vaaka äidit,millaisia ongelmia kasvataa kalat lasta

vaakaÄiti

Vaakaäippällä on 5kk:n ikäinen kalat tyttö. Kertokaas muut vaa'at ja kalat millaisia vanhempi-kokemuksia on kaloilla ja vaaoilla?

Kun jostain luin, ettei K & V tule toimeen ollenkaan edes parisuhteessa. Niin miten äiti lapsi suhde toimii? Mitä ongelmia teininä tai koulua aloittaessa, mitä kriisejä? Onko hyviä oppimaan?

Tahtoisin molemmilta osapuolilta mielipiteet ja kokemukset kuulla?

-Kiitos!

8

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalalapsi

      Heip

      itse olen kalat, äitini vaaka, ja välit on aina olleet mitä parhaimmat. Ongelmiltakin vältytty, ja äiti aina ollut paras ystävä ja luottohenkilö, jota arvostan eniten maailmassa =)

    • ajattelen

      Mielestäni kalalla ja vaa´alla on ikään kuin sanaton, syvällinen ymmärrys toisiaan kohtaa.

      Kalalapsi saa ymmärtää vaa´an taholta, että ongelmat mitä tulee, on tarkoitettu voitettavaksi. Niitä surraan ja itketään, mutta rypemään ei tartte alkaa loppuiäksi, vaan jatketaan taas yhtä kokemusta rikkaampana (kolhittunakin). Vaaka on herkkä eläytymään kalan ajatusmaailmaan ja kokee iskut yhtä voimakkaina kuin kokija itse.

      Kalat ovat mielestäni hyvin yleislahjakkaita, mutta tärkeä heille on löytyä joku taiteenlaji jolla purkaa sisäistä herkkyyttä ja inspiroida muita lahjakkuuden piirteitä.

      • vaakaÄiti

        Kiitos! Wau,kylläpä kuullosti hienolta jos tuo tuleman pitää. Kyl mä luulen, ettei ristiriidoitta selvitä. Mutta tuo kuullostaa lohdulliselta.

        Voi kun tulisi oikein sellaisilta henkilöiltä kommetteja, jotka elää parasta aikaa vaaka-kalat äiti-lapsi tilassa.

        vaaka nouseva skorppari äiti


      • clariza
        vaakaÄiti kirjoitti:

        Kiitos! Wau,kylläpä kuullosti hienolta jos tuo tuleman pitää. Kyl mä luulen, ettei ristiriidoitta selvitä. Mutta tuo kuullostaa lohdulliselta.

        Voi kun tulisi oikein sellaisilta henkilöiltä kommetteja, jotka elää parasta aikaa vaaka-kalat äiti-lapsi tilassa.

        vaaka nouseva skorppari äiti

        moi vaan VaakaÄiti :) ite en oo kumpikaan, kalat enkä vaaka, vaan rapu, mutta noista kaloista voisin kertoo jotain, mitä oon kokenu oman äidin kans sekä kavereiden ja lukenu kirjoista.. kalat on siis tosi herkkiä sieluja, mutta toisaalta taas tosi vahvoja sisimmässään niin kun joku siihen suuntaa jo aikasemmin vihjaskin. kaloilla on yleensä aika huono itsetunto, mutta siitä huolimatta ne ei yritä nostaa sitä alistamalla muita vaan paremminkin yrittää kohottaa muiden huonoo itsetuntoo. kalojen kans on tosi helppo keskustella. niillä on tosi hyvä ihmistuntemus ja ne osaa lukee ihmisten tunnetiloja pelottavan hyvin. kalat ymmärtää että ihmiset on erilaisia eikä niistä yleensä ikinä tuu mitään syrjijiä tai kiusaajia tai vastaavaa.. niin hyvin ne ymmärtää ihmisiä. niillä voi joskus olla vähän vaikeuksia sanoo ei, mutta kyllä ne senkin taidon osaa. kalat voi joskus loukkaantua aika helposti jos niille tiuskii tai ei ymmärrä niiden omaperäsiä taipumuksia tehdä joku tietty asia tietyllä tavalla ilman sen kummempia selityksiä. mun kalat-äidillä on vaaka-sisko ja ne on tullu aina toimeen keskenään tosi hyvin. sama huumorintaju ja yhtä herkkiä molemmat. vaaka vaan ei ehkä ihan yhtä helposti näytä aina tunteitaan, mutta ainakaan kaloille se ei tunnu olevan mikään ongelma. ylipäätään kalat ja vaaka on aika samanlaisia. molemmat ootte herkkiä, hyvähuumorintajusia, vapaamielisiä, ymmärtäväisiä, huolehtivaisia.. kyllä varmasti kaikki sujuu teillä hyvin, ainakin horoskooppimerkin puolesta :) kaikkee hyvää teille!!


      • VaakaÄiti
        clariza kirjoitti:

        moi vaan VaakaÄiti :) ite en oo kumpikaan, kalat enkä vaaka, vaan rapu, mutta noista kaloista voisin kertoo jotain, mitä oon kokenu oman äidin kans sekä kavereiden ja lukenu kirjoista.. kalat on siis tosi herkkiä sieluja, mutta toisaalta taas tosi vahvoja sisimmässään niin kun joku siihen suuntaa jo aikasemmin vihjaskin. kaloilla on yleensä aika huono itsetunto, mutta siitä huolimatta ne ei yritä nostaa sitä alistamalla muita vaan paremminkin yrittää kohottaa muiden huonoo itsetuntoo. kalojen kans on tosi helppo keskustella. niillä on tosi hyvä ihmistuntemus ja ne osaa lukee ihmisten tunnetiloja pelottavan hyvin. kalat ymmärtää että ihmiset on erilaisia eikä niistä yleensä ikinä tuu mitään syrjijiä tai kiusaajia tai vastaavaa.. niin hyvin ne ymmärtää ihmisiä. niillä voi joskus olla vähän vaikeuksia sanoo ei, mutta kyllä ne senkin taidon osaa. kalat voi joskus loukkaantua aika helposti jos niille tiuskii tai ei ymmärrä niiden omaperäsiä taipumuksia tehdä joku tietty asia tietyllä tavalla ilman sen kummempia selityksiä. mun kalat-äidillä on vaaka-sisko ja ne on tullu aina toimeen keskenään tosi hyvin. sama huumorintaju ja yhtä herkkiä molemmat. vaaka vaan ei ehkä ihan yhtä helposti näytä aina tunteitaan, mutta ainakaan kaloille se ei tunnu olevan mikään ongelma. ylipäätään kalat ja vaaka on aika samanlaisia. molemmat ootte herkkiä, hyvähuumorintajusia, vapaamielisiä, ymmärtäväisiä, huolehtivaisia.. kyllä varmasti kaikki sujuu teillä hyvin, ainakin horoskooppimerkin puolesta :) kaikkee hyvää teille!!

        Kiitos tussa tekstissä oli selvästi pitkältä aikaväliltä näkemystä! Kaunis kiitos voit laittaa lisääkin jos on jotain miten ristiriidoista selvitään ja miten aistia toista..

        Tosin se on vaikeaa siihen vaikuttaa niin moni muukin asia ja ehkä pitäisi olla perusteellinen horoskooppikartta jos henkilö lähtee analysoimaan. Taitaa sitten mennä jo hiustenhalkomiseksi..

        Jotenkin on vaan sellanen tunne, että haluis tuntea jo ennakkoon tuota pientä ihmistä ja lukea niitä käyttäytymisen merkkejä kaikkea.

        Siksi epätoivoissani haen horoskoopista vastausta, vaikka olen muuten skeptinen ihminen kaiken suhteen. Mut jotain perää näkemyksien ja kokemuksien, kuulopuheiden kautta on tullut, että uskon jonkin verran horoskooppiin ja siihen päämerkkiin koska olen melko tyypillinen vaaka tosin nousumerkkini on skorppiooni ja kuu kaksosissa..
        Että kyllä näissä kait jotain perää on!

        Kiitos kun jaksoit kommentoida! Hyvää jatkoa!
        saat toki kirjotella toistekin! NiuVaa'lle


    • kalaN

      Minulla ei ole vaakaäitiä, mutta vaakaveli ja vaakamies yms. sekalaisia vaakaystäviä vaikka kuinka.

      Kalat ja vaaka tulevat juttuun oikein todella hyvin, tosin vaaka ei ole niin 'syvällinen' kuin kalat, tunneherkkä kylläkin. Ristiriitoja voi tulla juuri tuosta kalojen käsittämättömästä, sisäisestä myllerryksestä, jota kala ei aina itsekään ymmärrä. Muuten kaloilla ja vaaoilla on hyvinkin samanlaiset ajatusmaailmat, huumorintaju ja harrastukset.

      Vaaka toimii kuin kone (onkin eläiradan ainut kone :) ja kalat kuin kalaparvi meressä; vaikka niitä on tuhansia, ne eivät koskaan törmää toisiinsa, tosin muuttavat myös suuntaa yhtä tehokkaasti :)

      • vai silleen

        Niin tunneherkkiä sillainko, että pillahtaa itkuun herkästikin?
        Meitsi on ainakin herkkä liikuttumaan haluaisin katkaiseta sellasen herkkyys piuhan päästäni haluaisin olla kovaluontoisempi ihminen.. =)

        -vaakaäiti


      • kalaN
        vai silleen kirjoitti:

        Niin tunneherkkiä sillainko, että pillahtaa itkuun herkästikin?
        Meitsi on ainakin herkkä liikuttumaan haluaisin katkaiseta sellasen herkkyys piuhan päästäni haluaisin olla kovaluontoisempi ihminen.. =)

        -vaakaäiti

        niin, että aavistaa toisen ajatukset, on ns. empaattinen ihminen :)

        vaaka on joutunut elämään niin diplomaattista elämää syystä jos toisestankin, että on oppinut vaistoamaan vähän liiankin hyvin toisten ihmisten tunnetilat. vaa'an tehtävä onkin oppia elämään ennen kaikkea omaa elämäänsä ja tehtävä omat ratkaisunsa.

        ole sinä vaan itkuherkkä. parempi päästää ulos vaan kaikki kuin pitää tiukasti sisällään. ei 'kovaluontoisista' kukaan pidä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      257
      2897
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      383
      1864
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      68
      1799
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1559
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      114
      1315
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      282
      1085
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      988
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      962
    9. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      101
      851
    10. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      845
    Aihe