Hei! Kertokaas te miekkailua harrastavat jotain lajista? Millaisia ominaisuuksia se vaatii harrastajalta alussa? Eli ei tarkoitus millekään kilpatasolle pyrkiä, vaan kuntoilumielessä olisin kiinnostunut.
Miekkailua aloittelijoille
3
1082
Vastaukset
- Miekkailemaan
Miekkailu on tosi kivaa ja miekkailijat ovat kivaa porukkaa. Aloitin itse aikuisena kauan sitten, homma alkaa alkeiskurssilla. Kannattaa katsoa Suomen Miekkailuliiton sivut; siltä näkee myös mm. alkeiskursseja järjestävät seurat. Jos asut Helsingissä, katso esim. Helsingin Miekkailijat ry (HFM); löydät yhteystiedot kelle vaikka soittaa, kaikki kertovat mielellään lisää. HFM:llä on Sörnäisten miekkailusalilla sekä alkeiskursseja aloitelijoille että hyvin vedettyjä harjoitusryhmiä harrastajille.
- miekkailija1231243
Eikä välttämättä tarvitse edes alkeiskurssia käydä. Itse aloitin vain menemällä harjoituspaikalla ja kysyin pääseekö mukaan niin kyllähän sinne pääsi. Ovat kuitenkin kaikki hieman eritasoisia ja pääasiassa opetus on 1v1, opettajan ja oppilaan välistä.
- Miaymoto Musashi
No ei miekkailu ihan joka jannulle sovi.
Itse olen melkein leikannut sormeni irti kaksi kertaa ja kerran melkein leikkasin jalan irti.
Kyseessä siis koko kansan suosikki harrastus tameshigiri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1942645Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki482567- 1282318
Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from702232Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276712085Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen402080Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la711532- 1451423
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei241187- 641125