Koira työpaikalla

kampaamossa

Parturi-kampaajani, jonka vastaanotto sijaitsee liiketilassa (ei siis kotona), on ottanut koiran, jota hän pitää kampaamossa. Koira juoksentelee pitkin liikettä, välillä kampaaja rapsuttelee koiraansa ja jatkaa taas hiusteni leikkausta. Lisäksi hän lepertelee lemmikilleen koko toimituksen ajan. Onko koiran pito kampaamossa lain mukaan sallittua? Lapseni on erittäin allerginen koirille, joten lopetin käyntini ko. paikassa. Koin lisäksi, että olen toisarvoinen asiakas. Huomion ja juttelun keskipisteenä oli koko ajan vain ja ainoastaan koira. Mitä mieltä olette asiasta?

7

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      no ei todellakaan kuulu koira kampaamoon. Mutta nykyisin näitä ylilyöntejä näkyy ja kuuluu. Ihan yhtä huonoa mainosta on lässyttää jatkuvasti kännykkään kaverille ja tehdä ns. töitä siinä sivussa. Tuo koiran kirppujen rapsuttaminen ja sen jälkeen hiusten leikkaaminen on ällöttävää!!!

      HYI!!!!!!!!!!

    • minä80

      Kyllä kampaamossa saa koiraa pitää, kun ei työssä käsitellä elintarvikkeita. On kampaajan oma asia, jos hän haluaa tällä tavoin rajata allergiset asiakaskuntansa ulkopuolelle, omaa tilipussiaan hän siinä pienentää.
      Ymmärrän kyllä harmistumisen, mutta mielestäni olet hieman kärkäs kampaajaasi kohtaan. Sopivien puheenaiheiden keksiminen hyvin erilaisten ihmisten kanssa on aina tasapainoilua eikä siinä voi aina onnistua.

    • Ajattelemattomuutta

      Tämä kampaaja sulkee pois asiakaskunnastaan (toivottavasti ymmärtämättömyyttään) ihmisryhmän, joka muutenkin joutuu jokapäiväisessä elämässään väistelemään tilanteista, joissa joutuisi allergeenien kanssa tekemisiin.

      Yhteiskunnan esteettömyyden lisäämiseen käytetään paljon aikaa ja meidän yhteisiä verovaroja. Ko. kampaaja ei ehkä ole kuullut puhuttavan esteettömyydestä. Hänen kannattaisi käydä sivuilla www.invalidiliitto.fi/portal/esteeton.fi/fi. Siellä sanotaan mm. ”Ympäristö tai yksittäinen rakennus on esteetön silloin, kun se on kaikille käyttäjille toimiva, turvallinen ja miellyttävä”.

      • ja piittaamattomia

        näitähän riittää.

        Minä olen töissä toimistossa, jossa on 13 muuta naista. Jokainen, pomoa myöden tietää, että olen erittäin allerginen eläimille. Ja nyt yksi työkavereistani tuo silloin tällöin koiranpentunsa töihin!! Ja tämäkin nainen tietää mun allergioistani.

        Ei hyvää päivää, miten ajattelemattomia ihmiset ovat! Enkä kyllä usko, että koirakaan kampaamoissa ja konttoritiloissa viihtyy.


      • kärsiä
        ja piittaamattomia kirjoitti:

        näitähän riittää.

        Minä olen töissä toimistossa, jossa on 13 muuta naista. Jokainen, pomoa myöden tietää, että olen erittäin allerginen eläimille. Ja nyt yksi työkavereistani tuo silloin tällöin koiranpentunsa töihin!! Ja tämäkin nainen tietää mun allergioistani.

        Ei hyvää päivää, miten ajattelemattomia ihmiset ovat! Enkä kyllä usko, että koirakaan kampaamoissa ja konttoritiloissa viihtyy.

        Itse ottaisin yhteyttä työpaikan terveydenhoitajaan, ja pitäisin sairaslomaa (käytännössä siis palkallista vapaata) siihen asti, kun asiaan on löydetty ratkaisu.

        Jos koiran työpaikalle tuonut henkilö on ollut tietoinen työtoverin allergiasta, koiran tuonut syyllistyy pahoinpitelyyn.

        Ovatko ihmiset vain ajattelemattomia vai suorastaan julmia?


      • erittäin allerginen
        kärsiä kirjoitti:

        Itse ottaisin yhteyttä työpaikan terveydenhoitajaan, ja pitäisin sairaslomaa (käytännössä siis palkallista vapaata) siihen asti, kun asiaan on löydetty ratkaisu.

        Jos koiran työpaikalle tuonut henkilö on ollut tietoinen työtoverin allergiasta, koiran tuonut syyllistyy pahoinpitelyyn.

        Ovatko ihmiset vain ajattelemattomia vai suorastaan julmia?

        kalalle ja työtoverini tietävät asiasta. Silti heillä on usein kalaa eväänä. Silmäni ja kurkkuni turpoaa pelkästä hajusta, ja joudun ottamaan lääkettä. Pitäisikö minun siis hakea sairaslomaa joka kerta kun saan allergiaoireita työkaverin eväistä?


      • luopumista
        erittäin allerginen kirjoitti:

        kalalle ja työtoverini tietävät asiasta. Silti heillä on usein kalaa eväänä. Silmäni ja kurkkuni turpoaa pelkästä hajusta, ja joudun ottamaan lääkettä. Pitäisikö minun siis hakea sairaslomaa joka kerta kun saan allergiaoireita työkaverin eväistä?

        Meidän allergisten jokapäiväinen elämä on allergian aiheuttajien välttämistä. Olen huomannut, ettei asiasta kannata yleensä nostaa numeroa. Asia ei parane voivottelulla. Voin pikaisesti vierailla asunnossa, jossa pidetään lemmikkejä. Lääkkeitten avulla oireet pysyvät niin huomaamattomina, että voin isäntäväelle valehdella, ettei heidän ”karvainen perheenjäsenensä” aiheuta minulle ongelmia. Näin suhteet säilyvät normaalina, enkä tunne itseäni niin spitaaliseksi.

        Tilanne on täysin toinen, jos joku kuvittelee voivansa harrastaa lemmikin pitoa työpaikalla. Olisi kohtuutonta sairastaa jatkuvasti sen takia, että joku haluaa tuoda eläimiä työpaikalle!

        Kala-allergiasi on hankala tapaus. Et voi vaatia muita muuttamaan ruokailutottumuksiaan sinun allergiasi takia. Koska kyseessä on kuitenkin sinun kannaltasi lähes jokapäiväisestä ongelmasta, pitäisi asiaan löytyä jokin muu ratkaisu, kuin että sinä vain kärsit. Sairaslomakaan ei tule kyseeseen, jos ongelma toistuu kovin usein.

        Voisiko eväitten syönnin keskittää johonkin taukotilaan, jolloin kalan haju ei leviäsi muihin tiloihin? Tällöin tietenkin joudut luopumaan yhteisestä lounaasta työkavereitten kanssa silloin, kun jollakin on kalaa eväänä. Meidän allergisten elämään sisältyy paljon tämän tyyppisiä luopumisia sosiaalisista tilanteista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe