sifrol ja unet

vuosikymmenien piina

Hain viimein lääkkeet levottomiin jalkoihin. Parkinsonin tautiin käytettävä Sifrol auttaa myös levottomiin jalkoihin. Syön 0,18 mg annosta /vrk.
Suunnaton apu. En huomannut kysyä lääkäriltä onko näillä merkitystä siihen, että "näen/muistan unia joka yöltä nykyisin.
Onkohan nukkumiseni ollut ennen niin vajavaista levottomien jalkojen vuoksi, että harvoin pääsin unen siihen vaiheeseen jossa "näkee unia"?
Onko muilla käyttäjillä vastaavia kokemuksia?

10

7046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unia on alkanut

      näkemään, ja mitä unia ovatkaan :D

      Todella hurjaa menoa, jännitystä ja vaaratilanteita. Kllä napeista apua on unensaantiin, jos kärsii levottomista jaloista tai jopa käsistäkin.

      ehkä ennen oireiden takia ei unessa päässyt edes siihen vaiheeseen, että unten näkeminen alkaisi, eli mielestäni on vain hyvä, että sinäkin nyt näet unia, vaikka onhan se outoa yks kaks niitä alkaa näkemään.

      • on määrätty

        tätä lääkettä,mutta mitä olen jutellut livessä niiden kanssa jotka tätä syöpi... ni kuulemma tulee kovin tokkurainen olo aamulla,, onko näin?
        vai milllasia oloja teille tulee?
        minä olen kärsinyt hulluuteen asti levottomista jaloista enkä uskalla tätä kokeilla.en halua että pää menee sekasin lääkkeestä vai meneekö..
        on näitä vuos kausia valvottuja öitä tämän vaivan takia.


      • sifrolin syöjä
        on määrätty kirjoitti:

        tätä lääkettä,mutta mitä olen jutellut livessä niiden kanssa jotka tätä syöpi... ni kuulemma tulee kovin tokkurainen olo aamulla,, onko näin?
        vai milllasia oloja teille tulee?
        minä olen kärsinyt hulluuteen asti levottomista jaloista enkä uskalla tätä kokeilla.en halua että pää menee sekasin lääkkeestä vai meneekö..
        on näitä vuos kausia valvottuja öitä tämän vaivan takia.

        Hei!
        Levottomiin jalkoihin syödään paljon pienempiä annoksia kun esim parkinsonin tautiin.
        Olen syönyt sifrolia nyt runsaat 3 vuotta, nyt annos on 2 - 2,5 tablettia 0,18 mg/vrk.
        Mielestäni saavutettu etu on niin valtavan hyvä asia, etten minä ainakaan ikinä enää huolisi sätkyttelyäni (päivin ja öin, istumatyö...) takaisin. Enkä siis pystyisi olemaan ilman lääkkeitä töissäkään. Olen kylläkin varmaan väsynyt lääkkeitten takia, mutta kyllä sekin väsyttää jos ei nuku ollenkaan levottomien jalkojen takia.
        Ja voi olla, että näen minäkin nyt enemmän unia kun saan nukuttua.


      • sinulle@
        sifrolin syöjä kirjoitti:

        Hei!
        Levottomiin jalkoihin syödään paljon pienempiä annoksia kun esim parkinsonin tautiin.
        Olen syönyt sifrolia nyt runsaat 3 vuotta, nyt annos on 2 - 2,5 tablettia 0,18 mg/vrk.
        Mielestäni saavutettu etu on niin valtavan hyvä asia, etten minä ainakaan ikinä enää huolisi sätkyttelyäni (päivin ja öin, istumatyö...) takaisin. Enkä siis pystyisi olemaan ilman lääkkeitä töissäkään. Olen kylläkin varmaan väsynyt lääkkeitten takia, mutta kyllä sekin väsyttää jos ei nuku ollenkaan levottomien jalkojen takia.
        Ja voi olla, että näen minäkin nyt enemmän unia kun saan nukuttua.

        tullut muuta sivuoiretta,alkuvaiheessa kun väsymys? siis mitään muuta?


      • sifrolin syöjä
        sinulle@ kirjoitti:

        tullut muuta sivuoiretta,alkuvaiheessa kun väsymys? siis mitään muuta?

        Joskus mietin, onko "sivuoireet" taudista vai lääkkeistä.
        Nimittäin jalat on jotenkin voimattomat. Ja jos pyöräilen esim 10 km ja pidän juomatauon, niin jalat ei meinaa toimia tai toimii silleen painavina. Vaikea selittää...
        Ehkä on muutakin pientä, esim ei muutenkaan jaksa innostua kaikesta niinkuin vielä 5 vuotta sitten.
        Onko sinulla ollut jotakin ihmeellisiä sivuoireita? Olisi kiva jutella, en tunne muita sifrolin käyttäjiä.


      • ei minulla@
        sifrolin syöjä kirjoitti:

        Joskus mietin, onko "sivuoireet" taudista vai lääkkeistä.
        Nimittäin jalat on jotenkin voimattomat. Ja jos pyöräilen esim 10 km ja pidän juomatauon, niin jalat ei meinaa toimia tai toimii silleen painavina. Vaikea selittää...
        Ehkä on muutakin pientä, esim ei muutenkaan jaksa innostua kaikesta niinkuin vielä 5 vuotta sitten.
        Onko sinulla ollut jotakin ihmeellisiä sivuoireita? Olisi kiva jutella, en tunne muita sifrolin käyttäjiä.

        ole vielä mitään,, kun en ole aloittanut lääkkeen käyttöä , juuri sen takia kun toiset sanoo mitä hullumpia sivuoireita tulee ,,ja toiset taas sanoo että ei mitään, ,, mietin alotanko vai en,, mutta levottomat jalat välilä vie hermot,,


      • ansku3
        ei minulla@ kirjoitti:

        ole vielä mitään,, kun en ole aloittanut lääkkeen käyttöä , juuri sen takia kun toiset sanoo mitä hullumpia sivuoireita tulee ,,ja toiset taas sanoo että ei mitään, ,, mietin alotanko vai en,, mutta levottomat jalat välilä vie hermot,,

        Heip
        Olen aika vasta aloittanut sifrol lääkkityksen. Tällä hetkellä 1 x 0,18 mg. Olen tosin ottanut puolikkaan lisäksi muutamana iltana kun jalat olivat levottomat monena yönä peräkkäin, eli annos 1,5 x 0,18 mg. Jaloissa on kyllä sellaisia kummallisia tuntemuksia aivan kuin ennakko-oireita levottomuudesta. Tuntemusta on vaikea selittää. Pelkäämpä, että lääkeannokseni ei ole vielä kohdallaan vaan annosta täytyy lisätä.
        Olen kärsinyt vaivasta lähes koko elämäni 15 vuotiaasta saakka. Yöt ovat olleet painajaismaisia ja päiväväsymys aivan kamalaa.
        Sinnittelin pitkään vaikka sain tietää näistä Parkinsonintauti lääkkeistä. Lääkärini sanoi vain, että jokaisen täytyy itse punnita hyödyt ja haitat ja kuinka jaksaa elää ainaisessa unen puutteessa. Toivon, että pärjäisin mahdollisimman pienellä annoksella ja sivuvaikutuksia ei ilmenisi. Olisi mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia kohtalotovereiden kanssa.


      • sirfolin syöjä
        ansku3 kirjoitti:

        Heip
        Olen aika vasta aloittanut sifrol lääkkityksen. Tällä hetkellä 1 x 0,18 mg. Olen tosin ottanut puolikkaan lisäksi muutamana iltana kun jalat olivat levottomat monena yönä peräkkäin, eli annos 1,5 x 0,18 mg. Jaloissa on kyllä sellaisia kummallisia tuntemuksia aivan kuin ennakko-oireita levottomuudesta. Tuntemusta on vaikea selittää. Pelkäämpä, että lääkeannokseni ei ole vielä kohdallaan vaan annosta täytyy lisätä.
        Olen kärsinyt vaivasta lähes koko elämäni 15 vuotiaasta saakka. Yöt ovat olleet painajaismaisia ja päiväväsymys aivan kamalaa.
        Sinnittelin pitkään vaikka sain tietää näistä Parkinsonintauti lääkkeistä. Lääkärini sanoi vain, että jokaisen täytyy itse punnita hyödyt ja haitat ja kuinka jaksaa elää ainaisessa unen puutteessa. Toivon, että pärjäisin mahdollisimman pienellä annoksella ja sivuvaikutuksia ei ilmenisi. Olisi mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia kohtalotovereiden kanssa.

        Laita mulle postia [email protected] jos haluat jutella levottomista jaloista. En tunne ketään muuta joka söisi lääkkeitä tähän vaivaan, niin olisi tosi kiva jutella!


    • Lämpökynttilät

      Hei.olen syönyt sifrolia kahta vahvuutta 8 vuotta,olen olut tyytyväinen.Sairaus on pysynyt aisoissa.Toki aamulla on kankea olo.
      Mutta liikunta venytykset tanssi ym ovat edesauttaneet .
      Vesijuoksu on Erinominen.
      Sivuoireita ei ole .muuta kuin unettomuutta ja levottomat jalat joskus.
      Nyt olen kokeillut jättää vaalean viljan pois.
      On ollut parempi olo.
      Me itse voimme auttaa jonkinverran myös.
      Terveisin periksi ei anneta.

    • Anonyymi

      Mietin sifrol vaihtoa muuhun, kun muutaman vuoden syönyt(auttanut levottomiin kinttuihini) Niin, psyykkiseen puolen vaivaan, oudosti voimistunut korvamato- musiikki. Hullua varmaan ,kohta ei voi kuunnella mitään esim radiosta, kun tuntuu et heti jokin laulu tarttuu ja soi ja soi. En tiedä mitä tehdä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe