Tietääkö kukaan, voiko aikuinen ihminen olla allerginen jollekin lihalle?
On tehty paljon allergiatestejä mutta aiheuttajaa ei ole löytynyt vatsakivuille, suun limakalvojen, huulten ja kielen turpoamiselle.
Olen nyt huomannut että lihan syömisestä vatsa tulee kipeäksi, turpoaa, varsinkin jos liha on sellaista missä on sekaisin naudan- sekä sianlihaa, esim. jauheliha ja karjalanpaisti. Mutta esim. kinkkuleikkeleistä ei tule tällaisia oireita.
En ole koskaan tullut ajatelleeksi tuota liha-allergiaa, eikä kukaan lääkärikään. Liha-allergia tuli nyt mieleeni, kun söin karjalanpaistia, jonka jälkeen vatsa tuli todella kipeäksi, turposi kamalasti, oksensin kirkasta väritöntä limaa ja seuraavana päivänä tuli suun turvotus.
Siitä olen kuullut että vauvat ja koirat voivat olla allergisia esim. naudanlihalle.
Lihalle
3
2193
Vastaukset
- Astmaatikko...
Mille tahansa voi olla allerginen. Olen itse allerginen naudan- ja sianlihalle. Sinun kannattaisi jättää naudanliha pariksi viikoksi kokonaan pois ruokavaliostasi ja kokeilla sitä sitten uudestaan. Jos oireita tulee, olet sille allerginen.
- vastauksestasi!
Minkälaisella testillä liha-allergian voi todeta? Ja mitä oireita sinulle aiheuttaa?
Täytyy kokeilla tuota että jätän pois muutamaksi viikoksi. - Astmaatikko...
vastauksestasi! kirjoitti:
Minkälaisella testillä liha-allergian voi todeta? Ja mitä oireita sinulle aiheuttaa?
Täytyy kokeilla tuota että jätän pois muutamaksi viikoksi.Lääkärit suosittelevat välttämisdieettiä ja sitten lihan kokeilua. Eli jos oireita tulee kokeiltuasi lihaa jälleen, olet allerginen sille. Ruoka-aineallergiaa on hankala todeta mitenkään muuten.
Minulle tulee ripulia joko heti tai seuraavana päivänä. Myöskin vatsani on pinkeä ja kipeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2164423
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262811Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062295Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341930- 1841666
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291612Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111333Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211266- 391222
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381214