Välitunnit yksin

+++++

Tuntuu pahalta istua välitunnit aina yksin. Pahinta on kun ei voi välttyä näkemästä, kuinka kaikilla muilla on kavereita... Joku supattelee sivummalla bestiksen korvaan salaisuuksia, toinen hassuttelee isomman porukan kanssa, muut pitää hauskaa muuten vaan... Ja itse on se ainoa yksinäinen, joka ei kelpaa kenenkään kaveriksi. Jos koittaa mennä juttelemaan, muut kohtelee kuin ilmaa vaan. Ei voi edes mennä pois vaan on pakko olla pihalla ja joka ikinen välitunti seurata sivusta kuinka muilla on hauskaa kavereidensa kanssa. Sama toistuu joka päivä, joka viikko, joka kuukausi... Kunnes koittaa kesä, jolloin kukaan ei sentään pakota pois kotoa katsomaan mitä muut tekee. Mutta syksyllä kaikki alkaa taas alusta...

22

3094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle..

      Kiinnitä huomio johonkin muuhun kuin muihin oppilaisiin. Yritä vähitellen koota itseluottamusta niin, ettet kiinnitä muihin enää liikaa huomiota. Kiinnitä huomio itseesi, löydä itsestäsi jotakin uutta, opiskele, lueskele, jotain mitä muut eivät ehdi tekemään. Koulu loppuu aikanaan. Hakeudu sellaisten ihmisten joukkoon, joka tuntuu sinusta parhaimmalta. Tiedän, että lapset voivat olla julmia toisilleen, ymmärtämättä asioiden seurauksia.. Mutta koulu loppuu aikanaan, pian olet maailmalla entistä itsetuntoisempana, vahvempana ja viisaampana. Jonakin päivänä kaikki korvautuu sinulle takaisin korkojen kanssa. Voimia ja vahvuutta sinulle. Uskalla olla juuri sinä itse, se on ihmisen vahvuus vaikka joskus tuntuisikin vaikealta.

    • harmi..

      Onneksi koulu ei kestä ikuisesti. Yritä hankkia ystäviä koulun ulkopuolelta, ja harrastuksia. Välitunneilla voi kuunnella vaikka musiikkia.

    • hyvä mahdollisuus...

      ..yrittää päästä johonkin porukkaan. Tai ruokailu/kahvi-tunnit. Kysyt jos voit liittyä seuraan. Näyttäisi ainakin siltä että naisihmisillä se on paljon helpompaa tulla toimeen toisten naisten kanssa. Tosin siinä on myös nähtävästi se, että naiset osaa olla kaikkein julmimpia toisilleen. Mutta kato jos löytäisit saman henkistä seuraa? Toista yksinäistä vaikkapa? Ite en ole löytänyt kavereita koulusta sitten ala-asteen, mutta tänävuonna kävi silleen mukavasti, että löysin pari tyyppiä joilta kysyä, jos on jotain epäselvää, tai joiden kanssa istua ruokailussa vaikkei mitään puhutakaan.

      Onnea matkaan!

    • Pasa.

      Minkä veikkaisit syyksi, että et kelpaa? Oletko sä jotenkin erikoisempi kuin muut? Pukeudutko tietyllä tavalla, löytyykö ulkonäköä, millaisia sun jutut yleensä on?

    • The_Great_Loser

      ymmärsinkö oikein? sulla on poikaystävä/mies/joku mut et silti saa ystäviä?

    • :(((((((((

      Tuo yksinoleminen välitunneilla onkin muuten varmasti aivan hirveätä. Itselläni oli yläasteella sentään vielä kavereita, etten tuota joutunut kokemaan. Enää niitä sitten ei pahemmin olekaan, mutta se on eri juttu sitten jo

    • Kokenut hirveitä

      Mulla oli yläaste-aikaan just tuollaista. Mua myös kiusattiin. Mun mielenterveys meni jo silloin enkä ole täysin parantunut vieläkään, enkä paranekaan. Olen varoittava esimerkki.

      • Anonyymi

        Ihan samanlainen tarina minullakin, mutta minusta tuli selektiivinen mutisti. Olen päässyt siitä eroon vasta aikuisiällä, kun tuli vielä pahempia mielenterveysongelmia.


      • Otapa minuun yhteyttä.


    • Ed-neko

      Minulla oli ystäviä vielä aiemmilla luokilla... Sitten en tiedä mitä tapahtui, mutta itsekin istun välkät aina yksin, lukemassa, koska en halua kuulla tai nähdä niiden ihmisten katseita. On rasittavaa nimittäin nähdä kuinka toiset vain pitävät hauskaa. Minusta olisi hienoa tutustua joihinkin muihin yksinäisiin, vaikka se voi kuulostaa tyhmältä... Mutta ei minusta itseäni haittaa sinänsä olla yksin, vain juuri se kun joutuu näkemään sitä kun muut ovat porukoissa, tulee ikäänkuin kadetta... Mutta siinäpä on minunkin juttu. x3

    • yksinänen tyyppi

      Oon menossa kuudennelle luokalle eikä mulla oo yhtään kaveria meiänluokalla mun paras kaveri muutti juuri pois ja joudun olemaan koko lukuvuoden yksin niinkuin toisella luokallani :´(
      Oon ajatellu jos en löydä kavereita niin mennä piirtelemään jonnekki syrjään koska se on vapaa aikananikin hyvä harrastu se on mun uunnitelma b
      mut a on jos tulee uus tyttö nii rakennan siitä mulle kaveria

    • 457793447

      Palasi mieleen omat lukioaikani. Menin - jostain kumman syystä - kaupungin toisella puolella olevaan lukioon, joten en tuntenut sieltä entuudestaan ketään. En myöskään saanut alussa yhtään kaveria, vaikka siellä oli järjestetty jotain tutustumistapahtumia.

      Välitunnit olivat aina todella ahdistavia. Muistan, että menin monesti vain seisomaan läheiseen pieneen metsään kuluttaamaan sen ajan, koska ahdisti niin paljon olla ainut yksinäinen käytävällä. Joskus lukittauduin samaksi ajaksi wc:een tai menin läheiseen kahvilaan. Surullisinta oli mennä joka päivä kotiin ja esittää vanhemmille, että tosi kivaa tämä lukio ja paljon uusia kavereita tullut.

      Hiljalleen pääsin aika hyvin eroon tuosta ahdistuksesta, mutta kavereita en lukiosta koskaan saanut, kuten ne ole saanut nyt yliopistostakaan.

      En valitettavasti osaa auttaa oikeastaan mitenkään. Koita mennä johonkin erikoisemmille kursseille? Itse sain latinan kursseilta, joilla osallistujia oli vain pari hassua, yhden "naamatutun", jonka kanssa pystyi käytävillä puhumaan kouluasioista.

    • Loputon painajainen

      No, kun menet yläasteen jälkeen opiskelemaan jotain ammattia niin tilanne saattaa muuttua. Suosittelen kuitenkin vaihtamaan paikkakuntaa ihan sen takia ettet joudu olemaan samojen kusipäiden kanssa uudessakin paikassa.

      Omalla kohdallani tilanne ei muuttunut edes työelämäsä. Aina ne kiusaajat löytää mut, ja sama paska jatkuu kai hautaan asti. Jos olisin tiennyt näin käyvän, olisin vetänyt itseni hirteen jo kauan sitten. Nyt vain odotan sopivaa päivää.

      • Anonyymi

        Loputon painajainen, ikävä tilanne sulla, tuo kuulostaa puhtaalta työpaikkakiusaamiselta tai ainakin syrjinnältä.......... Mutta vaikka jotkut ihmiset ei sua seuraansa huolikaan, ni se ei tarkoita, että jotkut toiset ei huoli.......... Sinuna mä ignooraisin täysin ne ihmiset, jotka syrjii sua nii kuin ne ite tekee selvästi sulle ja ettisin ihmisiä, jotka haluaa oikeesti tutustua suhun ja kaverusta sun kanssa, koska totuus on, että ketään ei voi pakottaa kaveeraamaan kenenkään kanssa, jos ei ite halua, valitettavasti niinku ketään ei myöskään voi pakottaa parisuhteeseen kenenkään kanssa, jonka kanssa ei halua.......
        Ite olisin avoin tutustumaan uusiin ihmisiin, ei mullakaan niin paljon ole ystäviä......... 🙂🤗


    • Anonyymi

      Minulla oli kamu mutta hän tajusi että ei voi olla minun kanssani olen yrittänyt olla juuri kavereiden kanssa ei käynyt olin penkillä yksin ja muut änkee vain siihen yritän saada kamun menen varmaan kohta kysymään vierestä voivatko he otta minut mukaan

    • Anonyymi

      Eiköhän aloittaja ole kerennyt käymään koulun ja mahdollisen ammattikoulunkin loppuun jo.

    • Anonyymi

      mäki oon välkät yksin (ennen olin yhen tyypin kanssa, mutta hän menee nykyään aina toisen luokkalaisen luokse, kun menen hänen luokseen). Sitte kans jos meen heidän molempien luo ja yritän tulla seuraan niin sanotaan vaikka Minni ja Selma lähtevät hiljattain kävelemään pois päin minusta ja jos kysyn vaikkka että "mikä sen elokuvan nimi on" niin Minni vastaa kiukkuisesti/tiuskivasti " No KAIKKI tietää sen". Myös silloin jos puhun jollekkin niin ei tule vastausta ja olisi vain ilmaa heille. Ruokapöydässä voin vain istua poikien kanssa ja sanotaan vaikka Vanessan, Ainon ja Fian kanssa, koska kun kysyn, että voinko tulla tähän Aino vastaa "no joo" mutta välitunneilla he kattovat vinoon ja yritän päästä isoon jengiin ja joskus pääsenkin. Tämän kaiken tapahtuneen takia lähden ensi vuonna toiselle yläasteelle, koska en halua nähdä heitä ja minun besu tulee siihen kouluun ja hänen luokkalaiset ovat todella kivoja (he tulevat kanssa samaan kouluun tai ainakin osa).
      mutta kertokaa miten saan lisää kavereita LUOKALTANI.

      • Anonyymi

        Kaverithan on silleen vähän outo juttu, että ne tavallaan vaihtelee. Enkä usko että kellään voi määräänsä enempää olla kavereita. Toisilla on vähän vähempi, joiden kanssa kerkee viettää enempi aikaa ja toisilla taas sitten enempi, mut en usko että ne voi olla mitään super hyviä kavereita.

        Eka vinkki on se että ole silleen oma rehellinen ittes, ja reilu muita kohtaan. Kyllä ihmiset tunnistaa ne feikit, ja ne kyllä karisee ajanoloon sieltä kavereista.

        Toinen klishee on harrastukset ja mielenkiinnon kohteet. Niistä vaan riittää sitä puheenaihetta saman henkisten ihmisten kesken.

        Tän parempia tipsejä en osaa antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverithan on silleen vähän outo juttu, että ne tavallaan vaihtelee. Enkä usko että kellään voi määräänsä enempää olla kavereita. Toisilla on vähän vähempi, joiden kanssa kerkee viettää enempi aikaa ja toisilla taas sitten enempi, mut en usko että ne voi olla mitään super hyviä kavereita.

        Eka vinkki on se että ole silleen oma rehellinen ittes, ja reilu muita kohtaan. Kyllä ihmiset tunnistaa ne feikit, ja ne kyllä karisee ajanoloon sieltä kavereista.

        Toinen klishee on harrastukset ja mielenkiinnon kohteet. Niistä vaan riittää sitä puheenaihetta saman henkisten ihmisten kesken.

        Tän parempia tipsejä en osaa antaa.

        Tuntuu et tästä parempi jatkaa! :)


    • Anonyymi

      Oon yksin koska viikon jalkapallokielto

    • Anonyymi

      Itse aikoinaan jouduin istumaan yksin vaasan lyseon lukiossa jossa joka päivä joku solvasi minua homokammoisella nimellä. Pieni pelastus ruokatunnilla oli "atk luokka" jossa oli lehtiä. Sain teeskentellä samalla kun ruokailin että lehdet kiinnostaa enemmän kuin keskustelu muiden kanssa. Olisin halunnut keskustella mutta kukaan ei halunnut. Surkeaa oli se aika. Miten epäreilua. Joillakin on kavereita, toisilla ei.

    • Olen vanhempi. Sun ei tarvi olla luokan suosituin.ne eli määritä sinua, mutta älä ala ylimieliseksi. Kaverin tai kavereita saat ku meet johonki harrastukseen mukaan. Mikä sua kiinnostaakaan. Niin js tutustupa meditaatioon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      274
      2550
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      92
      2021
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1427
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1268
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe