Tykkääkö kääpiöhamsterit siitä jos niittä pitää kädessä ja silitellään?=)
tykkääkö?
10
801
Vastaukset
Hamsterit eivät pidä siitä, että niitä pyöritellään ja silitellään. Ne puuhaavat paljon mielellään omiaan kaikessa rauhassa. Jotkut hamsterit saattavat toki näyttää siltä, että ne pitäisivät ihmisen kosketuksesta, mutta näin ei kuitenkaan ole. Nämä hamsterit ainoastaan sietävät sitä.
Jos haluat siliteltävän lemmikin, osta koira tai kissa.- _koru_
Hamsteria pitää nimenomaan käsitellä joka ita, ettei se erakoidu. Hamsteri nauttii mielellään kädellä istumisesta. Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua.
- täytyy..
_koru_ kirjoitti:
Hamsteria pitää nimenomaan käsitellä joka ita, ettei se erakoidu. Hamsteri nauttii mielellään kädellä istumisesta. Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua.
käsitellä, jotta hamsteri tottuu siihen. Se onkin sitten ihan eri asia, että NAUTTIVATKO ne ihmisen paijailuista ym.
- ei ole..
_koru_ kirjoitti:
Hamsteria pitää nimenomaan käsitellä joka ita, ettei se erakoidu. Hamsteri nauttii mielellään kädellä istumisesta. Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua.
kyllä totta, että jos ei ole yhteen päivään käsitellyt hamsua, niin se erakoituisi.:)
- jos hamsu
ei ole.. kirjoitti:
kyllä totta, että jos ei ole yhteen päivään käsitellyt hamsua, niin se erakoituisi.:)
on kerran kunnolla kesyyntynyt, niin se ei enää villiinny helposti koskaan.
_koru_ kirjoitti:
Hamsteria pitää nimenomaan käsitellä joka ita, ettei se erakoidu. Hamsteri nauttii mielellään kädellä istumisesta. Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua.
Sinun ei kannattaisi alkaa väittää vastaan. Osoitit viestilläsi, miten vähän tiedätkään hamstereista. Hamsteri ei missään tapauksessa ole sylilemmikki, se on katselulemmikki, aivan kuten kala akvaariossa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että hamsteria ei pitäisi käsitellä. Hamsterin tulee olla kesy, ettei se stressaa ihmisen suorittamia hoitopuuhia. Lisäksi käsittely on hamsterille hyvää liikuntaa.
Kyse ei ollut siitä, pitääkö hamsteria käsitellä, vaan, pitääkö se siitä. Vastaus on ei pidä.
"Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua."
- Tämä on täysin väärää tietoa. Hamsteri voi olla käsittelemättä vaikka viikonkin, eikä se silti erakoidu. Villiintyminen(/erakoituminen) on todennäköisintä vkh roborovskeilla, muut lajit säilyvät pitkäänkin kesyinä.- Nökkis Kökkis
Tii.nu kirjoitti:
Sinun ei kannattaisi alkaa väittää vastaan. Osoitit viestilläsi, miten vähän tiedätkään hamstereista. Hamsteri ei missään tapauksessa ole sylilemmikki, se on katselulemmikki, aivan kuten kala akvaariossa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että hamsteria ei pitäisi käsitellä. Hamsterin tulee olla kesy, ettei se stressaa ihmisen suorittamia hoitopuuhia. Lisäksi käsittely on hamsterille hyvää liikuntaa.
Kyse ei ollut siitä, pitääkö hamsteria käsitellä, vaan, pitääkö se siitä. Vastaus on ei pidä.
"Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua."
- Tämä on täysin väärää tietoa. Hamsteri voi olla käsittelemättä vaikka viikonkin, eikä se silti erakoidu. Villiintyminen(/erakoituminen) on todennäköisintä vkh roborovskeilla, muut lajit säilyvät pitkäänkin kesyinä.Tässä pari tietoiskua kääpiöiden käsittelystä:
Nicehousen lemmikkihoito-ohjeet:
"Kääpiöhamsteria tulee käsitellä mahdollisimman paljon ja säännöllisesti, että ne kesyyntyvät."
Porinakvaariokeskuksen kääpiöhamsterihoitoohje:
" Käsittele hamsteria hetki päivittäin, muuten se erakoituu."
Joten käy kurkkimassa nuo paikat. Nökkis Kökkis kirjoitti:
Tässä pari tietoiskua kääpiöiden käsittelystä:
Nicehousen lemmikkihoito-ohjeet:
"Kääpiöhamsteria tulee käsitellä mahdollisimman paljon ja säännöllisesti, että ne kesyyntyvät."
Porinakvaariokeskuksen kääpiöhamsterihoitoohje:
" Käsittele hamsteria hetki päivittäin, muuten se erakoituu."
Joten käy kurkkimassa nuo paikat....kuin se onkin, lainauksesi ovat aivan oikeassa.
Viestisi oli ilmeisesti osoitettu minulle (?). Jos näin on, en ole sanonut mitään, mikä kieltäisi epäluotettavista lähteistä kopioimasi argumentit. :)- Nökkis Kökkis
Tii.nu kirjoitti:
...kuin se onkin, lainauksesi ovat aivan oikeassa.
Viestisi oli ilmeisesti osoitettu minulle (?). Jos näin on, en ole sanonut mitään, mikä kieltäisi epäluotettavista lähteistä kopioimasi argumentit. :)Oli se viesti sulle.
- Anonyymi00007
Jotkut hamsterit tykkäävät käsittelystä, mutta kaikki eivät se riippuu aina hamsterista . Esim. minun vanha hamsteri piti mielellään olla omassa terraariossa mielummin, kuin kädellä. Vaikka käsittelin sitä joka päivä ja se on ihan normaalia jos se ei pidä olla kädellä. On silti sillä hyvä elämä ilman käsittelyä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592