Olenkos ihan väärillä jäljillä, kun yritän kuivata rusko-orakasta? Se kuivuu kyllä nätisti. Mutta käyttöön kun ottaa, ja liottaa niitä vedessä, niin rusko-orakkaani eivät pehmenekään. Ne maistuvat toki hyviltä, mutta soosissani on semmosia puolikovia tai puolipehmeitä möykkyjä - niitä orakkaita...
Onko kuivaaminen ylimalkaan väärä tapa säilöä rusko-orakasta? Vaalea orakas käyttäytyy mulla kuin kunnon sieni ainakin: kuivuu kuivattaessa ja pehmenee liottaessa. Onkos kellään kokemusta tai neuvoja rusko-orakkaan käsittelyssä?
Rusko-orakkaan kuivaaminen
3
3951
Vastaukset
Orakkaat eivät ainakaan mulla kotioloissa taivu kuivaukseen. Kokoonpaisto ja pakastus toimivat paremmin.
- -ukko-
että vaalea orakas käyttäytyy kuitenkin kiltisti: liottaessa se pehmenee, kuten sienen kuuluukin. Vain rusko-orakas niskoittelee. Mun oppaat kuitenkin toteavat yleisluontoisesti, että orakkaat sopivat kuivattaviksi.
Taidan kuitenkin lopettaa niiden kuivaamisen ja siirtyä tuohon pakastussäilöntään minäkin. -ukko- kirjoitti:
että vaalea orakas käyttäytyy kuitenkin kiltisti: liottaessa se pehmenee, kuten sienen kuuluukin. Vain rusko-orakas niskoittelee. Mun oppaat kuitenkin toteavat yleisluontoisesti, että orakkaat sopivat kuivattaviksi.
Taidan kuitenkin lopettaa niiden kuivaamisen ja siirtyä tuohon pakastussäilöntään minäkin.Mullakin on kokemusta lähinnä Rusko-Orakkaasta. Vaatisikohan se ryppysenä ja paksuna sienenä kovemman ilmavirran kuin moni muu? No kuitenkin kyllä mulle kokoonpaistetut orakkaatkin kelpaavat. Kuulaita sienikelejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2711112- 488599
- 1375405
- 1443694
- 693608
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353564- 403288
- 572598
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak462144- 281826