Vai muka naiset

haluaa naimisiin?

Miksi yleensä oletetaan, että se on nainen joka haluaa naimisiin ja miehet pitää suurinpiirtein pakottaa siihen? Esim. jos häissä saa morsiuskimpun, niin poikaystävää aletaan surkutella, että nyt joudut naimisiin. Jos mies saa sukkanauhan, niin riemuitaan, että nainen pääsee pian naimisiin. Tiedän, että tämä on yleistys, mutta ei kai kukaan voi kieltää, etteikö tämä olisi vallalla oleva näkökanta.

Oon saanu oudoksuvia katseita osakseni kun oon esim. ihan huumorilla tuuletellu kun mieheni EI ole saanut sukkanauhaa. Tai kun oon kertonu, ettei naimisiin meno kiinnosta vieläkäään 10 vuoden seurustelun jälkeen. Just yks puolituttu nainen voivotteli kuinka paljon töitä oli joutunut tekemään sen eteen, että sai miehensä naimisiin. Siis haloo, mitä ihmettä tää oikein on?!

15

1560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfjfga

      Sori ihmiset on tyhmii, kannattaa tottuu siihen että saat outoja katseita osakses jos poikkeat elämäntyylilläs yhteiskunnan normeista. Tätä on nimittäin koettu jo pitkään. :)
      Kun ihminen ei osaa ajatella omilla aivoillaan vaan tekee asiat "koska kaikki muutkin on tehny näin" tyylillä niin tässä on tulos. YH-äidit/isät, avioerot, idiootit päättäjät eduskunnas.. tätä vois jatkaa vaik kuinka pitkään ;)

    • päre

      Kyllä ottaa aivoon, kun tuntuu että yhteiskunta ja sukulaiset painostavat naimisiin (plus hankkimaan sitten niitä lapsiakin) ihan vain siksi, koska miljoonat muutkin ihmiset ovat tehneet niin jo iät ajat.

      Yleistyksestä, että naiset ovat häähulluja ja tahtovat ehdottomasti sitoutua valoilla ja sormuksilla, joutuu kärsimään vähän väliä. >:(

      Itse olen 24v. nainen, seurustellut 3 vuotta, eikä pienintäkään aikomusta mennä tässä elämässä naimisiin, saati hankkia jälkikasvua.
      Mummot aina tökkivät kylkeen, että "kyllä se vielä sinäkin.." ja että "kyllä sinäkin vielä äidiksi rupeat, aloita hyvissä ajoin, kun minä olin sinun ikäisesi, minulla oli jo neljä lasta ja.." Tekee niin mieli rähjätä päin naamaa.

      Poikaystäväni vonkasi minua kihloihin jokuaika sitten, ja on kovin innokkaasti puhunut naimisiinmenostakin, mutta olen sanonut etten koskaan aio enkä halua naimisiin. Toistaiseksi poikaystäväni vielä ymmärtää, ja hänelle riittää ihan hyvin tämä yhteiselo niinkuin se nyt on, ja luojan kiitos, hyvä niin.

      • duyr

        vielä kun olis enemmän naisia varustettuna sun kaltaisella ajatusmallilla :) tuntuu vaan aika harvassa olevan...


      • nainen kohti keski-ikää

        Itse olen pitkälti samoilla linjoilla. Sillä erolla että olen jo ylittänyt kolmen kympin raja-pyykin muutama vuosi sitten. Avomiehen kanssa oltu yhdessä kymmenisen vuotta. Ei sormuksia, kirkkoa, valoja tai lapsia. Meille hyvä näin, mutta auta armias ulkomaailmaa. Kaikilla alkaa olla jo paniikki meidän puolesta, että mikä on, miksi ei näitä "perusjuttuja" kuten naimisiin ja iso perhe yhteiskunnan normien mukaan, ole jo täytetty eikä etes lupailla sellaista. Ikävä kyllä vieläkin joutuu melkein suuttumaan kun tullaan utelemaan/kertomaan omia mielipiteitä, miten elämä pitäisi elää.

        Tsemppiä sinulle, pidetään omasta elämästämme kiinni, koetetaan jaksaa ahdasmielisiä...


    • mikä ongelma?

      Ehkäpä yleensä oletetaan niin, koska useimmiten se taitaa olla niin! Eli jokainen meistä on tietysti yksilö, joka haaveilee elämässään kuka mistäkin. Mutta jos vilkuilet näitä palstoja vähän tarkemmin, niin eiköpä vaan ole naiset niitä, jotka itkevät "kun ei ole vielä kosittu". Ei taida olla monikaan mies porannut, että "olen kosinut jo niin monta kertaa, mutta akka vaan ei halua vihille".

      Mutta saathan sinä haluta sellaisia asioita kuin itse hyväksi katsot. Ei sinun ole pakko haluta naimisiin nyt tai myöhemminkään. Miksi antaisit oudoksuvien katseiden haitata itseäsi, jos asia sinäsnä on sinulle selkeä?

      Kumpaa nyt oikein ihmettelet, sitäkö, että yleensä oletetaan naisten hinkuavan vihille, vai niin kuin viestisi lopussa puolitutustasi kerrot, että taas yksi nainen oikeasti hinkusi vihille? Miksi muiden oudoksunnat tai hinkuamiset sinua haittaavat?

      • aloittaja

        No taidanpa ihmetellä juuri tuota naisten hinkua naimisiin. Ja samalla sitä, että miksi miehillä ei ole samanlaisia "pakkomielteitä". Myönnän että tämä nyt on hyvin jyrkkää yleistystä, mutta onhan tuossa havaittavissa selkeä ero sukupuolten välillä kuten mainitsit ja sitä varmaan sopii pohtia, että mistä tuo johtuu...

        Niin, että mistä se johtuu? No tietysti voi ajatella, että kun jotain ihmistä rakastaa niin on vain luonnollista, että haluaa ikään kuin lopullisen sinetin tälle suhteelle. Mutta miksi naiset kaipaa tätä virallistamista miehiä yleisemmin?


      • halusta saada
        aloittaja kirjoitti:

        No taidanpa ihmetellä juuri tuota naisten hinkua naimisiin. Ja samalla sitä, että miksi miehillä ei ole samanlaisia "pakkomielteitä". Myönnän että tämä nyt on hyvin jyrkkää yleistystä, mutta onhan tuossa havaittavissa selkeä ero sukupuolten välillä kuten mainitsit ja sitä varmaan sopii pohtia, että mistä tuo johtuu...

        Niin, että mistä se johtuu? No tietysti voi ajatella, että kun jotain ihmistä rakastaa niin on vain luonnollista, että haluaa ikään kuin lopullisen sinetin tälle suhteelle. Mutta miksi naiset kaipaa tätä virallistamista miehiä yleisemmin?

        lapsia. Ja lapsille kunnon koti. Mutta pian lasten saannin jälkeen heille kuitenkin valkenee, ettei mies aio osallistua kotileikkiin, ja sitten nainen hakeekin jo eroa.

        Näinhän se menee. Nykynainen alkaa kuitenkin jo hieman viisastua, ja Suomessa syntyvyys onkin heikohkoa, eivätkä Suomalaiset enää lisäänny paljon.
        Naisen selkänahasta se lasten elatus/kasvatus revitään. Lisätään siihen sitten palkkaerot, niin selväähän se on että syntyvyys laskee...


      • Aishana
        aloittaja kirjoitti:

        No taidanpa ihmetellä juuri tuota naisten hinkua naimisiin. Ja samalla sitä, että miksi miehillä ei ole samanlaisia "pakkomielteitä". Myönnän että tämä nyt on hyvin jyrkkää yleistystä, mutta onhan tuossa havaittavissa selkeä ero sukupuolten välillä kuten mainitsit ja sitä varmaan sopii pohtia, että mistä tuo johtuu...

        Niin, että mistä se johtuu? No tietysti voi ajatella, että kun jotain ihmistä rakastaa niin on vain luonnollista, että haluaa ikään kuin lopullisen sinetin tälle suhteelle. Mutta miksi naiset kaipaa tätä virallistamista miehiä yleisemmin?

        Hei!
        Avioliitto tuo sellaista turvaa ja tuleehan sen myötä "ollaan oikea perhe". Tarkoitan nimenomaan juridista turvaa. Avioliitto on oikeasti ihan järkevää, jos aiotaan elää yhdessä hamaan loppuun asti. Myös se, että se yhdistää teidät toisiinne ja sinusta tulee hänen lähiomainen.

        Tietenkin avioliitto on sinetti ja kruunaus seurustelulle ja sillä osoitetaan, että juuri tämän ihmisen kanssa haluan elää lopun ikääni. Minä taas en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa mennä naimisiin, jos tässä on Se Oikea.

        Mutta jokainen eläköön elämänsä tavallaan ja tehköön ratkaisunsa. Yritin tässä vain valaista, että kyllä avioliitosta on muutakin hyötyä kuin että se on "sinetti ja kruunaus seurustelulle". :)


      • aloittaja
        Aishana kirjoitti:

        Hei!
        Avioliitto tuo sellaista turvaa ja tuleehan sen myötä "ollaan oikea perhe". Tarkoitan nimenomaan juridista turvaa. Avioliitto on oikeasti ihan järkevää, jos aiotaan elää yhdessä hamaan loppuun asti. Myös se, että se yhdistää teidät toisiinne ja sinusta tulee hänen lähiomainen.

        Tietenkin avioliitto on sinetti ja kruunaus seurustelulle ja sillä osoitetaan, että juuri tämän ihmisen kanssa haluan elää lopun ikääni. Minä taas en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa mennä naimisiin, jos tässä on Se Oikea.

        Mutta jokainen eläköön elämänsä tavallaan ja tehköön ratkaisunsa. Yritin tässä vain valaista, että kyllä avioliitosta on muutakin hyötyä kuin että se on "sinetti ja kruunaus seurustelulle". :)

        Mutta mistä se ero miesten ja naisten välillä johtuu? Siitäkö just, että nainen synnyttää lapset ja kokee olevansa loppupeleissä kuitenkin se joka heistä on vastuussa. Halutaan sitten ikään kuin "sitoa tiukemmin" myös se mies tätä vastuuta jakamaan. En kyllä ihan usko tähän selitykseen...

        Ja ymmärrän naimisiin menemisen pointin ja haluan itsekin todennäköisesti mennä joskus naimisiin.


      • beefcake
        aloittaja kirjoitti:

        Mutta mistä se ero miesten ja naisten välillä johtuu? Siitäkö just, että nainen synnyttää lapset ja kokee olevansa loppupeleissä kuitenkin se joka heistä on vastuussa. Halutaan sitten ikään kuin "sitoa tiukemmin" myös se mies tätä vastuuta jakamaan. En kyllä ihan usko tähän selitykseen...

        Ja ymmärrän naimisiin menemisen pointin ja haluan itsekin todennäköisesti mennä joskus naimisiin.

        on ainakin kasvatus. Jokainen, taino voisin sanoa että ainakin 90% naisista on lapsena leikkinyt näitä "koti" leikkejä. Eli laitetaa tee-astiastot valmiiks ja nuket siihen viereen jne jne. Eli naiset "aivopestää" (tiiän että naiset ei tykkää tästä termistä tässä aiheessa, mutta se on mun näkökulma) siihen että heidän tulee aikuisena hankkia lapsia ja elää tuollaista perhe-elämää.


      • kuin naiset
        aloittaja kirjoitti:

        No taidanpa ihmetellä juuri tuota naisten hinkua naimisiin. Ja samalla sitä, että miksi miehillä ei ole samanlaisia "pakkomielteitä". Myönnän että tämä nyt on hyvin jyrkkää yleistystä, mutta onhan tuossa havaittavissa selkeä ero sukupuolten välillä kuten mainitsit ja sitä varmaan sopii pohtia, että mistä tuo johtuu...

        Niin, että mistä se johtuu? No tietysti voi ajatella, että kun jotain ihmistä rakastaa niin on vain luonnollista, että haluaa ikään kuin lopullisen sinetin tälle suhteelle. Mutta miksi naiset kaipaa tätä virallistamista miehiä yleisemmin?

        Ehkä miehet on enemmän sitoutumiskammoisia. Naiset valittaa kavereilleen, että mies ei kosi ja miehet, että "akka vinkuu kihloihin". Tietysti aina ei ole kyse sitoutumiskammosta, sitoutua voi hyvin ilmankin sormuksia. Mutta usein syy miehen (tai naisen) epäröintiin on, että ei uskalla sitoutua ihan niin vakavasti. Ja jostain syystä miehet ajattelee, että sitten on "pallo jalassa" tai, että nainen muuttuu kun saa sormuksen sormeensa. Alkaa jäkättämään enemmän tai jotain...


      • naimisiin...
        kuin naiset kirjoitti:

        Ehkä miehet on enemmän sitoutumiskammoisia. Naiset valittaa kavereilleen, että mies ei kosi ja miehet, että "akka vinkuu kihloihin". Tietysti aina ei ole kyse sitoutumiskammosta, sitoutua voi hyvin ilmankin sormuksia. Mutta usein syy miehen (tai naisen) epäröintiin on, että ei uskalla sitoutua ihan niin vakavasti. Ja jostain syystä miehet ajattelee, että sitten on "pallo jalassa" tai, että nainen muuttuu kun saa sormuksen sormeensa. Alkaa jäkättämään enemmän tai jotain...

        Ja onhan näitä naisia, jotka haluavat naimisiin keinolla millä hyvänsä. Esim. jättämällä pillerit salaa pois ja hankkiutumalla raskaaksi! Mies ei tietysti tätä temppua voi tehdä...

        Vaikka ajat muuttuu niin vielä se "vanhapiika" ajattelu taitaa kummitella naisten mielissä. Ja, että Rouvana on hienompaa olla kuin neitinä. Ehkä kun sitä, että mies ei kosi usein pidetään merkkinä sitoutumiskammosta naiset haluaa naimisiin todistaakseen, että mies on sitoutunut. Naiset tuntuu enemmän ajattelevan myös mitä muut ajattelee (esim. se ulkoinen merkki eli sormus on naiselle hyvin tärkeä, jotta muut tietää kihlauksesta). Miehet ei välitä niin muiden mielipiteistä. Mutta nää nyt vaan oli jotain teorioita...


    • hakevat avioeroa!

      Nainen se on joka yleisemmin sitten eroa hakee. Ei ollut se liitto mieleistä touhua.

      Miehet elävät vähän kuin katselijoina tässä elämässä, kun naiset päättävät, missä mennään.

      Tossukoita, sanon minä.

    • mielikkikielikki

      Joo, ei se aina mene niin, että nainen haluaa naimisiin ja lapsia tai ainakaan ole se ensimmäinen. Minä hieman alle kolmekymppinen haluan tehdä vielä uraa ja katsella maailmaa. Avomieheni haluaisi pian lapsia ja kait naimisiinkin.

      Olen sanonut, että lapsia en tee ennen kuin olen naimisissa (juridiset syyt) ja naimisiinkaan en aio seuraavaan viiteen vuoteen mennä. Niin, että kaipa ne miehelläkin biologiset kellot kilkattaa tuossa kolmenkympin kieppeillä..

    • epätoivoinen..

      varmaan jokin aika elämässä itsellä..

      Ennen kaikkea haluan sen juridisen puolen ja koen joksenkin elämän olevan helpompaa. Ehkä se on tuo lapsena leikitty kotileikki? Mitään isoja häitä en haluaisi. Sievä mekko ja perheemme.

      No joo... Enemmänkin kuolema kohtaa kuin nykyinen kosii. Vähän ikävää.

      Ennen muinoin luuulin (teininä), että pitää olla tarkka poikaystävästään, koska hän saattaa kosia. Eli katsoa, ettei löydä mitään outoa tai väkivaltaista miestä itselle riesaksi.

      Edelleen pätee kriteerit :D

      Harmittaa vaan, ettei tosi maailmassa kosinta tapahtu koskaan...

      Edellinen kesti noin 4 vuotta, josta kolme saman katon alla. Erosin seurustelusta.

      Nykyinen 1,5 vuotta ja ehkä ensi syksynä muutetaan yhteen.

      En halua ajatella kosinta-hetkeä, kun se on sama asia kuin hautaisi itsensä masennukseen ja itkuun.
      Sattuu vain olemaan tärkeä. Joksenkin silloin tuntuu, että mies selvästi ajattelee naistaan - hei, mä haluan sut.

      Tuntuu, etten anna itsestäni kaikkea pelkässä suhteessa, sillä kaiken voi menettää pelkällä erolla - s-postise, mesen kautta tai sanomalla vain "en jaksa sua enää. Eroan. Heippa!".

      Avioliitto ja avoliitto tuntuu vakavammalta, koska molemmat ovat lupautuneet toisellensa ja jos ongelmia on, niin tietää että voi keskustella toisen kanssa ennen kuin ehtii kadota jäljettömiin. Siis joo, voihan toinen heittää erolapun ja lähtee lätkimään, mutta tuollaisii tapahtuu harvoin jos vertaa pelkkään seurusteluun.

      Jippii.

      Jokin mussa on pakko olla vikana kun ei haluta kosia...

      En varmaan tarpeeksi nätti, isorintainen blondi :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe