Leirikoulusta kaks kysymystä!

Bussikuski-Busdriver

Kysyisin tosta leirikoulusta, että mitä sinne saa ottaa mukaan. Esim. Kännykkä, Kamera, mp3-soitin yms.. Saako elektroniikkaa ottaa mukaan ja milloin niitä saa käyttää? Myöskin kiinnostaisi mitä siellä tehdäänn, ja millaista kokemusta on ollut. Ja millaiset huoneet ja paikat kohteessanne on ollut.

7

1691

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinmeillä

      Tällä hetkellä käyn ysiluokkaa, mutta kutosluokalla tuli oltua leirikoulussa. :p
      Luultavasti opettajanne selostaa tarkemmin mitä sinne saa ottaa mukaan ja mitä ei.
      Mp3 :sen saa aivan varmasti ottaa mukaan ja samaten myös kännykän, kamera kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan, jos sellanen löytyy. :D Kännykkää yms. saa käyttää vapaa-ajalla.
      Herätys oli aamulla klo. 8.00 ja hiljaisuus alkoi 23.00. :p
      Talvella siis oltiin siellä ja meillä oli avantouintia, jääseinä kiipeilyä, lumikenkäkävelyä, oltiin pulkkamäessä, sitten siinä oli ihan uus uimahalli vieressä missä oli kaikki poreammeet yms. niin siellä oli pari kertaa uintiopetukset ja vapaa-ajallakkin siellä oltiin. :D Sitten meillä oli jousiammuntaa. Sellasta mukavaa yhdessäoloo siis. Ja vikana iltana oli järjestetty sinne uimahallin alakertaan jonkinlainen disco.
      Ja vapaa-ajalla oli tooosi kivaa. :) Hyvät muistot jäi leirikoulusta.

    • suojakoodi

      Itse olen ollut luokkaretkellä/leirikoulussa - kummaksi sitä nyt nykyään kutsutaan - kuudennella ja yhdeksännellä luokalla. Molemmat kohteet todella mukavia, majoitus, ruokailu, vapaa-ajan toiminnat ym. kohdallaan. Tykkäsin molemmista reissuista oikein paljon :)
      .. säännöt ja matkatavarat varmasti kertoo opettaja, mutta itse saimme ainakin vapaasti käyttää kännykkää, kuunnella musiikkia jne. Tietysti museot, kiertoajelut ym. olivat asia erikseen, silloin puhelimet kiinni ja napit pois korvista. Herätys taisi olla siinä kahdeksan maissa ja hiljaisuus kymmenen ja yhdentoista välillä, siitä tosin lipsuttiin melko reilusti :D

      Mukavaa reissua! :)

    • Kamaalaaleirikoulu

      Me oltiin vitosella leirikoulussa. Se paikka oli korvessa. Meillä ei saanut "tietenkään" olla kännyköitä, kameroita tai mitään musiikkisoittimia. Vapaa- aikaa oli vain pari tuntia päivässä eikä silloin saanut lähteä pois sen mökin pihasta. Minulla oli myöskin kokoajan nälkä. Eikä omia eväitä saanut olla tietenkään mukana . Kävelimme pitkiä matkoja metsässä. Illalla oli sauna. Juuri sellaista kauheaa erottelua. Olisin halunnut "uikkarisaunan" eli pojat ja tytöt halutessaan samaan aikaan. Koska minulla ei ole niin paljoa niitä tyttökavereita. Viihdyn enemmän poikien seurassa. Opettajamme myöskin tuli tarkastamaan kaikilta että ovatko he varmasti alasti (eli kurkkasi kaikkien pyyhkeen alle). Sairasta sanon minä! Hiljaisuus oli kello 22.00 Sen jälkeen ei saanut enää mennä vessaan. Leirikoulumme oli hirveä! Kohta kuudennella on uusi leirikoulu toivon sen olevan kivempi :D Yritän olla optimistinen!

      Riippuu aivan opettajasta mitä sinne saa ottaa mukaan.

    • kokenut leireilijä

      en itse ole koskaan ollut luokan kanssa leirillä joten en osaa sanoa sitä siitä näkökulmasta :)
      olen kuitenkin kokenut leireilijä joten voin vähän neuvoa mitä pakata mukaan..
      -makuupussi/lakanat
      -vaatteet (ulko sisä, yöasu jne)
      -taskulamppu
      -pyyhe (uikkarit)
      -hygieniavälineet (shampoo hammasharja jne)
      pikkutavaraa
      känny
      kamera
      kirjoitusvälineet varmaan tarvitaan..
      tekemistä jos on tylsää: lukemista, pelikortit jne

      eiköhän noilla pärjää :) olen harrastanut tanhua koko ikäni ja joka vuosi ollaan käyty 1-2 kertaa leirillä joten voisin sanoa itseäni kokeneeksi leireilijäksi.. mutta luokan kanssa en ole koskaan ollut :/

    • Anonyymi

      Myöhässä,Mutta leirikoulussa EI saanu käyttää puhelinta,ainakin niin oli mulla : D

    • Anonyymi

      MYÖHÄSSÄ TULEE MUTTA TÄÄ ON NIILLE JOTKA TÄTÄ TIETOO TARTEE! eli siis ainakin meilä leirikoulussa sai käyttää puhelinta, mutta se riippuu ihan ohjaajasta. oli siel aika paljon muita aktiviteetteja ettei sitä puhelinta tullut kuitenkaan paljoa käytettyä sillon.

    • Anonyymi

      Nyt tulee kyllä nii myöhässä mutta saako sinne tuoda esim kaiuttimen että voi kuunnella musaa? Entä saako päättää kenen kanssa nukkuu samassa paikassa? Miten pitäis valmistautua, minkälaista tekemistä pitäis ottaa mukaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6519
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3759
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      190
      3654
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2846
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2539
    6. 292
      2307
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      112
      1518
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe