V70 automaattilaatikko vm. 2001

Eräs ihminen pelotteli, että vanhemmissa Volvoissa alkaa 200 tkm lähestyttäessä tulla riski vaihdelaatikon kanssa. Ja hän vielä lisäsi, että korjaus maksaa noin viisi tonnia.
Luulisi laatikon kestävän, jos huolletaan säännöllisesti ohjeiden mukaan ja öljyt vaihdetaan.
Onko kenelläkään kokemusta?
Ilmoita


sillä se laatikko saatta porsia jo paljon ennen sitä, varsinkin jos lastutettu tai muuten vaan vääntävässä motissa kiinni. joskus Suomen Volvo tullut puolella vastaan siinä 5000€ remontissa, mutta mutta, Ruotsissa vastaava remppa lähtee 2500€ ilman vastaantuloa, eli se siitä Suomen maahantuojan "Goodwillistä"

Ja niistä öljyistä sanottiin alunperin että niitä ei tarvitse vaihtaa, sillä ne kestää koko laatikon "eliniän"....heh taitaa olla ainoa asia missä konserni puhuu totta ;)
Ilmoita
elä pelkää yhellä tuttavalla on laatikolla ajettu kohta 500tkm ja siinä on öljyt vaihdettu aina 80tkm välein, että silleen. Tosin auto ite rupee oleen "sisäänajettu" :o)
Ilmoita
enimmäkseen, eli eivät kestä dieselin vääntöä ja todennäköisesti remppa on edessä viimeistään 300 tkm:n paikkeilla. Tosin poikkeuksia löytyy, jotkut ajaa sen 500tkm.
Ilmoita
Mulla on ko. 5-vaihteinen automaattilaatikko nyt 200tkm ajettuna, ja toimii kuin uutena, ei mitään ongelmaa. Öljyt vaihdettu huuhtelemalla kerran reilussa sadassa tonnissa. Ehkä vaihdan uudestaan ensi kesänä. Varmasti kestää ajaa tuplasti tuon.

Kaikenhan saa hajalle jos yrittää, laiminlyö huollon ja lähtee aina liikkeelle kaasu pohjassa, varsinkin kylmänä. Varsinkin vielä dieselillä, jonka tärinä ja vääntö pistää laatikon muutenkin kovemmalle.

Viidellä tonnilla saa kokonaan uuden laatikon... parilla tonnilla käytetyn hyvän.
Ilmoita
Kiitos teille, jotka vastasitte. Autoni pelaa kuin enkeli ja on miellyttävä ajaa. Bensaa kuluu ehkä vähän reippaasti, mutta ajo on todella mukavaa. Ainut huono Volvossani on, että se on ensimmäinen Volvoni. Kuinka olenkaan voinut olla huomioimatta Volvon aikaisemmin ja ajanut "riisikupillakin" jonkin aikaa.
Ilmoita
Kaiken saa hajalle jos haluaa, omassa V70 2,4T 190tkm mittarissa ja laatikko toimii kuin uudessa niin poikkeus on että huollettu 180tkm talvea varten jälleen.
Vaikka ei tarvitsisi kilometrien mukaan viellä niin mikäs siinä kerran vuoteen isomman huollon teettänyt.
Varmuus se kummiskin ratkaisee ja jos kilahtaa huoltamattomuuden takia niin ei voi syyttää kuin itseään tai että revittää paskaksi mutta silloin alkaa hajoamaan jo muutkin paikat vetoakselit ym..

Suuri kustannus ei ole vaihteistoon öljyt vaihtaa kerran vuoteen vaikka ei paljon ajaisikaan, näin ollen aina varmasti kunnossa.

Mulla kolmas Volvo jossa ATM ja yksikään ei ole reistannut, pariin muuhun on kytkin remppa tehty, ja näissä isoissa Volvoissa ainut oikea vaihteisto todella ATM, no jos tietysti haluaa Sporttia niin manuaali;-) mutta onhan näitä vaihtoehtoja halujen mukaan.

Nykyisin näitä ruuhkia kaupungeissa ja tien päällä riittää on automaatti todella hyvä, edellinen oli välissä manuaali ja kyllä se oli "polkemista" ruuhkissa.
Ilmoita
Se meni, tosin volvo oli tuoreempi, mutta enempi ajeltu. Ja 7000€ olis uusi loota maksanut töineen. On kuulemma tarkka loota siitä, että öljynvaihdot pitää tehdä ja tarkkaillakin että öljyä on riittävästi.
1
Ilmoita
V70 automaatti, öljyn vaihdatusta kysyin 240000 huollossa, Volovolla sanottiin ettei tarvi vaihtaa. Mitään ongelmia ei laatikon kanssa ole ollut. Etupäähän on vaihdettu olkatappeja ja jotain mut nehän on kuluvia osia. Normaaliajossa auto
Ilmoita
Minkälaista oireilua autossa ilmenee kun automaattilaatikko alkaa olla tiensä päässä?

Mulla loota oireilee (nykii) ja käytin jo huollossa mutta meni vaan pahempaa suuntaan. Vaihtoivat öljyt ja vaihteentunnistimen. Vika kuulemma mekaaninen tarjosivat uuttaa lootaa töineen aika lailla samaan hintaa mikä on auton kokonaisarvo tällä hetkellä (v70 2.4l vm2000 aj.200tkm).

Onko jotain muita korjausvaihtoehtoja kun tuon uuden laatikon hankinta?
Ilmoita
kokemusta on volvoista laidasta laitaaan on ollu jopa 500tkm ajettuja joissa on on ollu automaattilaatikko ja toimii todella hyvin.. ne jotka haukkuvat/moittivat volvon laatikkoá ovat myös laiminlyönneet huoltovälit

jos autoa huolletaan hyvin nii se toimii vielä isältäpojallekkin :)
Ilmoita
mun v70 2,4T autom. vm-2002 ajettu 227 000km loota resetoitiin huollon ja öljynvaihdon yhteydessä. vaihtamisen huomaa lähinnä kierroslukumittarista, eli vaihtaa tosi pehmeästi. Toki jos alkaa polkemaan niin vaihtaminen on nykäisevämpää mut niin kait pitää ollakkin kun kierrokset korkeammalla. Joskus vaihteen silmään laitatettaessa miettii hetken ja "kolauttaa" vaihteen päälle mutta olen ymmäetänyt että sellaista laatikkoa ei ole kukaan koskaan valmistanut joka ei niin joskus tekisi. Laatikko öljyt on vaihdettu kerran vuodessa on tullut kilsoja 5000 tai 30 000. Jonkun mielestä turhaa kun taas mun mielestä mitään öljynvaihtoa ei voi tehdä liian usein. Ei se ainakaan rikki siitä mene vai oonko ihan väärässä?
1
Ilmoita
moro,02 volvon laatikko on täysin mekaaninen ,että ei sitä mitään resetoida,noin usein tehty öljynvaihto on turhaa,jos laatikon öljyt vaihdetaan 60t välein ,se kestää maailman tappiin saakka.
Ilmoita
Mitenkä sitten meikän v70 mk1 vm 2000:sen AW55-50SN-laatikossa on sähköaivot?
Ilmoita
Laatikkovikaisia V70 löytyy ruotsista vuosimallista 99-2014 väliltä. kyseessä automaatti.
Öljyvuotoja kans ollut noissa laatikoissa.
Oireet olleet aluksi nykimistä, ääntä ja sit jurinaa,kolinaa ja kulku loppuu.
myytävänä on noita laatkkovikaisia. Tiedän yhdenkin 99 vm automaatin. vissiin n 150 e
tai 100e. Nuorempia löytyy sit 200-5000 e. 05 malleja, bensa ja automaatti ja hyväkuntoisina jossain 1500e hinnoissa.
Ilmoita
Volvo on Traktori
1
Ilmoita
v70 v 98 144 hp 333000 km mittarissa ja laatikko pelaa kun unelma ja kone myöskin kunnossa ei öljyn vuotoja missään auto tuotu 5v sitten ruotsista itsellä ollut vuoden verran ja tyytyväinen olen ollut ja hintakaan ollut todellakaan paljon.Vaihdelaatikon öljyt näyttää kirkkaalta eli kait ne on jolloinkin vaihdettu.21 vuotta vanha auto ja pesee edelleen monet korean ihmeet mennen tullen ajo mukavuudessaan nahka sohvalla istuen.Itse ajanut nyt 15000 km ja yksi etupyörän laakeri vaihdettu.Ei muuta vikaa.
Ilmoita
Väitän omiin kokemuksiini ja muualta kuultuun vedoten, että Volvon hajonneet automaattilaatikot on olleet pääsääntöisesti D5-moottorin perässä ja autolla on vedetty paljon kärryä. Oman vm. 2005 V70:n myin toissa vuonna pois mittarilukeman ollessa 347 tkm. Vaihteistoon oli vaihdettu öljyt säännöllisesti. Satuin näkemään vanhan autoni kaupan pihalla pari viikkoa sitten ja vaihdoin kuskin kanssa muutaman sanan. Kehui pehmeästi toimivaa vaihteistoa ja totesi 400 tkm maagisen rajan jo ylittyneen.

Väitän, että kyseinen momentinmuunninvaihteisto kestää 450-550 tkm heittämällä, mikäli ajaa rauhallisesti ja muistaa öljynvaihdon 80 tkm/2 vuoden välein.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

V70 automaattilaatikko vm. 2001

Eräs ihminen pelotteli, että vanhemmissa Volvoissa alkaa 200 tkm lähestyttäessä tulla riski vaihdelaatikon kanssa. Ja hän vielä lisäsi, että korjaus maksaa noin viisi tonnia.
Luulisi laatikon kestävän, jos huolletaan säännöllisesti ohjeiden mukaan ja öljyt vaihdetaan.
Onko kenelläkään kokemusta?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta