kännykän käyttö

sveitsissä

Olen lähdössä perheen kanssa marraskuussa Berniin ja haluaisin tietää kaikkea mahdollista siellä matkanneilta. Esim. miten voimme kommunikoida kännyköiden välityksellä perheenjäsenten kesken. Tapahtuuko se samoilla numeroilla kuin Suomessakin. Kertokaa kokemuksianne Bernistä ja sen yleisistä kulkuneuvoista, halvoista shoppailukohteista, hotelleista, ravintoloista ym. ym. Onko lentokenttä kaukana keskustasta ja millä sieltä kannattaa tulla kaupunkiin? Antakaa yksinkertaisiakin vinkkejä mitä ette kuvittele kenenkään tarvitsevan.
Nimim. kokematon

3

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Kaikki suomalaiset numerot kannattaa tallentaa 358(0) - alkuisina, toimivat näin ympäri maailmaa.
      Ottakaa huomioon, että kaikki puhelut, soitetut ja vastatut, ovat ulkomaanpuheluita, ja maksavat moninkertaisesti kotimaanpuheluihin verrattuna. Saldorajalliset liittymät eivät välttämättä toimi lainkaan. Tarkemmat tiedot hinnoista ja toimimisesta oman operaattorinne sivuilta.
      Ps. mitkään lyhyt/kotisoittonumerot eivät toimi ulkomailla. Suomesta pääsee soittamaan ulkomaille lyhytnumerolla, muttei ulkomailta Suomeen.

    • sveitsiläinen

      Eli lennätte siis Bern-Belp kentälle? En oo käynyt kyseisellä kentällä, mutta wikipedia sanoo, että se sijaitsee 10km päässä Bernistä. Tuntien Sveitsin junaliikenteen, niin kai sinne joku S-bahn/Regionalzug menee tai sitten bussi.

      Ja Bern on ihan hieno kaupunki, paljon nähtävää jne..mutta ei se kovin suuri kapunki ole, että siel voi tulla tylsää jos on pitkään.

      Niin ja, Sveitsissä mikään ei oo halpaa ;)

    • Jari100

      Olen käynyt Bernissä pari kertaa. Suoria lentoja ei tietääkseni Suomesta ole Berniin. Bernissä on kyllä kenttä, mutta mulla ei kokemuksia. Vain Geneveen ja Zurichiin. Molemmista noin parin tunnun junamatka Berniin. Zurich taitaa olla lähempänä. Mutta Bern on kaunis kaupunki.
      Kannattaa mennä sinne vanhaan kaupunkiin ja sinne joenvarteen kävelylle. Vanha kaupunki on kiva kävellä ja kivoja kauppoja. Bernin keskusta ei ole kovin iso. Kaikki siinä hyvin lähellä, myös tavaratalot. Sveitsin hintatalo hieman korkeampi kuin Suomessa.
      Kannattaa muuten hypätä vaikka raitiovaunun kyytiin ja ajella sillä siellä Bernissä. Näkee kivasti kaupunkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1583
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      59
      1095
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      54
      876
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      791
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      128
      763
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      738
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      711
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      689
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      654
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      619
    Aihe