Koko ajan sairaana.

90minävain

Eli ongelmana on se että olen yhtenään sairaana.
Viikonloppuna alkoi taas joku flunssatauti, ja nyt on lämpöä, päänsärkyä, mahakipua ja koko ajan kylmä.

Muistelin tässä, ja huomasin että tammikuusta lähtien olen ollut joka kuukaus jossakin flunssassa tms.
Kesäloman aikana olin ainakin 2-3 sairaana, ja yhdellä kertaa oli 40asteen kuume, silloin kävin lääkärissä ja he epäilivät angiinaa, mutta mitään ei löytynyt.

On myös tutkittu olisiki anemia kyseessä, mutta ei ollut sekään.

Ennen sairastelin kerran 2-3vuodessa, ja nyt kerran kuukaudessa.
En ymmärrä mistä voisi olla kyse?

116

40972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinttuMari

      Itse ollut viimeisen vuoden kanssa koko ajan kipeänä. Itsellä taustalla allergia, joka on turvottanut poskien ja otsan alueen limakalvot pysyvästi, sen takia saan herkemmin kaikennäköisiä tulehduksia, esim. flunssat, toistuvat poskiontelotulehdukset, angiina, korvatulehdus. Huomenna olisi edessä nenän tähystysleikkaus, jospa siitä saisi avun tähän touhuun.

      • tttöööö

        Joulukuusta alkaen olen syönyt seitsemän antibioottikuuria. Kun saan poskiontelot kuriin, kestää pari viikkoa ja tulehdus on laskeutunut keuhkoihin. Kun ne on kunnossa, alkaa taas paineen tunne poskissa.

        Jo sitäkin ennen antibiootteja on mennyt neljästä viiteen kuuriin vuodessa, vähintäänkin.

        En millään enää jaksaisi. Pohjakunto on aivan surkea, kun ei koskaan pysty sitä kohottamaan. Juuri ja juuri jaksaa olla päivät töissä, mutta iltaisin ei enää mitään jaksakaan. Nukahdan, kunhan vain sängylle oikaisen. Kellonajasta viis.

        En enää tiedä, mitä tekisin. Viimeisin kuuri oli kolme viikkoa sitten. Nyt olin työmatkalla ulkomailla, ja lauantaina palasin. Pää humisee kuin muurahaispesä.

        Lääkärit yleensä katsovat korvat, kurkun, joku ehkä ultraa poskiontelot ja saattaapa jopa kuunnella keuhkotkin. Sitten kirjoitetaan antibiootit ja todetaan, että eiköhän tämä näillä lähde. Vaan kun ei pentele vieköön lähde! Ja olen kyllä käynyt kättelemässä yksityislääkärinkin ihan vain turhan takia.

        Sanokaa hyvät ihmiset, mitä teen? En kerta kaikkiaan jaksa enää kauan.


      • a-ina
        tttöööö kirjoitti:

        Joulukuusta alkaen olen syönyt seitsemän antibioottikuuria. Kun saan poskiontelot kuriin, kestää pari viikkoa ja tulehdus on laskeutunut keuhkoihin. Kun ne on kunnossa, alkaa taas paineen tunne poskissa.

        Jo sitäkin ennen antibiootteja on mennyt neljästä viiteen kuuriin vuodessa, vähintäänkin.

        En millään enää jaksaisi. Pohjakunto on aivan surkea, kun ei koskaan pysty sitä kohottamaan. Juuri ja juuri jaksaa olla päivät töissä, mutta iltaisin ei enää mitään jaksakaan. Nukahdan, kunhan vain sängylle oikaisen. Kellonajasta viis.

        En enää tiedä, mitä tekisin. Viimeisin kuuri oli kolme viikkoa sitten. Nyt olin työmatkalla ulkomailla, ja lauantaina palasin. Pää humisee kuin muurahaispesä.

        Lääkärit yleensä katsovat korvat, kurkun, joku ehkä ultraa poskiontelot ja saattaapa jopa kuunnella keuhkotkin. Sitten kirjoitetaan antibiootit ja todetaan, että eiköhän tämä näillä lähde. Vaan kun ei pentele vieköön lähde! Ja olen kyllä käynyt kättelemässä yksityislääkärinkin ihan vain turhan takia.

        Sanokaa hyvät ihmiset, mitä teen? En kerta kaikkiaan jaksa enää kauan.

        osta nenäkannu ja huuhtele päivittäin.Itse todennut nyt, että jäi poskiontelon tulehdukset pois.


      • kkkooo
        a-ina kirjoitti:

        osta nenäkannu ja huuhtele päivittäin.Itse todennut nyt, että jäi poskiontelon tulehdukset pois.

        Nenäkannu on, ja käytänkin sitä. En kyllä ihan joka päivä, ehkä pitäisi niinäkin aikoina kun olo on edes kohtalaisen hyvä.

        Kiitos vinkistä. Otan nykyistä säännöllisemmäksi tavaksi


      • Marjukka44
        tttöööö kirjoitti:

        Joulukuusta alkaen olen syönyt seitsemän antibioottikuuria. Kun saan poskiontelot kuriin, kestää pari viikkoa ja tulehdus on laskeutunut keuhkoihin. Kun ne on kunnossa, alkaa taas paineen tunne poskissa.

        Jo sitäkin ennen antibiootteja on mennyt neljästä viiteen kuuriin vuodessa, vähintäänkin.

        En millään enää jaksaisi. Pohjakunto on aivan surkea, kun ei koskaan pysty sitä kohottamaan. Juuri ja juuri jaksaa olla päivät töissä, mutta iltaisin ei enää mitään jaksakaan. Nukahdan, kunhan vain sängylle oikaisen. Kellonajasta viis.

        En enää tiedä, mitä tekisin. Viimeisin kuuri oli kolme viikkoa sitten. Nyt olin työmatkalla ulkomailla, ja lauantaina palasin. Pää humisee kuin muurahaispesä.

        Lääkärit yleensä katsovat korvat, kurkun, joku ehkä ultraa poskiontelot ja saattaapa jopa kuunnella keuhkotkin. Sitten kirjoitetaan antibiootit ja todetaan, että eiköhän tämä näillä lähde. Vaan kun ei pentele vieköön lähde! Ja olen kyllä käynyt kättelemässä yksityislääkärinkin ihan vain turhan takia.

        Sanokaa hyvät ihmiset, mitä teen? En kerta kaikkiaan jaksa enää kauan.

        ja äkkiä! Kokeile tehokkaita ternimaitokapseleita. Syö niitä muutama kuukausi säännöllisesti ja katso miten käy. Itse olen saanut niistä apua. Tulehdukset, flunssat ja antibioottikuurit katosivat elämästäni. Ternicaps on minulle ollut tehokkain (Life-ketju myy). Otan 2-3 kapselia joka ikinen päivä. Kannattaa!


      • ja joopati joooo
        Marjukka44 kirjoitti:

        ja äkkiä! Kokeile tehokkaita ternimaitokapseleita. Syö niitä muutama kuukausi säännöllisesti ja katso miten käy. Itse olen saanut niistä apua. Tulehdukset, flunssat ja antibioottikuurit katosivat elämästäni. Ternicaps on minulle ollut tehokkain (Life-ketju myy). Otan 2-3 kapselia joka ikinen päivä. Kannattaa!

        mitkään ternimaidot auta ku tuolla on selkeesti hivi päällä, vastuskykyhän siinä menee mutta mitkään ternimaitotuotteet ei hiviä paranna. Ei muuta ku lääkäriin ja äkkiä...


      • n-uhanenä

        tässä aine jota luontaistuote liikkeessä suositeltiin ruuansulatus ongelmiin, se auttoi myös niihin, mutta ennen kaikkea poskiontelot ovat pysyneet sen jälkeen auki. pari kertaa olen aiemmin käynyt tähystyksellä avarrattamassa kanavia onteloihin, apu on ollut vähän niin ja näin. toi aine on ollut käytössä mulla vasta muutaman viiikon, mutta tuntuis kun astman oireetkin olisi helpottaneet. http://www.naturamedia.fi/monizym-vitazymes/


      • Ei enää nuhanunnu

        Oletko kokeillut poskiontelontulehdukseen Nasonex-suihketta (resepti) ja sitä ennen tietenkin nenä/nokkakannuhuuhtelua suolavedellä. Yksi suihke/sierain riittää aamuin illoin, kun on akuuttia tarvetta. Olen saanut niistä avun poskiontelontulehduksiin.


      • mimmu
        kkkooo kirjoitti:

        Nenäkannu on, ja käytänkin sitä. En kyllä ihan joka päivä, ehkä pitäisi niinäkin aikoina kun olo on edes kohtalaisen hyvä.

        Kiitos vinkistä. Otan nykyistä säännöllisemmäksi tavaksi

        Kannattaa käydä myös kuvauttamassa otsaontelot. Mulla kans pitkittynyt poskiontelon tulehdus. kuitenkaan poskista ei mitään löytyny. sitten kuvattiin otsaontelot ja sieltä sitten löytykin vaikka mitä. ja yksi mikä sitä jatkuvaa flunssaa voi aiheuttaa on tosiaan allergia ja jos asut vanhassa talossa, ni home. kannattaa ottaa selvää jos talosta löytys sitä hometta. se voi pitää monta vuosiakin kipeänä


      • kyllä
        Ei enää nuhanunnu kirjoitti:

        Oletko kokeillut poskiontelontulehdukseen Nasonex-suihketta (resepti) ja sitä ennen tietenkin nenä/nokkakannuhuuhtelua suolavedellä. Yksi suihke/sierain riittää aamuin illoin, kun on akuuttia tarvetta. Olen saanut niistä avun poskiontelontulehduksiin.

        kuten myös flixonase suihkeena sekä tippoina, huuhtelua käytän n. joka toinen päivä


      • Allergikko254/7
        tttöööö kirjoitti:

        Joulukuusta alkaen olen syönyt seitsemän antibioottikuuria. Kun saan poskiontelot kuriin, kestää pari viikkoa ja tulehdus on laskeutunut keuhkoihin. Kun ne on kunnossa, alkaa taas paineen tunne poskissa.

        Jo sitäkin ennen antibiootteja on mennyt neljästä viiteen kuuriin vuodessa, vähintäänkin.

        En millään enää jaksaisi. Pohjakunto on aivan surkea, kun ei koskaan pysty sitä kohottamaan. Juuri ja juuri jaksaa olla päivät töissä, mutta iltaisin ei enää mitään jaksakaan. Nukahdan, kunhan vain sängylle oikaisen. Kellonajasta viis.

        En enää tiedä, mitä tekisin. Viimeisin kuuri oli kolme viikkoa sitten. Nyt olin työmatkalla ulkomailla, ja lauantaina palasin. Pää humisee kuin muurahaispesä.

        Lääkärit yleensä katsovat korvat, kurkun, joku ehkä ultraa poskiontelot ja saattaapa jopa kuunnella keuhkotkin. Sitten kirjoitetaan antibiootit ja todetaan, että eiköhän tämä näillä lähde. Vaan kun ei pentele vieköön lähde! Ja olen kyllä käynyt kättelemässä yksityislääkärinkin ihan vain turhan takia.

        Sanokaa hyvät ihmiset, mitä teen? En kerta kaikkiaan jaksa enää kauan.

        Olen itse tuon ongelman kanssa alkanut tapella lapsena yläasteella ollessani. Olin koko ajan kipeä, kävin flunssaa läpi monesti vuodessa, samoin mahatautia jos liikkeellä oli. Nuhaa oli koko ajan, niiskutin jatkuvasti.

        Lääkärille mentiin asiaa ihmettelemään ja epäiltiin pölyallergiaa ja sain lääkkeet krooniseen nuhaan. Alkoi olo ihmeellisesti helpottaa ja niiskutus loppui (: Sairastelen edelleen aika usein (nykyään johtuu stressistä hyvin paljon) mutta nuhaa ei tarvitse enää joka päivä sietää.

        Kannattaa tutkia, onko mahdollisesti pölyallergiaa ja pyytää krooniseen nuhaan lääkettä. Mm. telfas toimi itselläni aluksi hyvin, kunnes aloin herkistyä lääkkelle kahden vuoden jälkeen ja se alkoi aiheuttaa nuhaa ja jouduin vaihtamaan lääkettä. Myös nasolex (nenäsuihke) auttoi paljon nuhaoireisiin


      • siinä on kortisonia, siksi
        Allergikko254/7 kirjoitti:

        Olen itse tuon ongelman kanssa alkanut tapella lapsena yläasteella ollessani. Olin koko ajan kipeä, kävin flunssaa läpi monesti vuodessa, samoin mahatautia jos liikkeellä oli. Nuhaa oli koko ajan, niiskutin jatkuvasti.

        Lääkärille mentiin asiaa ihmettelemään ja epäiltiin pölyallergiaa ja sain lääkkeet krooniseen nuhaan. Alkoi olo ihmeellisesti helpottaa ja niiskutus loppui (: Sairastelen edelleen aika usein (nykyään johtuu stressistä hyvin paljon) mutta nuhaa ei tarvitse enää joka päivä sietää.

        Kannattaa tutkia, onko mahdollisesti pölyallergiaa ja pyytää krooniseen nuhaan lääkettä. Mm. telfas toimi itselläni aluksi hyvin, kunnes aloin herkistyä lääkkelle kahden vuoden jälkeen ja se alkoi aiheuttaa nuhaa ja jouduin vaihtamaan lääkettä. Myös nasolex (nenäsuihke) auttoi paljon nuhaoireisiin

        http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.html


      • meitä auttanut
        tttöööö kirjoitti:

        Joulukuusta alkaen olen syönyt seitsemän antibioottikuuria. Kun saan poskiontelot kuriin, kestää pari viikkoa ja tulehdus on laskeutunut keuhkoihin. Kun ne on kunnossa, alkaa taas paineen tunne poskissa.

        Jo sitäkin ennen antibiootteja on mennyt neljästä viiteen kuuriin vuodessa, vähintäänkin.

        En millään enää jaksaisi. Pohjakunto on aivan surkea, kun ei koskaan pysty sitä kohottamaan. Juuri ja juuri jaksaa olla päivät töissä, mutta iltaisin ei enää mitään jaksakaan. Nukahdan, kunhan vain sängylle oikaisen. Kellonajasta viis.

        En enää tiedä, mitä tekisin. Viimeisin kuuri oli kolme viikkoa sitten. Nyt olin työmatkalla ulkomailla, ja lauantaina palasin. Pää humisee kuin muurahaispesä.

        Lääkärit yleensä katsovat korvat, kurkun, joku ehkä ultraa poskiontelot ja saattaapa jopa kuunnella keuhkotkin. Sitten kirjoitetaan antibiootit ja todetaan, että eiköhän tämä näillä lähde. Vaan kun ei pentele vieköön lähde! Ja olen kyllä käynyt kättelemässä yksityislääkärinkin ihan vain turhan takia.

        Sanokaa hyvät ihmiset, mitä teen? En kerta kaikkiaan jaksa enää kauan.

        Lapsilla oli jatkuvasti flunssaa yms. Ystävä kehoitti käyttämään päivittäin gefilustuotteita. Niinpä olen juottanut lapsille päivittäin gefilusmaitoa ja välillä gefilusjogurtteja. välillä myös muita maitohappobakteereita sis.tuotteita (probiootit parhaimpia). Itse otan myös kalaöljykapseleita lähes päivittäin (lapsille en ole löytänyt tarpeeksi hyvän makuisia jotta ottaisivat niitä...)
        Näillä konsteilla meidän perheen sairastelut ovat vähentyneet ja samalla myös lieventyneet reippaasti.


    • kuumetta, vilua ja vatsakipua

      "...nyt on lämpöä, päänsärkyä, mahakipua ja koko ajan kylmä."

      -> mulla on ihan samat oireet! Alkoi viikko sitten maanantaina. Vatsakipu oli mielenkiintoinen lisä tähän normaaliflunssaan. Ja kylmä on ja viluttaa koko ajan. Nuhaa ei ole kauheasti, mutta kurkussa tuntuu jotain. Välillä tuntuu, että tauti on voitettu, mutta illalla taas kuumetta.

      Näillä eväillä eteenpäin, elämä kyllä voittaa tällaiset viruslenssut. Lepoa vaan ja kuumaa juotavaa.

    • , joka toimii mulla

      Itse olin reilut vuosi sitten jatkuvasti sairaana. Ravasin tk:ssa; välillä sain antibioottikuurin, välillä katsottiin labrat ja ne oli kunnossa ja kuuria ei annettu enkä halunnutkaan mutta lievä lämpöily ja välillä alilämpöily jatkuivat ja jäseniä kolottia ja kurkku oli kipeä. Yksi tuttavani kertoi käyttävänsä astaksantiinia sisältävää ravintolisää ja pysyneensä sillä terveenä. Aloitin sen käyttämisen vuosi sitten syksyllä ja siihen jäivät flunssat. Nyt olen käyttänyt Astavita Sport -nimistä ravintolisää, jossa astaksantiinin lisäksi on b-vitamiinit ja näin jättänyt Berocan pois. Jollakin toimii jokin konsti, toisella toinen mutta tätä kannattaa kyllä mielestäni kokeilla!

      • luonnon molekyyli

      • Anonyymi
        luonnon molekyyli kirjoitti:

        Astaksantiini on kyllä niitä harvoja ravintolisiä joista löytyy ihan koululääketieteellistä näyttöä vastustuskyvyn lisäämisessä. Ja sillä on monia muitakin tutkittuja vaikutuksia. Löysin tämmöisen sivuston täältä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000324&posting=22000000035463656

        Paska meinaa roiskahtaa housuihin kun tykkää, täytyykö vaihtaa kasvisravintoon ruokapuoli, oiskohan apua Tässä asiassa


    • butthole surfer

      ja kuuma kaakao. NAM!

      Jos ei lunssa lähe, niin ompa ainaki kivaa.

    • 9999999

      toki sulla voi olla jokin oikea syy mutta kannattais kokeilla mun tapaa. eli en ole ollu minkäänlaises flunssas 8vuoteen!! ja syy on ehkä täs? eli otan jokapäivä blue omega3 hyljeöljyä, jokapäivä 4-5omenaa ja muutenki todella terveellinen rokavalio, täysjyvää ja broileria jne..ja pesen usein kädet! näin pöpöt ei ainakaan muhun iske

    • HerbalExpertiece

      Itse olen kärsinyt samasta kierteestä.
      Otappa vaihtoehtoinen lääketiede avuksesi ja kokeile- tulokset ovat oikeasti pysyviä. Itse kärsin myös kroonisista lihaskivuista joihin voimakkaat apteekkilääkkeetkään eivät enää auttaneet, sillä vuosien saatossa olin tullut immuuniksi niille monille. Sitten sain kerralla täsmälääkkeet joiden avulla olen saanut kohotettua sekä yleiskunnon että sairaudet pois. Huomasin myös ilokseni että immuuniteettini on parantunut. Lakiuudistuksen mennessä läpi, homeopatiasta tulee virallinen hoitomuoto myös meillä peräkylä suomessa. Muualla euroopassa se on ollut pitkään yliopistotutkinto.. meillä täällä sitä edelleen pidetään newage-hömppänä.. sääli.. koululääketiede vaan valitettavasti pitää ihmisiä kipeänä eikä halua tutkia kokonaisuutta.. rahaa ne sillä tekee..

      • Taas..

        Joku Herbalife-luontaistuote/kauppias yrittää saada asiakkaita>>HUMPUUKILLA


    • Tyrnejä

      Ei flunssaa.

    • vitamiineja

      Saatkohan tarpeeksi vitamiineja?

      Olen aika harvakseltaan kipeä muutenkaan, mutta kerran pari vuodessa olin aikaisemmin. Aloin syömään kotimaisia marjoja enemmän sekä hedelmiä. Sen jälkeen olen pistänyt merkille, etten ole ollut tässä pariin vuoteen juurikaan kipeenä. Kuumetta ei ole ollut ollenkaan, joku kurkkukipu, nuha ja sen tyyppiset ovat olleet ne isoimmat oireet.

    • kokeilla...

      paljon kasviksia ja hedelmiä/marjoja välipaloiksi, sitten e-epaa ja b-strongia yhet aamuisin tuoremehulasillisen kanssa, eli kehon pohjaeväät kuntoon, ettei taudit pääse hyökkää. Kestää parikuukautta ehkä ennenku varastot kehossa täyttyy joten oo kärsivällinen, ei ihan heti huomenna auta. JA muutenjin vähä kattoo mitä syö, ni kyllä tautikierrekki helpottaa, mulla nyt kaks vuotta viimesestä flunssasta ja aina oli muutama ainaki vuodessa. N ii ja tietysti ulkoilut päälle sitte ku oot kunnossa!!!

    • reformi

      moi! minulle kun tuli syksyisin kurkkukipu ja armoton nuha niin join aina kuumaa mehua ja se tuntu hyvältä hetken.seuraavana päivänä ei sitten muuta kun ääni pikkuisen pihisi.sitten jostain kuulin että kylmä on tulehtuneeseen hyvä,niin aloinpa imeskelemään jääpaloja neljä-viisi peräkkäin viisi kuusi kertaa päivässä tai tunteen mukaan.joo ei ole enää ääneni sen jälkeen kähissyt kun käytän tota konstia kun tulee flunssaa.Niin ja sormia ei parane tunkea nenään.siellä ne pahimmat pöpöt pitää majaa kynsien alla.Nyt olen syönyt valkosipulia viime marraskuusta lähtien joka päivä yksi kynsi raakana ruisleivän palan kanssa.En ole marraskuun jälkeen ollut nuhanen eikä kurkku kipeä.että tälläistä.

    • T-O

      Mulla meni vuosi samoissa merkeissä: olin viikon tai pari terve ja sitten taas kuukauden flunssaisena. Lekurit ei osanneet sanoa mitään paitsi, että alkavaa astmaa epäiltiin. Tutkailin asioita ja päätin kokeilla maitoproteiinitonta ruokavaliota. Siihen loppuivat flunssat! Tästä on nyt reilut 2 vuotta, ja nykyisin olen sen pari-kolme kertaa vuodessa flunssaisena ja se menee nopsaan ohi. Allergiatesteissä ei löytynyt mitään, mutta itse kokeilemalla olen tämän todennut. Nykyisin pystyn noin kerran viikossa herkuttelemaan esim. jäätelöllä tms ilman oireita. Kannattaa kokeilla pari viikkoa maidotonta ruokavaliota!

      • Luomu

        TOdellisuudessa tuskin on olemassa mitään maitoallergiaa! Meille on syötetty pajunköyttä. Kaupassa myytävää maitoa ei voi maidoksi sanoa, sillä siitähän on poistettu kaikki olennainen ja loput muokattu luonnottomaksi litkuksi. Tunnen monia, jotka ei kestä kaupan "maitoa", mutta raakamaidosta ei tule mitään oireita, ei tietoakaan laktoosi-intoleranssista- siinäkin hieno nimi keksitty ihmisten harhauttamiseksi-!

        www.anttiheikkila.com


      • maitovalistaja
        Luomu kirjoitti:

        TOdellisuudessa tuskin on olemassa mitään maitoallergiaa! Meille on syötetty pajunköyttä. Kaupassa myytävää maitoa ei voi maidoksi sanoa, sillä siitähän on poistettu kaikki olennainen ja loput muokattu luonnottomaksi litkuksi. Tunnen monia, jotka ei kestä kaupan "maitoa", mutta raakamaidosta ei tule mitään oireita, ei tietoakaan laktoosi-intoleranssista- siinäkin hieno nimi keksitty ihmisten harhauttamiseksi-!

        www.anttiheikkila.com

        Laktoosi-intoleranssi ja maitoallergia ovat kaksi täysin eri asiaa!
        Laktoosi-intoleranssissa ihmisen laktaaasin, joka rikkoo laktoosin eli maitosokerin, erityskyky on loppunut tai huomattavasti pienentynyt,

        Maitoallergiassa ihminen erittää laktaasia, mutta on allerginen maitoproteiinille. Eli kun hän syö maitoa, allergeenit lähtevät hänessä liikkeelle ja hän saa esimerkiksi pahaa ihottumaa.


    • kovastikin

      Minun poikani ei aikoinaan moneen vuoteen sairastanut mitään, kunnes sitten tuli yksi vuosi, jolloin hän sai kaikki mahdolliset kulkutaudit. Hän oli jatkuvasti kipeänä. Varmaankin silloin sitten sattui sellaisia, johon hänellä ei ollut immuniteettia, toisaalta, kun vastustuskyky heikkenee jonkun sairauden jälkeen, tulevat toisetkin sitten helpommin. Itselläni olen myös huomannut saman, muutama vuosi sitten olin jatkuvasti kipeänä. Nyt on mennyt kolme vuotta eikä yhtään yskää, flunssaa tms. Nyt sitten tuli ja meni, aika nopeasti kylläkin meni ohi. Joten aikansa kutakin..

    • "Kipeille"

      Menkää kurkku ,korva erikoislääkärille.Tai ainaskin kunnon tutkimuksiin.

      Itse kärsin n.10-v. jatkuvaa kovaa kurkkukipua ja kuumetta ,eikä kukaan lekuri halunnut että leikataan nielurisat vaikka itse pyysin ,mut sitten erikoislääkäri sanoi ihan selvä nämä aiheuttaa tulehdukset ja ne leikattiin.

      Ei ole mennyt keuhkoihin tauti vaikka muut lääkärit niin sanoivat.

      Sairastaminen on tippunut kovasti elikkä n.50 päivästä 20 päivään/vuosi.

      Muistakaa ottaa myös viinaa välillä ja kunnolla se puhdistaa ja rentouttaa.Työkaverit ottavat heti kun on kipeenä olon oireita ja kuulemma tehoaa.
      Itse huomannut valkosipulin ja D-vitamiinin (auttaa ainaskin ihottumaan se on ihan selvä ja monen vuoden kokeilun tulos)auttavan kun niitä jatkuvasti syö tai sitten se on vaan sattumaa ,mut kun jaksaa niitä popsia niin kestää paremmin terveenä.

    • ja sinkki

      Tuttu vaiva vuosien takaa; nyt ei viimekään vuotena ollut kuin yksi lievä flunssa. Minä uskon ravintolisiin (kuten C vitamiini ja sinkki, sinkkiä ei liian paljon), kasviksiin, hedelmiin ja ulkoiluun, pakotan itseni joka päivä lenkille ja en syö antibiotteja sitten millään, ainoastaan jos on joku vakava tulehdus, mutta ei flunssaan, antibiotiit vain heikentävät elimistöä. Ja kalaöljytablet D vitamiini-lisä ovat ehdottomia.
      Näillä minä olen pysynyt terveenä, jopa migreeni on hävinnyt. Kokeilemisen arvoinen, ei menetä mitään kuin rahaa mutta voi saavuttaa paremman terveyden.

    • kipeänä aina

      Olin vuosia flunssakierteessä kunnes tukkoinen nenäni operoitiin ja ilmanvaihto saatiin pelaamaan. Siihen operaatioon loppuivat sairasteluni. En ole mitään vitamiinejä enkä muita poppaskonsteja tarvinnut sen koommin..

    • yleiskunto

      Eli ala urheilee ja syö terveellisesti... Nimim. vuosi ilman flunssaa tai muitakaan sairauksia

    • Kämppä

      Homeessa sun huushollis

    • kokemusta on

      Hyväksi havaittu keino on käyttää gefilus- tuotteita päivittäin. Niiden sanotaan parantavan vastustuskykyä, ja olen huomannut, että toimii!
      Perheessäni oli juuri hiljattain nuha- kuume- kurkkukipu- sairautta, mutta itse en sairastunut.
      Juon päivittäin Gefilus- mehua lasillisen.
      Onhan niitä myös viileinä, jugurtteina, maitona, piimänä ja ehkä joitain muitakin tuotteita, joten jokainen varmasti löytää itselleen sopivan.
      Kannattaa ainakin kokeilla. Niiden maku on ihan samanlainen kuin tavallisissa tuotteissa.

      • äässis

        typerä mainosta orja!


    • -kotilääkäri-

      Itse olin jatkuvasti kipeänä noin neljä-viisivuotta sitten ,juuri kun olin parantunut yhdestä taudista ,ei mennyt pitkään kuin taas oli flunssanen olo.Menin taas nenä ja pää tukossa´lääkäriin ,tällä kertaa ehdotettiin Infulenssa rokotusta jota annettaan sellaiselle ,jolla on vastustuskyky heikentynyt huomattavasti. ja vitamiiniannoksia jotka auttavat verenhemoglopiaan .
      Pitää kuitenkin olla terve ennekuin voi tuon rokotuksen saada..eli sellainen paussi noissa flunssien välillä ..kun se voi ottaa.
      Voin sanoa että se on todella auttanut minulle.
      Tavallista flunssaa en enään sairasta ..ja Suurempien infulenssa-aikoina tunnen vaan pientä vilustumis oireita.
      Ja tietenkin omia konstia käytän myös..jota on hunajatee ja mustaviinimarjamehu. niitä juon melkein jokapäivä. En ainostaan flunssa aikoina.

      -viluvilma-

    • joku?:?

      oletko mahdollisesti käynyt muissakin testeissä???.

      • KeskusS

        Immunosupressiosta ei seuraa normaaleja flunssia yms. Pelkästään opportunistisia sairauksia.


      • terää
        KeskusS kirjoitti:

        Immunosupressiosta ei seuraa normaaleja flunssia yms. Pelkästään opportunistisia sairauksia.

        jos joskus pikku flunssan saisi tai kuumeen.
        Ei kun ei. Elän kuitenkin elämää, johon ei aamu palat kuulu, eikä säännölliset ruoka ajat, saatan yölläkin käydä syömässä. On huono ruoka,kun ei vara ostella, tupakka ja joskus otan oluttakin. Vitamiinitkin jäi metsään, kun ei ole mahdollisuus lähteä hyville apajille.


    • Mummu+.

      Syö Dvitamiini ja C.

    • Dr. Doctor

      Itse sairastelen hyvin harvoin. Viimeinen flunssa on muistikuvani mukaan ollut vuoden 2007 tammikuussa. En syö mitään luontaistuotteita ja muutenkin elän "aika normaalisti" eli sairastelemattomuutta ei voi laittaa elämisen / ravinnon piikkiin. Influenssarokotteitakaan en ole ottanut moneen vuoteen. Onko tämä sairastamattomuuskaan ihan hyväksi, kun en silloin tällöin sairastele? Olen miettinyt asiaa kovasti, koska olen jostain lukenut, että jos ei silloin tällöin sairastele/kuumeile, niin sekin heikentää immuniteettia.

      • joku?:?

        onkohan tuossa perää.että jos ei joskus sairastele niin että se heikentäisi immuniteettia.toisinaan aika hauska veto. ite en tosiaan ees muista millon oon ollu kipeä..


    • Kokosukuni

      Olen 50v. mies ja perheestä, jossa kaikki ovat poteneet samoja ongelmia ja ne ovat periytyneet lapsillemmekin - onneksi vain siltä osin kuin geenit määräävät.
      En viitsi selostaa, miltä tuntuu tulosvastuullisena olla viisi, kuusi kertaa sairaana talvella, kun hommat käyvät kiivaimmillaan enkä sitä mitä lasten sairastelu on merkinnyt vaimoni uralle.
      Kun 15 vuotta sitten aloin syömään terveellistä, tasapainoista ja luonnonmukaista ravinto-ohjelmaa, sairastelu loppui.
      Olen näiden vuosien aikana ollut flunssassa ehkä 6 kertaa, eikä mitään muitakaan remppoja ole tullut.
      Tästä ravitsemusta kiittäminen.
      Mutta sehän maksaa?
      Niin maksaa tavallinen tai roskaruokakin sekä sairastelu.
      Hyvän, tasapainoisen aterian saan 3-4 eurolla! Mistä?

    • ja nenäkannu

      ja alkaa helpottaan mites on sen liikunnan kanssa ?????? jos et liikuntaa harrasta = aina kippee.....

    • Antti28wee

      Ennen oli sama ongelma. 4v sitten aloitin säännöllisesti syömään paljon hedelmiä, vihanneksia ja urheilemaan päivittäin sekä lopetin tupakoinnin. Sen koommin ei ole tullut sairasteltua. Itse asiassa 4 vuoteen olen ollut kipeänä vain kerran. Suosittelen

    • kohtalotoveri

      Viime talvi meni täälläkin totaalisesti sairastaessa. Alkoi jo elokuussa ja flunssa jatkui on/off koko talven. Oli keuhkoputkentulehdusta, kuumetta, yskää, adenovirus....juoksin lääkärissä jatkuvasti. Sain lopulta avun omahoidosta. Ostin nenäkannun ja huuhtelin tosi säännöllisesti suolavesiliuoksella aamuin illoin. Lisäksi ostin apteekista muovisen höyryhengitysastian, jota käytin flunssan aikaan. Heti flunssan tullessa jäin pois töistä ja lepäsin tosi hyvin. Kädet pesin aika usein ja varoin koskettamasta nenän/suun aluetta. Lisäksi luin jostain, että makuuhuoneen lämpötila ei saisi olla liian korkea nukkuessa. Tuuletin aina iltaisin makuuhuoneen tosi hyvin ja vähensin sisälämpöä muutenkin. Lopulta kierre helpotti ja tänä syksynä en ole vielä ollut sairas....ja toivottavasti en tulekaan.

    • saisit vastuskykyä

      vituttaa vellihousut jotka "flunnssass"

    • VAAN EN ENÄÄ

      TERVEHDYS. MINÄKIN OLIN NOIN 1-2 KERTAA
      KUUKAUDESSA KUUMEESSA YLEENSÄ YHDEN YÖN,
      NYT OLEN "HÖRPÄNNYT" DANONEN ACTIVE..
      NOIN VUODEN JA EN OLE SEN JÄLKEEN OLLUT
      KUIN YHDEN KERRAN FLUNSSASSA (KÄVIN JÄRVESSÄ),
      KOKEILU EI PALJON MAKSA

      • jatkuvasti

        flunssaa ja keuhkoputkentulehdusta, kunnes lopetin tupakanpolton. Tähän loppu taudit, n. 4 vuotta olin että ei flunssaa ollenkaan, viime talvena tuli sit joku pöpö ja oli kipeenä. Toivottavasti ei tänä talvena.


      • metsurina
        jatkuvasti kirjoitti:

        flunssaa ja keuhkoputkentulehdusta, kunnes lopetin tupakanpolton. Tähän loppu taudit, n. 4 vuotta olin että ei flunssaa ollenkaan, viime talvena tuli sit joku pöpö ja oli kipeenä. Toivottavasti ei tänä talvena.

        pari vuotta ennen armeijaa ja sen jälkeen 25vuotta muissa metsätöissä. Ulkotyöstä taisi tarttua joku geeni kun tauti ei tartu vaikka kotona ja töissä tauti käy lähes kaikki vuorollaan läpi. Olin kuumeessa n. vuonna 91 viimeksi. kopkop...


    • :;:;:;

      Syö terveellisesti ja monipuolisesti. Hyvä yleiskunto autaa, (kun olet terve)ei muuta kuin ulos lenkille. Kun liikkeellä on flunssaa ota c-vitamiiniä. Pese käsiä ahkerasti!

    • oli sama ongelma

      muutama vuosi sitten.

      Kukaan tässä ei ole tuonut sitä esille, että jos poltat tupakkaa, lopeta HETI.

      Minulla loppuivat keuhkoputkentulehdukset, poskiontelovaivat ym. välittömästi kun lopetin tupakanpolton.

      Nyt en ole ollut enää vuosiin sairaana, en flunssassa enkä lenssussa. Olen itsekin ihmetellyt, mistä se johtuu. Mitään ravintolisiä, vitamiineja ym. en syö.

      Luulen, etä oma salaisuuteni on ennen kaikkea terveellinen ja monipuolinen kasvisruoka (olen kasvissyöjä.) Vihanneksia, hedelmiä, kokojyväviljaa, papuja ja siemeniä päivittäin. Niistä saa kaiken, mitä tarvitsee. Kotimaiset marjat ovat kaikkein parhaita ja jos on varaa luomuruokaan niin aina vain parempi.

      Sitten vain kohtuullisesti liikuntaa ja positiivinen elämänasenne niin ainakin lähtökohdat ovat kunnossa.

      Jos elämäntavat ovat kunnossa mutta muutosta ei tule, kannattaa hakeutua kunnon tutkimuksiin. Erilaiset allergiat ym. saattavat heikentää vastustuskykyä. Salakavalin on homeallergia, joka voi aiheuttaa flunssan oireiden tapaista, kuumetta, päänsärkyä, mahakipua ja vaikka mitä.

      Aina sairastaminen ei tuo lisää vastustuskykyä vaan jos oikein kunnolla jää "putki" päälle niin yleiskunto voi heikentyä ja kierre jatkuu. Ehkä lääkärillä voisi olla vielä keinoja hihassa tämän katkaisemiseksi.

      Antibiootit ovat ehdottomasti pahasta, olen itsekin niitä joskus syönyt milloin keuhkoputkentulehdukseen, milloin poskiontelontulehdukseen tai virtsatietulehdukseen. Oma kokemukseni on, että ne vain yleensä lykkäävät tautia, joka tulee takaisin parin viikon päästä kuurin lopettamisen jälkeen. Parempi olisi yrittää kärvistellä taudin kanssa ja hankkia sitä vastustuskykyä. Hengitystietulehduksiin höyryhengitystä ja poskionteloille nenäkannu, virtsatietulehdukseen c-vitamiini ja karpalomehu sekä aina sairastellessa runsaasti nestettä, tuoretta vitamiinipitoista ruokaa ja raakaa sipulia. :) Vanhan kansan keinot tepsivät yhä nykypäivänäkin.

      Eri asia sitten, jos tauti käy todella ankaraksi.

    • ainakin yksi

      eli C-vitamiini, heti jos unohdan syödä sitä niin alkaa flunssanoireet kohta vaivaamaan. Kesäaikana en C-vitamiinipilleriä ota ja joskus syksyllä kun alkaa niiskuttamaan muistan taas aloittaa ja sillä ne oireet sitten häviää. Että ei se kyllä mikään "uskon" juttu voi olla. Näin on mennyt jo monia vuosia ja todella vähän olen kipeänä ollut.
      Ehkäpä tuollakin on jotain vaikutusta asiaan kun olen kova pesemään käsiä aina kun koskettelen jotain mistä voisi jotain tartuntoja saada. Huono puoli tässä käsien pesussa on se että kädet kuivii ja niitä joutuu rasvaamaan, mutta hyvä jos auttaa siihen ettei räkätauteja tule.
      Jaha pitää mennäkin ottamaan päivän vitamiinikuuri taas.
      Terveisin flunssaton :)

    • on ihan selkeä

      tapaus, eli kun hommaat lääkkeet tohon sun HIViin niin ei tartte kärvistellä noin paljon, ken kondomitta kuksii se jatkuvasti köhii...Eli ei muuta ku testeihin niin saat sen jälkeen kunnon mömmöt ja ei tarvi enään köhiä.

    • syytä

      Juuro tuollaiset ´luovuttaja luonteet´ovat aina muka kipeinä,ja muut saa tehdä työt.Niskasta kiinni itseä, ja itsensä tutkimisen sijaan muuta tekemistä,niin ei eipä sairastu.
      Jos menee heti pikku vilutuksesta petiin,niin kyllähän sitä sitten saa harrastaa.
      Typerää surkuttelua tuollainen...

      • Läpälää

        Onpas täällä paljon loistavia asiantuntijoita. Mitäs jos ei lähdettäis tällaiselle pupun puhumis-linjalle..
        Kyllä mä uskon, että jos ihmisellä oikeesti on hätä jatkuvasta sairastelusta, niin ei se mitään surkuttelua ole vaan halu saada apua ongelmaan. Jokainen "viisas" voi työntää nuo vähättelynsä sinne missä ei päivä paista!


      • itse paljon sairastaa

        ei tosiaan oo mitään "pikku surkuttelua" jos on koko ajan jossain flunssassa tms. itse syöny tässä jotkut kymmenet antibiootit viime kesästä lähtien, milloin mihinkin tulehdukseen. en tosiaan haluasi sairastaa, tai teeskentele sairastavani, niin että muiden täytyisi tehdä mun työt tai muuta sellasta. olisin todellakin kaksataa tuhatta kertaa mielummin terve ku aina kipee. tässä taas joku flunssa pukkaa päälle, olin ehkä vajaan viikon terve kun sain kahden viikon poskiontelontulehduksen häädettyä antibiooteilla. yritin olla syömättä niitä aluksi, mutta eipä kotikonstein lähtenyt. muutenkin aina joku ylähengitystieinfektio tai virtsatieinfektio, myös silmätulehdus on usein. ja yritän kyllä kaikkeni olla sairastumatta, syön suhteellisen terveellisesti, tosin nyt on ruennut vituttamaan jatkuva sairastelu, että eipä aina jaksa miettiä mitä sieltä suustaan alas tunkee. en polta, liikun heti kun voin, mutta ei ole suositeltavaa mennä lenkille jos kuumeilee (sydänlihastulehduksen vaara) syön vitamiineja, vedän asidofilus bifidukset ynnä muut ja mitäs muuta vielä sitte. c-vitamiinini yms. kännit vedän kun olen terve, tai en ainakaan antibiootti kuurilla. mitenkään älyttömästi en juo, mutta kun tää sairastaminen vituttaa niin välillä aina pakko. ja jos vielä joku kehtaa sanoo et on omaa syytä kun ihminen sairastaa, niin vittu, onnee vaan sulle ja sun immuniteetille, kaikille ei vaan yhtä tasasesti jakaannu onnen lahjat. sanoppa vielä kuule päin naamaa noin jollekin jatkuvasti kipeenä olevalle, niin en yhtään ihmettele, jos lättysi lätisee. tällänen jatkuva sairastaminen vituttaa, masentaa ja stressaa, oon hyvin ihmeissäni ettei mun nupissa jo viiraa enemmän mitä siellä viiraa. lenkille haluisin paineita purkamaan, mutta enpä haluu vakavammin sairaaks kun on jo tässäkin "normaaalissa sairastelussa" kestämistä. jaksamista kaikille, joilla on samanlainen sairasteluputki päällä!


    • Hei!
      Olisiko kotonasi mahdollisesti hometta?Sehän aiheuttaa pitkäkestoista flunssaa.

    • terveellisesti liikkuen

      Miten paljon nukut vrk.ssa? Miten on syömisen laita? Syötkö monipuolisesti ja 5 ateriaa päivässä ?
      Kannattaa syödä kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, hieman proteiineja, rasvoja ja juoda maitoa. Nukkuminen on tärkeää jokaiselle ainakin 6-8h ja opiskelijoille jopa 10h vrk.ssa.
      Kaikkein tärkeintä on liikunta päivittäin ja niin että hengästyy.
      Kun on fysiikka kohdallaan niin mielikin pysyy vireänä, eikä sairastu ja jos sairastuu, niin sairastuu lievemmin ja paranee nopeasti.

    • pena.kk

      Sehän on terva sauna ja viina;)

    • iki nuori

      minä en ole sairastanut sen jälkeen kun aloin syömään valkosipulia, se tehoaa kun kun syö päivittäin sitä.

      • Jehtgss

        Eiköhän seitsemän antibioottikuuria (viestiketjun ylimpiä) ole jo hieman liikaa - ei ihme, että vastustuskyky heikkenee... Älkää nyt hyvät ihmiset syökö kaikkea mitä lääkärisedät ja -tädit teille tarjoavat!


    • pelastaa

      Päivittäin nautittuna 10-20 tippaa lasillisessa vettä. AUTTAA!!

    • Aatu

      Mulla on ollut tuota vaivaa, että poskiontelot tulehtuvat ja söin aina antibiottikuurin. Erään kerran otin puheeksi lääkärin kanssa. Hän määräsi Nasonex nenäsumutetta käytettäväksi säännöllisesti ja hyvin on auttanut. Reilu vuosi on mennyt ilman antibioottia.

    • 3243

      onko sulla amalgaami täytteittä hampaissa?-mulla itsellä jatkuvat flunssat,kuumeilut ym. loppui kun poistatin elohopeat suusta...elohopea on 1-asteen hermomyrkky!

    • Mä vaan

      Oletko homekoulussa/työpaikassa/ tai kenties kotona homevaurio?

    • ensiapu-x

      Taistelin yläasteelta asti alati toistuvien flunssien kanssa. Vilustuin jopa treeneistä tullessani. Ongelmanani on ollut alhainen verenpaine joka omalta osalta provosoi flunssaa heti kun hikoilun jälkeen verenpaine laskee, tulee kylmä.. ja se on merkki siitä, että täytyy juoda lämmintä tai tehdä mitä tahansa, että vilu lähtee. Vuosien mittaan helpoin tapa saada kylmä olo tai hiukan aristava kurkku eli flunssan ihka ensimmäiset oireet pois juomalla paljon kuumaa.

      Eri juomat kokeilleena päädyin kahviin, muista juomista kuten teestä saattaa jäädä kurkkukipu päälle mutta kahvista ei.

      Koska olen tavallista herkempi saamaan flunssan yhteydessä pahoja nuhia, nenän 1. tukkoisiin oireisiin taas opin ottamaan valkosipulikapseleita, halvinkin tabletti helpottaa tukkoista oloa, eikä ne ruokailun yhteydessä niinkään ala haista, eikä läheskään niin paljon haise hengitys, kuin tavallista valkosipulia syödessä..

      Kunnon vanha mustaviinimarjamehu onkin sitten vielä yksi "rohto"..kuten myös punajuuri. Luulen että nämä kotikonstit ovat ne yksinkertaisimmat, helpoimmat ja tehokkaimmat käytännössä. Voihan sitä vaikka kokeilla käytännössä. Teekin on rauhoittava ja lämmittävä juoma, mutta itse en ole siitä aina saanut yhtä hyvää apua koska vaivani on todellisen ankara ollut myös.

    • marjoja

      Kannattaa parantaa elimistön vastustuskykyä.

      Syö terveellisesti; kotimaisia marjoja, hedelmiä, kasviksia. Kunnon aamupalat ym. ruokailut.

      Nuku riittävästi.

      Liikunta elämäntavaksi. Liiku välillä myös niin että hengästyt.

      Nauti elämästä, pienistäkin asioista. Positiivinen elämänasenne!

      Tässä hieman eväitä niin flunssakin pysyy loitolla.

      • lisää

        eväitä kaikille tai ainakin ajattelemisen aihetta kun mantraatte et taas on flunssaa liikkeellä.Kyse on hygieniasta hedelmätiskillä eli onko PAKKO räkäistä käsiin tai nuolla niitä ja hypistellä esim tomaatteja kun laittaa niitä pussiin.Seurasin kerran kaupassa tilannetta keskittyen yhteen tomaattiin joka ei ollu niin yhtä kiinteä kuin muu mutta ei mis nimes lähellekkään mätä.No sitä hiplasin vartin aikana n 5 ihmistä jotka nuolivat sitä ennen sormenpäitä saadakseen pussin auki.Ihan vitun sama kuinka refleksinomaisesti sen tekee.Se on saatanan kuvottavaa ja on melkein sama asiajos sylkäisisin käsiini joka kerta kun koskisin ovenkahvaan ym tai vetäisn räät sinne tomaattien keskelle.Ai niin kaikkihan kuvittelevat olevansa niin vitun terveitä ettei mikään leviä ja kyllähän kaikki aina pesee ne ennen käyttöä..or not.Oli miten oli pls lopettekaa aivan turha taudinaiheuttajien levittäminen ja mustakaa mummot ja papat kaupan kassallakin olla limaamatta niitä näppejä jotta saisitte kuppaset setelinne lompakoista ulos.Ja EN ole missään kaupassa töissä.


    • robin hood

      Yleiskuntosi mitä ilmeisimmin ei ole kohdallaan. Eli tervehdyttyäsi lisää liikuntaa ja monipuolista ruokavaliota niin hyvä tulee!

      Yksinkertaista ja helppoa.

      • nestemäistä

        valmistetta nimeltä Strath.
        Terveisin-ei pienintäkään vaivaa 5 vuoteen.


    • ensin

      allergia testeihin ja sitten pyydät lähetteen kurkku,nenä ja korvalääkärille, että ilmatiehyeesi voidaan tarkistaa, ja tehdä mahdolliset korjaukset.

      Poista kotoa kaikki pölyä aiheuttavat tekstiilit (matot päiväpeitteet kalusteiden päälliset ym. ja jos on kotieläimiä, niin nekin ainakin siksi aikaa että niiden poissaolon vaikutukset, voi huomioida terveydentilan muutoksissa.

      Laaja verenkuva voisi olla myös tarpeellinen.

    • marco

      stressaantunut. Kun on stressiä niin immuniteetti voi heikentyä. Kun sairastelu putki alkaa nii voi olla vaikee katkasta sitä, kun elimistö ei ehdi toipua. Suosittelen et perehdyt, et tarviitko lomaa ja mahdollista sielunhoitoa ja siihen vielä vastustuskykyä lisääviä vitamiineja, kuten c-vitamiinia, flunssa aikoina...nauti mehuja, joissa on c-vitamiineja. siis ennen ku tauti on tarttunu ja myös suoliston toimintaa auttavia juomia niin vatsa pysyy kunnossa. Jogurttia tai juomia, piimää tms. En usko et sulla nyt mitään vakavaa on, mut jos olo ei parane niin etsi lääkäri joka todella on kiinnostunut, ei mitään puoskaria

    • laittaatääuudestaan

      eväitä kaikille tai ainakin ajattelemisen aihetta kun mantraatte et taas on flunssaa liikkeellä.Kyse on hygieniasta hedelmätiskillä eli onko PAKKO räkäistä käsiin tai nuolla niitä ja hypistellä esim tomaatteja kun laittaa niitä pussiin.Seurasin kerran kaupassa tilannetta keskittyen yhteen tomaattiin joka ei ollu niin yhtä kiinteä kuin muu mutta ei mis nimes lähellekkään mätä.No sitä hiplasin vartin aikana n 5 ihmistä jotka nuolivat sitä ennen sormenpäitä saadakseen pussin auki.Ihan vitun sama kuinka refleksinomaisesti sen tekee.Se on saatanan kuvottavaa ja on melkein sama asiajos sylkäisisin käsiini joka kerta kun koskisin ovenkahvaan ym tai vetäisn räät sinne tomaattien keskelle.Ai niin kaikkihan kuvittelevat olevansa niin vitun terveitä ettei mikään leviä ja kyllähän kaikki aina pesee ne ennen käyttöä..or not.Oli miten oli pls lopettekaa aivan turha taudinaiheuttajien levittäminen ja mustakaa mummot ja papat kaupan kassallakin olla limaamatta niitä näppejä jotta saisitte kuppaset setelinne lompakoista ulos.Ja EN ole missään kaupassa töissä.

    • mikään auta

      Pneumokokki-rokotusta voisi kokeilla ja influenssarokotusta kanssa.

      Miten olisi työpaikan vaihto? Joudutko olemaan paljon tekemisissä flunssaisten ihmisten kanssa? Joillain auttaa kyllä asiaan. Itse sairastuin heti, kun jouduin vaihtamaan työpaikkaan, jossa tapaa paljon ihmisiä, koska aina joku kuljettaa mukanaan jotain pöpöä.

    • ja vastaus

      oletkos tutkituttanut olisiko kodissasi hometta?

      Minulla vastaava tapaus itsellä ja soitin huoltoon ja vaadin kosteusmittauksen.
      Mittaaja soittikin heti kotonani ollessaan että juttu on semmonen että lattiasi alla on vettä ja hometta että tuota pois pitäs muuttaa ja laittaa asunto remppaan..

      kannattaapi tutkituttaa asia..

    • Kokeilla kannattaa tätäkin

      Yksinkertaista kokeile valkosipulia,mieluiten tuoretta ei siis mitään tabletti muotoista, itselläni oli aikoinaan aivan sama juttu ystäväni kehoitti kokeilemaan valkosipulia ja kuinka ollakkaan se toimi ainakin mun kohdalla,nyt en enää syö sitä ihan säännöllisesti,mutta toisinaan kuitenkin,eikä ole flunssia näkynyt korkeintaan kerran vuodessa ja sekin sellainen 3-4 päivää ei lähellekkään sellaisia kuin ennen.

      • Sain avun

        Kokeile avantouintia. Sinne jäi kolotukset, flunssat sun muut.


    • Nimetön

      Meillä juodaan koko perhe LR:n aloe vera hunaja geeli juomaa....sisältää 91 % puhdasta aloe vera geeliä ja 9% kukkaishunajaa....todella huippu tuote! Meillä ainakin flunssat lapsilta pysyneet enemmän poissa ja jos tulleet niin hyvin lievinä!

    • Nimetön

      joskus se pöpö vaivaa pitkään.itse olen nyt myöhemmin huomioinut,että silloin kun elämäntilanteeni oli kiireinen ja stressi painoi joka suunnalta,olin myös sairaana alituiseen,nyt ei ole ollut mitään pitkiin aikoihin(3vuoteen ainakaan)jote kun ihminen on psyykkinen ja fyysinen kokonaisuus,on se varmaan niin,että kaikki vaikuttaa kaikkeen!Pää pyatyyn ja eteenpäin,kyllä se tauti vielä tokenee!

    • kun syöt

      Syö pari, kolme kynttä valkosipulia päivässä, sisältää paljon antioksidantteja ja on parempi kuin antibioottikuuri!

    • Flunssan loitollapitämiseks...

      Syö C viitamiinia ja monivitamiinia. MUTTA! aina kun käyt suihkussa ota kylmä suihku lopuksi, voit olla varma että flussa ei tartu enää kuin harivn ja vaivoin. Talvella halutessaso voinet käydä avannossakin jos kiinnostus ja kantti kestää. Itse olen vuoden -puolentoista ajan ottanut suikussa käydessäni lähes aina niin kylmän suihkun kuin hanasta tulee, talvisin saa kylmempää vettä kuin kesäisi. Ei ole flunsat, nuhat eikä muut pötöt vaivanneet yli vuoteen.

      • tämäkin.............

        MUISTA HYGIENIA, eritoten käsien, aina kun tulet kaupungilta himaan pese händyt, aina ennen syömistä pese händyt. ÄLäkä missään nimessä käpälöi liukuportaiden ja mertojen kaiteita ilman käsineitä etc. Sieltä saat sepertmaa, okennusta, paskaa ja kusta händyihisi, tutkittu juttu! Muista myös että raha on helvetin likaista, se on kieränyt satojen ja tuhanisen händyissä. Mutta älä liioittele hygienian kanssa muuten sairastut vielä helpommin. Muista kaksi asiaa! Kylmä suihku, ja käsien pesu aina himaan päästessäsi. Lisäksi voit koleilla niitä vitamiineja, monivita ja c vitamiinit riittävät hyvin.

        Mikäli nämä konstit eivät auta sinä olet sairas, mene lääkäriin vaadi perusteelliset tutkimukset. Onkohan sulla hivi? Siinä vastustuskyky laskee merkittäväsi.

        Itslleni on tehty sydän siirto ja lääkitys alentaa vastustuskykyä siitä huolimatta edella kuvatuja neuvoja noudattaen en ole sairastellut. Enne oli useimmin sairas, ennen vitamminejä, järkevää käsienpesua ja kylmiä suihkuja.


      • Vanhan kansan konstit

        Tämä toimii parhaiten, kun on pakkasta enemmän kuin 5 astetta ja seilusti lunta.

        Juo kylmä jääkaappiolut ja mee heti kylmään suihkuun. Juokse välittömästi ulos lumihankeen uikkarit päällä ja istu mukavasti lumihankeen. Peitä itsesi paksuun lumikerrokseen ja tee lämpimiä mielikuvaharjoituksia eli kuvittele, että on hemmetinmoinen helle. Keskity hartaasti ja odota kunnes uikkarit on jäätyneet kiinni hankeen. Huuda sitten apua niin kovaa kuin jaksat. Jos joku ehtii apuun, ennenkuin olet täysin umpijäässä, olet saanut aika tuhdin immuuniteetin kaikiin flunssan oireisiin.

        Älä kuitenkaan kokeile tätä yksin kotona!


    • Paleltaa

      Tarkista kilpirauhasen toiminta, mulla tuli vajaatoiminnassa tuollaisia oireita.

      • liitty udein myös

        Masennus ja alakuloisuus, joten jos olo muuten normaalia niin on epätodennäköistä että on vajaatoimintaa. Tosin jos se on, niin se on helpo korjata.


    • --------------

      puutostila tai stressi joka laskee elimistön vastustuskykyä. Aids? Syöpä? Hometta? Väärät ruokailutottumukset? Liian vähän liikuntaa?

      • KIKE.....

        luontaistuotekaupasta saa tätä tytölläni oli kans jatkuva flunssa ei ole enää kun syö fortodolia se on kurkumiinia sisältävä aine ja jos et ole sille allerginen se auttaa ja auttaa moneen muuhunki vaivaan iskiakseen kokeilin ite ja auttoi......


      • kurkumasta
        KIKE..... kirjoitti:

        luontaistuotekaupasta saa tätä tytölläni oli kans jatkuva flunssa ei ole enää kun syö fortodolia se on kurkumiinia sisältävä aine ja jos et ole sille allerginen se auttaa ja auttaa moneen muuhunki vaivaan iskiakseen kokeilin ite ja auttoi......

        http://www.alzheimerintauti.net/index.cfm?cd=21119&doc=21335&news=1


    • VOI HYVÄ JUMALA

      NYT ÄKKIÄ VIESTIKETJUN ALOITTAJA JA MIKSEI MUUTKIN JOTKA TUNTEE SYDÄMMESSÄ PISTON NIIN TESTEIHIN !!

      • Mulkku!!!!! DIG

        putto siult panikki mieli, siun saastaiset hanniballisi on homees.


    • Olen saanut vastustuskykyä paremmaksi maitohappobakteerin, sinkin ja monivitamiinin päivittäisellä nauttimisella. Ensin kannattaa myös olla sokerittomalla, hiivattomalla (syö vain ruisleipää) ja vähän valkeita vehnäjauhoja sisältävällä dieetillä. Kasviksia myös kannattaa popsia ja kuunnella elimistöään. Olen kerran vuodessa korkeintaan flunssassa ja kuumetta ei yleensä. Kun saat vastustuskykysi kuntoon, voit syödä vähän sokeriakin, mutta aluksi on hyvä näin.

    • MITÄ..?

      syöt. Suomi sijaitsee arktisella alueella ja täällä tarvitaan vastustuskykyä sekä energiaa. Näennäisterveellinen ruokavalio kaikkine lisänappeineen ja juotavine jogurtteineen antaa tuiki väärän kuvan vastustuskyvystä. (esim. mainoksen laiturilla keikoileva malli ja raitiovaunussa kädensijoja nuoleva lapsi) Lihaa,kalaa, kanaa, leippää, maitoo ja sopivasti rehua liikunnan kanssa pitää röörit auki ja naisen naisena.

    • Rate

      Nuo kaikki oireet voivat viitata siihen, että asut hometalossa. Toinen vaihtoehto on se että työpaikkasi ilma on homeen saastuttama. Etsipä googlella lisätietoa hometalo-ongelmista. Itselläni/ perheelläni oli vastaavia ja vaivat alkoivat poistua, kun muutimme pois. Homevaivoja ei yleensä lääkärin tutkimuksissa osata ottaa mahdollisena huomioon. Homealtistuminen voi tuoda myös mm. nivelkipuja... Pelkät homeitöt eivät aiheuta oireita vaan myös siitä lähtevät kaasut.

    • Kokemusta on

      Itse olen ollut helposti sairastuva ja sairastanut aina useita flunssia vuodessa. N. vuosi sitten syksyllä aloitin avantouinnin ja olin koko talven ja kevään terveempi kuin koskaan. Jos sainkin pienen flunssan, niin se parani huomattavasti nopeammin kuin ennen. Suosittelen lämpimästi! Tietenkin myös ulkoilu, terveellinen ruokavalio ja vitamiinit auttavat pysymään terveenä.

    • friendhere

      Hei flunssapotilas!!!

      Itselläni oli myös joskus aina flunssaa tai jotakin.
      Yleisin syy oli liian suuri kosteus talon sisällä.

      Toinen syys oli, se että en ollut ulkona tarpeeksi
      ja silloin kun olin, hakkasin halkoja tai sahasin
      puita pölleiksi. Tätä kun teki monta tuntia päivässä, niin kun meni kosteaan asuntoon, niin nenän vuoto alkoi 2 tunnin kuluttua.

      Jos käyt suihkussa, niin kuiva koko vartalosi
      hiustenkuivaimella, vaikka menisi se 25 minuuttia.
      Kuumat hiukset voivat olla vielä erittäin kosteat.
      Ja märkä pää on eräs hyvä flunssan aiheuttaja
      kylminä kuukausina, vaikka olisi sisällä.

      Sitten, jos et syö tarpeeksi ja kulutat urheilemalla kovasti tai teet työtä jatkuvasti paineella ja vapaa-aikaa ei ole, elimistö käyttää
      kaiken mitä se saa ruuasta, kun syöt, jotenka osta multivitaa ja syö omena päivässä. Jos vatsa
      on kipeä, osta banaania. Sulaa huonosti, mutta antaa sen suolistopohjan lääkityksen.

      Stressaantunut ihminen kuluttaa elimistön suojat
      loppuun hetkessä. Tähän auttaa vain torkkujen ottaminen heti töiden jälkeen, jos töistä tuotuja
      asioita ei pelkää unohtavansa kun ottaa torkut
      ja tekee ne illemmalla.

      Söin itse pieniä valkosipulin kynsiä. Niitä, joiden lähtömaa on Kiina yleensä ja on verkkopussissa aina myytävänä. Palauttaa luonnol-
      lisen elimistön suojan nopeasti takaisin. 2 päivää ja 3 päivänä flunssasi on ohitse. Älä keitä niitä ihan pehmeiksi tai niistä ei ole enää hyötyä. Syö raakana jos voit. Sitruuna mehu tuhoaa
      sitten kaikkea suusta vatsaan bakteereita tehokkaasti. Purskuta sitä suussa kunnes et maista enää yhtään mitän ja kurlaa myös. Makuais-
      tisi pitäisi nyt toimia melkoisen hyvin. :D

      Älä syö makeisia, ne kuormittavat elimistöä. ja
      kahvi ja sauna. brr..kevyitä löylyjä niin elimistön vitamiinit ei kuole kokonaan. Sauna nimittäin kuluttaa vitamiinejä tehokkaasti.

      Ja jotta veren punasolut uusiutuisivat. istu ulkona puoli tuntia, vaikka eskimoksi pukeutuen
      tai kävele se aika talon ympäri, jos ei muuta.

      Ja ota rauhallisesti 2 viikkoa näillä ohjeilla.

      P.S. Jos on sipuli allergia tai sitruuna, niin
      syö omenaa ja banaania ja perus suklaata
      (suklaata kohtuudella). Omenan vaikutus
      on 2 tuntia kerrallaan pystyssä,kun se
      alkaa sulamaan ja imeytymään.

      Toivotan onnelista toipumista.

    • ei vuosiin sairaana

      on ollutkin,valkosipuli yms ja ite olen viel lisäks tuoretta inkivääriä pienen nokareen päivittäin leivän päällä syönyt.Onni myös ollut saada tuoretta kalaa viikoittain.
      Olen sitä mieltä lisäksi,etteivät omat asiat,elämäntilanne,ole kunnossa,kroppa rupee oireilemaan sairastelemalla.
      Tuokin seksin tarpeellisuus ihan jees-juttu,kuuluu normaaliin elämään...kertoo teille tässä 66-vuotias.

    • elämään...

      Itsellä aiheuttaa samanlaisia oireita jos kärsin pitkään stressistä, vastustuskyky alenee. Samoin katkonainen uni saa immuniteetin sekaisin.

      Kun olin surullinen ja alakuloinen, elämäntyyli ei sopinut, tuli kaikenlaisia fyysisiä oireita. Tuputtivat jopa masennuslääkkeitä.

      Nyt kun vaihdoin työpaikkaa ja olen alkanut tavoitella omia haaveitani, voin paremmin. Yritän myös syödä paljon kasviksia ja luonnonmukaista ruokaa, valkosipulia ja hedelmiä. Urheilen myös.

    • VHH-dieetti

      Moi!

      Millainen ruokavalio sulla on? Olisko vastustuskyky huono?
      Suosittelen, että menet tohtori Antti Heikkilän sivuille nettiin-www.anttiheikkila.com- ja alat toteuttaa hänen ruokavaliosuosituksia. Itse olen noin vuoden hänen suosituksiaan noudattanut ja hyväksi olen havainnut. Vointi parantunut ja sairastellut vähemmän.

      Ensiavuksi voin sanoa, että jätä peruna, pastat, valkaistut jauhot, valkaistu sokeri ja yleensäkin liika hiilihydraatti vähemmälle. Vaihda margariini voihin, tavallinen pöytäsuola luomumerisuolaan ja jos mahdollista hae maito suoraan tilalta jos ei mahdollista niin kaupasta luomumaito. Syö marjoja ja vihanneksia, lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia vaikka jokapäivä, mutta mene nyt sinne Heikkilän sivuille ja perehdy siihen kunnolla.

      Terveydeksi!

    • tutkittu

      verestä mahdollinen borrelioosi.
      Jos olet huomaamattasi saanut punkin pureman.
      Viime syksy oli leuto, ja punkkeja löytyi vielä hyvin myöhään. Mahdollinen Bakteeri löytyy verikokeissa, ja siihen tehoaa vain tietty antibiootti.

    • minä__vainen
    • tuli heti mieleen

      Home aiheuttaa mystistä, toistuvaa kipeenä olemista yms. Ja huom! Normaalit hometutkimukset ei paljasta ns. supermyrkkyjä. Supermyrkyistä enemmän tietoa:

      http://www.inspectorsec.fi/site.php?page=main

      Toi yritys on kehittäny laitteen jolla supermyrkkyjen pitoisuuksia voidaan mitata. Yleiset instanssit ei ole olleet kovin innostuneita asiasta. Mieleen tulee syyksi lähinnä se että mikäli sillä uudella laitteella mitattaisiin enemmänkin epäilyksen alaisia kiinteistöjä, niin saattaisi tästä maasta löytyä "luvattoman" paljon korjattavaa. Ja sehän tulisi maksamaan.. Tästä oli jossain telkkarin asiaohjelmassa muutama viikko sitten.

    • Janejulia

      Heips, sairastelija. Kuulosti tosi tutulta toi sun sairaskertomuksesi. Minä ja alakoululainen poikani ollaan sairasteltu 2 vuotta putkeen samanlailla, kunnes viime keväänä (-08) omalääkärimme heitti ilmaan ajatuksen, että onko meidän huushollissa jotain vikaa, kun koko ajan ollaan kipeenä. Siitäpä aloitinkin sitten rumban kämpän tilan selvittämiseksi. Asumme vuokralla, joten otin yhteyttä isännöitsijään ja kerroin tilanteesta ja halustani asunnon kosteusmittauksien tekemiseksi. Koska kyseessä on sairastelu (niin lakikin vaatii), niin asunto oli tutkittava. Nyt on tiedossa, että asunnon lattioiden kosteuspitoisuudet ovat 78-98% muovimaton alla!!! (mitähän mahtaa lattioiden alla asustaa) Ja tässä ootellaan uuteen kämpppään pääsyä.
      Toivottavasti joskus päästään taudeista eroon. Ole sitkeä ja vaadi tutkimuksia.
      Taudeista vapaata ja aurinkoista tulevaisuutta Sinullekin.

    • intiaani

      .
      vastustuskyky heikentynyt.

      osta omena tai kaali ja aloita ruokailu haukkaamalla elävää kasvista ensimmäisenä..

      - aloittamalla aterian palalla tuoretta, raakaa kasvia,juuresta tai hedelmää,
      estät elimistösi tuhlaamasta
      vastustuskykyään vatsalaukun sisältöön..
      -tän ekan suupalan jälkeen voit syödä kuten tähänkin asti..

      -mahalaukussa on sellaiset hapot,ettei vastustuskykyä kannata sinne tuhlata..

      -jos vielä hylkäät sokerin,vehnän ja maidon vähäksiaikaa,
      ja syöt pieniä määriä etikka säilykkeitä,
      (esim. kurkku-punajuuri,kurpitsa)
      tai puolukkaa joka aterialla,
      niin emäs-happo tasapainosi muuttuu helpommin puolustettavaksi..
      .

      .

    • Testi sitä varten

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

      Bakteerit:
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Tiesitko_etta.html

    • attmva

      http://www.youtube.com/watch?v=zctTd5FPDbg

      Parantakaa omaa sekä luonnon tietoisuutta. Orgoniittia voi käyttää ympäristön tai kodin ja minkä tahansa paikan tai ihmisen energiakentän ja luonnon yleisen energiaverkoston parantamiseen.

    • välissä???

      Eräs tuttavani kärsii myös tällaisesta jatkuvasta "sairastelusta". Olen tullut siihen lopputulokseen, että on niin masentunut ja jännittää uusia tilanteita, että manaa itselleen aina jonkin sairauden. Saahan sitä näinkin välteltyä uusia tilanteita ja ihmisiä.

      En tiedä podetko itse samaa, mutta siinä ainakin yksi esimerkki siitä, miten henkinen pahoinvointi voi vaikuttaa fyysiseen oloon.

    • astaksantiinia

      Astaksantiini on kyllä niitä harvoja ravintolisiä joista löytyy ihan koululääketieteellistä näyttöä vastustuskyvyn lisäämisessä. Ja sillä on monia muitakin tutkittuja vaikutuksia. Löysin tämmöisen sivuston täältä:

      http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category =97&conference=4500000000000324&posting=220000000354636 56

      Itse olen käyttänyt pari vuotta Astavita nimistä ravintolisää enkä kertaakaan ole flunssaa potenut.

      • ?!?!

      • Astavitaan luottava
        ?!?! kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category =97&conference=4500000000000324&posting=220000000354636 56

        Maailmalla on jos jonkinlaisia astaksantiinin valmistajia. Käsitykseni mukaan ainoastaan Astavita on ainut ihmiskäyttöön tarkoitettu astaksantiini-valmiste joten kannattaa katsoa, mitä valmistetta käyttää. Verkosta löytyy vaikka millasia valmisteita jotka mainostavat olevansa "puhtaita" astaksantiini tuotteita.


    • Chimeric-jts

      Olisikohan kyseessä pandemia nimeltä D vitamiinin puutostila? Lueppa vitamin D councilin sivuja ja pääset seuraamaan maailman johtavien D vitamiini tutkijoiden mietteitä. Suomi on pieni maa ja meidän voimavaramme selvittää tieteellisesti esim. D vitamiinin vaikutuksia ovat hyvin rajalliset. Suomeen on saatu yksi Nobelin palkinto tieteissä ja se on vuodelta 1947.... tämä on pohjoismaiden ehdoton jumbo sija! Tositiede tulee suuresta maailmasta, myös apu vilustumisiisi.

      • Teistä ei ole apua

        Terve,

        olen astmalapsi, mulla on kans allergioita. Tänä vuonna olen ollut 4 kk jatkuvasti kipeänä, sekä 5 viikkoa siellä sun täällä kipeänä. Toukokuta ei lasketa, koska silloin on pahin siitepölykausi ja kökötän silloin lähinnä sisällä heinänuhassa silloinkin kun olin terve. Minusta on tullut expertti sairastamisessa. Olin 5 vuotta ilman oireita, mutta yhtäkkiä astma jälleen puhkesi kun oli rajuja elämänmuutoksia ja pari perhetragediaa.

        Astma on ollut pienestä saakka, mutta tervehdyin siitä lapsuusajan astmasta 18 vuotiaana... No 24 vuotiaana iski taas. Ja sillä polulla ollaan edelleen... Vihdoin olen saanut oikeata hoitoa ja olen paranemassa, mutta siihen menee varmaan vuosia sekä vaatii nenäonteloiden laajennusleikkauksen. Oletan että pääsen täysiin voimiini jälleen vasta 30 vuotiaana, työkunnossa olen "ehkä" ensi syksyllä.

        Vielä ettei kukaan luule että oon joku sairas läski vätys - pyöräilin viime kesänä yli 100 kilometriä viikossa, eikä se ole mulle edes paljon. Oon harrastanut tanssia, taistelulajeja ja juoksemista. Satuin vain kasvamaan hometalossa, ja geeneissä astman puhkeamisen riski (atooppinen iho).

        Mikä auttaa poskiontelontulehduksiin, astmaan ja kokoaikaiseen sairastamiseen?

        -No ekaks se ettei syö liikaa antibioottikuureja, 3 per vuos max. Enempi tappaa pois immuunisuojan ja ollaan kipeitä kokoajan. Antibiootti auttaa vain, jos et oo syöny pari aikaisempaa kuuria jo... Penisilliini-resistenssi infektio on viimeinen asia minkä nenäänsä haluaa. Ja hittovie, jos lääkäri määrää sulle toisen kuurin antibiootteja, kato edes että se on eri perhettä kuin edelliset tai huomattavasti isompi annos.

        -Kortisoonikuureissa sama asia, tosin niitä voi olla vähän enemmän eikä kauheasti vaikuta immuunisuojaan. Kortisoni on muuten hiton hyvä lääke hengitystie-infektioiden hoidossa. Tosin tekee äkkipikaiseksi, antaa päänsäryn ja rikkoo unirytmin... Mutta avuksi on. Liikaa vaarantaa immuunisuojan.

        -Ratiopharmin Naso tai Otrivin saattaa auttaa väliaikaiseen tukkoisuuteen, mutta pidemmän ajan käyttö tukkeuttaa nenän pysyvästi. Siihen tulee riippuvaiseksi, ja altistuu limakalvojen huonontumisen takia taas poskiontelontulehduksiin. Näistä irrottautuminen on yhtä HELVETTIÄ. Varokaa niitä. Helppo apu, iso hinta.

        -Zyrtec, Zyxal, Kestine, Heinix, Loratadine ym, allergialääkkeet toimivat eri tavalla eri ihmisille. Näitä kannattaa käyttää myös talvena jos nokka tuppaa mennä tukkoon helposti.

        -Duact. 3 kertaa päivässä auttaa poskiontelontulehdukseen. Lieventää myös oireita. Tähän jää tosin samalla tavalla kuin nasoon tai otriviiniin koukkuun jos jatkaa pitkään. Ja irtautuminen täyttä helvettiä pitkittyneestä lääkesuhteesta, koska kun lopetat hengitystiet menevät heti tukkoon... Tästä olen onnistunut pääsemään eroon. 2-3 päivän tauot max 10 päivän kuureille. Käyttäkää mielummin noita zyrteccejä, loratadineja...

        -Tuo ulkona oleminen, varsinkin talvena kun on pakkasta, ei ole hyödyksi jos sulla on poskiontelontulehdus, tai muu hengitystientulehdus. Sitä pitäisi välttää kuin ruttoa. Pakkasella rehkiminen lähinnä pahentaa asiaa. Ennenvanhaan siihen kuoltiin, joten tää neuvo on ehkä vaarallisin mitä netissä näkee.

        -Ruokatottumusten muuttaminen auttaa. Täytyy jättää pois kofeiini, sokeri ja alkoholi ja korvata ne hedelmillä ja marjoilla. Vilja- & maitotuotteita tulisi myös välttää koska viljatuotteet muuttuvat sokeriksi vatsassa ja maitotuotteet yli-aktivoivat limakalvoja sekä liman ja rääneritystä. Kaikki vaikuttavat limakalvojen sekä ihon toimintaan huonolla tavalla. Puhumattakaan immuunisuojasta. Niiden jättäminen pois ruokavaliosta auttoi viikon kahden sisällä kaikkiin oireisiin. Ja joo, koska olen kroonisesti sairas nykyään tuo testi on vertailukelpoinen.

        -Flixonase on hyvä käyttää koko vuoden ympäri. Jeesaa ihan oikeasti. Avamys on tästä vahvempi versio, kandee kattoo kummasta se nokka tykkää enemmän.

        -se nenäkannu, sarvi tai mikälie on todella hyvä keksintö. Opi vetämään sisään, ja sylkemään ulos niin saat myös kitalaen yläpuolen klöntit hittoon sieltä. Suolaa pitää olla tarpeeksi. Monesti tän käytön lisäksi on hyvä auttaa tuolla nenäöljyllä tätä vielä, varsinkin jos on kyseessä helposti verta vuotava klyyvari. Tykkään käyttää nenäkannua enemmän kuin kaks kertaa päivässä. Mitä useammin sen parempi.

        -Muutto etelään. Kun asuin kreikassa teininä minulla ei ollut koskaan mitään oireita. Kun asuin puolisen vuotta tyynen valtameren saarella ei ollut mitään oireita. Puolen vuoden aikana voin sairastaa sen 6-8 kertaa normaalisti. Suolavesi ilmassa, lämpö ja auringonpaiste auttaa kaikkeen...

        -flunssarokotteet eivät ole koskaan vaikuttaneet mun sairastamiseen mitenkään. Ihan yhtä kipeä ilman kuin kanssa...

        -ja niin... ruokalisät ei auta ellei alunperinkään syö oikein.

        -opi hallitsemaan tunteitasi. Stressinhallinta on elintärkeä kyky. Ilman sitä olisin varmaan tappanut jo itseni. Lisäksi se auttaa immuunisuojankin suhteen. Opi ottamaan rennosti... Pitää olla hieman fakiiri ja kyettävä heittämään huolet pois halutessa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe