Aikuisen naisen niiaaminen

OliviaKoo

Katselin äsken Maikkarilta Idols-lähetystä ja huomioni kiinnittyi erääseen kolmikymppiseen naispuoliseen kilpailijaan.
Lopetettuaan esityksensä hän niiasi tuomaristolle.
Tuomaristo oli suunnilleen samanikäinen.

Oliko tämä niiaus luonnollinen kiitos päästä esiintymään vai vain teatteria?

Kaksitoistavuotiaalta tyttöseltä koen niiaamisen luonnollisena, mutta en enää aikuiselta naiselta. Vaikutti jotenkin teennäiseltä, ehkä pisteiden kalastelulta.

En nykysuomessa ymmärrä edes Linnan juhlissa niiausta Tasavallan Presidentille. Siitä on demokratia kaukana.
Tarkoitan demokratialla sitä, että lähtöviivalla olemme kaikki samanarvoisia.
Tervehtiminen riittää, en edes usko, että Presidenttimme Tarja Halonen haluaa tieten tahtoen asettua kenenkään yläpuolelle ja edellyttää naisten niiausta.

Kevyt kumarrus miesten tapaan mielestäni riittää.

28

2762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zartzuela

Kyllä minusta naisen niiaminen esim. presidentille, kun sen osaa ja taitaa, on aivan sensuelli, hienostunut, jopa kunnioitusta herättävä tapa tervehtiä. Joissakin vähempiarvoisissa tilanteissa se tietenkin voi tuntua jopa vitsiltä, mutta kunkin tavallaan.

• kun se menee

luonnostaan.Niiaus on jossain selkärangan ja aivojen yhteen sattumassa.Aivan käskyjen muodossa se ei onnistu vaan tulee luonnostaan hyvälle ja tärkeälle asialle.

• zartzuela
        kun se menee kirjoitti:

luonnostaan.Niiaus on jossain selkärangan ja aivojen yhteen sattumassa.Aivan käskyjen muodossa se ei onnistu vaan tulee luonnostaan hyvälle ja tärkeälle asialle.

Kun se tulee luontevasti niiauksen taitavalta naiselta.

• w-g

jopa hieman hävettänyt, kun linnan kutsuilla jopa presidenttiparia vanhemmat naishenkilöt niiata niksauttavat päähenkilöille.

Minusta siinä on jotain teennäisen alistuvaa, joka ei demokratiaan sovi, ei sitten millään.
      Eikä ole etiketinkään puolesta oikein, muuta siitä vaan, niiailemisiin!

• zartzuela

on se sopivuudenraja. Vanhempien henkilöiden niiaaminen nuoremmille tekee varmasti juuri tuon sopimattoman vaikutelman.
        Mutta se on aivan kaunista kun joku nuori nainen reippaasti esittää vanhemmalle henkilölle niiauksen tervehdyksenä.

• w-g
        zartzuela kirjoitti:

on se sopivuudenraja. Vanhempien henkilöiden niiaaminen nuoremmille tekee varmasti juuri tuon sopimattoman vaikutelman.
        Mutta se on aivan kaunista kun joku nuori nainen reippaasti esittää vanhemmalle henkilölle niiauksen tervehdyksenä.

että sinulle riittää niiaussilmänruokaa. ;))

Mutta saisivat neitoset ompeluttaa itselleen lyhyempilaahustimellisia tanttuja, etteivät perässähiihtävät miehet astuisi niitten päälle, ja aiheuttaisi katsojille kauhun hetkiä!

• kannata rinnastaa
        zartzuela kirjoitti:

pokkurointiin.Mä saattaisin niiata vaikka mua syömään tulleelle karhulle, jos vain se on mulle kunnioittamisen hetki.

• zartzuela
        w-g kirjoitti:

että sinulle riittää niiaussilmänruokaa. ;))

Mutta saisivat neitoset ompeluttaa itselleen lyhyempilaahustimellisia tanttuja, etteivät perässähiihtävät miehet astuisi niitten päälle, ja aiheuttaisi katsojille kauhun hetkiä!

Jotenkin vanhat-tavat ja kokemuksen kunnioitus on kokenut niin suuren iflaation nykyisessä Suomessa, että panee kadehtimaan romaanikulttuureja siinä suhteessa. Siellä vahemmat naiset ovat elämän kokemuksensa perustella suvun kunnioitetuimpia jäseniä joidenka mielipidettä kunnellaan ja kunnioitetaan.

• w-g
        zartzuela kirjoitti:

Jotenkin vanhat-tavat ja kokemuksen kunnioitus on kokenut niin suuren iflaation nykyisessä Suomessa, että panee kadehtimaan romaanikulttuureja siinä suhteessa. Siellä vahemmat naiset ovat elämän kokemuksensa perustella suvun kunnioitetuimpia jäseniä joidenka mielipidettä kunnellaan ja kunnioitetaan.

meillä olisi opittavaa muista kulttuureista, uskon.
        Se vain olisi mielenkiintoista, kuinka noita periaatteita ihan käytännössä noudatetaan.

Pakosta kommentistasi tuli mieleen Eeva Kilven sanoma lause: "Miehistä ihminen oppii."

- Ei minun arvoasetelmani.

• zartzuela
        w-g kirjoitti:

meillä olisi opittavaa muista kulttuureista, uskon.
        Se vain olisi mielenkiintoista, kuinka noita periaatteita ihan käytännössä noudatetaan.

Pakosta kommentistasi tuli mieleen Eeva Kilven sanoma lause: "Miehistä ihminen oppii."

- Ei minun arvoasetelmani.

Niin varmaan olisi. Ei tämä niiaus "niin tai näin" aivan ehdottomin ja vakavin kysymys ole. On vain aivan kivaa nähdä minkälaisia assosiaatioita se kenenkin mielissä herättää ;-)

• w-g
        zartzuela kirjoitti:

Niin varmaan olisi. Ei tämä niiaus "niin tai näin" aivan ehdottomin ja vakavin kysymys ole. On vain aivan kivaa nähdä minkälaisia assosiaatioita se kenenkin mielissä herättää ;-)

suuruista tietoa asiasta. Jostain olin tuon lauseen kuulevinani, muutama päivä sitten, telkasta/radiosta?

Antaa heidän niiata, jotka niin haluavat, onhan se hyvää nivelten jumppaa. Minulle niiauksesta tulee mieleen rusetti tukassa, ja essu koulussa.

Minä en niiaa, ja se on selvä kuin pläkki. :))

• zartzuela
        w-g kirjoitti:

suuruista tietoa asiasta. Jostain olin tuon lauseen kuulevinani, muutama päivä sitten, telkasta/radiosta?

Antaa heidän niiata, jotka niin haluavat, onhan se hyvää nivelten jumppaa. Minulle niiauksesta tulee mieleen rusetti tukassa, ja essu koulussa.

Minä en niiaa, ja se on selvä kuin pläkki. :))

Jospa joudut näytelmään jossa sinä rusttipäisenä tyttösenä koko koululuokan vanhempien edessä otat vastaan huomion osoituksen vanhalta harmaahapsiselta rehtorilta. Raapaisetko silloin vanhaan poikien tapaan lattiaa tai klopsautat kengät vastakkain, tai kenties nykynuorten tapaan nyökkäät leukaa nostaen taaksepäin? No leikinlaskua tämä :-)

Tosiaan, kyllä tuolla presidentin itsenäisyyspäivän vastaanoton kättelyseremoniassa näkee kyllä varsin surkuhupaisia esityksiä. Kaikesta näkemästä pelkästään ei ehkä arvaisi että kansakunnan kerma kokoontuu juhlimaan itsenäisyyttä.

• käpyläinen

Jyrkkä ei niiaamiselle täällä tuntuu olevan naisväkkee, jotka haikailevat kuninkaallisten perään. Mokomaa feodaalista haikailua!

• ei pidä paikkaansa

alamainen käytös.En ole kuvia kumartanut, en kuninkaallisia, mutta hyvä käytös ja kunnioittaminen niiauttaa kummasti ja sen huomaa yleensä vain niiauksen saanut jos hänkään.

• zartzuela

niiailen;-) No ei se niiaus nyt kuninkaallisia haikaile eikä maanomistukseen perustuvaa läänitystä keskiajalta. Tässä päivässä ollaan. Ei pidä niiailla jos ei taida tai tuntuu alistavalta. Jotkut potkii ja se kai on sitten jalkojenkäytön toinen ääripää ja kunnoituksen puutteen osoitus.

• sivistykseen, e-hei, tajutk...
        zartzuela kirjoitti:

niiailen;-) No ei se niiaus nyt kuninkaallisia haikaile eikä maanomistukseen perustuvaa läänitystä keskiajalta. Tässä päivässä ollaan. Ei pidä niiailla jos ei taida tai tuntuu alistavalta. Jotkut potkii ja se kai on sitten jalkojenkäytön toinen ääripää ja kunnoituksen puutteen osoitus.

Miksi pitäisi tasa-arvoisessa maassamme niiailla Jo on kalkkeutunutta porukkaa.

Tarja Halonen on okei, vaan en suostuisi niijaileen, yli 50v nainen.

Miksi, lukekaa nyt käytöksen aakkosia, jonsette ennen niitä ole tajunneet.

• sanoo_suttura*

niiaamisen alle teini-ikää. Sen jälkeen olen kätellyt kohteliaast, toista silmiin katsoen ja hymy huulilla.
      Joskus riittää pelkkä hymy ja pään kevyt nyökkäys.
      En ole ikinä nähnyt kenenkään aikuisen naisen niiavan kunnioittavasti, se on vanha jäänne hovietiketistä, joka on aikansa elänyt ja joutaa pois.

• Mrkku

...naisella jossain tuolla alitajunnassa. Kun se on lapsena opetettu,sen tekee ihan vaistomaisesti.
      "Siitä on demokratia kaukana.
      Tarkoitan demokratialla sitä, että lähtöviivalla.."
      Se ei ihmisen alitajunta paljon demokratiasta perusta. Demokratia = tehdään asiat siten ettei kukaan ole tyytyväinen. Diktatuurissa on sentään yksi tyytyväinen;)

• kun niian

voisin olla sen diktatuurissa onnellinen.
        Hyvästä asiasta poiki pyssyllinen uusia.Katoan katsomaan teeveetä ja opin olemaan nöyrä ihka oikealla toisten tavoilla.Ja pah ;=)

• emmukka

Sehän on varsin yleistä, että artisti jotenkin niijaa esityksensä päätteeksi.

Miksei muka?

• ainomarjakaarina

..puolesta ja vastaan.

Olen suorastaan surullinen siitä, ehtä kohta kohdallani niiaus loppuu. Tyttölyseon kasvattina opin niiamaan vanhoille opettajille. Niin syvään sisimpään se jäi, että vielä aikuisena, tervehtiessäni, halusin niiata. Ja se niiaus ei ollut mikään nöyryyden osoitus, vaan tuli täydestä sydämestä, kiitollisuuden ja kunnioituksen tunne, jota yhä heitä kohtaan tunsin. Heitä ei ole enää montakaan jäljellä.

Sen jälkeen en niia enää kenellekään, en edes presidentille.

• Tilja

Tee vain sama perässä, jos olet kade.

• Pirre*

tai halaus...

Ei niiaminen minua mitenkään ärsytä, mutta hassun näköistähän se hieman aikuiselta naiselta on.

• susa51

Lähinnä niiaus sopii tytöille, ei oikein enää aikuiselle naiselle.
        Varmaan halaus ei myöskään sovi kaikkiin tilanteisiin, kättely ehkä mieluummin.

• Pirre*
        susa51 kirjoitti:

Lähinnä niiaus sopii tytöille, ei oikein enää aikuiselle naiselle.
        Varmaan halaus ei myöskään sovi kaikkiin tilanteisiin, kättely ehkä mieluummin.

kanssa täytyy olla tarkkana; sen kyllä vaistoaa jo kohtaamistilanteessa milloin halauksesta ei tykätä..

Ja tietysti linnanjuhlissa kukaan ei yritäkään esim. Halosta halia :)) - julkisesti ainakaan..

• tuo Idolsin tyttö oli jännityksestä piukeena, eikä osannut kontrolloida itseään, se voisi syynä niiaukseen.

En minäkään kenellekään niiamaan......

• Anonyymi00037

Kärsämäki Venepslon kirkkoherran netti
      Kärdämäki nainen niiaa vihytylleen
      Kuuba

• Anonyymi00038

Totta. Aikuinen nainen ei niiaa. Eikä muutenkaan alamaistele ketään.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      336
      5351
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2707
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1885
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1581
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1543
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1464
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe