Käykö lautasliinakuvioiden kiinnittämiseen muukin kuin nimenomaan servettilakka? Käväisin tänään Tiimarissa ja siellä ei ainakaan tällä hetkellä ollut servettilakan nimellä myynnissä tuotetta. Myyjä tarjosi tuotetta jossa lukee suomenkielisessä selosteessa "Askartelulakka, kirkas". Valmistaja on Lefranc & Bourgeois ja tuote water-based gloss varnish. Hänen mukaansa se soveltuu lautasliina kuvioille. TArkoituksenani on kiinnittää kuvioita maalatulle puupinnalle. Tietääkö/onko joku kokeillut em. tuotetta tähän tarkoitukseen? Miten onnistui. Olen tehnyt noita töitä ennenkin, mutta minulla on ollut nimenomaan servettilakkaa. Kertokaa, etten turhaan tuhoa aihiotani.
lautasliinaaskartelu/lakka
5
2340
Vastaukset
- nettikaupassa
Tiimarin nettikaupassa kuitenkin on useammankin laista servettilakan nimellä.
Taisi myyjä olla vähän tietämätön. - lintukoto
tuollakin lakalla. Otin riskin ja tein kuitenkin homman heti. Ehkä tuo lakka ei niin hyvin ehkä levittynyt, mutta melko hyvä tulos oli.
- Paljon tehnyt
Olen tehnyt paljon servettitöitä ja onnistunut niissä hyvin. Mitään servettilakkaa en niissä käytä vaan käytän askartelunohjaaja ystäväni neuvoa. Tavalliseen puuliimaan (esim.Erikeeper)vettä sekaan että on ohutta litkua niin, ja zadaa valmista tulee.
- askartelukaupanomistaja
Paljon tehnyt kirjoitti:
Olen tehnyt paljon servettitöitä ja onnistunut niissä hyvin. Mitään servettilakkaa en niissä käytä vaan käytän askartelunohjaaja ystäväni neuvoa. Tavalliseen puuliimaan (esim.Erikeeper)vettä sekaan että on ohutta litkua niin, ja zadaa valmista tulee.
Erikeeperillä onnistuu työt ok koville pinnoille. Erikeepperi ei ehkä ole niin aikaa ja kulutusta kestävä, kuin lakka, mutta onnistuu kyllä. Lasille en suosittele erikeepperiä. Huonekaluihin ja puuesineisiin voi käyttää myös huonekalulakkoja, ulos tuleviin töihin myös venelakkaa. Ei siis tarvitse olla aina decoupagelakkaa. Pääperiaatehan on, että lakka sulkee sisäänsä laitettavan paperin ja suojaa pinnalta. Niin ja myös muitakin papereita voi käyttää, kuin servettejä.
- käytän
askartelukaupanomistaja kirjoitti:
Erikeeperillä onnistuu työt ok koville pinnoille. Erikeepperi ei ehkä ole niin aikaa ja kulutusta kestävä, kuin lakka, mutta onnistuu kyllä. Lasille en suosittele erikeepperiä. Huonekaluihin ja puuesineisiin voi käyttää myös huonekalulakkoja, ulos tuleviin töihin myös venelakkaa. Ei siis tarvitse olla aina decoupagelakkaa. Pääperiaatehan on, että lakka sulkee sisäänsä laitettavan paperin ja suojaa pinnalta. Niin ja myös muitakin papereita voi käyttää, kuin servettejä.
Jos paljon tekee, niin Kiva lakka tulee kaikkein halvimmaksi ja on loistavaa just puulle. Sitä saa rautakaupoista. Olen käyttänyt sitä puolimattaa ja lakka säilyy kuivumatta, kun kaadat sen lasipurkkiin ja kanis päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468