Ruukki Classic -tarjous

rakentajaraimo

Saimme Ruukilta tarjouksen uuden omakotitalon vesikatteesta sekä asennuksesta, Ruukki Classic. Kyseessä ns. eritasoharjakatto, jossa kaksi suoraa lapetta, ei pönttöjä tai jiirejä. Neliöitä 207.

Hinta tarvikkeille 6900€ asennus 4200€. (ei sisällä piippujen läpivientejä). Neliöhinnaksi asennettuna muodostuu ~54€ ja alueena varsinais-suomi. Millaisia neliöhintoja muut ovat saaneet?

11

15074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palstis

      Oulussa kauppas 10m2 pelkästä katon asennuksesta omalla hinnalla kaikki muut hilppeet. Ohjeet hyvät, helppo asentaa itsekin jos viitsii.

      • rakentajaraimo

        Jep, paikallisilta peltisepiltä olen suoraan hintoja kysellyt ja monet puhuvat konesaumapellin puolesta. Osa ei edes suostu asentamaan tuota Classicia takuuajan ongelmien vuoksi. Eikä pinnoitetun konesaumapellin ja Classicin välillä ole montaa euroa hintaeroa, neliöhinnassa siis. Suurin kysymys taitaa tällä hetkellä olla, mistä saada hyvä peltimies, jolla ei ole työkirja täynnä vuoden vaihteeseen saakka.


    • Peltiseppä...

      Ihan pienenä vinkkinä, että älä helvetissä teetä kattoasi classickina, jos kyseessä on tuo mainitsemasi eritasoharjakatto.

      Pitävän saat siitä ainoastaan konesaumatulla peltikatolla tai huopakatolla.

      Tarjouskin on niin kovan kuuloinen, että tuohon rahaan saat siis jo oikeankin katon päällesi ja voit nukkua huoletta, joka ei olisi mahdollista classicin alla.

    • jopa karvasta

      Aika suolaiselta kuulostaa.. tuon pellin neliöhinta kun lienee n. 15 e tätä nykyä, siihen listat ym. päälle niin ei pitäisi kylläkään neliöhinnan tuplaantua, kuten tuossa näyttäis.

      Asennuksen osalta kaikki, etenkin hinta on, suhteellista.

      Mutta kylhän tuohon kokonaishintaan pitäis saada jo aito konesaumakatto.

      • olla hyötyneliö

        21,60 euroa ja listat kun laskee noin keskimäärin 17 euroa metri niin lähelle pääsee.


      • kovin hinta
        olla hyötyneliö kirjoitti:

        21,60 euroa ja listat kun laskee noin keskimäärin 17 euroa metri niin lähelle pääsee.

        Joo, jos sitten haluaa maksaa kovimman hinnan... samaa kamaa (eri lähteestä) saa kyllä halvemmallakin nyt kun kauppa ei oikein hyvin käy. Tuota konesaumajäljitelmää valmistaa varmaan puolenkymmentä eri firmaa, siinä mukana tunnettujakin brändejä.


    • adsadadaddadas

      niin pyydä tarjous metehe nimisestä firmasta. Eivät käsittääkseni tee asennuksia, mutta tarvikkeet saat paljon halvemmalla ja laatu on mielestäni samaa. (Se uretaanipinnoite tuntuu ja näyttää ihan samalta.)

      • mutta ei ole

        "(Se uretaanipinnoite tuntuu ja näyttää ihan samalta.) "

        joo... levy on vain valmistettu jossain hinkuintiassa tai muualla, missä lie? Eivät käytä ns. tunnetumpien valmistajien raaka-aineita, kuten esim. Ruukki tai SSAB:n valssaamaa.

        Mutta varmasti kohtuulaatuita tavaraa heilläkin, jos vielä kohtuuhintaan?


      • asdasdsadas
        mutta ei ole kirjoitti:

        "(Se uretaanipinnoite tuntuu ja näyttää ihan samalta.) "

        joo... levy on vain valmistettu jossain hinkuintiassa tai muualla, missä lie? Eivät käytä ns. tunnetumpien valmistajien raaka-aineita, kuten esim. Ruukki tai SSAB:n valssaamaa.

        Mutta varmasti kohtuulaatuita tavaraa heilläkin, jos vielä kohtuuhintaan?

        että:

        "Olemme kymmenen vuoden ajan tuoneet Suomeen Ranskasta korkealaatuisia PUR-, PVDF- ja PE- pinnoitettuja teräsohutlevyjä. Ranskalainen Myriadin tehdas on Euroopan suurin pinnoitettua teräsohutlevyä valmistava tehdas ja osa Corus-konsernia."

        eli se levy on ilmeisesti Ranskasta. Ja kyllä Ruukki on juuri sellainen yritys, että sinne annettu euro ei mene laatuun vaan omistajien voitoksi.

        Ja käsittääkseni hinta on nimenomaan kohdallaan.


      • sadsadsadsad
        asdasdsadas kirjoitti:

        että:

        "Olemme kymmenen vuoden ajan tuoneet Suomeen Ranskasta korkealaatuisia PUR-, PVDF- ja PE- pinnoitettuja teräsohutlevyjä. Ranskalainen Myriadin tehdas on Euroopan suurin pinnoitettua teräsohutlevyä valmistava tehdas ja osa Corus-konsernia."

        eli se levy on ilmeisesti Ranskasta. Ja kyllä Ruukki on juuri sellainen yritys, että sinne annettu euro ei mene laatuun vaan omistajien voitoksi.

        Ja käsittääkseni hinta on nimenomaan kohdallaan.

        Huomenta Janne. Paistaako aurinko?


      • sylttikselle...
        sadsadsadsad kirjoitti:

        Huomenta Janne. Paistaako aurinko?

        Joo, vähän sama tunne kävi mielessä että taitaa johtaa jäljet suoraan sylttytehtaalle... ;=) hehe..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe