Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

aivokasvain vai migreeni

huolestunut

mulla on tämmösiä oireita päässä vihlovia pikku kipuja kummassakin aivopuoliskossa ja tuntuu että jo pistäisi neulalla aivoon äkkiä oon todellakin huolestunut niskat mul on yleenä kipeet vastatkaa mun viestiin kiitos pss onks muilla tämmösiä oireita ja oon kuullu jostain kolmoishermosta minkälaiset oireet siinä on ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

11

5409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kapinoitsija

      Kuvailemasi pistontunne päässäsi ei viittaa sen paremmin migreeniin kuin kasvaimeenkaan, mutta jos haluat varmuuden asiasta, mene tutkituttamaan pääsi.

      Kasvain häviää päästä muutamassa kuukaudessa syömällä yksi kokonainen valkosipuli päivässä.

      • huolestunut

        että jos syö valkosipulin päivässä niin kasvain lähtee pois???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


      • kapinoitsija
        huolestunut kirjoitti:

        että jos syö valkosipulin päivässä niin kasvain lähtee pois???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

        ...paikkansa. Sitä en tiedä toimiiko kaikilla. Jos on aihetta, kannattaa ehdottomasti kokeilla, ei paljoa häviä (valkosipuleiden hinnan), mutta voi voittaa itselleen elämän.


    • Vastaus

      Päänsärkyoireesi johtuvat niskoista. Ala harrastamaan sauvakävelyä, jotain mailapeliä tai punttien nostoa (maltillisesti). Jos on oksentelua varsinkin aamuisin, tuntopuutoksia, lihasheikkoutta raajoissa, kaksoiskuvia tai muuta vakavampaa oiretta niin ota silloin yhteys lääkäriin.

    • NaNNa

      suosittelen lääkäriin menemistä.
      äitini on sairaanhoitaja ja sen vuoksi tiedän aika paljon. ja yleensä on niska särkyä kun on kasvain. tai tämä on vain aika yleistä. se ei meinaa että sinulla olisi.

      jos särky ja pisto ei lopu. mene ihmeessä lääkäriin ja tutkituta! silloin saat tietää vastauksen tähän. toivotaan parasta =)

    • Woman 24

      Voipi johtua ihan pelkästään niskoistasi...hoidata ne kuntoon niin voi kummasti helpottaa.Toivotaan niin! Minäkin luulin että teen kuolemaa päänsäryn vuoksi mutta kysymys olikin niskoista.

      • lelle

        Ei todellakaan aivokasvaimen oire ole yleensä niskasärky!!!
        Luulen, että oireesi on puhtaasti niskan jumitus, mutta jos alat saamaan vakavampia oireita, kuten edellä mainittiin, sitten vasta lekuriin.
        Mullakin on niskat ihan jumissa ja vaikka minkälaista pistoa, viiltelyä ja puutumista on, mutta magneettikuvat näyttivät kaiken olevan ok ja vasta sitten uskoin vaivan olevan vaaraton.


    • Tulitikkutyttö

      Migreeni on erittäin ikävä juttu, ehkei kuitenkaan ihan niin paha kuin aivokasvain.

      Migreeni alkaa (HUOM! nämä koskevat itseäni) yleensä näköhäiriöillä: aluksi näen kirkkaita kuvioita, sahalaitaa, palloja, jotka muuttavat muotoaan. Ensimmäisten kuvioiden jälkeen näkö alkaa lähtemään, eli en näe silmät auki mitään.
      Oikea puoli kehosta menee tunnottomaksi, eli eikös tämä viittaisi vasempaan aivolohkoon..? Kun olen aikani ollut "sokea ja tunnoton" alkaa jyskyttävä päänsärky (johtuu aivojen verenkierrosta), joka pahenee aina kumartuessa ja äkkinäisistä liikkeistä. Sitten tulee pahoinvointi.
      Yleensä migreeni kestää n. 4-7 tuntia, ellen ehdi ottaa lääkettä (Miranax 550mg) ensioireiden tultua.
      Migreeniä aiheuttavat voimakkaat lämpötilan vaihtelut - kuumuus lähinnä, liian kirkkaat valot, joskus banaani sekä niska- ja selkäkivut(eli kun on niska tai selkä umpijumissa).
      Migreenikohtauksen jälkeen on pääni tokkurassa pari vuorokautta, jolloin en voi kumartua verenpaineen takia. Olen 18v.

    • Hra Migrén

      Niskakivuista tuollainen yleensä johtuu.
      Aivoissa muuten ei ole tuntoa, joten pistoksen tunteet eivät voi olla niistä lähtöisin, vaan pääkopan verisuonista tai hermoista.

    • itselläni johtui kerran sel...

      Muistan itselläni olleen kauan sitten juuri kuvaamiasi oireita. Menin yleislääkärille, joka paineli selkärankaani eri kohdista sormillaan ja vihlovat kivut, jotka mullakin oli toispuoleisisia, hävisivät. Sama lääkäri vihjaisi, että kiropraktikolla käynti voisi kannattaa, elleivät kivut häviä.

      Nyt mulla on taas ollut ainakin kahden viikon ajan toispuoleista pääkipua, joka tuntuu erityisesti kumartuessa. Kipu ei nyt ole vihlovaa, vaan pikemminkin tuntuu siltä kuin kallon sisällä olisi jotain painavaa, mikä ei sinne mahdu. En ole VIELÄ mennyt lääkäriin, tuntuu elämä niin kiireiseltä, vaan olen ketkutellut syömällä 2 tai 3 asperiinia päivittäin. Onkohan muilla ollut vastaavia oireita? Luulen tämän liittyvän näyttöpäätetyöhön; istun tietokoneen ääressä tuntikausia päivittäin työn ja opiskelun merkeissä.

    • la_marica

      Minulle kävi yhtenä päivänä niin että seisoin junassa ja yhtäkkiä alkoi tulla todella kuuma ja hieman pahaolo, sitten näköni alkoi lähtemään ja tuntui että paikat puutuisi. Silmissä pimeni kokonaan ja näin pelkkää mustaa, pari sekunttia siitä kuuloni lähti myös kokonaan. Pysäkkini oli juuri sillä hetkellä mutta jouduin nojautumaan junan seinään sillä tuntui että taju lähtisi, hetken aikaa räpyttelin silmiäni ja hengitin syvään ja näköni alkoi palata pikkuhiljaa ja kuuloni myös, tämä kesti ehkä noin alle 20 sekunttia. Näön palautuessa näin pieniä punaisia ja tummansiniä pisteitä. Tämän jälkeen minua alkoi särkemään takaraivoon joka kohdistui enemmän vasemmalle, minulla oli tuska hiki ja sen jälkeen alkoi tulla todella kylmä. Siitä on nyt kulunut muutaman päivän ja nyt minulla on pientä päänsärkyä joka alkoi kun heräsin ja ei ole iltaan kohden lähtenyt pois. Torstaina minulla on terveydenhoitajalle aika muusta syystä mutta samalla aijon ottaa asian esille. Voisiko kyseessä olla jokin kasvain tai verenkiertohäiriö? olen vasta 17 vuotta ja hieman pelästyin tuota juttua, olen netistä yrittänyt etsiä vastaavia tapauksia ja tämän tapaisia oireita johonki sairauteen yms mutta varma ei tietenkään voi olla ennenkuin lääkärillä käy. Aijon tutkituttaa itseni ja toivon ettei kyse ole mistään vakavasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe