Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Enduron aloittaminen?

Mitä maksaa?

Kuski 75 kg/180 cm
- käytetty pyörä (200 - 250 2-t vai nelari) ilman kilpeä
- ajovarusteet
- vakuutukset
- traileri sen vakuutus

12

4046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi-82
    • Endurokuski-86

      No mulla maksoi tän verran:

      -pyörä 8000€
      -ajokamat 1500€
      -traileri 2500€
      -vakuutukset 500€
      -pyörän huolto ja varaosat/vuosi 2500€
      -renkaat/vuosi 2000€
      -bensat ja öljyt/vuosi (myös kuljetukset) 2000€

      Ton halvemmalla ei kannata ees yrittää, ja oikeastaan ainoo noista mikä kestää yli 2 vuotta on traileri, eli kaikki kustannukset on melkein vuosittaisia. Jos meinaat tosissaan ajaa, voit kertoo kaiken kolmella.

      • Tumppi-82

        Listasi pitää varmasti paikkansa huipputasolla ajettaessa, mutta harrastekäytössä hinnan saa jakaa kolmella.
        4T crossini maksoi 3800€ ja sillä on nyt ajettu yli 3vuotta (100tuntia). Osien vaihtoon on mennyt ehkä yhteensä ~1500€. lisäksi öljyvaihto 3-4tunnin välein ~20€/kerta.
        Ja tähän päälle ne polttoainekustannukset.

        Eli pyörä on kuntoilu-käytössä enkä pyri ajamaan mahdollisimman nopeita kierrosaikoja vaan mahdollisimman paljon kierroksia jotta kunto kasvaisi. Ja tietysti samalla yritän kehittyä kuskina ja opetella oikeaa ajo-tekniikkaa. Tosin tämän vuoden ajot ovat jääneet vähiin.


      • mää mä

        ton saman lakisääteisen vakuutuksen saa muualta n 140 e vuodessa. jos haluat osakaskon lisäksi, saa sen hintaan noin 40 e/v. olisi aika vertailla eri yhtiöitä.... vai mitä?


    • Trollientrolli

      Hyvänkin käytetyn pyörän saatat saada parilla tonnilla, mutta 3-4 t on paljon tarjolla hyvää kalustoa, ainakin 2 t pelejä ja sulle ehkä 200cc alkuun se helpoin nopeasti vietävä.
      Uudet ajokamat saat tonnilla, joskaan et polvitukia, etkä hyvää niskatukea, mutta saappaat, kypärän, hartsarit jne kyllä alle tontun.
      Pyörä sitten kuluttaa ajon mukaan renkaita, ketjuja, rattaita, muoveja yms. joten harrastellessa 500,- / kausi ja sitten tietty remontit, jos ja kun niitä tulee.
      Vakuutus 150-200,- ja jos kilpaa ajat, niin lisenssi, oisko ollu 155,- ja lisäks siirtokilpi/ kilpailu.

      Trailerin hinta on 500 - 5000,- osapuilleen tarkasti...

    • oikea siis

      no mulla makso käytetty samu 250 110 euroo, ajosaappaat on enon vanhat metsurinsaappaat kovike kärjessä aika painavat vaan ja vähän isot, mutta laitan kahdet villasukat. kypärä oli 39 € kärkkäiseltä. näppylähaskat naapurin tallista. kyynärsuojat vanhat jofat. siis todella pikkurahalla pääsee mukaan enska ajoon. tavoitteena ajaa pari kisaa lähi tulevaisuudessa. olen 189 cm 61 kg

    • Enskalla kuntoon!

      Vähimmillä virheinvestoinneilla ja vahingoilla pääset alkuun kun otat oikeasti kokeneilta oppia.
      Racegear niminen firma järjestää lajin enduron aloitusopastuksia. www.racegear.fi
      Mä kävin just aloittelijan harjoituspäivän ja opin paljon vaikka oon matkaenskaa ajanut vuosia.

      • gh77

        yx tyyppi tuolla ylhäällä renkaita 2000 eurolla joopa joo


      • luotetavuusajo eli enska eli ensioajo
        gh77 kirjoitti:

        yx tyyppi tuolla ylhäällä renkaita 2000 eurolla joopa joo

        monella tasolla voi harrastaa, myös pikkurahalla pääsee alkuun. itse asun takahikiällä ja pääsen erämaahan suoraan takapihalta, eikä koira perään hauku ;) toista vissiin siellä ruuhkasuomessa ?
        joten paku tai kärry tarpeeton minulla siis. 3000 tonnilla saa hyvä enskan ja ajokamat 1000 € ainakin saappaat ja kypärä kannattaa ostaa parasta laatua.


    • SMMESTARI1901

      Painan n.100 kg ja oon 197 pitkä ja mulla on ktm 450 asia peli ja kamat joltain kunnon myyjältä miksei käytetytkin kamat kävin ajaa päitsin ja ei siinä todellakaan mene noin paljoa rahaa kun tuo hintti väittää

      • spedehessu

        Jaaa a itekki aikoinaa


    • monttukone

      2-tahti pyörä kannattaa ostaa jos edullisesti haluaa ajaa. ja huoltaminen helppoa ja edullisempaa kuin 4-tahti. 125-250 pyöriä saa suht edullisesti ja eihän se uusi tarvitse olla. esim 02:vm yamaha yz 250 oli itselläni ja on todella hyvä peli. n.1500e ajosaappaat 120-.......... bilteman saappaat yllättävän hyvät ja hintaa 120e polvisuojat polisport saa 60e ja shiftin panssarin n.80e kypärä kannattaa olla hyvä. n,200-600e niskatuet maksaa paljon mutta on halpa henkivakuutus,kannattaa olla. peräkärryllä pärjää ihan hyvin ja ne ei maksa kauheasti ja ei vaadi katsastusta. itse ajan tällä hetkellä ktm 300 2-tahti pyörää mutta se on aloitus pyöräksi aivan liian iso. hyvä harrastus kaikinpuolin!! suosittelen. ja tuollaisessa 2-t 250 pyörässä on n.57 hevosvoimaa. että ei ihan mopo ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe