Mitä lainaamaasi olet unohtanut palauttaa?
Onkos pitkäkin aika siitä kun lainasi?
Toivottavasti en säikäyttänyt ketään..:)
Lainassako?
42
1219
Vastaukset
- lainaa vaan
ja sitä ei voi palauttaa ennenaikojaan tai ei ainakaan saisi.
- Pirre*
elämä on elettävä, hamaan "katkeraan" loppuun, - mutta miksi sinusta elämä on laina, - minusta lapset ovat "Lainaa vain.."..?
http://www.youtube.com/watch?v=_sMns8ODSOA - *lainattu*
Pirre* kirjoitti:
elämä on elettävä, hamaan "katkeraan" loppuun, - mutta miksi sinusta elämä on laina, - minusta lapset ovat "Lainaa vain.."..?
http://www.youtube.com/watch?v=_sMns8ODSOAsydän pitäisi muistaa palauttaa jos ei ole tarkoitus pysyvästi pitää.
*lainattu* kirjoitti:
sydän pitäisi muistaa palauttaa jos ei ole tarkoitus pysyvästi pitää.
ottaa, jos ei voi pitää? Harvemmin sitä voi ehjänä palauttaa.
- juuri minun
mies-vm56 kirjoitti:
ottaa, jos ei voi pitää? Harvemmin sitä voi ehjänä palauttaa.
pointtini.
- Pirre*
*lainattu* kirjoitti:
sydän pitäisi muistaa palauttaa jos ei ole tarkoitus pysyvästi pitää.
onneksi omani on paikoillaan :)
- yxitypy evk
kirjat pakkaa unohtua palauttaa ajallaan.
Vasta viime viikolla tuli jälleen kerran yks sakkomaksu :=((- Pirre*
ikuiseksi lainaan jää, sakkosumma nousee niin että hirvittää, - joskus jääny..nääs. :/
Kumma muuten, miten se onkin niin lyhyt se kuukausi tai kaksi viikkoinen. - kirjasto auttaa ja palvelee
On fiksu systeemi,kirjasto lähettää 3pv.ennen lainausajan umpeenmenoa muistutuksen kännykkään,ei ole enää tarvinnut sakkoja maksella!
jollekulle jotain, haluan hänen palauttavan sen, ettei minun taas itse tarvitessani tarvitse pyytää omaani "lainaan". Sama pätee toisinpäinkin eli mikään lainaamani ei jää nurkkiin "muuttumaan omaksi".
Pankilta lainatut vois vaikka jättääkkin heti palauttamatta mutta se pankki ei taida unohtaa lainaamiaan;)sormuksein anna kirjoitti:
Iltaa vaan täältä pohojanmaalta.
Oliiskoos se tua soittotaittoki vaan lainahan annettua eräänlaasta pääomaa, varmahan niin. Tuas kuuntelin tuata Liemolan kappalesta "anna pois jo viimeinkin"
Oikeen mua säälitti kattoa se tenorifonin puhaltaja siinä. Ku koko kappalehen ajaan pitii antaa sillä pillilänsä niitä niinkuun sanotahan takapotkuja. Kyllä ties poika soittaneensa ja nuan nopia tempoonen kappales. Oli iloo kuunnella ja kattellakki silimään, sormien ja suun yhteestyötä. Kyllä kävi laatuhun. terv. me Tiitu pikkuusen kans.- oikeaan,
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Oliiskoos se tua soittotaittoki vaan lainahan annettua eräänlaasta pääomaa, varmahan niin. Tuas kuuntelin tuata Liemolan kappalesta "anna pois jo viimeinkin"
Oikeen mua säälitti kattoa se tenorifonin puhaltaja siinä. Ku koko kappalehen ajaan pitii antaa sillä pillilänsä niitä niinkuun sanotahan takapotkuja. Kyllä ties poika soittaneensa ja nuan nopia tempoonen kappales. Oli iloo kuunnella ja kattellakki silimään, sormien ja suun yhteestyötä. Kyllä kävi laatuhun. terv. me Tiitu pikkuusen kans.ihan sydämeen saattuu.
Isäni, aikoinaan oiva pelimanni, oli tosi surullinen näky, kun sairastuttuuaan yritti saada maniskaansa laulamaan.
Lainaa, lainaa kaikki. - Pirre*
en miekään tykkäisi semmoisesta pelistä.
Aikoinaan oli eräitten naapurusten välillä melkein käytäntönä se että työkalut piti tosiaan aina "lainata" takaisin, - tosin lainailu taisi olla molemminpuolista :) - Pirre*
Oikeen mua säälitti kattoa se tenorifonin puhaltaja siinä. Ku koko kappalehen ajaan pitii antaa sillä pillilänsä niitä niinkuun sanotahan takapotkuja. Kyllä ties poika soittaneensa ja nuan nopia tempoonen kappales. Oli iloo kuunnella ja kattellakki silimään, sormien ja suun yhteestyötä. Kyllä kävi laatuhun. terv. me Tiitu pikkuusen kans.Soittotaito taitaa hyvässä lykyssä säilyä ihmis iän..
Pohojanmaanseppähän se osaa analysoida noita foneja ja potkuja, - soittaja itekkii, eiks niin? :) Pirre* kirjoitti:
Soittotaito taitaa hyvässä lykyssä säilyä ihmis iän..
Pohojanmaanseppähän se osaa analysoida noita foneja ja potkuja, - soittaja itekkii, eiks niin? :)Joo lainas vaan soon soittotaito ihimisellä ja musikaalisuus. Täällä pohojanmaalla soitetahan melekehen joka taloos, eikä oo niin ihimeellinen asia.
Täällähän nua tenavat syntyyki sävelet suussa,hih. Eiköös ollakki hyviä?
Sellaasta hupi hommaa ainaki ittelleni ja jos sitä ajatteloo omalta kohoraaltani niin sillälaalla parempahan päin se on mua vieny. Oon ollu pois aina silloon muusta pahuuresta.
Vaikka kyllä se Fordikin kiinnostaa mutta Sinusta mä pirän kaikiista eniten, eiks niin? :)
terv. seppä itte ja Tiitu kulta.- Pirre*
Joo lainas vaan soon soittotaito ihimisellä ja musikaalisuus. Täällä pohojanmaalla soitetahan melekehen joka taloos, eikä oo niin ihimeellinen asia.
Täällähän nua tenavat syntyyki sävelet suussa,hih. Eiköös ollakki hyviä?
Sellaasta hupi hommaa ainaki ittelleni ja jos sitä ajatteloo omalta kohoraaltani niin sillälaalla parempahan päin se on mua vieny. Oon ollu pois aina silloon muusta pahuuresta.
Vaikka kyllä se Fordikin kiinnostaa mutta Sinusta mä pirän kaikiista eniten, eiks niin? :)
terv. seppä itte ja Tiitu kulta.kai se fordi kummiski....
Mikähän ihan oikeasti selittää teidän pohojalaisten erikoisen musikaalisuuden, vai onko se vaan siksi kun teillä on ollut paremmat mahdollisuudet päästä musiikin opetukseen jo lapsena?
- henrii
mitä ny munaa, sokeria, jauhoja, naapurin rouvan kanssa. Nyt en kyllä muista kuka on saama puolella.
- hani daaling
En ole ikinä lainannut keneltäkään yhtään mitään. Kirjastosta lainaan kirjoja ja ne palautan aina ajallaan.
Olen tylsä ihminen. En halua olla velkaa kenellekään, en edes ystävänpalvelusta.- Pirre*
kaupungissa ?, - täällä maalla ollaan ehkä vielä hieman riippuvaisempia toisistamme, - jo suurten välimatkojenkin takia.
- hani daaling
Pirre* kirjoitti:
kaupungissa ?, - täällä maalla ollaan ehkä vielä hieman riippuvaisempia toisistamme, - jo suurten välimatkojenkin takia.
tai muuten vain oikeassa. Asun todellakin kaupungissa ja olen (= pyrin olemaan) niin omavarainen, että en koskaan ole kenellekään mitään velkaa.
Pidän sitä kunnia-asiani.
Onko se fiksua, onkin toinen juttu.
Lainasin veljeltäni v.-88. 25000mk. kolme kuukautta vanhan avolava-auton ostoon.
Myin auton pois v.-93.,enkä edes siinä vaiheessa muistanut lainaani.
Meni suurinpiirtein noin vuosi vielä, niin äiti kysyi,olenkos muistanut maksaa lainaamani rahat takaisin. Ihmettelin; olinko edes siihen aikaan tarvinnut lainaksi rahaa! Soitin kuitenkin veljelleni ja hän kertoi, että 25tuh. mk. olin lainannut VW Caddyn ostoon.
Onneksi pystyin heti lainani maksamaan, mutta markkaakaan korkoa hän ei huolinut ja sanoi ettei sillä lainanmaksulla ole vielä "kiirettä"!:)
Että 'tämmönen tapaus' ja aivan totisinta totta.
Vielä pitää kertoa, ettei veli kertaakaan kysellyt rahojensa perään, vaikka tosiaan myin auton pois ja hankin toisen tilalle.
No ainakin meillä 'kuopuksen' asema oli hyvin turvattu, ei voi muuta sanoa.;)- henrii
ihmettele, vaikka kavereille vippaamani sadatmarkat onkin jäänyt saamatta, kun yksi 25000 tonniakin unohtuu.
henrii kirjoitti:
ihmettele, vaikka kavereille vippaamani sadatmarkat onkin jäänyt saamatta, kun yksi 25000 tonniakin unohtuu.
Kyllä sitä on käynyt toistakkin päin.
Mutta kyllä melkoisia asioita voi unohtaa, kuten Taiteilija Outi Heiskanen, joka kertoi hukanneensa flyygelin!!erikoinen juttu tosiaan, summakaan ei ihan mitätön :)
P.s. vielä elossa ? :)
Mie yhä täällä, mutta kohta mie annan tilaa nuoremmilla ja siirryn tuonne "mummopalstalle" ...:)- Pirre*
emw34 kirjoitti:
Kyllä sitä on käynyt toistakkin päin.
Mutta kyllä melkoisia asioita voi unohtaa, kuten Taiteilija Outi Heiskanen, joka kertoi hukanneensa flyygelin!!tuon, aika erikoinen pikkupikku esine häviämään :)
Taitaa olla aika hajamielinen hänkin jo, - no meillä etsiminen ei ole mitään erikoista, aina jotain on hukassa, - usein kuulen lauseen alun, että "missähän miun..jne." :/ Pirre* kirjoitti:
tuon, aika erikoinen pikkupikku esine häviämään :)
Taitaa olla aika hajamielinen hänkin jo, - no meillä etsiminen ei ole mitään erikoista, aina jotain on hukassa, - usein kuulen lauseen alun, että "missähän miun..jne." :/Ohjelmassa, Punainen lanka.
Outi Heiskasen muuton yhteydessä oli pääsyt katoamaan.
Hän ei muistanut kenelle oli sen antanut säilytykseen!Pirrejuupas kirjoitti:
erikoinen juttu tosiaan, summakaan ei ihan mitätön :)
P.s. vielä elossa ? :)
Mie yhä täällä, mutta kohta mie annan tilaa nuoremmilla ja siirryn tuonne "mummopalstalle" ...:)tietää elävänsä, kun oiken kolottaa.
Tänään siittä, että on kakskymmentä kuutioo kalliomurskaa tullut siirretyksi pihatien sadevesien virtausten kohdentamiseen uusille reitteille.
Mistähän sekin ajatus iskostui kesän aikaan mieleen ja että oikein toimenpiteiden tasollle!:)
Ps.Hyvähän sun, kun oot mummo oikeesti, meillä ei mitään uutta silläkään rintamalla.:(
- heipparallaa,
harvoin lainaan, muistan sen kyllä palauttaakin.
Minulta lainataan kirjoja, joskus ovat pitkäänkin poissa, mutta lähes kaikki tulevat takaisin.- Pirre*
ollakin sellainen unohteluiden kohde, jostain syystä ne jää helposti omaan hyllyyn asumaan.
Aiemmin musiikkikasetit, ja filmikasetitkin jäi helposti reissuun..
- Anskuliini
miniöiltäni kirjoja, jotka lojuu vielä kirjahyllyssäni.
Tulipalon jälkeen kirjahyllyni ammotti tyhjänä, kunnes lapseni ja ystäväni palauttivat kaikki lainaamansa kirjat.
Palautan molempien kirjat sitten kun he ovat muuttaneet, on vähemmän muutettavaa.
Laina-aika on alle viisi vuotta ja luettuja kirjoja ovat olleet.- Pirre*
palauttamatta isälle muutama kirja, mutta ei kai hän enää niitä tarvitsekaan,- isä soittelee jo jotain harppua (soitinta) siellä taivaassa..
- hani daaling
Olen lainannut mm rahaa sitä tarvitseville, ja saanut rahani korkojen kanssa takaisin (vastusteluista huolimatta).
Olen sitä mieltä, että jos kuka ei tule toimeen omillaan, olkoon sitten ilman.
Kuten sanottu, olen tylsä ihminen.- Pirre*
olet vain Sie - geeniesi summa :)
- Pirre*
radiosta ohjelmaa, jonka teemana taitaakin olla unohtunut laina; siinä lainaaja ja lainan antaja tappaavat esim. kymmenen vuoden jälkeen, ja ohjelman kuluessa lainaaja palauttaa lainaamansa esineen takaisin omistajalleen.
Tänään siinä oli joku sellisti joka oli lainanut 10 vuotta sitten opiskelukaveriltaan kaksi levyä, jotain sellosuoloja vissiinkin ne sisälsivät.
Lainaaja sanoi, että aina silloin tällöin asia oli häntä vaivannut, mutta ilmeisesti fyysisen välimatkankin takia asia hoitamatta ja levyt palauttamatta, - ennekuin nyt tosiaan ohjelman aikana hän sai ne annettua omistajalle takaisin.
Myönsi olleensa huolimaton..
Kys. ohjelmasta siis kysmykseni.. - tomppa2006
...tuli mieleen Maaritin laulu, jossa sanat menevät "...pienokainen olet mulle lainaa vain...".
Lapseni tuntuu minulle edelleen pienokaiselta, joten olen unohtanut palauttaa hänet. 12 vuotta sitten lainasin.- Pirre*
hyvin kaunis- ja koskettava kappale..katso alkupään vastaukseni..:)
No eihän lapsen laina-aika vielä tuossa iässä olekaan mennyt umpeen, - puolet lisää vielä :)
- Rocellii
olen lainaillut....
vaan.. ,,eihän niitä tarvitse palauttaa...???
kyllä minä yleensä palautan, jos jotain lainaan..
hmm hmm....täytynee tehdä inventaario, ...- Pirre*
mutta yleensä unohtunut laina on kuin kivi kengässä, - josku iso ja joskus se on pieni hiekanjyvänen, mutta ei se sieltä häviä kokonaan :)
- sinulta ole
tietääkseni koskaan mitään lainannut.
Aiheetonta karhuamista.- Pirre*
enpäs karhunnut, kysyin vaan yleisesti.
Vaikka oisihan se mukavaa kun joku muistaisi jotain lainanneensa minulta, vaikka hmmm.. 10 000 euroa :)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4139122Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893720- 202193
- 861377
- 271135
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122- 1121115
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791105- 751100
- 551053