Palstan Maalaismies* on ilmeisesti tajunnut liikunnan merkityksen.
Meillä on aivoissamme hypothalamus, aivojen ehkä tärkein osa. Ht. pitää liikunnasta ja siitä johtuu likunnan aikaansaama hyvänolontunne.
Kaikki siis likumaan!
Piristä itseäsi, liiku!
19
805
Vastaukset
- Jatta
osuit naulankantaan. Kuulun erääseen yhdistykseen ja meillä on aina keskiviikkoisin liikunnallinen hetki. Pyöräilemme tai kävelemme sään mukaan. Tänään meitä oli koolla 24 henkeä ja pari tuntia siinä meni. Käymme aina kahvilla jossain ja vietämme sellaisen sosiaalisen hetken.
Kun tulin kotiin, olin niin pirteä, että ensimmäiseksi pesin ikkunat.
En malttanut siihen lopettaa, vaan samantien vein matot ulos ja siivosin kaikki paikat.
Vasta äsken lopetin ja vieläkin olen intoa täynnä.
Kyllä liikunta piristää ja kun sen saa tehdä hyvässä seurassa, ei ole paremmasta väliä.- Katicat2
Jos vaan kävelemään pystyy, niin ei sen helpompaa liikkumismuotoa ole. Pusakka niskaan ja hyvät kengät jalkaan ja kävelemään. Minä pidän eniten hyötyliikunnansta. Kesä aikana tulee nämä kaupunkialueen matkat tehtyä polkupyörällä. Hyvin on mielestäni kaupunki tehnyt kevyen liikenteen väyliä. Oikein harmitti lukea eilen yleisönosastolla jonkun moitteita pyöräteistä; asfaltilla on halkeamia, väylät kapeita, puita kasvaa tiellä ja tuomiokirkon edessä on epätasainen nupukivetys.
Mitään esteitä ei saisi olla, kun pitäisi päästä huristelemaan tuhatta ja sataa. Vähän malttia ja muiden huomioimista tarvittaisi.
Kauppaan voi mennä kävellen, kun on mukana perässä vedettävä kauppakärry. Mukava on myös mennä sovitulle iltakävelylle kaverin kanssa. Silloin ei tule lintsattuakaan, kun lenkki on sovittu etukäteen. Katicat2 kirjoitti:
Jos vaan kävelemään pystyy, niin ei sen helpompaa liikkumismuotoa ole. Pusakka niskaan ja hyvät kengät jalkaan ja kävelemään. Minä pidän eniten hyötyliikunnansta. Kesä aikana tulee nämä kaupunkialueen matkat tehtyä polkupyörällä. Hyvin on mielestäni kaupunki tehnyt kevyen liikenteen väyliä. Oikein harmitti lukea eilen yleisönosastolla jonkun moitteita pyöräteistä; asfaltilla on halkeamia, väylät kapeita, puita kasvaa tiellä ja tuomiokirkon edessä on epätasainen nupukivetys.
Mitään esteitä ei saisi olla, kun pitäisi päästä huristelemaan tuhatta ja sataa. Vähän malttia ja muiden huomioimista tarvittaisi.
Kauppaan voi mennä kävellen, kun on mukana perässä vedettävä kauppakärry. Mukava on myös mennä sovitulle iltakävelylle kaverin kanssa. Silloin ei tule lintsattuakaan, kun lenkki on sovittu etukäteen.Tuo hyötyliikunta on kivaa. Kun kaikesta konevoimasta luopuu, niin kunto siinä paranee ja esimerkiksi polkupyörä haukkuu hintansa, kun sillä korvaa h-auton tai bussin mahdollisimman usein.
Vaan pyöräteiden kunnosta olen eri mieltä.
Kun pyöräilijä joutuu seuraamaan railoja ja kuoppia, niin muu liikenne saattaa jäädä kohtalokkaalla hetkellä paitsioon ja sillä siisti.
Käy niin kuin 70v pyöräilijälle tuolla aijemmin.
Ja nuo puut pyörätien varrella. Jos niiden oksat roikkuvat liian alhaalla, niin silmät ovat vaarassa. On kurja palata hakemaan oksassa roikkuvaa silmää yhden silmän näöllä.
Muuten ihan hyvää kuntoilusyksyä kaikille.
- Maalaismies*
Aamulenkillä tarkkailen, kuinka pienet koululaiset liikkuvat. Sitten tilaisuuden tullen (kun kukaan ei näe) matkin heitä. Yksinäinen kävelijä on luova. Kun kiirettä ei ole, hän saattaa äkkiä pysähtyä ja kyykistyä katsomaan jotakin mielenkiintoista. Tienreunakivetys tarjoaa oivallisen mahdollisuuden tasapainoilla. Myös takaperin on hauska kävellä. Sitten sivuttain puolijuoksua niin kuin keihäänheittäjä (varottava ettei lennä rähmälleen Pitkämäen tyyliin).
Välillä voi kirmaista juoksuun käsiään räpytellen ja huutaen. Myös tandemkävely (siinä jalkaterä asetetaan vuorotellen toisen eteen kiinni) on hyvä harjoitus myös meikälle.
Reitilläni on niin hiljaIsia osia, että voin soveltaa näitä lapsilta oppimiani tekniikoita.- Hymyhuuli
Kuulosti ihanalta tuo sinun kävelylenkkisi. Kuvittelin jo itseni siinä perässä matkivani sinua. Itsekin joskus 'hyppelen' kiveltä kivelle metsässä ja loikin lätäköiden yli, mutta nykyisin saan jo varoa etten kompastu puunjuuriin metsätiellä. Kerran lensin aivan rähmälleni, kun en huomannut varoa kiemurtelevaa männynjuurta. Mutta saitpa ainakin minut iloiselle tuulelle. Sinullekin hauskoja lenkkejä edelleen.
- Katicat2
Juuri tuollaista on lasten kulku. Kun minä pojan pojan kanssa olin kävelyllä, niin poika teki varmaan kolme kertaa pitemmän lenkin kuin minä. Enemmän hän hyppeli tien vieressä kuin tiellä. Kiipesi kaikkien kivien ja kantojen päälle, hyppeli ojien yli ja roikkui oksissa. Ja kun piti tien molemmat puolet koluta, niin tulihan hälle matkaa. Sitten tuli kauhea parku, kun poltti säärensä nokkosissa.
- Satu*
kävelyporukka-ystävyksistä, joiden erikoiset ja hassutkin liikkeet jutun mukaan vaativat seuraa,
koska yksinään niitä tekevää katsottaisiin liian pitkään.
Kädetkin olivat mukaba viuhtomassa, erilaisia hassunhauskoja, mutta kuntoa kohottavia liikesarjoja, jotka samalla olivat hauskojakin.
En muista nimitystä, mitä porukasta käytettiin.
Mutta tuo yksinään tekeminen myös sulkee pois 'silmät pyöreinä tuijottelijat'! :)))))
- sinänsä kunnioitettavaa
tää liikkuma kunnostaankin huolehtiminen,mut onko enemmän "kunnon" ihminen joka lenkeillä ravaa ja "kunnoton" joka kirjoja tavaa.
Muistatteko koulussa,lukutoukka älypää ei ollut kaveripiirissä kuin vätys mut kavereita keräs ympärilleen urheilijanuorukainen.- Maalaismies*
Liian vähä liikkuminen koskee koululaisia siinä kuin meitä vanhojakin. Terveydestä on kysymys. Melkein kaikkiin yleisimpiin sairauksiin lääkäreiden ykkösneuvo kuuluu: liikkukaa enemmän!
Maalaismies* kirjoitti:
Liian vähä liikkuminen koskee koululaisia siinä kuin meitä vanhojakin. Terveydestä on kysymys. Melkein kaikkiin yleisimpiin sairauksiin lääkäreiden ykkösneuvo kuuluu: liikkukaa enemmän!
varsinkin jos on mukava ihminen käsikoukussa kiinni.
Mutta kelvattava on se "ihmisen paras ystävä".
Ja "hänen" kanssaan on liikunnasta tullut säännöllistä.
Terveisiä Jerryltäkin!- Kirjat koulussa,
kotitehtävät tehtyään vapaa urheiluharjoituksiin!
Viitenä iltana viikossa muistan heidän urheilleen tai musiikkia harrastaneen.
- Mallamargareetta
Lasten vanhat pihaleikit ovat hyvin liikunnallisia, olen niitä lastenlasten kanssa elvytellyt. Seuraa johtajaa, pesänvaihto (viisi leikkijää, neljä puuta, irti-komennola vaihdetaan , yksi jää ilman puuta ja joutuu kiinniottajaksi), kuka pelkää mustaa miestä, viimeinen pari uunista ulos.
Patsas tai hassunkurinen kuvastin: pyöritetään paria, sitten päästetään irti ja tämä jäykistyy johonkin hassuun asentoon, joka täytyy säilyttää. Yksi pieni elefantti marssi näin, Täti Monica...no nyt lopetan.- eräs pappa
ja takaa-ajoleikit, voi mammankin kanssa leikkiä.;)
Käväisin iltapäivällä vähän pyöräilemässä.
Pyörätien asfaltti oli rikki, enkä huomannut sitä, vaan ajoin aika kovaa terävään reunaan.
Kuullui kaksi kovaa pamausta.
Kohta etukumi alkoi tyhjetä.
Minulla on sellaiset itsekorjautuvat sisäkumit, joten pumppasin kumin täyteen ja jatkoin matkaa. Muutaman kilometrin jälkeen kumi alkoi jälleen vaatia lisää ilmaa ja sai kanssa.
Taas meni mutama kilometri ja sitten alkoi etukumi jumpsuttaa ja sen pintaan ilmestyi halkaisijaltaan noin tuuman ja korkeudeltaan noin puolen sentin patti.
Käänsin pyörän kotiin päin ja arvioin lyhyimmän mahdollisen tien n. 15 km.
Ajattelin, että tulipa pitkä kävelymatka.
Ajoin kuitenkin ja kuuntelin milloin räjähtää.
Ei räjähtänyt.
Kummallisinta oli, että kun kotona tarkastin rengasta niin päällisin puolin siinä ei näkynyt mitään vikaa.
Niin ja ilmakin oli pysynyt sisällä.
Se ominaisuus, itsekorjautuva, taisi sittenkin pitää paikkansa.- Hintriika*
En ole ennen moisesta kuullutkaan! Tarkoitun tuota itsestään korjautuvaa rengasta. Mihin tämä maailma vielä meneekään?
Kun keksittäisiin vielä itsestään korjautuvia ihmisiä. Niin ja itsestään liikkuvia, kun se itsensä liikkeelle saaminen tahtoo olla niin vaikeaa. Ymmärrystä vielä olisi, mutta tahdonvoimaa monesti puuttuu. - tarkastellen
Hintriika* kirjoitti:
En ole ennen moisesta kuullutkaan! Tarkoitun tuota itsestään korjautuvaa rengasta. Mihin tämä maailma vielä meneekään?
Kun keksittäisiin vielä itsestään korjautuvia ihmisiä. Niin ja itsestään liikkuvia, kun se itsensä liikkeelle saaminen tahtoo olla niin vaikeaa. Ymmärrystä vielä olisi, mutta tahdonvoimaa monesti puuttuu.ite se on pappilan musta sikakin! Jäljet johtaa sikalan suuntaan.
- Jatta
Hintriika* kirjoitti:
Kun keksittäisiin vielä itsestään korjautuvia ihmisiä. Niin ja itsestään liikkuvia, kun se itsensä liikkeelle saaminen tahtoo olla niin vaikeaa. Ymmärrystä vielä olisi, mutta tahdonvoimaa monesti puuttuu.kuulin minäkin moisesta renkaasta. Korjaamolle olen aina pyörän vienyt, kun ei se korjaajakaan ole saatavilla, eipä tietenkään, silloin kuin tarttis.
Kuule Hintriika*, oletko huomannut, kun itsensä ensin saa liikkeelle tahdon voimalla, niin hetken päästä sitä kävelee, kuin robotti, aivan kuin itsestään. - Hintriika*
Jatta kirjoitti:
kuulin minäkin moisesta renkaasta. Korjaamolle olen aina pyörän vienyt, kun ei se korjaajakaan ole saatavilla, eipä tietenkään, silloin kuin tarttis.
Kuule Hintriika*, oletko huomannut, kun itsensä ensin saa liikkeelle tahdon voimalla, niin hetken päästä sitä kävelee, kuin robotti, aivan kuin itsestään.Täytyy heti mennä kokeilemaan!
- yllytyshöperö
Jottai vikkaa mius on, ku mie teen vähä kaikkee, mitä käsketää. Noita ruokiikii mie oon syönt, millo voita millo markariinii, joskus perunaa, sit ei taas perunaa, kokojyvä ruista, kokojyvä vehnää, ain sen mukkaa, mikä on millokii sanottu terveelliseks. Nyt miu pää on pyöräl täst liikkumisest, ku en ossaa sitä oikei mitottaa. Ko mie oon nii herkkä, et miu ajatuksein mennee iha sekassii. Enkä mie pyöräl aja ko se on tuo miu takamuksein nii levvee ja sit on se huoltokii, enne ko ajoin pyöräl ja se män rikki, miuha piti taluttaa se pitkii matkoi korjaamol. Emmie semmost ennää halluu tehhä.
Mie istun nyt tähä tuolii. Lääh!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?621223Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11890Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75815Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.84659- 53634
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt35560Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot116515Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513