Vilja-analyysi

Urpo_maalainen

Kun oon niin heikko markkinoinnissa, että vien aina samalle myyjälle pussissa viljaa analyysiin. Miten itse hoidatte asian? Mistä tilaatte analyysin? Antakaa markkinointi vinkkejä!!

5

1308

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anaalyysit

Ei se sitä viljaa paranna vaikka kuinka analysoit

• ellisse

no mutta pitäähän se ottaa selvää ,kelpaako erä leipäviljaksi!!!!!!!

• viljaa pystyy kauppaa??

Oot aika heikoilla, jos et tiedä mitä kauppaat!

Tosin kokemuksesta voin sanoa, että suoraan tilalta myydessäni rehuviljaa, aika harva on osannut kysellä viljani laadusta muuta kuin hlp:n, että riepoo, kun on teettänyt analyysit viimesen päälle ja sitten karvankasvattaja, jonka luulisi eniten tätä tietoa kaipaavan ostettavasta viljasta, ei niistä ymmärrä hölkäsen pöläystä.

Viljaa analysoivat eri keskusliikkeiden laboratoriot, myllyt ja rehutehtaat. Itse kiikutan yhdelle keskusliikkeelle, josta saan sopimus asiakkaana "ilmaisen" palvelun ja leipäviljaa kiikutan läheiselle suurelle myllylle. Nuorempana tein itsekin sakoluvun määrityksiä leipäviljasta, kun oli töissä sopivaa kalustoa käytettävissä, itselle ja asiakkaille. Nykyään ei kait ole enää kellään maatalouskauppiaalla omia välineitä tämmöiseen.

• viljaa pystyy kauppaa??
        viljaa pystyy kauppaa?? kirjoitti:

Oot aika heikoilla, jos et tiedä mitä kauppaat!

Tosin kokemuksesta voin sanoa, että suoraan tilalta myydessäni rehuviljaa, aika harva on osannut kysellä viljani laadusta muuta kuin hlp:n, että riepoo, kun on teettänyt analyysit viimesen päälle ja sitten karvankasvattaja, jonka luulisi eniten tätä tietoa kaipaavan ostettavasta viljasta, ei niistä ymmärrä hölkäsen pöläystä.

Viljaa analysoivat eri keskusliikkeiden laboratoriot, myllyt ja rehutehtaat. Itse kiikutan yhdelle keskusliikkeelle, josta saan sopimus asiakkaana "ilmaisen" palvelun ja leipäviljaa kiikutan läheiselle suurelle myllylle. Nuorempana tein itsekin sakoluvun määrityksiä leipäviljasta, kun oli töissä sopivaa kalustoa käytettävissä, itselle ja asiakkaille. Nykyään ei kait ole enää kellään maatalouskauppiaalla omia välineitä tämmöiseen.

Kaurassakin, vaikka on monelle aika vaatimaton kasvi, on vaihtoehtoja, kun tietää mitä kauppaa.

Elintarvikkeeksi menevästä kaurasta saa enempi hintaa, mutta pitää olla hlp:n aika korkea ja lajikekin sopiva, sekä jyväkokoa.

Monet ei välitä pienistä hinnan eroista, mutta tätä hommaa tehdään vuodesta toiseen ja siinä alkaa jo pienetkin summat tuntumaan. Kymmenen vuoden aikana saattaa mennä isokin summa hölmöilyllä keskusliikkeille.

• viljasta

minä vien/lähetän jollekkin firmalle analysoitavaksi sitten vaan kyseleen hintoja eri keskusliikkeistä ja se joka eniten maksaa ...pääasiassa olen käyttänyt hankkijan analyysi palvelua mutta leipäviljassa erästä jauhomyllyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      63
      4571
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      164
      3512
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      63
      2854
    4. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      149
      2811
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2674
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1913
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1801
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1646
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1630
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1342
    Aihe