Kipinät

Kaunein sävel
kaunein runo

jaloimmat
rakkauden sanat

- hiilloksen lämmössä -

nuotion hehkussa
savuavina,ratsastavat
syystuulissa

ylös kohden
tummuvalle
sinitaivaalle

- ilmojen halki -

syvältä metsän uumenista
leijaillen lentäen

mukanaan

- sydänkipinöitä -

joilla ohjaan tieni
valomerkein
Sinua
luoksein tulla


- olen kipinät taivaallasi.

18

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iivee

      vain pieni kipinä riittää sytyttämään hehkuvan hiilloksen roihuun...

      • Kiitos Sinulle iivee ja näinhän
        se jotenkin menee,toivotaan
        että sinne paremmalle tulenpuolelle,
        ettei heikommalle,joka polttaa
        kaiken karrelle.

        Ja hyviä hetkiä myös Sinulle
        kirjoittamisen ja muun parissa.


    • Margitta

      Nuotio aina lämmittää.
      Kuin rakkaus ikään.
      Polttaakin kun liian liki.
      Käy lepäämään.
      Yötä.
      Hiilloksen hehkuista yötä.

      • Tervehdys ja Kiitos Sinulle.
        Kiva näin tavata tässä
        yöllisessä valonkajossa...ei,
        ei kuu paista vain keinovalo.

        Vietä levollinen
        yö Margitta.


    • KuunKeiju

      pilasi hyvän runokokemuksen... arvaas miksi? Aloin pelätä, että tämä metsä roihahtaa kipinöistä. No syy on minun, ei herkän runosi.
      Pilvistä poutapäivää toivottaa hän.

      • Pirskatti joko Dolan alkaa
        tuhopolttajaksi,pitänee
        liekkiä pienentää,ettei
        lähitienoo syty kipinöistä.

        Tarkista hyvä ystävä,että
        vakuutuksesi ovat kunnossa
        myös näiden viestieni
        vuoksi...tiedä mitä täältä
        vielä sinkoaa.

        Kiitän varoittavista sanoista,
        mutta hymyillään yölle.


    • *MURUKULTA*

      Tässä tuntee jotain hyvin kaunista ja pehmeää
      Hiljaa seison ja kaikki kaunis täyttää mielen..
      Dolan, tuoksu tuntuu ja taivaalla kipunoi..j
      Nautittava runosi - todella hieno tunteen loihdit! :)

      Kiitos tästä aamun kauniista hetkestä, dolan
      ja mukvaa pvää, vilkuttaa Murukulta! :)

      • Olen käynyt Optikolla,mutta pitänee
        mennä uudelleen,kun kirjaimet
        hyppivät miten sattuu...tai
        lieneekö lukihäiriö...vitsailee
        dolan tässä.

        Minä jalosti Kiitän jälleen
        sanojesi lämpöä jota jaat.

        Olkoon yösi ja aamusi
        kaunis,kuin tunne Sinusta
        tässä.


    • Mysteriet

      Tässä ollaan pyhien asioiden äärellä - rakkaus, luonto ja leirivalkea - yhdistelmää on vaikea vastustaa =)

      • Vaikea on myös minun vastustaa
        viestisi sanomaa,jota kannan
        pian yön selkään ja sieltä
        terveiseni Sinulle lähetän.

        Lämpöä kuin rakkauden
        tunnetta yöhösi.


    • peres

      Tunnelma jonka vain aidot tulet tummuvan syysyön alla voi saada kynäsi kulkemaan näin
      Tunnen savun hajun

      • Älä hyvä ystävä vain pala,sillä
        nyt on syys ja kosteus kesänkin
        jälkeen estänee pahemmat palot.

        Kiitos Sinulle peres.


    • lindalinda1

      miten kommentoida tätä runoa,
      kun tässä on niin paljon omaa tunnemaailmaani.

      Kiitän Dolan.

      • Kuules,juuri ajattelin Sinua,kun
        aukaisin viestisi...ja tässähän
        nyt olet josta - Kiitos.

        Ymmärrän,että toisinaan on vaikea
        kommentoida jopa minunkin ja vielä
        viestiin vastaaminen joskus tuntuu,
        ettei oikein aina löydä uutta sanottavaa,
        jos ei halua samaa toistaa.

        Kiitos Sinulle tästä,nyt on vain
        jäänyt minunkin kommentit runoistasi
        antamatta,joita olet tiettävästi
        tehnyt...kyllä täältä ainakin
        myöhemmin tullaan...- Hyvää yötä.


    • Sitä voi melkein haistaa nuotion ja savun. Sitä kohti lämmittelemään..:) Pidin
      Tarkkis

      • Tuli tuosta viestistäsi mieleen,kun
        tämä syksy näyttää harmaalta,niin
        pitäisköhän näihin teksteihin laittaa
        - roihua enemmän palamaan -

        jotta värittyis lähitienookin
        iloisin värein.

        Kiitos Sinulle ja hyvää yötä
        kuin aamua kun heräät.


    • tomppa2006

      ...ilmaus tuo "sydänkipinöitä"...

      Todella hieno sanapari, tiedän kyllä sen merkityksen. Mahtava johdatus alussa...nuotion lämmössä...etenee hienosti kohti loppuhuipennusta. Hyvä rakkausruno. Bravo!

      • Huomenta täältä syksyn harmaudesta ja
        kipinöitä nyt taivaalle kaivattaisiin.
        Oho...että näinkin paljon
        pidit runostani,joka minulle
        tuli yllättäin aiheeltakin
        mieleeni.

        Kiitos Sinulle- hyvää arkeesi
        ja harmauteen edes
        jotain valoa jostain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe