Tuleeko uni paremmin jonkun tietyn rutiinin myötä? Esim. villasukat jalassa tai että herätyskello on herättämässä ja kahvi on valmiina suodattimessa.
Vastaukset 29
- Anskuliini
joskus nukuttaa, joskus taas ei.
Yleensä nukuttaa ja paljon.
Hyvää yötä, nyt nukuttaa. - teillä..
noin ylellistä, mites oot pääsyyt tuohon asemaan?
Onko sukulaissuhteilla ollut asiaan ratkaiseva merkitys. - täti puskasta
vaan katselen telkkaria sängys, on hyvä unilääke.
Aamulla napsautan vaan päälle kahvinkeittimen, sitten kun herään yleensä kyllä aikaisin.
Voin viel torkkuilla kahvin jälkeen kun ei tarvitse minnekkään lähteä. :) - Heikunkeikku
...rutiineja on asiassa, kuin asiassa. Hyvä niin, kenelle se sitten sopii.
Minä inhoan rutiineja ja yritän kaikin konstein niitä vältellä. Tuntuisi tylsältä tehdä jotakin aina samalla tavalla.
Nukkumaan menen hyvin myöhään. En katsele kelloa enkä mene sen takia nukkumaan, että se on niin ja niin paljon. Menen nukkumaan silloin, kun on väsy.
Tilanne olisi tietysti erilainen jos olisi pakko herätä aikaisin, ehkä se sisäinen kello sitten kiepsahtaisi siihen, että tulisi väsy aikaisemmin.
En laita kelloa herättämään. Joskus kun on PAKKO laitta herätys, nukun huonosti, kun alitajuisesti odottelen, että koskas se kello soittaa.
Oon (valitettavasti, ehkä) vähä semmonen huoleton "pellossa" eläjä. Inspiraatioiden orjatar :)
Villasukkia en käytä öisin, mutta sitävastoin tipsuttelen keskellä kesää paksuilla pässinpökkimillä sukilla pihassa, kotona ja saaressa. (ystävät naureskelevat). - Mandi55
Integranttina ihmisenä tunnen kontinentaalin fiilingin ja valmistaudun unimaan, ilman villasukkia. Ennen kuin mötkähdän pitkälleni jenkkisänkyyni juon kupillisen yrttiteetä korvatakseni päivittäisen flavonoidien tarpeen, koska en ole vegetaristi ; )
- sanoo_suttura*
ryömit tosi paksun untuvapeiton alle kestämään yösi muhkuraisella patjalla. Heräämään jäätävään kylmyyteen jonka korvaa aamulla tarjoiltu kuuma kahvi ja ikkunan edessä avautuva ihana maailma! :)
- sanoo_suttura*
kertoa, mutta laitan aina illalla kaksi herätyskelloa soimaan. Toisen varttia vaille kuusi ja toinen soi kuudelta. Siltikin herään kello seitsemän! Joka ikinen aamu, jos ei ole pakko ehtiä jonnekin aikaisemmin.
Ja lukea ennen nukahtamista on pakko vaikka menisin nukkumaan viideltä.
Puhtaat rahisevat vuodevaatteet ovat must viikonloppuna, mutta viikolla rakastan elämäntuoksuisia, pehmeitä lakanoita. Nuuskin niitä joskus ihan huvikseni aamulla ennen ylösnousemistani. :)- epatto
Kaksi herätyskelloa, joista toinen olohuoneessa, enkä siltikään herää. Pystyn sulkemaan herätyskellon unissani. Olohuoneen kello häiritsee aikansa, mutta lopettaa sitten ja uni jatkuu.
Ei koskaan sukkia, mutta sängyn jalkopäässä kaksi tyynyä. Jokainen taaplaa tyylillään. - Heikunkeikku
....mutta suo minun silti nauraa :)
Hauska kirjoitus.
Tuli mieleen eräs tapaus kauan kauan sitten. Vanhin poikani on presiis samanlainen, kuin minä, että vajoaa lähes koomaan nukahdettuaan.
Oli erittäin, erittäin vaikeaa saada häntä hereille, kun piti nousta kouluun. Voisin sanoa, että lähes mahdotonta.
Onneksi olin aamuisin kotona häntä herättämässä, muuten olisi ollut todella ongelmallista.
Kerran, en muista miksi, lähdin mieheni kanssa jonnekin ja poikani jäi kotiin (oli jotain 13v.). Seuraavana päivänä piti mennä kouluun ja pohdimme, että miten ihmeessä hän herää. Noh, otin ison kattilan ja laitoin sinne haarukoita ja veitsiä ja sitten sellaisen vanhanaikaisen herätyskellon, jossa "kellot" kellon päällä. Se soi T O D E L L A kovaa ja kun se laittoi kattilaan kaikkinen veitsineen, niin se soi lähes KAMMOTTAVAN KOVAA.
Ei siinä vielä kaikki (tunsinhan poikani, jolla äitinsä geenit), laitoin toisenkin kellon ylösalaisin olevan kattilan päälle. Ja heh, heh, vielä kolmas "varakello", jonka ääni oli aika piipittävän pieni. Kellot laitoin herättämään minuutin välein.
Varmuuden vuoksi sanoin äidilleni, että jos hän viitsisi vielä varmistaa soittamalla puhelimella, että poikani varmasti herää.
Mikä oli lopputulos.
Arvaa?
Noh, hän EI ollut herännyt. Hän vastasi loppujen lopuksi puhelimeen, noin tunnin kuluttua, kun äitini epätoivon vimmalla oli koko ajan yrittänyt soittaa hänelle.
Voi voi.
Sun päiväs menis varmaan pilalle, ellei sun kellos soisi varttia vaille kuusi ja kuudelta :)
Elämäntuoksut ovat ihania :) - sanoo_suttura*
epatto kirjoitti:
Kaksi herätyskelloa, joista toinen olohuoneessa, enkä siltikään herää. Pystyn sulkemaan herätyskellon unissani. Olohuoneen kello häiritsee aikansa, mutta lopettaa sitten ja uni jatkuu.
Ei koskaan sukkia, mutta sängyn jalkopäässä kaksi tyynyä. Jokainen taaplaa tyylillään.Onneksi minua ei enää herätä pikkuvauvan vaativa nälänhuuto tai päiväkodin kello. Eikä koulukaan enää velvoita mihinkään.
Ei edes se tavallinen 8-4 rytmi. Saan elää oman biologisen kelloni mukaan. Kunhan teen hommani. :) - kyllähän
Heikunkeikku kirjoitti:
....mutta suo minun silti nauraa :)
Hauska kirjoitus.
Tuli mieleen eräs tapaus kauan kauan sitten. Vanhin poikani on presiis samanlainen, kuin minä, että vajoaa lähes koomaan nukahdettuaan.
Oli erittäin, erittäin vaikeaa saada häntä hereille, kun piti nousta kouluun. Voisin sanoa, että lähes mahdotonta.
Onneksi olin aamuisin kotona häntä herättämässä, muuten olisi ollut todella ongelmallista.
Kerran, en muista miksi, lähdin mieheni kanssa jonnekin ja poikani jäi kotiin (oli jotain 13v.). Seuraavana päivänä piti mennä kouluun ja pohdimme, että miten ihmeessä hän herää. Noh, otin ison kattilan ja laitoin sinne haarukoita ja veitsiä ja sitten sellaisen vanhanaikaisen herätyskellon, jossa "kellot" kellon päällä. Se soi T O D E L L A kovaa ja kun se laittoi kattilaan kaikkinen veitsineen, niin se soi lähes KAMMOTTAVAN KOVAA.
Ei siinä vielä kaikki (tunsinhan poikani, jolla äitinsä geenit), laitoin toisenkin kellon ylösalaisin olevan kattilan päälle. Ja heh, heh, vielä kolmas "varakello", jonka ääni oli aika piipittävän pieni. Kellot laitoin herättämään minuutin välein.
Varmuuden vuoksi sanoin äidilleni, että jos hän viitsisi vielä varmistaa soittamalla puhelimella, että poikani varmasti herää.
Mikä oli lopputulos.
Arvaa?
Noh, hän EI ollut herännyt. Hän vastasi loppujen lopuksi puhelimeen, noin tunnin kuluttua, kun äitini epätoivon vimmalla oli koko ajan yrittänyt soittaa hänelle.
Voi voi.
Sun päiväs menis varmaan pilalle, ellei sun kellos soisi varttia vaille kuusi ja kuudelta :)
Elämäntuoksut ovat ihania :)tuollaisista unen lahjoista on myös konkreetista hyötyä.
Itse kun olin intissä, ja olimme sotaharjoituksissa alokkaina, nukuimme teltassa,... ja niin joku pässi oli kuulemma huutanut unissa hälytystä.
Vain kaksi jäi telttaan nukkumaan, minä ja yks alikessu.. Ei mennyt meillä kahdelta yöunet, vaan olimme pirteitä aamulla tosi toimiin. Kun ei oltu puoliyötä kukkimassa tyhjässä metsässä..
Niin kyllähän muut rutisi tietenkin jälkeenpäin, ku mulla on niin hyvät hermot nukkuessa.. - sanoo_suttura*
kyllähän kirjoitti:
tuollaisista unen lahjoista on myös konkreetista hyötyä.
Itse kun olin intissä, ja olimme sotaharjoituksissa alokkaina, nukuimme teltassa,... ja niin joku pässi oli kuulemma huutanut unissa hälytystä.
Vain kaksi jäi telttaan nukkumaan, minä ja yks alikessu.. Ei mennyt meillä kahdelta yöunet, vaan olimme pirteitä aamulla tosi toimiin. Kun ei oltu puoliyötä kukkimassa tyhjässä metsässä..
Niin kyllähän muut rutisi tietenkin jälkeenpäin, ku mulla on niin hyvät hermot nukkuessa..on luojan siunaus. Sitä toivon kenraaleille ja sotaherroillekin.
- Heikunkeikku
kyllähän kirjoitti:
Niin kyllähän muut rutisi tietenkin jälkeenpäin, ku mulla on niin hyvät hermot nukkuessa.....ehdottomasti oikeassa. Minä (kuten lapsenikin) tarvitsen hyvin vähän unta (n.5-6 tuntia), mutta kun nukun, niin nukun kertakaikkisesti, kuin olisin rätti.
Jos minut jollain ilveellä saadaan hereille kesken unia, en hetkeen saa mitään itsestäni liikkumaan.
Siis kädet, jalat ym. ovat tosiaan NIIN rennossa olotilassa, että täytyy oikein keskittyä, että saan niihin jotakin "virtaa".
Hyvin hassuja ja hauskoja tilanteita tästä nukkumisesta voisin kertoa, vaan en ala muita niillä rasittamaan.
MUTTA kummallisinta on se, että tästä mun kooma-nukkumisesta huolimatta, oman vauvan epätasainen hengitys on saanut mut heräämään, kun oon säikähtänyt, että tukehtuu.
Aviomies olisi voinut huutaa vietävänmoiset Tarzan-huudot mun korvaani ja minä olisin nukkunut tyytyväisenä kuulematta mitään ja lapset, kun ovat pikkariikkisenkin äännähtäneet, olen pompannut ylös, kuin sotamies.
Minä ja muut ovat tosiaan ihmetelleet tätä. - Intti kauan sitten
kyllähän kirjoitti:
Niin kyllähän muut rutisi tietenkin jälkeenpäin, ku mulla on niin hyvät hermot nukkuessa..Tässä sitä kukutaan puolilta öin, eikä ole aikomustakaan lähteä kokeilemaan nukkumista.
Intissä ei tarvinnut olla kuin viiden minuutin paussi, niin koko komppania oli unten mailla.
Inttiä en kaipaa yhtään, mutta muistan hyvällä sitä siellä nukkumaani aikaa.
- RosaLiiin
...vain villasukat jalassa.
Rutiineihin kuuluu myös etsiä niitä sukkia joka aamu pitkin sänkyä. Ovat hyvin levottomia sukkia nämä unisukkani. - mejuu
Villasukat ilman muuta jalkaan niin unikin on niin lämpöistä :)
pitää kyllä katsoa ennen nukkumaanmenoa.Villasukatkin löytyy kyllä silloin tällöin..:)
- ovat jalassa
ihan sen takia että muuten heräisin jatkuvasti koviin suonenvetokramppeihin. Koettu riittävän monta kertaa.
- Pirre*
jalkojani ja koko kroppaa, silloin laitan sukat jalkoihin, ja lämpimän yöpuvun, - jotka sitten heitän yöllä pois, - jalkani ovat tulessa..:)
..ellen ole liian väsynyt ja tressaantunut, nukun hyvin. - pikkuhousut
joskus :)
Rutiinia on, kun heitän vaatteet pois nukkumaan mennessäni. Kerran kokeilin minkä vaikutuksen ne sukat tekisi ja sain oikeita painajaisia. Se oli ensimmäinen ja viimein kokeiluni. Parhaat unet tulee ilman mitään virityksiä.
- zartzuela
Oikein kivaa että jokainen on löytänyt sen itselleen sopivan ainoan oikean rutiinin, sukilla tai ilman. Pääasia että uni tulee ja on tuttua ja turvallista.
Minä nukun pujamassa, mutta en käytä sukkia. Jalkoja joskus ns:ti suonii kovastikin. Auttaisivatko siihen sukat. Olen käyttänyt noita magnesium valmisteita ja ne taitavat auttaa jonkun verran, unohtuvat vain välillä käyttämättä. - w-g
"yömyssyä", eikä villasukkia, ei.
Täkki silti läpi vuoden, ei toki mikään hehtaarisellainen.- zartzsuela
uneen itsensä ja ilman sukkia. Paljain varpain siis, onko edes punaista lakkaa varpaan kynsissä. Täkki tietenkin on ehdoton, paitsi mökillä joskus helteellä:)
No varmaan kuitenkin teetä tai kuumaa maitoa tietenkin? - zartzuela
ei ole hehtaari sellainen, mutta mahtuu kuitenkin kaksikin jos.....;)
"Oman kullan silmät sinisen on harmaat ne on mun mielessäni aina, joka sunnuntaki väliin viikollaki, aina kun vai silmäni kiinni painan." - w-g
zartzsuela kirjoitti:
uneen itsensä ja ilman sukkia. Paljain varpain siis, onko edes punaista lakkaa varpaan kynsissä. Täkki tietenkin on ehdoton, paitsi mökillä joskus helteellä:)
No varmaan kuitenkin teetä tai kuumaa maitoa tietenkin?välillä lakataan lakkaamasta.
Ei teetä eikä maitoa minulle, no thank you!
Eipä hellinyt helle, paljon paistanut päiväkään tänä kesänä.
Täkki päässä sai yönsä nukkua. ;) - zartzuela
w-g kirjoitti:
välillä lakataan lakkaamasta.
Täkki päässä sai yönsä nukkua. ;)Tuuli niin kylmästi pohjoisesta suurimman osan lomaa, että täkkipeittoa tarvittiin aivan joka yö ja tosi tarpeessa.
- zartzuela
w-g kirjoitti:
välillä lakataan lakkaamasta.
Täkki päässä sai yönsä nukkua. ;)Nykyttaa niin per...eesti että ei mikää pidättele unentulemista. Hyvää yötä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1651290- 881184
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051080- 66899
- 58658
- 52563
- 32548
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?79509No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29484- 45477