Olohuoneen katon maalaus

Uudelleen maalaamassa

Olohuoneen aikaisemmin kellertävä katto on maalattu kahteen kertaan akrylaattimaalilla, mutta viime maalauskerrasta ei tullut hyvä koska maalia ei tullut tarpeeksi joka kohtaan ja näkyy sen takia raidallisena.

Pinta-ala on noin 20 neliömetriä ja katto on yhtenäistä pintaa ilman saumoja.

Millä tavalla katto kannattaisi maalata niin ettei se ehdi kuivaa liikaa ja missä ajassa katto pitäisi ehtiä maalaamaan? Viimeksi meni 2 tuntia ja tuntuu että sekin oli liian paljon aikaa tuon kokoiselle katolle.

Olen maalannut yleensä siten että maalaan neliön kerralla ja tasoitan maalatun neliön valonsuuntaisin vedoin ennen kuin aloitan uuden neliön maalaamista.

Pitäisikö koko katto vielä lopuksi tasata valonsuuntaisin vedoin sen jälkeen kun se on maalattu?

3

1207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siten, että maalannut ikkunasta sisällepäin, kuten myös sinä.

Itse kuitenkin levitän maalia puolitoista metriä kerrallaan.
      Tarkoittaen, kun seisot vasten ikkuna, niin maalia levitetään vasemmasta nurkasta oikeaan nurkkaan puolitoista metriä.

Sen jälkeen olen tehnyt ristikkäistasaukset (X) rullaukset ja tasausrullaukset ikkunasta huoneeseen päin

Tämän jälkeen olen levittänyt uudelleen maalia tuon puolitoista metriä.
      Tehnyt ristikkäistasaukset siten, että menee jo tasatun maalin päälle noin telan verran.

Tasausrullaukset olen tehnyt huoneesta ikkunaan päin siten, että tasausveto on jatkunut metrin matkan jo maalatulle ja tasatulle alueelle
      Näin toimiessa ei ole jäänyt rajoja.

Ja tämän jälkeen uusi matka.
      Toki huoneen pituutta ajatellen on hyvä suunnitella, miten leveän kaistaleen haluaa maalata.

Katso myös ettei rissan karvat mene ylitse rissan päädyn, ne ylimenevät karvat yleensä aiheuttaa myös raidan.

Ne ylimenevät karvat voi saksia pois.

Tarkoittaen:
      Otat rissasta kiinni siten, että sormet menevät rissan ympäri ja vedät kohti rissan päätyä.
      Kun sormet on rissan päädyn päässä, näet meneekö rissan karvat yli rissan pään ja ne ylimenevät karvat leikataan rissasta pois.

• vetonit roiskekaton

juuri ennen aamun kahvitaukoa kahteen kertaan.

Olohuoneen neliöt suunnilleen 30.

Ei tiedä vielä, tuleeko raidat näkyviin. Maalina täyshimmeä pohjamaali(iso suomalainen maalitehdas valmistaa) sävytettynä maalarinvalkoiseksi.

Huomenna näkee, onko raitoja vai ei. Olen 100%:n varma, että raitoja ei ole.

PS. Aivan sama, mihin suuntaan tuolla maalilla maalaa, kun maalia on vain tarpeeksi.

• Kannukake
        vetonit roiskekaton kirjoitti:

juuri ennen aamun kahvitaukoa kahteen kertaan.

Olohuoneen neliöt suunnilleen 30.

Ei tiedä vielä, tuleeko raidat näkyviin. Maalina täyshimmeä pohjamaali(iso suomalainen maalitehdas valmistaa) sävytettynä maalarinvalkoiseksi.

Huomenna näkee, onko raitoja vai ei. Olen 100%:n varma, että raitoja ei ole.

PS. Aivan sama, mihin suuntaan tuolla maalilla maalaa, kun maalia on vain tarpeeksi.

Kannattaa jättää ne maalaustyöt niille jotka niitä ammatikseen tekevät eikä puoskaroida itse.Ylempänä oli ohjeet joiden mukaan katto tulee maalata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81