Moi!
Natalhiiriä/-rottia on suomessa jonkin verran mutta pääosin ruokaeläimenä... Mutta entä ne lemmikit joita on myös aika paljon? Siis pelkät lemmikit!
Millaisia natalhiiret on luonteeltaan, elintavoiltaan, ikä... Joitain tietoja saa kyllä netistä mutta olis kiva kuulla natalhiiriä lemmikkinä suomessa pitävien kommentteja näistä tosi kauniista hajuttomista hiiri/rotista:)
T:Heli
Natalhiiri lemmikkinä?
2
1466
Vastaukset
- Piia
Hei heli
Itse kasvatan näitä pääsääntöisesti ruokaeläimiksi, ja minun käsitykseni on että niitä ei ole kovinkaanpaljon lemmikkeinä.
Natalhiiret ovat suhteellisen agressiivisia jyrsijöitä. Omiani käsittelen nahka hanskoilla (ja käsittelen vain kun siivoan häkit).
Toinen natalien erityispiirre on että ne tulevat läpi mistätahansa materiaalista. Jopa alumiinista. Omani ovat toistaiseksi duna bokseissa, joissa on paljon keppejä, porkkanoita, ruokaa kokoajan paljon tarjolla.. etteivät keksisi tulla sieltä läpi, mutta sekin aamu on edessä että ne vilistävät pitkin kämppää.. :)
Ne eivät tosiaankaan haise, mutta en ole kuullut kenenkään pitävän natskuaan kädellä tai olkapäällä. (Vaikka toki sitä voi yrittää, ihan pienestä asti jos kokeilee) Itselläni nämä eivätä ole siis lemmikkeijä, mutta häkissä on kasvamassa nuoria poikasia, joita voisin kokeilla "kesyttää" vieroituksen jälkeen.
Jos haluat tietää enemmän, niin laita sähköpostiosoittesi tänne, niin otan sinuun yhteyttä.
Syy miksi en anna omaa osoitettani on: koska pian sähköpostini olisi tukossa ns. kettutyttöjen viestejä jotka pitävät minua murhaajana, kun kasvatan täysin laillisille lemmikeilleni itse ruoan, koska tiedän sen olevan tervettä ja hyvinvoivaa! - leia
Natalhiirut ovat tosiaan varsin vikkeliä eläimiä (ja kovia lisääntymään).
Itsellä on pienimuotoinen kokemus natalhiiristä. Meillä oli eläinkaupassa (jossa olen töissä) myytävänä näitä hiiruja. Ja "karvaisten eläinten vastaavana" niiden hoito jäi luonnollisesti minulle.
Natalhiiret ovat hyvin vilkkaita ja hyppivät todella korkealle (niiden kiinni ottaminen vaatii hyvin kärsivällistä mieltä), meillä natalhiiret oleskelivat lasiterrariossa.
Googlen kautta löytää jotakin tietoa näistä hiiristä, mutta itse kyllä suosittelisin lemmikisi eneminkin kesyrottaa, tai vaikka maissihiirtä, natalhiiri nimittäin on aikas hankala käsiteltävä, noihin otuksiin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381634Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171