Uudestisyntyneen ja

uudestisyntymättömän

elämää ei voi keskenään verrata, sillä ne poikkeavat kaikessa toisistaan.

Uudestisyntynyt on saanut nöyryyden ja rauhan ja on sen takia kärsivällinen ja pitkämielinen, mutta uudestisyntymätönä, ainakin minä ennen uudestisyntymistä, on rauhaton ja kärsimätön ja pyrkii lihallisella innostuksella samaaan asiat sellaiseen järjestykseen, kuin itse haluaa ja jos asiat eivät järjesty, tulee masennusta ja kyllästymistä ja monilta Jumalan syyttämistä.

Uudestisyntynyt elää tätä hetkeä, ei eilistä muistele, eikä huomisesta murheita kanna.

Uudestisyntyneen asennemaailmaan kuuluu rakentaminen ja kiitollinen mieli.

Mitään uudestisyntynyt ei omalla voimallaan kykene noista edellämainituista tekemään, vaan hän on saanut elämän ja voiman Jumalalta uskon kautta Jeesukseen/Jumalan Sanaan.

9

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muikkumies

uudestisyntynyt tajuaa, että vain sana EN TIEDÄ on oikea johtopäätös jumalasta ja ei tunnusta mitään mielikuvia eikä tunnista toistenkaan mielikuvia.

• sinä pidät

Jumalaa? Ajatteletko, että Hän antoi Raamatun, mutta siitä ei tarvitse välittää, tai ehkäpä ajattelet, että se on vain ihmisten sepustusta?

Raamatun Sana on Jumala ja Pyhä Henki tulee Sanan uskoviin todistamaan Sanan, eli Jumalan ja Pyhä Henki on Jumalan Henki, joka on niin armollinen, että tulee opastamaan syntisen pelastukseen. Sana on POIKA/JEESUS KRISTUS/JUMALA.

Raamatun kirjoittivat Jumalan työtoverit, Jumalan sanelun mukaan PYHÄN HENGEN vaikutuksella ja voimalla.

SANA ON JUMALA.

• kertokoon:

Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

19 Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
        20 Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".
        21 Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En".
        22 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"

23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
        24 Ja lähetetyt olivat fariseuksia;
        25 ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"

26 Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
        27 Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."

28 Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
        29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.

31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."

32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
        34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
        35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
        36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
        37 Ja ne kaksi opetuslasta kuulivat hänen näin puhuvan ja seurasivat Jeesusta.
        38 Niin Jeesus kääntyi ja nähdessään heidän seuraavan sanoi heille: "Mitä te etsitte?" He vastasivat hänelle: "Rabbi" -se on käännettynä: opettaja-"missä sinä majailet?"
        39 Hän sanoi heille: "Tulkaa ja katsokaa". Niin he menivät ja näkivät, missä hän majaili, ja viipyivät hänen tykönään sen päivän. Silloin oli noin kymmenes hetki.
        40 Andreas, Simon Pietarin veli, oli toinen niistä kahdesta, jotka olivat kuulleet, mitä Johannes sanoi, ja seuranneet Jeesusta.
        41 Hän tapasi ensin veljensä Simonin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.
        42 Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.
        43 Seuraavana päivänä Jeesus tahtoi lähteä Galileaan; ja hän tapasi Filippuksen ja sanoi hänelle: "Seuraa minua".
        44 Ja Filippus oli Beetsaidasta, Andreaan ja Pietarin kaupungista.
        45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
        46 Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".
        47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
        48 Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut".
        49 Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
        50 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle: 'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia, kuin nämä ovat."

51 Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."

• Jeesuksen sanan saattaja

Moni harhailee elämän tiellä hakien totuutta, monelle totuus ei ole kirkastunut.
        Mutta, jolle uudesti syntyminen kirkastuu sellaisena, kun Jumala Sanassaan sen on antanut.
        Silloin voi olla onnen lapsi.

Ei ole helpo tie kipeää se käy kun irtaantuu silullisuudesta, mutta se on pieni aika ikuisuuteen verratuna.

Jeesus ja Jumalan Sana, antaa jokaiselle mahdollisuuden valita taivastien, ole sinäkin taivastien kulkija sillä silloin saat mahdolisuuden täälä maanpäällä, jo olla irti mailmasta, ilolla palvella Jeesusta antaen hänelle kunnian.

Se rakkaus minkä Jeesus antaa, ei voi verrata mailman antamaan rakkauteen se on aivan erinlainen.

Etsivä löytää kolkuttavalle avataan.

• Ehkäpä voisit kokeilla Kristittynä olemista vaikka edes yhden päivän. Aloita päiväsi ISÄ MEIDÄN -rukouksella, ja lue sitten yksi luku RAAMATUSTA,JUMALAN SANASTA, siten, että pyydät Jumalalta ilmestyksen ja viisauden Henkeä, jotta myös ymmärtäisit mitä luet. Et ehkä ole kaukana totuudesta, kun olet kerran tullut tänne Kristilliselle palstalle keskustelemaan. Koita sitten elää koko päivä Raamatun ohjeiden mukaisesti, jätä pois kiroileminen, ryyppääminen ym. ja ota tilalle positiivinen kiitosmieli ja yritä oikein ylistää JUMALAA kaikesta hyvästä, mitä olet saanut kokea elämäsi varrella. Tietäisitpä, kuinka paljon JUMALA on sinua varjellut ja auttanut aina päivän kerrallaan. Tutki sitten päivän päätteeksi, että kannattiko RAAMATUN ohjeiden mukaan elää edes yksi päivä. Uskon kyllä, että yrität aina elää parhaasi mukaan muutenkin, mutta ilman Pyhää Henkeä se on vaikeaa, ellei peräti mahdotonta. Jos siis todella uskot sydämessäsi RAAMATUN KOKO ILMOITUKSEN, niin saat vastalahjaksi PYHÄN HENGEN, joka auttaa sinua väsymättä elämäsi loppuun asti. KANNATTAA KOKEILLA !!

• totuus esiin.

Oletan, että ateisti haluaa päteä tietävänsä enemmän. Ainakin kapuloita rattaisiin :D

Totta puhuen, Jumalasta ei tosiaan paljoa tiedä, välillä tuntuu ettei mitään. Kuitenkin on yksi asia, jota ei vain voi olla tietämättä:

Jumala ON ja Jeesus ON sovittanut meidät, lunastanut vapaiksi tulevalta Jumalan vihalta.
        Tämän vain tietää, kun on uudestisyntynyt. Kun synnit on saanut anteeksi, sitä haluaisi kaikille.
        ei pääse mihinkään, oma ymmärrys ja kokonainen tiedekin jää liian vajaaksi - järjen ja tieteen Herraa vastaan.

• neuvot aivan
        Daniel-1 kirjoitti:

Ehkäpä voisit kokeilla Kristittynä olemista vaikka edes yhden päivän. Aloita päiväsi ISÄ MEIDÄN -rukouksella, ja lue sitten yksi luku RAAMATUSTA,JUMALAN SANASTA, siten, että pyydät Jumalalta ilmestyksen ja viisauden Henkeä, jotta myös ymmärtäisit mitä luet. Et ehkä ole kaukana totuudesta, kun olet kerran tullut tänne Kristilliselle palstalle keskustelemaan. Koita sitten elää koko päivä Raamatun ohjeiden mukaisesti, jätä pois kiroileminen, ryyppääminen ym. ja ota tilalle positiivinen kiitosmieli ja yritä oikein ylistää JUMALAA kaikesta hyvästä, mitä olet saanut kokea elämäsi varrella. Tietäisitpä, kuinka paljon JUMALA on sinua varjellut ja auttanut aina päivän kerrallaan. Tutki sitten päivän päätteeksi, että kannattiko RAAMATUN ohjeiden mukaan elää edes yksi päivä. Uskon kyllä, että yrität aina elää parhaasi mukaan muutenkin, mutta ilman Pyhää Henkeä se on vaikeaa, ellei peräti mahdotonta. Jos siis todella uskot sydämessäsi RAAMATUN KOKO ILMOITUKSEN, niin saat vastalahjaksi PYHÄN HENGEN, joka auttaa sinua väsymättä elämäsi loppuun asti. KANNATTAA KOKEILLA !!

kaikille. Olet viisas ja ymmärtäväinen ihminen.

• ketjun aloittaja

vaikutti minut äsken miettimään tälläistä asiaa: kykeneekö ihminen antamaan aina anteeksi, siis aina ja jos kykenee, niin miten hän kykenee sen tekemään.

Mitä kaikkea siitä sitten mietin? Sitä, että voiko vaikka oman lapsen tappaneelle antaa anteeksi, voiko insestinuhri antaa hyväksi käyttäjälleen anteeksi, voiko hyljätty aviopuoliso antaa anteeksi, siis mietin yleensä kaikkea sitä mitä ihminen voi joutua täällä kokemaan ja otin mietintääni pahimmasta päästä olevia asioita ja koska Jeesus minussa väittää, että ihminen voi aina antaa anteeksi, niin uskon sen.

Itse olen kyllä kyennyt antamaan aina anteeksi, mutta en ole lähimmäisten kohdalta kokenutkaan oikein pahoja asioita, kylläkin uskon takia olen turhia syytöksiä joutunut sietämään, mutta en paljonkaan muita, ainakaan rajuja asioita. Kaikille olen kyennyt antamaan anteeksi ja näin en kanna kenekään syntejä mukanani.

Jeesus sanoo, että uudestisyntymätön ei kykene anteeksi antoon, sillä liha vastustaa Jumalan Henkeä ja tekee lihan tekoja, eli on anteeksi antamaton.

Tarvitaan siis Jumalan VOIMA, jotta kykenee antamaan anteeksi, eikä näin ollen jää lihallisten ihmisten pahojen tekojen kantajaksi ja näin masennu ja ahdistu ja alennut hänen tasolleen, eli ei jää vihaamaan ja olemaan anteeksi antamaton, joka on lihan tekoa, kuten sen pahan ihmisen tekokin, joka voi vangita lihaan uhrinsa, jos ei usko Jeesuksen opetuksiin.

Uudestisyntyminen, joka seuraa jokaista, joka seuraa Jumalan Sanaa/Jeesusta on anteeksi antaminen kaikille, niin itselle, kuin kelle tahansa ja siitä lähtee uusi elämä.
      Sana tuomitsee heidät, jotka tekevät lihantekoja, eli uskovaisen ei tarvitse jäädä vihamaan ja tuomioita toivomaan, vaan saa vapaudessa ja anteeksi antamisessa elää tämän lyhyen ajan täällä, mikä VOITTO ja mikä JUMALAN VOIMA.

Ehkäpä olen itsekkin saanut kokea koviakin asioita tuollakin alalla uskoni takia ja lihallisten "uskovaisten" syystä, mutta en enää niitä muista, tai ainakaan niistä ei ole minulle mitään vaivaa, eikä ole koskaan ollutkaan, sillä en totisesti halua kantaa lihallisten syntiä itsessäni:), vaan tahdon elää Jumalan Hengessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1038
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe