vanha maali pois syöttötuolista

valkonen päällä vihree alla

ja alimpana puupinta(alkuperänen), maalit on töhritty paksulla kerroksella, hoimapaperilla on hidasta ja maalarinlastalla hidasta kans. saako jollain halvalla konstilaa maalii pois? maalinpoistoaineet on kalliita!

11

2059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misole

      Hei!

      Kokeile siklillä raaputtamalla eli metallin pala, jolla voi skrapata maalia ja lakkaa veke. Löytyy rautakaupoista tai sekatavarakaupoista maksaa pari euroa, kannattaa terottaa metallivillalla välillä.
      Toinen vaihtoehto on kuumailmapuhallin, sekin toki maksaa..

      • kuin mikä

        on tullut muutama tunti sillo tällö jo. hieomakoneen hankinta edessä kait nauha vai taso? ehkä taso kun on isopinta-alasiakin. mites saako sähköporaan mitään raspia ja hinnat?


      • Telari
        kuin mikä kirjoitti:

        on tullut muutama tunti sillo tällö jo. hieomakoneen hankinta edessä kait nauha vai taso? ehkä taso kun on isopinta-alasiakin. mites saako sähköporaan mitään raspia ja hinnat?

        Älä yritäkkään poistaa maalia kittaa vaan ne kohdat joista maali ei ole kunolla irti maalaa päälle sit.


      • misole
        kuin mikä kirjoitti:

        on tullut muutama tunti sillo tällö jo. hieomakoneen hankinta edessä kait nauha vai taso? ehkä taso kun on isopinta-alasiakin. mites saako sähköporaan mitään raspia ja hinnat?

        Kunnon nauhahiomakoneet on melkoisen kalliita, vielä kalliimpia kuin maalinpoistoaine. Nauhahiomakone voi mennä tukkoon maalipölystä ja moottori voi leikata kiinni.

        Porakoneeseen liitettäviä raspejakin on monen hintaisia ja tasoisia..siklin käyttäminenkin on tekniikasta kiinni.. maalinpoistoaineella ja karkealla teräsvillalla saa varmaankin tuolaiset maalikerrokset parhaiten kuitenkin poies.

        Entisöiminen ja vanhan (tai uuden)korjaaminen ei ole helppoa eikä halpaa.


      • ehkä sittenkin
        misole kirjoitti:

        Kunnon nauhahiomakoneet on melkoisen kalliita, vielä kalliimpia kuin maalinpoistoaine. Nauhahiomakone voi mennä tukkoon maalipölystä ja moottori voi leikata kiinni.

        Porakoneeseen liitettäviä raspejakin on monen hintaisia ja tasoisia..siklin käyttäminenkin on tekniikasta kiinni.. maalinpoistoaineella ja karkealla teräsvillalla saa varmaankin tuolaiset maalikerrokset parhaiten kuitenkin poies.

        Entisöiminen ja vanhan (tai uuden)korjaaminen ei ole helppoa eikä halpaa.

        kannatttaisi ostaa Ikeasta syöttötuoli. Muovi-istuin pöytä alle 20€ yhteesä. tuoli ilman istuinta n.12€.

        Itse entisöin paljon mutta tiedän että se on työlästä. Siksi entisöin vain helmiä en käyttötuotteita. Toisaalta taas Ikean syöttötuoli aivan tajuttoman hyvin toimiva kompakti juttu.

        Äläkä odottaessa puuhaa maalinpoistoaineiden, maalien ja myrkyllisten maalipölyjen kanssa..:)

        Äiti 10v 1,5v


      • poistosta

        Miten kuumailmapuhaltimella poisto kannattaa tehdä? Kuumennetaanko maali löysäksi ja kaavitaan jollakin pois vai miten homman täytyisi toimia?


      • peliaali
        poistosta kirjoitti:

        Miten kuumailmapuhaltimella poisto kannattaa tehdä? Kuumennetaanko maali löysäksi ja kaavitaan jollakin pois vai miten homman täytyisi toimia?

        olen poistanut kaikista entisöitävistä huonekaluista vanhan maalin tai lakan.Annan sen puhaltaa sopivalla korkeudella (löytyy kokeilemalla) ja kun maali kuplii niin liikutan kaavinta sitä mukaa eteenpäin,siis yhtäaikaisesti kumpaakin välinettä eteenpäin.Varo kuitenkin polttamasta puupintaa ja käsiäsi.Pitkävartinen kaavin oiva tähän hommaan.Haisee ja jotta vältyt päänsäryltä niin suosittelen hengityssuojainta.Tällä menetelmällä olen nopeasti saanut vanhat maalit pois.Oikein koukeroisissa kohteissa olen todennut maalinpoistoaineen helpommaksi.


      • tuoli ilman istuinta
        ehkä sittenkin kirjoitti:

        kannatttaisi ostaa Ikeasta syöttötuoli. Muovi-istuin pöytä alle 20€ yhteesä. tuoli ilman istuinta n.12€.

        Itse entisöin paljon mutta tiedän että se on työlästä. Siksi entisöin vain helmiä en käyttötuotteita. Toisaalta taas Ikean syöttötuoli aivan tajuttoman hyvin toimiva kompakti juttu.

        Äläkä odottaessa puuhaa maalinpoistoaineiden, maalien ja myrkyllisten maalipölyjen kanssa..:)

        Äiti 10v 1,5v

        Jo on myynnissä erikoisia tuotteita : D.. luulen ettei kuitenkaan kannata ostaa.
        Toisekseen kyllä vanhan kunnostaminenkin on kannattavaa, varsinkin jos kyseessä on suomalainen tuoli, nehän on preintöaarteita. Meillä ainakin :)


    • ***

      1 osa tinneriä ja 1 osa sinolia sekoitetaan keskenään ja vaan pensselillä suditaan. Lähtee hyvin! Jos ei lähe anna vaikuttaa kelmun alla ja kokeile uudestaan. Ei kovin kallista, mutta helppoa! Sit vaan hiot vielä epätasaisuudet ja uutta maalia kehiin. EI Siis montaa maalikerrosta päällekkäin!! Tein tällä menetelmällä penkkisängyn entisöinnin. Ja hyvä tuli :)

    • heikki

      ...litran purkki maalinpoistoainetta nimeltään Nitromors ja lue peltipurkin kyljessä olevat ohjeet ja toimi sen mukaisesti.

      Homma kannattaa tehdä ulkona, sen mömmön vaikuttava aine (metyleenikloridi) ei ole vaaratonta ja haiskahtaakin ikävästi.

      Osta rautakaupasta myös ao. ainetta kestävät nitriilikumihanskat, mikään muu kumilaatu ei sitä kestä (tuli menneenä kesänä omakohtaisesti koettua). Kun tavalliset hanskat sulavat ja ainetta saa sormiinsa niin kirvelee ja polttaa niin p...sti

    • neppulis

      hiomakone 20e lidlistä ja toimii!! Itse sillä syöttötuolin hioin ja avot. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe