Lihalle

allerginen?

Tietääkö kukaan, voiko aikuinen ihminen olla allerginen jollekin lihalle?
On tehty paljon allergiatestejä mutta aiheuttajaa ei ole löytynyt vatsakivuille, suun limakalvojen, huulten ja kielen turpoamiselle.
Olen nyt huomannut että lihan syömisestä vatsa tulee kipeäksi, turpoaa, varsinkin jos liha on sellaista missä on sekaisin naudan- sekä sianlihaa, esim. jauheliha ja karjalanpaisti. Mutta esim. kinkkuleikkeleistä ei tule tällaisia oireita.
En ole koskaan tullut ajatelleeksi tuota liha-allergiaa, eikä kukaan lääkärikään. Liha-allergia tuli nyt mieleeni, kun söin karjalanpaistia, jonka jälkeen vatsa tuli todella kipeäksi, turposi kamalasti, oksensin kirkasta väritöntä limaa ja seuraavana päivänä tuli suun turvotus.
Siitä olen kuullut että vauvat ja koirat voivat olla allergisia esim. naudanlihalle.

3

2220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astmaatikko...

Mille tahansa voi olla allerginen. Olen itse allerginen naudan- ja sianlihalle. Sinun kannattaisi jättää naudanliha pariksi viikoksi kokonaan pois ruokavaliostasi ja kokeilla sitä sitten uudestaan. Jos oireita tulee, olet sille allerginen.

• vastauksestasi!

Minkälaisella testillä liha-allergian voi todeta? Ja mitä oireita sinulle aiheuttaa?
        Täytyy kokeilla tuota että jätän pois muutamaksi viikoksi.

• Astmaatikko...
        vastauksestasi! kirjoitti:

Minkälaisella testillä liha-allergian voi todeta? Ja mitä oireita sinulle aiheuttaa?
        Täytyy kokeilla tuota että jätän pois muutamaksi viikoksi.

Lääkärit suosittelevat välttämisdieettiä ja sitten lihan kokeilua. Eli jos oireita tulee kokeiltuasi lihaa jälleen, olet allerginen sille. Ruoka-aineallergiaa on hankala todeta mitenkään muuten.

Minulle tulee ripulia joko heti tai seuraavana päivänä. Myöskin vatsani on pinkeä ja kipeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2503
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1748
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1583
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1005
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      958
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      891
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      854
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe