Pinktoe

millainen on?

Olisin kiinnostunut ottamaan itselleni pinktoen, osaisko joku kertoa mulle minkämoinen sellainen on lemmikkinä?

6

937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelliseen

      minulla ollut jo chilentarantula jonka terraarioon ajattelin pinktoen sijoittaa, mutta mitä muutoksia minun kannattaisi tehdä pesään. Vanha terraario on päältä avattava ja joku suositteli sivusta avattavaa koska tämä ötökkä viihtyy kuulemma korkealla ja tekee pesänsäkin ylös elikkä joku iso oksa sinne kannattaa varmaan myös hankkia? pitääkö nää tiedot ihan paikkansa?

      • Pinktoe

        Itselläni oli pinktoe muutama vuosi sitten. Se kutoi pesäkseen sukanmallisen verkon, jossa oli sitten kuukausi kaupalla. Se metsästi ainoastaan pimeällä ja sitä näkyi hyvin harvoin verkkonsa ulkopuolella. Ruoaksi sille ei juurikaan kelvannut kuin sirkat ts. nopeasti liikkuva ravinto, joihin se kiinnitti huomionsa.

        Kannattaa miettiä korkeaa terraariota. Se sitten kutoo verkkonsa kanteen kiinni, joten päältä sitä ei sitten saa helposti avattua - muuten se karkaa.


      • kysymyksiä
        Pinktoe kirjoitti:

        Itselläni oli pinktoe muutama vuosi sitten. Se kutoi pesäkseen sukanmallisen verkon, jossa oli sitten kuukausi kaupalla. Se metsästi ainoastaan pimeällä ja sitä näkyi hyvin harvoin verkkonsa ulkopuolella. Ruoaksi sille ei juurikaan kelvannut kuin sirkat ts. nopeasti liikkuva ravinto, joihin se kiinnitti huomionsa.

        Kannattaa miettiä korkeaa terraariota. Se sitten kutoo verkkonsa kanteen kiinni, joten päältä sitä ei sitten saa helposti avattua - muuten se karkaa.

        entäs pitääkö se sukkapesä ottaa pois välillä ja mites se sitten tapahtuu kun ötökkä niin harvoin suostuu tulemaan ulos sieltä?


      • Raato....
        kysymyksiä kirjoitti:

        entäs pitääkö se sukkapesä ottaa pois välillä ja mites se sitten tapahtuu kun ötökkä niin harvoin suostuu tulemaan ulos sieltä?

        Mulla on kyseinen hämppy. Ja se on mun "silmäterä". Ainoa jonka voi ottaa milloin vain käteen, pelkäämäti että se stressaantuu turhaan, on siis todella rauhallinen elukka. Ja mua ihmetyttää että monet kirjoittavat avicularian olevan aina piilossa. Mun elukka on aina taas esillä. Juuri tälläkin hetkellä se köllöttää tuossa lasissa.
        Jos on kyse metallicasta, en voi kuin lämpimästi suositella.
        Terra:
        Se on puuhämppy, joten se kiipeilee ja pyrkii ylöspäin aina. Se tekee pesänsäkin ylös, välillä voi terrassa olla jopa 4 eri pesää. Mulla se tekee joka nahanluontiin aina uuden pesän. Hauskinta on, ettei se sitten edes välttämättä vaiha sitä nahkaa siellä pesässä. Ja sisustus kannattaa myös miettii niin, että sillä on mahollisuus "tiputtautua". Tarkotan sillä lähinnä nahanluonnin yhteydessä tilaa ympärillä (alapuolella). Nimittäin mulla se useimmiten tekee juuri niin, että se "liimaa" jokusen raajan johkin kiinni ja sitten "tiputtautuu" ulos vanhasta nahasta. Tosin, kyllä ne itse osaavat aina valita oikean paikan siihenkin tarkoitukseen. Yleisesti ottaen, ei kannata tunkee terraa liian täyteen, silloin se pääsee käsiksi ja löytää myös saaliseläimet helpommin. Ei siis kannata tehä sirkoille sun muille piilopaikkoi. U know...
        Ruoka:
        Kannattaa totutella se jo pienestä syömään monipuolisesti. Monet ihmiset tekee sen virheen, että ottaa liaan "tosissaan" erilaisii hoito-ohjeita. Jos et anna sille muita kuin locustei, ni ei se takuulla aikuisena muuta syökkään. Pääasiassa kannattaa antaa avicularialle sellaista saalista joka kiipeilee. Eli ei sellaista joka kaivautuu maahan ja jää sinne. Ellei sulla ole joku "ruokakippo". Eli ei kannata opettaa sitä nirsoksi. Itse tein yhen hämpyn kanssa sen virheen.
        Luonne:
        Metallica on todella rauhallinen, ei ärsyynny. Koskaan en ole saanut vielä sitä hermostumaan. On jo niin tottunu mun kostutukseenkin. Ei enää siis pakoile enää edes vesisuihkuu. Oon monasti istunu sen kans sohvalla ja kateltu yhessä töllöö. Toisinsanoen, on siis todellakin rauhallinen, ainakin mun yksilö.

        Joku kirjotti edellä että saattaa karata. Tottakai aina on se mahollisuus että se karkaa. Mutta Metallican kanssa (eikä yleensäkään avicularia-suvun) se ei ole mikään katasrtofi. Koska sä löydät sen varmasti kotisi katonrajasta ja voit palauttaa sen takas terraan. Itelläni on käynyt niinkin, että olen unohtanu metallican terran auki yöksi. Aamulla se on ollut edelleen nätisti terrassaan.
        Mulla on tällä hetkellä ylhäältä aukeeva terra metallicalla, se ei ole mikään ongelma. Ongelmaksi tulee kosteuden säätö. Se on asia joka on sun ite haettava kohalleen. Monet eivät siihen niinkään kiinnitä huomiota. Ite aattelen, että samat olot kuin luonnossa niillä olisi. Mittari on tässäkin hyvä ja helppo apu. Kosteus on tärkeää varsinkin kun on nahanvaihdon aika. Silloin se vielä kostuttaa itseään juomalla ja jopa joskus makaamalla vesikipossa.
        Pitää muistaa, että ainakin metallica luonnossa jopa "ui" joskus. Se saattaa hypätä puun oksalta veden päälle ja "kävellä" siitä rannalle vettenpäällä. Oma Metallica monasti "köllii" vesikipossa, vaikka terran kosteus onkin kohallaan. Väitänkin, että mun metallicalla on aika hyvät oltavat.

        Yleisesti ottaen, suosittelen Avicularia Metallicaa. Avicularia Versicolor (yleinen laji) on enemmän piilossa.


      • e7v4
        Raato.... kirjoitti:

        Mulla on kyseinen hämppy. Ja se on mun "silmäterä". Ainoa jonka voi ottaa milloin vain käteen, pelkäämäti että se stressaantuu turhaan, on siis todella rauhallinen elukka. Ja mua ihmetyttää että monet kirjoittavat avicularian olevan aina piilossa. Mun elukka on aina taas esillä. Juuri tälläkin hetkellä se köllöttää tuossa lasissa.
        Jos on kyse metallicasta, en voi kuin lämpimästi suositella.
        Terra:
        Se on puuhämppy, joten se kiipeilee ja pyrkii ylöspäin aina. Se tekee pesänsäkin ylös, välillä voi terrassa olla jopa 4 eri pesää. Mulla se tekee joka nahanluontiin aina uuden pesän. Hauskinta on, ettei se sitten edes välttämättä vaiha sitä nahkaa siellä pesässä. Ja sisustus kannattaa myös miettii niin, että sillä on mahollisuus "tiputtautua". Tarkotan sillä lähinnä nahanluonnin yhteydessä tilaa ympärillä (alapuolella). Nimittäin mulla se useimmiten tekee juuri niin, että se "liimaa" jokusen raajan johkin kiinni ja sitten "tiputtautuu" ulos vanhasta nahasta. Tosin, kyllä ne itse osaavat aina valita oikean paikan siihenkin tarkoitukseen. Yleisesti ottaen, ei kannata tunkee terraa liian täyteen, silloin se pääsee käsiksi ja löytää myös saaliseläimet helpommin. Ei siis kannata tehä sirkoille sun muille piilopaikkoi. U know...
        Ruoka:
        Kannattaa totutella se jo pienestä syömään monipuolisesti. Monet ihmiset tekee sen virheen, että ottaa liaan "tosissaan" erilaisii hoito-ohjeita. Jos et anna sille muita kuin locustei, ni ei se takuulla aikuisena muuta syökkään. Pääasiassa kannattaa antaa avicularialle sellaista saalista joka kiipeilee. Eli ei sellaista joka kaivautuu maahan ja jää sinne. Ellei sulla ole joku "ruokakippo". Eli ei kannata opettaa sitä nirsoksi. Itse tein yhen hämpyn kanssa sen virheen.
        Luonne:
        Metallica on todella rauhallinen, ei ärsyynny. Koskaan en ole saanut vielä sitä hermostumaan. On jo niin tottunu mun kostutukseenkin. Ei enää siis pakoile enää edes vesisuihkuu. Oon monasti istunu sen kans sohvalla ja kateltu yhessä töllöö. Toisinsanoen, on siis todellakin rauhallinen, ainakin mun yksilö.

        Joku kirjotti edellä että saattaa karata. Tottakai aina on se mahollisuus että se karkaa. Mutta Metallican kanssa (eikä yleensäkään avicularia-suvun) se ei ole mikään katasrtofi. Koska sä löydät sen varmasti kotisi katonrajasta ja voit palauttaa sen takas terraan. Itelläni on käynyt niinkin, että olen unohtanu metallican terran auki yöksi. Aamulla se on ollut edelleen nätisti terrassaan.
        Mulla on tällä hetkellä ylhäältä aukeeva terra metallicalla, se ei ole mikään ongelma. Ongelmaksi tulee kosteuden säätö. Se on asia joka on sun ite haettava kohalleen. Monet eivät siihen niinkään kiinnitä huomiota. Ite aattelen, että samat olot kuin luonnossa niillä olisi. Mittari on tässäkin hyvä ja helppo apu. Kosteus on tärkeää varsinkin kun on nahanvaihdon aika. Silloin se vielä kostuttaa itseään juomalla ja jopa joskus makaamalla vesikipossa.
        Pitää muistaa, että ainakin metallica luonnossa jopa "ui" joskus. Se saattaa hypätä puun oksalta veden päälle ja "kävellä" siitä rannalle vettenpäällä. Oma Metallica monasti "köllii" vesikipossa, vaikka terran kosteus onkin kohallaan. Väitänkin, että mun metallicalla on aika hyvät oltavat.

        Yleisesti ottaen, suosittelen Avicularia Metallicaa. Avicularia Versicolor (yleinen laji) on enemmän piilossa.

        minulla on avicularia verticolor.....tyttö.....vaikuttaa rauhalliselta.....kerran pääsi karkuun mutta oli niin kultainen että meni itse omaan terraansa takaisin......nyt voin jo avata terran kannen eikä se näytä sieltä aikovan minnekkään karata.....tällä hetkellä sen lemppari paikka on sellaisen vesikupin takana jossa on kiviä ja vettä sinne se on tehnyt oman pienen verkko kodin itselleen ja välillä kääntyilee sielä ( että se ei vaan huku sinne) ilmankosteus pysyin jotenkin silleen kuin pitäs..... se ei oo halunut vielä syödä mutta meineen illalla ehdottaa josko ruoka vois maistuu.... se on kaunis ja niin rakastettava luonne ja nopee....en silti ottais sitä kädelle kumminkaan


    • piidus

      Mulla oli aikoinaan Avicularia metallica. Teki tyypillisen pesän itselleen terraan ylös. Karkasi talvella, löytyi keväällä viereisestä timanttiananaksesta. Harmikseni se oli uros, kuoli kolmessa vuodessa. Silloin en osannut edes katsoa, kumpaa sukupuolta hämy on, nyt olen jo siinäkin viisaampi.

      Mulla on sellainen ymmärrys, ettei hämyt varsinaisesti tietoisesti karkaa, ne vaan saattaa eksyä terran ulkopuolelle, ja sittenhän ne ei osaa takaisin, kun niillä tuskin on tietoisuutta ja mieltä, eli ajatusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe