Varför är allt

skrivet på finska

fast spalten handlar om Åland?

16

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noname

      att ingen som skriver här vet någonting om Åland eller någonsin ens har varit på Åland och dessutom så är det ingen som förstår eller vill förstå svenska "I Finland talar vi bara finska jävla hurri"

      • Jag råkar bo här, men jag skriver på finska eftersom jag tror att dom flesta som läser dessa sidor inte kan svenska. Och om har faktiskt aldrig varit på Åland heller. Jag har nu länge försökt berätta hur en finne som har flyttat hit, har det. Men har väl inte lyckats så bra. men jag trivs här. När jag flyttade, visste jag att man pratar svenska här, så jag kan inte förstå problemet med språket och mera racism än på fastlandet finns det inte.


    • johtua

      myös siitä että nämä on suomenkieliset sivut. Mutta hyvin näköjään se suomikin sujuu meidän niin rakkailta vähemmistökielisiltäkin.

      • smart att

        ha en sida där man diskuterar Åland som endast är på finska, det kan man kanske kalla för finsk logik.Men det är kanske den bästa lösningen på detta sätt får ni finskspråkiga diskutera med varandra, vi som bor här på Åland har annat att göra.Men ha det bra och god fortsättnig på eran interna diskussion om Åland och dess framtid hoppas ni löser alla problem inom snar framtid !!


      • logiikkaa
        smart att kirjoitti:

        ha en sida där man diskuterar Åland som endast är på finska, det kan man kanske kalla för finsk logik.Men det är kanske den bästa lösningen på detta sätt får ni finskspråkiga diskutera med varandra, vi som bor här på Åland har annat att göra.Men ha det bra och god fortsättnig på eran interna diskussion om Åland och dess framtid hoppas ni löser alla problem inom snar framtid !!

        mutta on se suomen- vai ruotsinkielistä?


      • kanske fundera
        logiikkaa kirjoitti:

        mutta on se suomen- vai ruotsinkielistä?

        suomen- vai ruotsinkielistä?

        på resten av natten, för nu ska jag gå och slicka fitta min flickvän väntar otåligt på mig.

        Där som sädesfälten böjer sig för vinden...


      • inav
        kanske fundera kirjoitti:

        suomen- vai ruotsinkielistä?

        på resten av natten, för nu ska jag gå och slicka fitta min flickvän väntar otåligt på mig.

        Där som sädesfälten böjer sig för vinden...

        att hon är inga närmare i släkten än kusin......


    • inte..

      om Åland. Det handlar om Ahvenanmaa, kan du inte läsa? När man pratar om Ahvenanmaa, då pratar man ju på finska.

      • :):)

        LOL:)


    • ymmärrätkö

      Ahvenanmaalle pitää tuoda kulttuurinen ja kielellinen monimuotoisuus vaikka ruotsinkieliset ovatkin aina olleet sellaista vastaan:)

      Jk. Tämä on hyvä kielikylvetyspaikka suomea huonosti osaaville.

      • jos joku sivistymätön

        kansakunta sattuis hyökkäämään sinne teidän tontille. ruotsi sehän on samaa kielialuetta ei kun suomi SA.IN tiläinen ei ymmärrä ampuuko sivistyneen vai vähemmän sivistyneen.


      • Seurannut
        jos joku sivistymätön kirjoitti:

        kansakunta sattuis hyökkäämään sinne teidän tontille. ruotsi sehän on samaa kielialuetta ei kun suomi SA.IN tiläinen ei ymmärrä ampuuko sivistyneen vai vähemmän sivistyneen.

        Suomalaisena sotilaana minä tartun aseeseeni ja puolustan Ahvenanmaan naisia.


      • sitä sano etteikö
        Seurannut kirjoitti:

        Suomalaisena sotilaana minä tartun aseeseeni ja puolustan Ahvenanmaan naisia.

        olen vaan 49X syntyny että taidan olla rese. siis ei taideta huolia. faija 2 sotaa. en kenellekään toivoisi. onneks meillä on tarja ei bussi täys aivo-köyhä vanaatikko. toivottavasti opama v. marras.


      • rempi kun minä
        jos joku sivistymätön kirjoitti:

        kansakunta sattuis hyökkäämään sinne teidän tontille. ruotsi sehän on samaa kielialuetta ei kun suomi SA.IN tiläinen ei ymmärrä ampuuko sivistyneen vai vähemmän sivistyneen.

        ei se haittaa mua on hyvä että on vielä ettei kaikki hällä-v. toivotaan toivotaan laulettiin 70l. Ei 3 maailmansota ole tulossa mutta siihen ei aljon tarvii kun se on täällä. ei tarvii enää Haakinkansainvälistä oikeutta se joka häviää käyttää ydin-voi. meillä sitä ei ole ei natooooon.


      • tullu 60luvulle
        Seurannut kirjoitti:

        Suomalaisena sotilaana minä tartun aseeseeni ja puolustan Ahvenanmaan naisia.

        on muuten aika tyhmää porukkaa ajatelkaapa vaan MINÄ olen et sinä , lehmänlypsyaika on 5,aikaan aamulla muita aikoja ei ole. jos joku on erimieltä perustelut tänne T. ami,,,,,,,,,,,


    • osaaikaahvenanmaalainen

      Eiköhän se otsikosta syy selvinnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2396
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1444
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      118
      1164
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      45
      722
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      684
    Aihe