Varför är allt

skrivet på finska

fast spalten handlar om Åland?

16

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noname

      att ingen som skriver här vet någonting om Åland eller någonsin ens har varit på Åland och dessutom så är det ingen som förstår eller vill förstå svenska "I Finland talar vi bara finska jävla hurri"

      • Jag råkar bo här, men jag skriver på finska eftersom jag tror att dom flesta som läser dessa sidor inte kan svenska. Och om har faktiskt aldrig varit på Åland heller. Jag har nu länge försökt berätta hur en finne som har flyttat hit, har det. Men har väl inte lyckats så bra. men jag trivs här. När jag flyttade, visste jag att man pratar svenska här, så jag kan inte förstå problemet med språket och mera racism än på fastlandet finns det inte.


    • johtua

      myös siitä että nämä on suomenkieliset sivut. Mutta hyvin näköjään se suomikin sujuu meidän niin rakkailta vähemmistökielisiltäkin.

      • smart att

        ha en sida där man diskuterar Åland som endast är på finska, det kan man kanske kalla för finsk logik.Men det är kanske den bästa lösningen på detta sätt får ni finskspråkiga diskutera med varandra, vi som bor här på Åland har annat att göra.Men ha det bra och god fortsättnig på eran interna diskussion om Åland och dess framtid hoppas ni löser alla problem inom snar framtid !!


      • logiikkaa
        smart att kirjoitti:

        ha en sida där man diskuterar Åland som endast är på finska, det kan man kanske kalla för finsk logik.Men det är kanske den bästa lösningen på detta sätt får ni finskspråkiga diskutera med varandra, vi som bor här på Åland har annat att göra.Men ha det bra och god fortsättnig på eran interna diskussion om Åland och dess framtid hoppas ni löser alla problem inom snar framtid !!

        mutta on se suomen- vai ruotsinkielistä?


      • kanske fundera
        logiikkaa kirjoitti:

        mutta on se suomen- vai ruotsinkielistä?

        suomen- vai ruotsinkielistä?

        på resten av natten, för nu ska jag gå och slicka fitta min flickvän väntar otåligt på mig.

        Där som sädesfälten böjer sig för vinden...


      • inav
        kanske fundera kirjoitti:

        suomen- vai ruotsinkielistä?

        på resten av natten, för nu ska jag gå och slicka fitta min flickvän väntar otåligt på mig.

        Där som sädesfälten böjer sig för vinden...

        att hon är inga närmare i släkten än kusin......


    • inte..

      om Åland. Det handlar om Ahvenanmaa, kan du inte läsa? När man pratar om Ahvenanmaa, då pratar man ju på finska.

      • :):)

        LOL:)


    • ymmärrätkö

      Ahvenanmaalle pitää tuoda kulttuurinen ja kielellinen monimuotoisuus vaikka ruotsinkieliset ovatkin aina olleet sellaista vastaan:)

      Jk. Tämä on hyvä kielikylvetyspaikka suomea huonosti osaaville.

      • jos joku sivistymätön

        kansakunta sattuis hyökkäämään sinne teidän tontille. ruotsi sehän on samaa kielialuetta ei kun suomi SA.IN tiläinen ei ymmärrä ampuuko sivistyneen vai vähemmän sivistyneen.


      • Seurannut
        jos joku sivistymätön kirjoitti:

        kansakunta sattuis hyökkäämään sinne teidän tontille. ruotsi sehän on samaa kielialuetta ei kun suomi SA.IN tiläinen ei ymmärrä ampuuko sivistyneen vai vähemmän sivistyneen.

        Suomalaisena sotilaana minä tartun aseeseeni ja puolustan Ahvenanmaan naisia.


      • sitä sano etteikö
        Seurannut kirjoitti:

        Suomalaisena sotilaana minä tartun aseeseeni ja puolustan Ahvenanmaan naisia.

        olen vaan 49X syntyny että taidan olla rese. siis ei taideta huolia. faija 2 sotaa. en kenellekään toivoisi. onneks meillä on tarja ei bussi täys aivo-köyhä vanaatikko. toivottavasti opama v. marras.


      • rempi kun minä
        jos joku sivistymätön kirjoitti:

        kansakunta sattuis hyökkäämään sinne teidän tontille. ruotsi sehän on samaa kielialuetta ei kun suomi SA.IN tiläinen ei ymmärrä ampuuko sivistyneen vai vähemmän sivistyneen.

        ei se haittaa mua on hyvä että on vielä ettei kaikki hällä-v. toivotaan toivotaan laulettiin 70l. Ei 3 maailmansota ole tulossa mutta siihen ei aljon tarvii kun se on täällä. ei tarvii enää Haakinkansainvälistä oikeutta se joka häviää käyttää ydin-voi. meillä sitä ei ole ei natooooon.


      • tullu 60luvulle
        Seurannut kirjoitti:

        Suomalaisena sotilaana minä tartun aseeseeni ja puolustan Ahvenanmaan naisia.

        on muuten aika tyhmää porukkaa ajatelkaapa vaan MINÄ olen et sinä , lehmänlypsyaika on 5,aikaan aamulla muita aikoja ei ole. jos joku on erimieltä perustelut tänne T. ami,,,,,,,,,,,


    • osaaikaahvenanmaalainen

      Eiköhän se otsikosta syy selvinnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe