kissa-allergikko

tytteli vaan

poikaystävällä on kissa ja olen allerginen sille. Saan oireet kuriin allergialääkkeillä, mutta altistaako tämä kissa minut esim. astmalle?

5

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä ei..

      Sitähän ei voi kukaan etukäteen sanoa. Mikään automaatti se ei ole. Kannattaa pitää hyvää kuntoa yllä ja syödä terveellisesti.

    • minä80

      Riski se ainakin on. Kannattaa miettiä millä järjestelyillä kissa-altistusta tulisi mahdollisimman vähän.

    • pitkäaikainen suhde

      Kyllä kissa altistaa kissa-allergikon astmalle. Lisäksi, jos aiot jatkaa seurustelua kissamiehen kanssa, joudut syömään koko ajan vahvempia allergialääkkeitä. Jos olet naispuolinen ja aiot joskus lisääntyä, mieti kannattaako syödä allergialääkkeitä, joista esim.kortisoni pehmittää luut.

      Jos seurustelu on vakavaa ja pitkäaikaista, poikaystäväsi ymmärtää varmasti tehdä oikean ratkaisun eli valita sinut ja sinun terveytesi etusijalle. Jos taas eläin tulee ensimmäisenä, niin ymmärrät varmasti tehdä omat ratkaisusi.

      • sepiläinen

        Kissan läsnäolo allergikon kanssa EI altista astmalle kuten tässä ketjussa on virheellisesti väitetty. Oireet joita kissa-allergikko saa altistavat astmalle. Ei itse kissa.

        Jos siis tahdot puputtaa antihistamiineja (käytännössä haitattomia, naisilla heikentää _tilapäisesti_ lisääntymiskykyä) ja seurustella poikaystäväsi kanssa, anna palaa. Tämä EI altista sinua astmalle.

        Muutenkin idiotismia asettaa ihminen ja eläin "arvoon" kuten eräs ketjun kommentoijista on tehnyt.


      • dsd
        sepiläinen kirjoitti:

        Kissan läsnäolo allergikon kanssa EI altista astmalle kuten tässä ketjussa on virheellisesti väitetty. Oireet joita kissa-allergikko saa altistavat astmalle. Ei itse kissa.

        Jos siis tahdot puputtaa antihistamiineja (käytännössä haitattomia, naisilla heikentää _tilapäisesti_ lisääntymiskykyä) ja seurustella poikaystäväsi kanssa, anna palaa. Tämä EI altista sinua astmalle.

        Muutenkin idiotismia asettaa ihminen ja eläin "arvoon" kuten eräs ketjun kommentoijista on tehnyt.

        kyllä mulle tuli ainakin astma, olin samassa tilanteessa kuin sinä, oli tuskaa käydä ja olla yötä poikaystävällä, ja loppujen lopuksi sain astman. Nyt asun miehen ja kissojen kanssa, on joka päivä yhtä tuskaa, syön vaikka mitä lääkkeitä (antihistamiinit, kestine, nenäsuihketta, astmalääkkeet, kallis suolapiippu ja viel käytän ilmanraikastinta ja siivoan useaan kertaan viikossa) niin ei auta, kamala olo joka päivä, ja mies ei suostu kissoista luopumaan. Hermot menee koska on niin huono olo kokoajan.

        Jos mietitte joskus yhteen muuttamista, ni kannattaa kysyä olisko mahdollista luopua kissoista. Minä jankutan kissojen luopumisesta usein, haluaisin kissat pois kokonaan, en pysty asumaan niiden kanssa enää pitkään. Joko kissat lähtee tai minä lähden!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe