesäkkeiden ilmestyminen luomen ympärille on merkki melanoomasta.
Uusia hyvänlaatuisia luomia ilmaantuu ihmiselle kuitenkin normaalistikin iän karttuessa, usein runsaastikin.
Miehillä melanooma on yleisin vartalon alueella, naisilla käsivarsissa, säärissä ja vartalossa.
Melanooma voi esiintyä myös kynnen alla tai kynsivallissa, jolloin sitä voi olla vaikea tunnistaa. Vaikeasti todettava voi olla myös harvinainen pigmenttiä sisältämätön melanooma, joka muistuttaa mitä tahansa ihokasvainta. Melanoomaa tavataan myös limakalvoissa ja silmässä.
http://www.cancer.fi/tietoasyovasta/syopataudit/melanooma/ - Aloz
Minulla on ollut syntymästä asti suht. iso luomi oikeassa rinnassa. Ei ole ollut tarvetta näyttää lääkärillä, sillä ei ole mitenkään erikoisen näköinen tai kutiseva tms. Sitä ei oikeastaan huomaa, mutta koska se on yli sentin halkaisijaltaan, niin kyllähän se itsellä tietenkin vähän häiritsee, mutta en haluaisi sitä poistattaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803