Buddha nauraa Jeesus ei

Kuvissa ja patsaissa on usein Buddha joka on iloisen näköinen. Mutta hakemallakan en löydä Jeesuksesta vastaavanlaista kuvausta. Korkeintaa, missä on lasten ympäröimänä. Siinä taiteilija on uskaltanut antaa lempeän ilmeen.
Onko kristin usko niin vakavaa
Onko meiltä riistetty elämän ilo.
Onko parempi naida kuin palaa.

13

1319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpsikkö

      Kuvat ja patsaat on ihmisten tekemiä mielikuvituksensa pohjalta vai luuletko kyseisten henkilöiden olleen poseeraamassa?
      Parempi lukea kyseisistä henkilöistä kertovia kirjoja, vaikka niitäkin on moneksi, ne kertovat enemmän kuin epäaidot kuvat.
      Parempi miettiä mille nämä henkilöt nauraisivat, miksi olisivat totisia.
      Toivottavasti elämänilosi ei ole kiinni kuvista.
      Tietysti on parempi naida kuin palaa. Tiedätkö missä niin lukee?

    • ei ole

      helppo. Siinä ei selitellä vaan kasvetaan.

    • kädet ovat

      ottamassa vastaan, "tule minun rauhaani"

      buddhan kädet ovat torjumassa, "anna minun olla rauhassa!"

      • jissus sentään

        Mistä ihmeestä te nuo kaikenlaiset älyttömät päätelmät teette! Kuulostaa todella epätoivoisilta yrityksiltä.


      • jissus sentään kirjoitti:

        Mistä ihmeestä te nuo kaikenlaiset älyttömät päätelmät teette! Kuulostaa todella epätoivoisilta yrityksiltä.

        Uskisten elämä on yhtä räpeltämistä murheen laaksossa.Pitää tehdä niin ja näin.
        Jeesus joutui Raamatun kirjoituksissa olemaan aina niin vakava. Olisin halunnut lukea, hänen edes kerran nauravan.
        Minulla on parvekkeella iso buddha patsas joka on kädet ojossa ja nauraa. Hän saa minut iloiseksi.
        Sillä jo vanhat eskimot tiesivät että.- Iloinen ilme koristaa kasvot.


      • oli iloinen
        maagikko kirjoitti:

        Uskisten elämä on yhtä räpeltämistä murheen laaksossa.Pitää tehdä niin ja näin.
        Jeesus joutui Raamatun kirjoituksissa olemaan aina niin vakava. Olisin halunnut lukea, hänen edes kerran nauravan.
        Minulla on parvekkeella iso buddha patsas joka on kädet ojossa ja nauraa. Hän saa minut iloiseksi.
        Sillä jo vanhat eskimot tiesivät että.- Iloinen ilme koristaa kasvot.

        Tuomaan evankeliumissa Jeesus kulki opetuslapsien kanssa tiellä. He huomasivat tien vieressä koiran raadon. Opetuslapset kauhistelivat: "kuinka kamalan näköinen tuo raato". Jeesus ihasteli raatoa: "kuinka kauniit valkoiset hampaat!".

        Tässä lainaus iloisemmasta Jeesuksesta, tosin ei sanatarkka. Tuomaan evankeliumista voi lukea lisää.

        Arvelen että virallisessa Raamatussa ei ole oikeaa kuvaa Jeesuksesta.

        Buddha & Jeesus, nuo kaverukset, kulkevat nykypäivänä käsikädessä, niin kuin kaikki mestarishenkilöt. Iloisia ja vastaanottavaisia molemmat luonteeltaan.


      • buddhalainen

        Buddha ei olekaan sellainen lapsen pelastaja, kuten Jeesuksesta on tehty. Ei Jeesuskaan ole tehnyt omia patsaitaan.

        Tietä tarjotaan kummankin taholta. Jos buddhan patsaan kädet ovat torjumassa, ne symboloivat suojelua negatiivisuudelta (siis oman itsen negatiivilta tunteilta ja ajatuksilta, ei miltään ulkoisilta 'pahoilta voimilta', saatanoilta... =). Meditaatio polku kun on muutos polku ja aina esteitä on tiellä, kuten millä tahansa polulla.


    • Sam.Andreevitsh

      ---

      Kyse on tosiaan taiteilijoiden teoksista. En ole kovin paljoa miettinyt sitä, kuinka paljon Jeesus aikanaan nauroi tai iloitsi. Evankeliumit ainakin ovat aika tiivistettyjä teoksia Jeesuksen opetuksista ja teoista, joten ne eivät piirrä täydellistä kuvaa esim. Jeesuksen osoittamista tunteista.

      Raamatussa kuningas Daavid on kertomusten ja kirjoittamiensa laulujen (psalmit) perusteella sellainen henkilö, josta voi tehdä aika pitkälle menevän henkilöanalyysin. Lauluissaan hän kertoo hyvin monenlaisista tuntemuksista. Kyllä suuri ilo Jumalan teoista ja monista muista asioista oli yksi olennainen osa hänen elämäänsä.

      Evankeliumien perusteella voisi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että luonteenomaista Jeesuksen noin kolme vuotta kestäneelle julkiselle toiminnalle oli vahva tietoisuus siitä, että nyt hän suorittaa sitä tehtävää, jota varten hänet on lähetetty. Vahva tietoisuus tärkeän (maailman tärkeimmän...) tehtävän suorittamisesta varmasti näkyy myös siinä, miten joku toimii ja käyttäytyy.

      Evankeliumit kuitenkin kertovat Pojan läheisestä suhteesta Isäänsä, joten varmasti tässä suuressa tehtävässä Jeesuksesta on kuitenkin näkynyt suuri sisäinen levollisuus suurien haasteiden keskellä. Jumalaan luottamisen kautta tulevaa levollisuutta Jeesus opetti muillekin.

      ---

      Jeesuksen seuraajien kirjoituksista näkyy muiden tuntemuksien lisäksi myös suuri ilo mm. siitä, mitä Jumala on tehnyt ja luvannut. Ja ihme se olisikin, jos nämä suuret lupaukset, Jumalan tekojen näkeminen ja Jumalan läsnäolon kokeminen eivät ihmisessä iloa saisi aikaan!

      ---

      • tosiaankaan näy

        Vai että näkyy ilo kirjoituksista! Eipä tosiaankaan näy. Olen suunnattomasti ihmetellyt sitä henkistä pimeyttä ja suvaitsemattomuutta, mitä kristittyjen uskovaisten kirjoitukset näillä palstoilla edestavat. Minä olen aina luullut, että et Jeesus toi valon, ilon ja rauhan ihmisille, mutta pimeässä näyttävät vaeltavan täällä kirjoittelevat uskovaiset.


      • Sam Andreevitsh

        ---

        Tarkoitin näillä Jeesuksen seuraajien kirjoituksilla tässä niitä ihmisiä, jotka kirjoittivat Uuden Testamentin. Joo, näillä palstoilla ei välttämättä aina sitä iloa näy... On niin helppoa provosoitua netissä, kun keskustelua käydään kasvottomina. Ja toisaalta näillä palstoilla kirjoittelevat ihmiset eivät edustane mitään keskiverto-otosta uskovaisista kristityistä. Kirjoitusten henki on hyvin usein aivan jotain muuta kuin mitä ainakin itse olen kohdannut seurakunnissa niiden 34 vuoden aikana, jotka olen elänyt.

        ---


    • HYVÄNEN AIKA.

      Etkö tiedä että koko Israelin kansa ovat JITZHAKIN lapsia.
      Hän on iloinen, huumorintajuinen, hymy herkässä, hyväsydäminen- sitä tarkoittaa Iisakin lapset. heistä Jumala valitsi itselleen kansan.

      On selviöitä, joita ei yleensä tarvitse
      kirjoittaa.

      Mitä muuten on ILO ilman hymyä ja iloisia kasvoja? Koko Raamattu puhuu paljon ilosta, riemuitsemisesta, onnesta, autuudesta , pelastuksesta jne.
      Miksi Hän veti ihmisiä luokseen kuin magneetti, mitä luulet, minkälaiset Hänen kasvonsa olivat?
      Kuin aurinko tietysti, onnelliset kuin Jumalan aurinko.

      • Joka tuli ylhäältä, joka valitsi tuon kansan koe- laboratorioonsa. Tuli ylhäältä, jostain toiselta planeetalta.
        Kun luet VT kirjoja Jumala tulee ja menee. Koettelee. Ei aina itsekään tiedä mitä haluaa. Tuhoaa epäonnistumisensa vedenpaisumuksella. Polttaa kaksi kaupunkia tuhkaksi. Tekee niin hyvää kuin pahaa. Ja pieni ihminen on ihmeissään...
        Nyt me tuhoamme itse itsemme...


      • Mutta OOTKO
        maagikko kirjoitti:

        Joka tuli ylhäältä, joka valitsi tuon kansan koe- laboratorioonsa. Tuli ylhäältä, jostain toiselta planeetalta.
        Kun luet VT kirjoja Jumala tulee ja menee. Koettelee. Ei aina itsekään tiedä mitä haluaa. Tuhoaa epäonnistumisensa vedenpaisumuksella. Polttaa kaksi kaupunkia tuhkaksi. Tekee niin hyvää kuin pahaa. Ja pieni ihminen on ihmeissään...
        Nyt me tuhoamme itse itsemme...

        Vieläkään ajatellu, että sinun ajatukset ovat vain tuhka hiukkasen ajattelua, kun joudut Hänen eteensä, jolla on valta?

        ja se perustuu siihen, että kun sinä olet itserakas ja nautit siitä, kun,ja jos toisetkin ovat samanlaisia, niin Jumala ei ole antanut sinulle näkeviä hengen silmiä, joilla näkisit asiat oikein.

        Jos pidät itseäsi maagikkona, niin kuka antoi sinulle sen mandaatin,- ootko ottanut siitä selvää?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe