kirjoneule ohjeita

mummulle

Oliskos teillä antaa jotain hyvää lapsen kirjoneule villapaidan ohjetta. Siis linkkiä kun en itse löydä.

17

1858

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hymyhuulet - hups

En ole kutovaa sorttia, tulin vain kysymään, että miksi sen pitää olla kirjava?

Joku oli kerennyt rekisteröimään tuon nimimerkin tällä välin, kun tuolla sitä äsken käytin ...

• mummulle

Se olisi lämmin, koska se tulee kaksinkertainen. Tekisin siis kaksivärisen jotain tähtikuvioa, ja kolmatta väriä hihansuussa ja olkavarressa ja helmassa. Siis olen tosi pettynyt tähän nettiin, ei löydy edes maksullisia kivoja ohjeita kirjoneuleeseen pojalle 7v. osaan ruotsia ja englantia eikä löydy niilläkään kielillä. Kaikki ohjeet mihin törmään on huonoja. lähinnä norjanneuleita aikuisille esin Garmn studossa on kivoja, mutten lasten.

Se lanka ei olisi pistelevää vaan bambino lankaa, se on villaa ja ohkaista, siksi kirjava olisi lämmin. värinä ajattelin luonnonvalkoista ja tummansinistä tähtimäistä kuvioo ja ne helma ja muut efektit sitten viininpunaista hieman. Kumma juttiu kun ei löydy. osaisin kyllä kuvion itse sommitella mutta en tiedä silmukkamääriä niin vaikee suunnitella näin amatöörin.
        Olen kysynyt käsityöpalstalta kerran eikä tullut muuta vastausta kuin toi garnstudio.

• kehrää
        mummulle kirjoitti:

Se olisi lämmin, koska se tulee kaksinkertainen. Tekisin siis kaksivärisen jotain tähtikuvioa, ja kolmatta väriä hihansuussa ja olkavarressa ja helmassa. Siis olen tosi pettynyt tähän nettiin, ei löydy edes maksullisia kivoja ohjeita kirjoneuleeseen pojalle 7v. osaan ruotsia ja englantia eikä löydy niilläkään kielillä. Kaikki ohjeet mihin törmään on huonoja. lähinnä norjanneuleita aikuisille esin Garmn studossa on kivoja, mutten lasten.

Se lanka ei olisi pistelevää vaan bambino lankaa, se on villaa ja ohkaista, siksi kirjava olisi lämmin. värinä ajattelin luonnonvalkoista ja tummansinistä tähtimäistä kuvioo ja ne helma ja muut efektit sitten viininpunaista hieman. Kumma juttiu kun ei löydy. osaisin kyllä kuvion itse sommitella mutta en tiedä silmukkamääriä niin vaikee suunnitella näin amatöörin.
        Olen kysynyt käsityöpalstalta kerran eikä tullut muuta vastausta kuin toi garnstudio.

google, novita.

• mummulle
        kehrää kirjoitti:

google, novita.

Vauvamalleja löytyi kivoja ei poikien ja varmaan täytyy itse suunnitella noista vauvamalleista tai perinteisesti kirjastoon vaan lainaamaan lehtiä. Ihme ettei netistä saa, tuo kirjastosta ohjeiden platraaminen lehdistä tuntuu oikeasti ihan keskiaikaiselta, nyky nettikautena.

• Hymyhuulet ...
        mummulle kirjoitti:

On toki tietysti paljon lämpimämpi moninkertaisena eri värein kudottuna. Toivottavasti löytyy. Etsisin kyllä itse kaupasta.

• laittaisin kyselyn

tuonne Askartelu ja käsityöt-osioon.

Löytyy tuolta oikealta ylhäältä A-Ö.

• mummulta

kyselly sieltä aiemmin jo. Ei mitään tulosta ja Elleissäkään ei anneta mitän neuleohjeita, siis oikeita. jotain sukkien ja kaulahuivin lapasten ja pipojen vaan tai ompeleuja. Kait se sellainen perinne kirjoneule on niin vanhanaikainen tai mallit niin suojattu ettei niitä kauniita ja kunnollisia kukaan edes suostu myymään. hämmästelen noita nettilanka kauppojakin, miten ne voi myydä lankoja kun ei ne myy oikeita ohjeita myös. en min'ä ainakaan voi tilata lankoja kuin sikaa säkissä. Hassua

• vielä ehdottaisin,
        mummulta kirjoitti:

kyselly sieltä aiemmin jo. Ei mitään tulosta ja Elleissäkään ei anneta mitän neuleohjeita, siis oikeita. jotain sukkien ja kaulahuivin lapasten ja pipojen vaan tai ompeleuja. Kait se sellainen perinne kirjoneule on niin vanhanaikainen tai mallit niin suojattu ettei niitä kauniita ja kunnollisia kukaan edes suostu myymään. hämmästelen noita nettilanka kauppojakin, miten ne voi myydä lankoja kun ei ne myy oikeita ohjeita myös. en min'ä ainakaan voi tilata lankoja kuin sikaa säkissä. Hassua

laitapa kysely 5-kymppisiin!?

Siellä on muutama ekspertti tältä alalta. :)

• omituinen
        mummulta kirjoitti:

käytäntö, eihän ilman ohjeita osta lankojakaan.
        Outoa on.

Mitähän kirjoneule on englanniksi, olisi mukava Googlata.

Nettisanakirja ei osannut neuvoa.

• Googlelle
        omituinen kirjoitti:

käytäntö, eihän ilman ohjeita osta lankojakaan.
        Outoa on.

Mitähän kirjoneule on englanniksi, olisi mukava Googlata.

Nettisanakirja ei osannut neuvoa.

sieltä tulee vaihtoehtoja valiten!!!

• mutta jospa
        Googlelle kirjoitti:

sieltä tulee vaihtoehtoja valiten!!!

englannisti löytyisi paremmin.

• mummulta
        mutta jospa kirjoitti:

englannisti löytyisi paremmin.

kirjoneuleita, paljon muita ja se on englanniksi knittings patters olen etsiskellyt.

• Atolfia

neulelehtiä melkoiset kasat. Missähän päin mummeli asustaa, voisi käydä meiltä hakemassa.

Ohjeet ovat niin pitkiä, että vähän vaikea on tähän ruveta niitä kirjoittamaan.

Niin ja pitäisihän mummelin itse etsiä lehdistä sopiva malli.

Ei taida olla netissä ohjeita. Ilmaiseksi niitä ei varmastikaan täällä anneta.

• mummulle

Maksaisin tietysti, mut kun kukaan ei myy. Kaupoissakaan ei oikein löydy ainakaan noissa tavarataloissa, kait täytyy lähteä suurenpaan kaupunkiin.tuntuu vaan tosi oudolta näin nettiaikana.kirjastoon menen selaamaan, tietysti sieltä löytyy ehkä noista vanhemmista lehdistä.tai voi olla että norjalaismalleja voi tilata norjasta, pitääpä yrittää vielä norjaksi. Ja kuinka kauan sellainen kestää kun tulee postissa sieltä saakka.

en ymmärrä miksi niitä ei voida netissä myydä niitä kunnollisia ohjeita.rahasta ei nyt ollutkaan kiinni.ja oikeastaan en tarvitse muuta ohjetta kuin sen ruutupaperikuvan ja se ei mitään kirjastossa kopioituna maksi miksi sen pitäisi maksaa netissä.

• kirjastosta

Onko juolahtanut mieleesi käydä kirjastossa?
      Kirjaston lukusalissa on neulelehtiä ja kirjakokoelmassa käsityökirjoja.

• malleja
    • löytyy

Mielikuvitusta kehiin. Esim. sanalla "neulemalleja" löytyi 1440 osumaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe