Anteeksi vaan jo etukäteen kaikki jotka pitävät mua nyt jonain kiihkoilija...
Mutta siis söin vahingossa raakaa kanaa tai siis kana ei ollut läpikypsää vaan sisältä hieman verinen/punainen. Huomasin tämän vasta kun jo olin syönyt ihan kunnolla :(. Osaako joku kertoa onko salmonellan riski suuri tai pitääkö käydä testeissä tämän takia?
Raaka kana...
4
11235
Vastaukset
- mikään..
suuri riski, mutta onhan se mahdollisuus tietysti olemassa. En tiedä lähtisinkö itse mihinkään testeihin, mutta olen aina etenkin kanan kanssa todella tarkka siitä, että varmasti on kypsää. Vaihdan myös aina lastan, jolla olen käännellyt raakaa kanaa ennen tarjolle laittamista jne. Mielestäni ei ole kiihkoilua, vaan normaalia hygieniaa ruoanlaitossa.
- sain..
kampylobakteerin raa'asta kanasta toissa kesänä. Mistään muualta se ei luultavasti tullut, kun ei ollut perheessä mitään tauteja, oltiin oltu mökillä jo viikko muiden ihmiskontaktien ulottumattomissa, ja muistan syöneeni siellä vahingossa raakaa kanaa (niin et oli sisältä punertavaa). Kamala tauti! Toivottavasti sulle ei tule mitään. Mutta eihän ripulitaudit, salmonellakaan, onneksi ole kovin vaarallisia sikiölle.
Niin ja ei varmastikaan tarvitse missään testeissä käydä, ei riskit niin suuria ole. Vasta jos tulee oireita. - edes
pääse salmonella testiin ilman painavia syitä. Ja en usko et sulla mitään hätää edes on. Mulle on käynyt samoin et söin sisältä raakaa kanaa tässä raskausaikana.
- 8756
Söin äsken ihan kypsän näköistä kanaa, sisältäkin näytti kypsältä, mutta siinä oli semmoisia jänniä kohtia mitkä tuntui suussa raa'alta (ei mitään jänteitä) ja huomenna pitäisi riparille lähteä. Kuinka suuri riski on että mulla ois salmonella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859