K-rauta ja Kesko huiputtavat

Vihastunut

Tilasin K-Raudasta Keskon broshyrin perustella vesiautomaatin.
Moottoritehon piti olla 980 W, eli standardin mukainen 1 kW moottori.
Kun sain paketin mökille, totesin, että laitteessa onkin 0,75 kW moottori (tarkasti ottaen 740 W). Kesko on asiakkaita erehdyttääkseen ottanut esitteeseen NÄENNÄISTEHON, jota vain sähköasentaja tarvitsee moottorinsuojakytkintä virittäessään.

Vetä minulle pumppaa vain pätöteho. Sähköyhtiö mittaa vain sitä ja sähkölaskuni perustuu siihen. Keskon broshyri on siis valheellinen ja kauppa on huijannut minua.

Varokaa noita firmoja!    

7

1410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnetonta

Kaikenlaisia urpåja sitä kaupoissa viilettää. Etkö voinut kysyä laitetta ostaessasi, mikä laitteen teho missäkin tilanteessa on?

Miksi pitää esittää kaikkitietäväistä ja tulla tänne siitä itkemään, kun myyjältä voi ostotilanteessa kysyä? Vie laite takaisin, onhan sulla palautusoikeus! (Äläkä kysy mikä se on...?)

Jos asiaa oikein mietit niin se on valmistaja joka ne laitteet testaa, ei jälleenmyyjä.

• Heinäveteläinen

Ei tiedä höykäsen pölähtävää myydessään mitään esim. tuosta vesipumpun moottorin verkosta ottamasta ottotehosta ja moottorin akselilta saatavalta antotehosta tai suurimmasta tehosta, jolla moottoria voidaan kuormittaa nimellisarvoilla.
        Asialla ei juuri merkitystä käytännön toimivuuden kannalta, mutta kuitenkin yleensä harvassa ne myyjät,jotka osaa kertoa oikeita faktoja asiakkaille.

• aina pätöteho
        Heinäveteläinen kirjoitti:

Ei tiedä höykäsen pölähtävää myydessään mitään esim. tuosta vesipumpun moottorin verkosta ottamasta ottotehosta ja moottorin akselilta saatavalta antotehosta tai suurimmasta tehosta, jolla moottoria voidaan kuormittaa nimellisarvoilla.
        Asialla ei juuri merkitystä käytännön toimivuuden kannalta, mutta kuitenkin yleensä harvassa ne myyjät,jotka osaa kertoa oikeita faktoja asiakkaille.

Moottoreissa on tapana ilmoittaa aina pätöteho. Se on watteja tai kilowatteja akselilla.

Generaattoreissa ilmoitetaan näennäisteho, joka ei ole watteja vaan voltti-ampeereja VA. Siis verkkoon tuotetun virran ja jännitteen tulo. Siis tuotetun pätötehon ja loistehon vektorisumma.

Jos tuon pumpun moottorissa puhuttiin wateista, on aloittaja oikeassa : sinua on johdettu harhaan "cosfiin ja häviöiden verran", mikä yleensä on noin 20 %.

t. sähkömekaniikan DI

• Vihastunut

Jälleenmyyjän on pantava paperille oikeat tiedot, joiden perusteella asiakas valitsee laitteen.
        Minullakin oli useamman firman esitteet käytettävissäni valintaa tehdessä.

Ei myöskään ollut aikaa palautaa peliä 40 km päähän, kun putkimies oli odottamassa.

Lite toimii, mutta moottorinsuojakytkin, jonka olin jo asentanut, on liian suuri. Se menee vaihtoon - joku kymmenen euroa lisäkustannusta.

• Anonyymi

kesko ja kepu valehtelee ja pettää aina

• Anonyymi

siel s kauppias kaivo ikivanhan jutun,...ainii, eihän s ryhmässä oo kauppiaita.

• Anonyymi

Kesko on kallis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      547
      2099
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      385
      1692
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1519
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1398
    5. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1082
    6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1076
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1067
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      848
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      824
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      813
    Aihe