Sattuipa paikallisessa Nissan puljussa seuraavaa. Autona siis uusi Nissan primera. Oven natinoita yritettiin korjata useaan otteeseen tuloksetta. Samalla asentaja oli naarmuttanut ovimuoveja ja liannut rasvalla oviverhoiluja. Ajattelin silloin että antaa olla nuo naarmut ,ettei vähästä viitsi napista. No muutamia päiviä tuon korjaamo keikan jälkeen kesken ajon tipahti "korjatun" oven lukkopesän suojus "ulkopuolen" siis. Ajattelin että tämähän menee nyt ilman muuta takuuseen mutta liike ämpyttää vastaa ja samoin maahantuojakin. Johtuu kuulemma ulkopuolisesta tekijästä. Liikkeen mekaanikko kuulemma ei ole koskenut ulkopuolisiin osiin. Autossa ei ole mitään jälkiä murtoyrityksestä, lisäksi osa oli paikoillaan ajoon lähdössä. Liekkö joku sit hypännyt vauhdista oven kahvaan:). Mitähän muuta ois tehtävissä kuin "kuluttajavalituslautakuntaan" valittaminen.
Pitäiskö pyytää kirjallinen selvitys miksi ei mene takuuseen. Sai olla viimeinen Nissani niin paljon asia kyrpii.Samoin kuin viimeinen korjaamo kertaa kyseissä merkkikorjaamossa. Itseasiassa oli virhe viedä siihen liikkeeseen korjattavaksi, Sillä muutamia vuosia aiemminkin oli ongelmia liikkeen kanssa. Tässä välillä olin sitten ulkopaikkakunnan nissan huollon asiakkaana. Nyt ajattelin, siis mennä paikalliseen puljuun, että jospa saisivat pikkunatinat pois, ettei tartte ajaa 100 km eto vian takia. Toisin kävi ja sain roppakaupalla lisäharmia.
Nissanin takuun kattavuus peestä.
16
2711
Vastaukset
- Prime
Korjaamolla on todistustaakka, ts. sen pitää pystyä todistamaan, että vika johtui ilkivallasta, kolarista tms. "ulkoisesta" syystä. Jos se ei siihen pysty, vika menee takuuseen. Ehdotus: kerro ensin korjaamon edustajalle, että jos sopua ei synny, aiot ottaa yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvojaan. Jos tämä ei auta, ota sitten yhteyttä siihen kuluttajaneuvojaan.
- Pepe Raisiosta
... jos mainitsisit mikä paikkakunta on kyseessä. Että osaisi "varauta" oman autonsa kanssa...
- jakoon...
ei tuollaisella asiakaspalvelulla kauas pötkitä.
laita vaan rohkeesti edes paikkakunta missä tuommoista paskapalvelua on, et tietää varautua.
jos lähelle sattuu- Make
Hakemassa suojuksen tänään ja maksoin sen. Vaadin samalla, että kirjoittavat minulle selityksen miksi ei mennyt takuuseen. Lähetän ehdottomasti kuluttajavalituslautakuntaan valituskirjeen. Liikehän sijaitsee iloisessa itä-suomessa. Hyvää palvelua olen saanut mm. Kajaanissa ja Varkauden Nissan huolloissa nekin sijaitsevat Itä-suomessa. Tuo ovien natina on hermostuttavaa, täytyykin käydä kokeilememassa Varkauden poikien kykyä ongelman suhteen. Maahantuoja edustaja sanoi että jälleenmyyjä päättää asiasta et meneekö takuuseen vai ei. Eli paskasäkällä mitä mulla on niin ei onnistuis vaikka motti ois tippunut kesken kaiken.
- Pepe
Make kirjoitti:
Hakemassa suojuksen tänään ja maksoin sen. Vaadin samalla, että kirjoittavat minulle selityksen miksi ei mennyt takuuseen. Lähetän ehdottomasti kuluttajavalituslautakuntaan valituskirjeen. Liikehän sijaitsee iloisessa itä-suomessa. Hyvää palvelua olen saanut mm. Kajaanissa ja Varkauden Nissan huolloissa nekin sijaitsevat Itä-suomessa. Tuo ovien natina on hermostuttavaa, täytyykin käydä kokeilememassa Varkauden poikien kykyä ongelman suhteen. Maahantuoja edustaja sanoi että jälleenmyyjä päättää asiasta et meneekö takuuseen vai ei. Eli paskasäkällä mitä mulla on niin ei onnistuis vaikka motti ois tippunut kesken kaiken.
..jälleenmyyjä päättää!
Jopas oli vastaus, kyllä siitä joku muu päättää kuin jälleenmyyjä! Eihän sen tarttisi korjata silloin mitään, esimerkiksi oven putoaminen kesken ajomatkan kuuluu auton ominaisuuksiin... - Make
Make kirjoitti:
Pysyä tää uuskaan suojaan varmaan pitkään paikalla, sillä kevyesti kun sitä nitkuttaa ees taas niin klapia tuntuu olevan 1-2 mm. Muissa ovissa on suojat tiukasti kiinni. No joka tapuksessa nyt on valitus kirjelmä tehtyä ja huomenna postiin. Eivät näköjään välitä maahantuojallakaan pätkääkään asiakas-tyytyväisyydestä. Piirimyyjää luultavasti kenkuttaa sekin, että olen ostanut 3 edellistä autoa jo muualta:). Syy moiseeen huolloissa tapahtuneet selkkaukset, lisäksi välirahoissa on ollut huimia eroja paikallisen ja ulkokunnan liikkeitten välillä.
- NPT
Terve
Mulla natisee samalla lailla kuljettajan puoleinen ovi.
Ottaa välillä todella päähän.
Autolla ajettu hieman vajaa 8tkm.
Natina alkoi miltei heti kun sain auton.
En ole jaksanut körötellä huoltoon tuon vuoksi,
mutta ajattelin mainita siitä 15tkm huollon yhteydessä.
Taitaa olla ilmeisesti turhaa kun eivät sinunkaan ovea kuntoon saaneet. - jakke
tämä korjaamoiden kusetus näkyy jostain sýystä olevan yleistä siellä etelässä.
meikäläinen on täällä pohjois-savossa ollut aina täysin tyytyväinen palveluun. Onpa jopa tilanneet takuuseen osia ihan puhelin keskustelun perusteella (ettei tarvitse ajaa turhaan 50 km huoltoon) kerrankin kävi, että osaa ei olisi tarvinnut vaihtaa, vaan osassa pelkkä kosketinvika, joka hoidettiin yhtä pinniä vääntämällä. No liike otti tilatun osan hyllyynsä ja totesivat, että kyllähän näitä aina silloin tällöin myyntiin menee...- tekna trav 1.8
tallä pohjois pohjanmaalla ei ole vastaavia tai muitakaan ongelmia vielä tullut vastaan, hyvää palvelua olen saanut niin ylivieskasta kuin oulustakin, jotenkin tuntuu että ne "perinteiset" auton myyjät kuin ongelmat huollon puolellakin löytyy sieltä eteläsuomesta.
lukekaa vaikka viimeisimmän tuulilasin "ei näin"
kirjoitus yleisön osastolla, siinä oli tosin muitakin merkkejä mainittu kuin nissan, mut kuvan se antoi...
- just joo takuu ?
moron.olen tästä aikaisemmin joskus kirjoitellut. minulla on ollut 4 primeraa ja nyt loppuu se leikki. auton laatu huononee koko ajan,lisäksi takuu asioista joutuu "hyppäämään pöydälle"ennenkuin asia yleensä selviään.yrittävät aina joka kerta jotain.kyllä AUTOKESKUKSEN toiminta on mennyt nykypäivänä saatana ihan perseelleen.auton merkki vaihtuu sen sanon minä !!
- Volvo Puranen
Moro jos merkkiä haluat vaihtaa minulla olisi yksi ´tiedossa hyvä ja varma peli kestää isältä pojalle.Jos haluat niin voin ilmoittaa.Tere.Huumoria vain pistin.
- qwe
Volvo Puranen kirjoitti:
Moro jos merkkiä haluat vaihtaa minulla olisi yksi ´tiedossa hyvä ja varma peli kestää isältä pojalle.Jos haluat niin voin ilmoittaa.Tere.Huumoria vain pistin.
Olin vaihtamassa autoa, ihan paskasta fordista volvoon... tarjoukset oli jo saatu ainostaan mamman hyväksyntä puuttui, uusi farkku volvo kaikilla herkuilla. Olivat tarjouksessa kun korimalli vaihtuu pian.
Sattuipa IL- tai IS- lehti käteen ja eniten saksan teille levinneet autot tilasto...
Enpä ostanut volvoa.
Löysin alle 15tkm ajetun uudehkon primeran, enkä jää saksalaisen moottoritien varteen...HAH... - Volvo Puranen
qwe kirjoitti:
Olin vaihtamassa autoa, ihan paskasta fordista volvoon... tarjoukset oli jo saatu ainostaan mamman hyväksyntä puuttui, uusi farkku volvo kaikilla herkuilla. Olivat tarjouksessa kun korimalli vaihtuu pian.
Sattuipa IL- tai IS- lehti käteen ja eniten saksan teille levinneet autot tilasto...
Enpä ostanut volvoa.
Löysin alle 15tkm ajetun uudehkon primeran, enkä jää saksalaisen moottoritien varteen...HAH...Moro minulla on vain vanha Volvo 96 mallinen 850 kartano mallinen 2.5l bensakoneella.En ole jäänyt kertaakaan tien viereen ja aika hyvä ajettava etuvetoiseksi.Näkkyypä sinunkin merkissä jotain vikaa olevan ,päätellen mitä tällä palstalla kysellään,Toiseksi pyytivät minulta apua ylhäällä on tekstiä lehti asiassa.Kaikki Volvomiehet ei ole täynä itseään ja toivotaan että Nissanmiehet on kanssa joviaalia.Hyvää syksyn jatkoa.kirjoitteli Reijo "volvo" Puranen kun minä niistä nimimerkeistä en välitä kun vastaan aina sanomisistani.
- Tekna
elikkäs:
Kattopalkki tehtaan jäljiltä liian kireällä ja katossa lommo. Korjattiin takuuseen. Korjauksen ajaksi auto käyttöön.
Vasemman puolen renkaassa yksi kuvio revennyt koko kehän matkalta. Takuuna takaisin tehtaalle ja tilalle uudet eturenkaat. Renkailla ajettu silloin noin 20 000km.
Kone sammahteli aika ajoin. Korjattiin takuuseen
tietokone uudelleen ohjelmoimalla.
Pissapojan korkki hävisi. Huollon yhteydessä uusi tilalle.
Viallisen peräkärryn pistokkeen takia kärähti sulake. Pikahuollossa vaihtoivat tilalle uuden ja
homma hoitui tunnin sisällä soitosta.
Auton verhoilun "kosmeettinen" vika, Takuukorjaus.
Että silleen... - Make
Päätin käydä sitten näyttämässä autoa Varkauden nissan huollossa. Kannatti ajaa 125 km länteen:)hiukan pienempään kaupunkiin. Tässä välin oli jo ehtinyt tippua se uusikin suojus, mitä en saanut paikallisesta puljusta takuuseen. Varkaudessa huoltopäällikkö kysyi kuittia siitä ensimmäisestä suojamuovista. Kuitin näytettyäni hän ohjasi kassalle, josta maksettiin rahat heti ilman mukinoita näppiin. Toinen suojamuovi laitettiin liimalla kiinni. Homma oli hänen mielestään selvä, eli kun nostaa kahvasta niin samalla muovisuojus nousee hiukan irti ja eiku monttuun ajo niin se siinä. Samalla pojat saivat oven natinat kuriin. Ei voi kun ihmetellä miten paljon on eroa palvelussa ja ammattitaidossa kahen eri huollon välillä.
- Make
Unohtu tuossa äskeisessä viestissä vielä mainita se, että sain sijaisauton käyttööni korjaamokäynnin ajaksi. Lisäksi auto oli pesty. Eli kannattaa katsoa tarkkaan, minne vie auton huoltoon, ettei joudu samanlaiseen rumbaan kuin minä aiemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282823Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652633Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151704Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281428- 1021417
- 1051399
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241197Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141093Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591005