kissa-allergikko

tytteli vaan

poikaystävällä on kissa ja olen allerginen sille. Saan oireet kuriin allergialääkkeillä, mutta altistaako tämä kissa minut esim. astmalle?

5

892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä ei..

Sitähän ei voi kukaan etukäteen sanoa. Mikään automaatti se ei ole. Kannattaa pitää hyvää kuntoa yllä ja syödä terveellisesti.

• minä80

Riski se ainakin on. Kannattaa miettiä millä järjestelyillä kissa-altistusta tulisi mahdollisimman vähän.

• pitkäaikainen suhde

Kyllä kissa altistaa kissa-allergikon astmalle. Lisäksi, jos aiot jatkaa seurustelua kissamiehen kanssa, joudut syömään koko ajan vahvempia allergialääkkeitä. Jos olet naispuolinen ja aiot joskus lisääntyä, mieti kannattaako syödä allergialääkkeitä, joista esim.kortisoni pehmittää luut.

Jos seurustelu on vakavaa ja pitkäaikaista, poikaystäväsi ymmärtää varmasti tehdä oikean ratkaisun eli valita sinut ja sinun terveytesi etusijalle. Jos taas eläin tulee ensimmäisenä, niin ymmärrät varmasti tehdä omat ratkaisusi.

• sepiläinen

Kissan läsnäolo allergikon kanssa EI altista astmalle kuten tässä ketjussa on virheellisesti väitetty. Oireet joita kissa-allergikko saa altistavat astmalle. Ei itse kissa.

Jos siis tahdot puputtaa antihistamiineja (käytännössä haitattomia, naisilla heikentää _tilapäisesti_ lisääntymiskykyä) ja seurustella poikaystäväsi kanssa, anna palaa. Tämä EI altista sinua astmalle.

Muutenkin idiotismia asettaa ihminen ja eläin "arvoon" kuten eräs ketjun kommentoijista on tehnyt.

• dsd
        sepiläinen kirjoitti:

Kissan läsnäolo allergikon kanssa EI altista astmalle kuten tässä ketjussa on virheellisesti väitetty. Oireet joita kissa-allergikko saa altistavat astmalle. Ei itse kissa.

Jos siis tahdot puputtaa antihistamiineja (käytännössä haitattomia, naisilla heikentää _tilapäisesti_ lisääntymiskykyä) ja seurustella poikaystäväsi kanssa, anna palaa. Tämä EI altista sinua astmalle.

Muutenkin idiotismia asettaa ihminen ja eläin "arvoon" kuten eräs ketjun kommentoijista on tehnyt.

kyllä mulle tuli ainakin astma, olin samassa tilanteessa kuin sinä, oli tuskaa käydä ja olla yötä poikaystävällä, ja loppujen lopuksi sain astman. Nyt asun miehen ja kissojen kanssa, on joka päivä yhtä tuskaa, syön vaikka mitä lääkkeitä (antihistamiinit, kestine, nenäsuihketta, astmalääkkeet, kallis suolapiippu ja viel käytän ilmanraikastinta ja siivoan useaan kertaan viikossa) niin ei auta, kamala olo joka päivä, ja mies ei suostu kissoista luopumaan. Hermot menee koska on niin huono olo kokoajan.

Jos mietitte joskus yhteen muuttamista, ni kannattaa kysyä olisko mahdollista luopua kissoista. Minä jankutan kissojen luopumisesta usein, haluaisin kissat pois kokonaan, en pysty asumaan niiden kanssa enää pitkään. Joko kissat lähtee tai minä lähden!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      128
      5289
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      2022
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      138
      1438
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      106
      1282
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      98
      1279
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      187
      1121
    7. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      27
      1059
    8. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      48
      1053
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      65
      1010
    10. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      861
    Aihe