Nyt oon vähän hämilläni ja myös peloissani. Miulle on jo kaks kertaa neuvolassa sanottu et raskausmyrkytystä ei tarvi pelätä kun veriryhmäni on A . Lukiosta muista ihmisen biologian tunneilla opiskelleeni myös raskausmyrkytyksestä ja luulin tietäväni mikä se on, mut nyt ku netistä yritin ettii tietoo niin joka sivulla kerrotaan vaan et "tarkkaa syytä ei tiedetä"
Mitä helvettiä? eikös se syy ole että äidin ja lapsen veriryhmät on erit (en muista mitkä piti juuri olla) mutta eivät "sovi" yhteen, joten "lapsi myrkyttää äidin veren." ?
Ni nyt alkaa hiipii pieni pelko persiiseen et jos sitä ei kerta tiedetä niin mistä se lääkäri voi olla varma että minuu ei uhkaa raskausmyrkytys? Pää on ollu jo toista viikkoo niin kipee et itku pääsee välillä ja normaali valo on liian kirkas, silmiin sattuu. Päänsärystä kerroin kyllä neuvolassa mut ei se pahemmin huolestunu..
Joten, täytyykö tässä nyt itekkään huolestuu?
Ihme touhua ettei muka raskausmyrkytyksen syitä tiedetä...jos tällänen tavallinen tallikkakin tietää
Raskausmyrkytys
7
776
Vastaukset
- mielestä..
ole veriryhmällä mitään tekemistä sen riskin kanssa. Itellänikin A ja ihan samanlainen riski sairastua raskausmyrkytykseen kun kaikilla muillakin.
- oudompi juttu
Miksköhän sit terveydenhoitaja SEKÄ lääkäri on miulle molemmat sanoneet et "hyvä ku sun veriryhmä on A niin ei tartte sit sitä raskausmyrkytystäkään tarkkailla."
Kumma juttu, ei voi muuta sanoa - veriryhmä..
oudompi juttu kirjoitti:
Miksköhän sit terveydenhoitaja SEKÄ lääkäri on miulle molemmat sanoneet et "hyvä ku sun veriryhmä on A niin ei tartte sit sitä raskausmyrkytystäkään tarkkailla."
Kumma juttu, ei voi muuta sanoaliity kyllä raskausmyrkytykseen mitenkään. Raskausmyrkytyksessä virtsaan tulee proteiinia ja paino ja verenpaine nousevat.
Se, että olet rh positiivinen (eli tuo A ) on hyvä siksi, ettei kroppasi ei kehittäisi vasta-aineita mikäli lapsen ryhmä olisi ja äidin -. Silloin voisi ongelma olla edessä seuraavassa raskaudessa tai verensiirrossa tms. Kun äiti , niin tuota ongelmaa ei ole, vaikka lapsi olisi pos tai neg.
- Rh-tekijään
eli ei mitään tekemistä raskausmyrkytyksen kanssa. Raskausmyrkytyksen syytä ei tiedetä.. Minulla oli esikoista odottaessa vkolla 36 kova ylävatsakipu joka ensin yhdistettiin närästykseen. Kuitenkin polilla käydessäni minulta mitattiin jälleen kerran verenpaine jolloin alapaine oli 100 luokkaa. Virtsassa oli valkuaista ja siitä samantien osastolle lepäämään, kunnes muutaman tunnin kuluttua siirto TYKS:iin. Lapsi syntyi vkolla 36 1 keisarileikkauksella. Lopulta minulle kehittyi hellp-syndrooma, joka on raskausmyrkytyksen vakavampi seurannainen. Olen muuten veriryhmältäni O joten ei todellakaan tekemistä veriryhmien kanssa. Hyvää loppuraskautta sinulle.
- ja raskausmyrkytys 05
niin... eli kyllä se vaan mahdollista on oli veriryhmä mikä vaan.
Minä ainakin osallistuin sairaalassa olessani tutkimukseen, jonka avulla yrittävät selvittää raskausmyrkytyksen syitä. Eli syy on epäselvä!!!
Nyt kun odotan toista niin osallistun taas tutkimukseen. - ---
nojoo, vähän outoa, ei raskausmyrkytyksellä ole mitään tekemistä veriryhmän kanssa. Sen perimmäisiä syitä ei tiedetä, mutta perinnöllistä se ainakin on. Mulla oli esikoista odottaessa aika rajukin myrkytys, äidilläni oli myös.
Pelkkä päänsärky ei kuitenkaan välttämättä enteile myrkytystä. Neuvolassa sulta on varmasti mitattu verenpaine ja katsottu valkuaiset virtsasta. Ne on ainoa, mistä sen myrkytyksen voi todeta varmasti. Mulla oli oireena turvotus ja ylävatsakipu, äidilläni pelkkä turvotus. Vasta jos verenpaineet nousee tai virtsassa on valkuaista, niin sinua tarkkaillaan tiheämmin. - Anonyymi00007
Mulla nousi paino yhtäkkiä yli 10kg ja olin pitkään ollut ns tiedottomassa tilassa omasta hyvinvoinnistani. Loppuun asti puhuin että mikä teillä kaikilla hoitajilla on, eihän mulla ole hätää.
Yrittivät voisinko synnyttää,en muista mikä se juttu on mikä sinne alakertaan laitetaan, mutta aloin kouristella ja vietiin leikkaussaliin missä en päässyt enää kunnolla pöydälle,jaksanut kääntyä, oli oikeasti kiire. Se vointi tipahti mulla yhtäkkiä. 35pv oli laskettuun aikaan.
tyttö vietiin elvytykseen isä mukana enkä päässyt heti näkemään koska olin niin huonona ja menin siitä osastolle seurantaan.
Tyttö pian 5 vuotta ja tärkeintä elämässä meille <3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454422Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232879Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412632Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?831606Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161508- 491229
- 851164
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2021052- 45996
- 59993